Конспект інтегрованого мовленнєвого заняття
для дітей старшого дошкільного віку
«ЧАРІВНА КРАЇНА
LEGOЛЕНД»
Мета:сприяти формуванню в дітей цілісної картини соціуму. Підвести дітей до міркування про вплив технологій на людину у світі, викликати бажання удосконалювати власне мовлення. Розвивати творче мислення, зв’язне мовлення, виховувати навички продуктивної взаємодії.
Завдання:
Навчальні:
• вправляти дітей в утворенні дієслів, прикметників;
• вправляти дітей у вживанні складних слів (кавоварка, кавомолка, м'ясорубка, пилосос);
• вчити складати розповідь за допомогою мнемо таблиці, брати участь у розмові з незнайомими людьми (питання-відповідь);
• збагачувати лексичний запас словами, що стосуються різних сфер життєдіяльності;
• вправляти в словозміні назв предметів за родовими і видовими поняттями;
• вчити розуміти
узагальнювати знання дітей про іграшки, предмети побуту та назви диких тварин;
конструктивні завдання на поєднання та утворення цілого з частин.
Виховні:
Виховувати у дітей вміння узгоджувати свої дії з діями педагога і товаришів; свідомо регулювати свою поведінку, терплячість та наполегливість.
Обладнання та матеріал:
Очікуваний результат:
Місце проведення заняття: ігрова кімната або зала.
Хід заняття.
Вчитель-логопед: (Вчитель–логопед збирає дітей біля себе.) Добрий день, дорогі діти!
Які гарні у Вас посмішки! Подаруйте їх одне одному і нашим гостям!
Вітання. Добрий день, яскравий день!
Добрий день, сонечку ясному!
Добрий день, промінчику легкому!
Добрий день, усім навколо!
І дорослим, і малим –
І люб’язним й мовчазним!
Я вам дуже рада! Ми всі здружилися, разом зібралися.
Вправа «Пофантазуймо разом»
- Чарівна, мов казкова країна.
Вчитель-логопед
Отож гра: «Я - назву, ви – назвіть» зі словом багато … Там росте… багато…
Діти. (відповіді дітей) квітів, дерев, тварин, комах, тому вона квітуча, яскрава, там завжди весна.
Вчитель-логопед. А якщо це все росте, дихає, розвивається, то про що це свідчить – це живі істоти, жива природа, природнє середовище.
Педагог підводить дітей до висновку. А якщо це все створено людською працею, людським розумом і комп’ютерним інтелектом, то це свідчить про те, що це – штучні об’єкти, штучне середовище. Отже, ми з Вами бачимо, що все навколо нас наповнено як живими істотами, так і штучними об’єктами.
Вчитель-логопед. -Що там трапилось?
Мешканці Legoленду»
Вчитель-логопед. Допоможемо? Звісно.
Пальчикова гра «Чудодій»
Lego можна будувати,
Усе, що треба нам для гри,
Хочеш – трактор(кулачок-долонька),
Хочеш – потяг (два кулачки),
Хочеш - човник і пливи (дві долоньки).
Хочеш – можеш збудувати
Ціле місто своїх мрій. (обидві долоньки баштою)
І здійснити їх із LEGO
Хоче справжній Чудодій!
Вчитель-логопед. Діти, я знайшла ось такий предмет. Думаєте, що це за мікрофон? Так, він з Legoленду. Він зроблений із дрібних частинок конструктора LEGO. У ньому є і цеглинки, і пластинки, і кубики. З них можна побудувати все, що заманеться.
Але він не працює. Невже в цій країні забрали всі звуки?
Поговоримо! Може, він запрацює від наших голосочків. Інтерактивна гра «Мікрофон».
Вікторина «Правильні відповіді»
Дидактична гра «Побудова веж»
На столі лежать конструктор (набори відповідно кількості дітей), цеглинки одного розміру.
. Баржа, жетон, жуйка, желе, ожина, мережа, жилет, жито, житло, моржі, жовток, журнал.
Вчитель-логопед.Чи однакові ваші вежі? Порівняйте їх. Яка вища? Чому? В ній більше цеглинок-букв(звуків). Назвіть свої слова. Запитую і стимулюю пасивних дітей.
(Чути звуки ЖЖЖЖЖ,ШШШШШШШ.)
-Діти, розшифруємо і налаштуємо зв’язок, можливо знайдемо ще одну чарівну цеглинку. Приготувались?
Вчитель-логопед. Чистомовку промовляймо, трансляцію відновлюймо.
Чистомовка.
Жа –жа – жа – телевізійна вежа,
джу-джу-джу – сигнал проводжу,
Жим-жим-жим, жим-жим-жим – напружений режим,
Жу-жу-жу, жу-жу-жу – все, що знаю, розкажу.
Лунає дзвінок зі скайпу.
Вчитель –логопед: Діти, хтось нас викликає. Давайте подивимося. Та це ж телефонують з іншої планети!(Дзвонить скайп. Педагог запрошує дітей сісти півколом та подивитися відео звернення)Голосове… (запис)
Бліц опитування «Інтерв'ю».
Вчитель-логопед
Ось я бачу іще одну другу чарівну цеглинку Лего. Ви її заслужили своїми знаннями.
(Після бліц опитування просить дітей надіслати до Лего міста пристрої і подарувати мешканцям побутову техніку, яка полегшує роботу людини).
Вчитель –логопед: Діти, а як це хто? (на екрані Марвел – легогерой). Ми можемо допомогти нашому новому знайомому, якщо у нас немає грошей для купівлі побутової техніки? Де їх взяти?
Діти: Заробити треба.
Вчитель –логопед: А як ми їх можемо заробити, якщо у нас немає роботи? (Відповіді дітей).
Вчитель –логопед: Правильно. Ми зможемо заробити їх своїми знаннями і отримати за це фішки, а потім поміняти фішки в банку на гроші.
Вчитель –логопед: Ви пам'ятаєте, герой лего Марвел говорив про літаючі тарілки. А де ж, ця літаюча тарілка? Давайте пошукаємо. (Шукають)
Ось вона і в ній щось є. Сховані конверти із розрізними частинками для гри.
Дидактична гра «Збери ціле». Діти згідно рівню розвитку виконують завдання.
(Зібрати цілі побутові предмети з частин,
діти виконують завдання, та отримують фішки)
Шаблони предметів ( див. у додатку)
Вчитель–логопед: Молодці! Ще одну чарівну цеглинку (третю) знайшли для мешканців Лего міста. Продовжуємо виконувати завдання і отримувати фішки.
Дидактична гра «Збери слова». По лего доріжках (відповідно кількості цеглинок лего)
Кожна дитина отримує карточку з завданням, де з’єднує цеглинки в слова, які починаються на однакий
звук) Наприклад: Жук, жайвір, жилет, жоржина, жолоб, жонглер,журавлина і т.п.
Я бачу ще одну чарівну (четверту) цеглинку, ви її заробили за вдало виконане завдання.
Вчитель – логопед: А на чому ми можемо туди добратись до міста легогероїв?
(Відповіді дітей:попливти на баржі, полетіти на ракеті, на літаку, на літаючій тарілці, варіанти відповідей дітей).
Вчитель–логопед: Діти, хто керує літаючими апаратами?
Діти: Космонавт, пілот, інопланетянин. А транспортними засобами у місті – водій. Щоб потрапити у парк Лего міста, нам слід виконати артикуляційну гімнастику і виконати кілька вправ:
(на екрані проектора демонструються відео https://www.youtube.com/watch?v=vANTp4XVs00«Гойдалка», «Годинник» https://www.youtube.com/watch?v=_w2RD9eUBZE):
Один, два, три,
В парк на гойдалки пішли,
Вниз, угору підіймались,
Висоти ми не боялись!
Потім годинничка знайшли,
Стрілочки полагодили, завели!
Вліво-вправо, повертали,
Часу марно не згаяли!
Які гарні гойдалки! П’ята чарівна цеглинка ожила…
Я пропоную Вам пройтись парком «Лего міста» і погуляти у ньому!
Логопед: Давайте і ми з вами станемо героями Лего міста і трохи відпочинемо.
Гімнастика з цеглинками лего. Таночок (муз супровід) https://www.youtube.com/watch?v=mn0nEAfhE9U
Lego-ігри ми пізнали,
Легко грали й будували
Вежі, будинки, міста, літаки.
Ми збудували усе залюбки!
Фантазію ми відкривали свою,
Цеглинку в ліву, праву руку беру,
Малі і великі споруди роблю,
«LEGO» - конструктор я дуже люблю.
Рухи у відповідному відео.
Вчитель –логопед: Відпочили? Пора і попрацювати. А що потрібно, щоб потрапити в Лего місто?
Діти: Побудувати транспортний засіб… варіанти відповідей дітей.
Вчитель–логопед: Давайте з вами побудуємо
Гра «Збери літаючий апарат».
(з цеглинок лего побудувати ракету, літаючу тарілку,вертоліт, всюдихід, електромобіль)
за виконання завдання діти отримують фішки)
Вчитель–логопед: Ну ось фішок трохи заробили, ракету і тарілку побудували. Будемо працювати далі.
Вчитель-логопед: Ну от і з цим впоралися, отримаєте свої фішки. Ми і фішок заробили і свої знання перевірили. Тепер нам потрібно порахувати свої фішки і обміняти їх на гроші. (Діти рахують фішки)
Сюжетно – рольова гра «Банк». «Термінал» видає гроші в обмін на фішки.
(діти обмінюють свої фішки на гроші)
Вчитель –логопед: Ну, хто скільки грошей заробив? (Діти по черзі називають свої суми)
Вчитель –логопед: Що будемо робити далі?
Діти: Підемо купувати побутову техніку.
Мовленнєва гра «Магазин побутової техніки».
(Діти купують побутову техніку за кількість грошей, яку обміняли у банку. Після того, як діти скупилися , вони всю побутову техніку складають у
коробку- Ще з’явилась і ожила одна частинка (сьома) з чарівної країни Лего (слайд)
Вчитель –логопед: Ну ось, ми виконали прохання нашого друга, а чи зможемо ми з ним потрапити у зоопарк «Леголенд»?Діти, хто зображений у квадраті? Чому звірятко червоного кольору? Воно потребує допомоги, воно бажає, щоб ми відновили його друзів. Візьміть кожен собі фото та опишіть тваринку-друга Ведмедика.
Мовленнєва вправа «Склади речення». Озвуч назву тварини у групі тварин (вживання множини)
(Робота по мнемо таблиці, кожна дитина складає речення по черзі за допомогою мнемотаблиці)
Жирафи, косулі, кролики, олені плямисті, леви, тигри, панди дельфіни, кити, тукани, слони, мавпи.
Оживає ще одна (сьома) цеглинка з чарівної країни.
Вчитель–логопед: Чарівні цеглинки ми покладемо в посилку і відправимо у зоопарк Лего по пошті.
Потрібно наше відправлення підписати. Адреса, кому, від кого. (Діти підписують). Використовується ізограф. А я після роботи занесу її на пошту.
Дзвінок зі скайпу.
Марвел запрошує дітей подивитися відео про Леголенд…
Перегляд відео «Legoленд»
https://www.youtube.com/watch?v=kWELBtE3DIU
Після перегляду діти діляться враженнями, пригадують що робили на занятті.
Вчитель-логопед.
Пропоную зробити «дошку спогадів», приклеїти фотографії звірят у куточок LEGOленду. І ми створимо куточок Legoленду в нашій групі.
Додатки
Дидактична гра
« Збери ціле».
До гри «Склади слово з цеглинок». Або по цеглинкових доріжках. Див. файловий додаток.
|
|
Баржа |
желе |
|
|
Мовленнєва вправа «Склади речення».
ХТО ЦЕ ? |
КОЛІР |
ЧАСТИНИ ТІЛА |
ДЕ ЖИВЕ? |
ЯК ПЕРЕСУВАЄТЬСЯ ? |
ГОЛОС |
ВЕЛИЧИНА |
ЧИМ ХАРЧУЮТЬСЯ? |
ЧИМ ВКРИТО ТІЛО? |
Програма для гри з ЛЕГО
http://nv-internat.org.ua/wp-content/uploads/2017/10/%D0%9B%D0%95%D0%93%D0%9E.pdf