2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Cеместрова тестова робота з письма для учнів 9 класу

Про матеріал
Контрольна робота з письма за I семестр для учнів 9 класу, складаєтья з двох варіантів (однакових за складністю). Робота розроблена за підручником О. Карпюк (3 години на тиждень).
Перегляд файлу

 

VARIANT I

  1. Match the word and its definition
  1. item                 a) someone who works of his\her free will and without pay
  2. hostel               b) to think about; to turn around
  3. spiky                c) a separate object, thing or unit in a list or collection
  4. to provide                   d) someone who has aggressive methods of providing his                                   mind; pointed hat
  5. to revolve         e) an inexpensive place for young people on bicycle trips, hikes
  6. volunteer          f) to make something for support or advertise ideas, products
  1. Fill in the gaps (two words are odd)

 

fantastic excitement culture seconds close touching educational new

The Internet is one of the most powerful 1) ________ tools which is always ready for use. Within 2)______ you can learn about 3) ________ civilizations, travel to the past or to the future, see 4) _______ pictures of nature, islands, cities or works of art. You can go to chat rooms, hear 5) _______ human stories, and, what is most important, you can see the eyes of your students lit with 6) _______.

  1. Open the brackets using Gerund or Infinitive
  1. My aunt's hobby is _____ (knit).
  2. _______ (swim) is good for health.
  3. Everyone enjoys _______ (get) presents.
  4. Do you mind ______ (speak) English in class?
  5. I am looking forward _____ (meet) you again.
  6. Stop ____ (talk) about your new boyfriend.
  1. Translate into English using relative pronouns
  1. Ти бачив хлопця, який вкрав мій велосипед?
  2. Магазин, в якому ми завжди купуємо овочі, скоро зачиниться.
  3. Мені не подобається жінка, на якій одружився мій брат.
  4. Адам сказав слово, яке я не розумів.
  5. Ти пам'ятаєш Білла, чий пес тебе вкусив?
  6. Мені не подобаються люди, які постійно обманюють.

 

 

 

 

VARIANT II

1. Match the word and its definition

  1. employed                      a) to be enthusiastic
  2. available                        b) to ask for something strongly
  3. to be excited                  c) a special action\activity for a specific purpose
  4. certain                            d) people who have job
  5. a campaign                    e) definite or particular, sure to happened
  6. to require                       f) suitable or ready for use

2. Fill in the gaps (two words are odd)

 

school fascinated work form culture baggy outfit drawing

They are 1) ________ by Afro American urban culture, so 2)_______ clothes and baseball caps are their most usual 3) _______ . They don't consider graffiti vandalism, but an art 4) _______ , so you can see their 5) _______ on city walls, but sometimes in their notebooks or the 6) ______ bathrooms, too.

3. Open the brackets using Gerund or Infinitive

  1. My favourite sport is _____ (ski).
  2. _____ (dance) is a good way of keeping fit.
  3. Would you mind ______ (hold) my bag for a moment?
  4. I can't stand _____ (wait).
  5. I am thinking of ____ (go) on holiday to Greece.
  6. Natalie likes _____ (go) for a walk in the evening.

4. Translate into English using relative pronouns

  1. Ти знаєш дівчину, яка стоїть біля вікна ?
  2. Шоколадка, яка лежить на столі, не дуже смачна.
  3. Я не знаю, де купити таку ж книгу.
  4. Джон не знає, чий автомобіль  припаркований біля його будинку.
  5. Ти повинен розуміти, кому ти можеш довіряти.
  6. В холодильнику є сир, який тобі подобається.

 

doc
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
13 березня
Переглядів
1868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку