Чарівні цеглинки успіху – LEGO

Про матеріал
За допомого LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками! Конструктор є надійним помічником у роботі вчителів-логопедів і корекційних педагогів. І така популярність цілком обґрунтована
Перегляд файлу

Чарівні цеглинки успіху – LEGO

http://osnova.com.ua/UserFiles/Image/Lego_1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожен педагог знайшов у ній щось корисне для себе ― музичні керівники вивчають ноти за допомогою конструктора, учитель фізкультури використовує цеглинки як нестандартне обладнання, практичний психолог проводить тестування та релаксаційні вправи. За допомого LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками! Конструктор є надійним помічником у роботі вчителів-логопедів і корекційних педагогів. І така популярність цілком обґрунтована.

Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

LEGO-технологія:

  •               формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій;
  •               розвиває творче мислення;
  •               розвиває мовлення ― діти вчаться детально пояснювати свої дії, пояснювати міркування, надавати чіткі та зрозумілі інструкції, розповідати історії, висловлювати власні думки;
  •               формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки;
  •               розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі;
  •               розвиває дрібну моторику;
  •               формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.

 

Організовуючи заняття з використанням LEGO передусім доречно пам’ятати, що вони мають приносити дитині радість, проходити в спокійній емоційно сприятливій атмосфері без страху оцінювання. Учні повинні мати можливість самостійно виконувати завдання. Не варто відповідати за дитину на питання, слід усіляко підштовхувати її до знаходження відповіді. Для цього потрібно використовувати приклади, навідні запитання, уточнення, звертатися до життєвого досвіду дитини. Велике значення в іграх-вправах з LEGO має текст. Він повинен бути веселим, доступним для розуміння дітей, відповідним їхньому віку.

Спочатку необхідно дати дітям можливість ознайомитися з деталями конструктора шляхом виконання простих, недовготривалих завдань. Акцентують увагу на кількості штирів, називають цеглинку за їхньою кількістю (цеглинка 2 × 2, цеглинка 2 × 4). Такий підготовчий етап навчить дітей швидко знаходити необхідну деталь за вказівкою дорослого.

Роль педагога

Педагог під час організації занять з LEGO ― партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає їй віднайти відповідь на питання. Він мотивує дитину бути самостійною, спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом, адже дитина вчиться наслідувати дорослого. Упродовж усього заняття педагог знаходиться поруч з дитиною, ставить їй запитання, цікавиться успіхами, звертає увагу на розв’язання певних задач. Так відбувається взаємодія дорослого з дитиною, створюється довірлива атмосфера, яка сприяє розв’язанню проблемних завдань, формуванню вміння слухати і чути дорослих та однолітків, розвитку мовлення, уміння висловлювати свої думки та з повагою ставитися до думок оточуючих.

Як підтримати дитину?

  •               Мотивувати самостійно виконувати завдання.
  •               Допомогти, якщо дитина не вірить у свої сили або звертається по допомогу. (Але пам’ятаємо, що не варто виконувати завдання за дитину!)
  •               Заохочувати, надаючи корисні поради та ідеї підбадьорливим тоном.
  •               Спостерігати за діями дитини, цікавитися процесом, ставити відкриті питання, щоб спонукати мовленнєву діяльність (Відкриті питання — такі, на які не можна дати односкладної відповіді «Так» чи «Ні». Наприклад: «Що ти зараз робиш? Навіщо?», «На що схожа ця цеглинка? Як її можна використовувати?» );
  •               Давати можливість вибору, аби дитина брала активну участь у розв’язанні завдання.

Приклади застосування LEGO-технології

 Навчання грамоти

Завдання

1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.

2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість складів у слові.

3. Візьми стільки цеглинок, скільки складів у слові.

4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.

5. Якщо почуєш звук [б], то підійми червону цеглинку, а звук [п] — зелену.

6. Виклади з цеглинок літеру...

 Формування фонематичного сприйняття

1. «Повтори ритм». Відстукування ритму цеглинками.

2. Вправа для дихання «Повітряні перегони». За допомогою дихання перемістити  цеглинку з одного кінця столу до іншого (можна виконувати цю вправу на швидкість).

 Фізкультхвилинки з LEGO

Руханка

Діти беруть одну цеглинку.

1. Знайди дитину з цеглинкою такого саме кольору, як у тебе, і стань поруч із нею.

2. «Сині», поміняйтеся місцями із «жовтими», а «зелені» — із «червоними».

Діти беруть кілька цеглинок.

3. Підійміть руку вгору із зеленою (червоною, …) цеглинкою!

4. Хто швидше перенесе та збере цеглинки?

Пальчикова гімнастика «Веселі цеглинки»

Ми цеглинки в руки взяли

І місцями поміняли.

Потім міцно їх з’єднали,

Вгору високо кидали.

Раз-два, не роняй,

А швиденько заховай!

Вправи для розвитку орієнтування у просторі

1. Постав цеглинку на праву (ліву) руку, підніми цеглинку догори.

2. Поклади цеглинку посередині аркуша; праворуч; ліворуч; угорі; внизу аркуша. (Цю вправу можна обіграти: розташування цеглинок пов’язати із садінням городу, розташуванням зірок у небі, слідами тварин, будь-чим, що зацікавить дитину.)

3. Створи із цеглинок картину на аркуші.

4. Побудуй будиночок для тваринок.

Педагог пропонує дитині взяти базову пластину для LEGO (наприклад, 8 × 8).

Інструкція. Ліворуч по краю пластини постав два прямокутники синього кольору,праворуч ― два прямокутники червоного кольору, позаду ― два квадрати жовтого кольору. Зверху постав таку само пластину. На першому поверсі житиме зайчик. На другому поверсі — їжачок.

 

Розвиток мовлення

Матеріали: цеглинки  LEGO DUPLO різних кольорів та форм у достатній кількості, кольорові зображення фруктів, аркуші паперу формату А4 коричневого чи зеленого кольору.

Лексична тема «Фрукти».

Вправа

Цеглинки розкладають у довільному порядку та вільному доступі перед дітьми.

Запитання та завдання дітям:

  •               Які фрукти ви знаєте?
  •               Знайдіть цеглинку, схожу на яблуко (апельсин,лимон)
  •               Які ще фукти можуть бути такого само кольору, як помаранчева цеглинка?
  •               Цеглинки яких кольорів у вас залишились? Чи існують фрукти білого кольору? Які? А зеленого?
  •               Чи існують фрукти блакитного кольору? А що буває блакитним?

 

а результатами досліджень і спостережень, вчені зробили висновок, що складання конструктора позитивно впливає на дитину більше, ніж малювання і ліплення з пластиліну. Це пов’язане з тим, що під час малювання та ігор з пластиліном результат праці дитини не завжди виходить успішним. А ось при грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би малюк не склав деталі, у нього завжди виходити щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.

LEGO дозволяє дітям вчитися , граючись і навчатись у грі. Саме головне – це надати дітям можливість “проживання” цікавого для них матеріалу. Дізнаючись щось нове, діти навчаються виражати своє ставлення до того, що відбувається. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами і т.д., граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї. В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Аліса Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
1837
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку