«Чарівні фарби». Основи кольорознавства. (5 клас)

Про матеріал
Тип уроку: урок-конкурс, інтегрований Мета уроку: дати поняття про елементарні закони кольорознавства; вчити виражати свої почуття, емоції, душевні переживання та думки мовою кольору; розвивати здібності до емоційного сприйняття навколишнього світу кольорів; збагачувати суб’єктивні світовідчуття через взаємозв’язок музичного поетичного і візуального сприйняття; виховувати потребу у творчому самовираженні.
Перегляд файлу

«Чарівні фарби». Основи кольорознавства. (5 клас)

 

              Тема уроку: «Чарівні фарби». Основи кольорознавства.

 

              Мета уроку: дати поняття про елементарні закони кольорознавства;

вчити виражати свої почуття, емоції, душевні переживання та думки мовою кольору;

розвивати здібності до емоційного сприйняття навколишнього світу кольорів; збагачувати суб’єктивні світовідчуття через взаємозв’язок музичного поетичного і візуального сприйняття; виховувати потребу у творчому самовираженні.

 

Тип уроку: урок-конкурс, інтегрований.

 

               Обладнання: для вчителя: репродукції картин, трикотажна торбинка, три круглі предмети, таблиці з хроматичними та ахроматичними кольорами, з теплою та холодною гамою, кольорові кружальця, предмети побуту та різнокольорові драперії для натюрморту, торбинка з різними за фактурою клаптиками тканини, різноманітні прості музичні інструменти, епіграф – «Без слів не можна вірша написати, Без нот не можна музики заграти, А у художника своя є мова – Це мова фарб, це гама кольорова.»;

для учнів: аркуші паперу, акварельні фарби, склянка з водою.

 

ХІД  УРОКУ

 

1.     Конкурс «Відгадай, що в торбинці»

2.     Конкурс «Намалюй веселку»

3.     Рухавка «Основні кольори»

4.     Конкурс «Змішування кольорів»

5.     Конкурс «Намалювати ягідки журавлини»

6.     Конкурс «Скласти палітру пір року»

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

«Без слів не можна вірша написати,

Без нот не можна музики заграти,

А у художника своя є мова –

Це мова фарб, це гама кольорова.»

 

Доброго вам дня! Ласкаво запрошуємо вас до чарівного світу фарб. Зараз ви знаходитесь у незвичайному класі. Тут поєдналась  мова і мистецтво.

Мистецтво – це свято, чаклунство, казка, творчість…

Сьогодні, ми познайомимося з чарівними фарбами, приймаючи участь у різних конкурсах. Для участі у конкурсах, клас поділяється на три команди: команда  «Ягідка», «Сонечко» і команда «Хмаринка». Оцінювання ваших знань і умінь буде незвичайним – протягом уроку за правильні відповіді будете отримувати: команда «Ягідка»листочки, «Сонечко» – промінчики, а команда «Хмаринки» – крапельки, Команда, яка краще буде справлятися із завданнями, отримає більшу кількість краплинок чи промінчиків, буде переможцем. Будьте спритними, уважними і працьовитими.

 

ІІ. Конкурс «Чарівні фарби»               

Бесіда.

Діти, в кого є кольоровий телевізор?

А в кого чорно-білий?

Який цікавіше дивитися?

А тепер уявіть собі, що всі кольори зникли з навколишнього світи і ми бачимо його тільки сіро-білим. Яка одноманітна, похмура і незвична картина виходить!

Будь-який предмет має свій колір. Деякі об’єкти ми впізнаємо тільки завдяки кольору.

 

КОНКУРСНЕ  ЗАВДАННЯ 1. «Відгадай, що в торбинці».

На планшеті малюнок – три однакові кола. У трикотажній торбинці – три круглі предмети (яблуко, апельсин, помідор). Визначити на дотик, що це за предмети і що намальовано на аркуші паперу.

Припустимі відповіді: яблуко, м’ячик, апельсин, маленька динька, помідор грейпфрут.

Учитель демонструє предмети, виймаючи їх з торбинки, і відкриває на малюнку кружальця, під якими намальовані кольором ці ж предмети.

Висновок. Три однакові за формою і розміром об’єкти можна, завдяки кольору, «перетворювати» в оранжевий апельсин, червоний помідор, зелене яблуко.

 

Розповідь учителя.

Через колір ми пізнаємо природу, що нас оточує. Завдяки йому ми знаємо, чи достигли ягоди, або те, що вже настала осінь. В різний час доби залежно від кольору сонця змінюються відтінки неба, землі, води, дерев, ранок в блакитному серпанку, в світлих і ніжних тонах; день наповнюється різноманітністю соковитих, яскравих фарб; захід сонця забарвлює природу в пурпурові, малинові оранжеві фарби; ніч приносить темні, сині, фіолетові, сірій чорні кольори (демонструються репродукції картин).

 

Бесіда.

Що ж таке колір? Яка його природа?

Чому одні предмети сині, другі – червоні, а треті – зелені?

Виявляється , всьому причиною є сонце, його промені, які освітлюють все на своєму шляху.

У темряві ми не бачимо ніяких кольорів. Наше око розрізняє тільки силуети предметів.

Які ж кольори нас оточують?

Всі кольори діляться на дві групи: ахроматичні – чорний, білий і всі сірі; хроматичні – всі кольори.

Англійський фізик І.Ньютон зробив таке відкриття, що сонячні промені, переломлюючись у краплях дощу, перетворюються на веселку. Учений розклав білий колір на сім кольорів спектра.

 

КОНКУРСНЕ ЗАВДАННЯ 2. «Намалюй райдугу».

По одному учаснику від команди малюють веселку на окремих аркушах паперу. Мета завдання – перевірка знань учнів.

 

РУХАВКА 3. «Основні кольори»

 

Розповідь учителя.                                      

А чи знаєте ви, що будь-який колір можна отримати при змі­шуванні всього трьох кольорів: червоного, синього, жовтого? Ці три кольори називаються основними, А ті, що утворюється при змішуванні основних кольорів,— похідними або додатковими.

Усі кольори діляться на теплі й холодні. До теплих належать: червоні, жовті, оранжеві, зелені. Ці кольори нагадують нам сонце, вогонь, те, що в природі дійсно дає тепло. До холодних належать: синій, блакитний, фіолетовий, зелений (смарагдовий), синьо-зеле­ний. Ці кольори нагадують нам лід, сніг, воду.  

 

КОНКУРСНЕ ЗАВДАННЯ 4. «Змішування основних кольорів»

На аркушах паперу учні наносять два основних кольори, які потім змішують. Мета завдання – отримати додатковий колір, використовуючи два основні кольори.

 

Розповідь учителя.

Коли художник створює свою картину, він використовує відпо­відну кольорову гаму, тобто поєднання кольорів — теплих, холодних чи тих та інших разом.

Ми говоримо: «Картина написана в теплій кольоровій гамі, чи в хол одній, чи в змішаній»

 Сьогодні я хочу ознайомити вас з відомою українською художницею яка е гордістю України Марією Примаченко

Демонстрація фільму

 Наступним завданням для команд буде

5. Написати  картину «гілочка  журавлини», у теплій кольоровій гаммі за описом, який ви склали  на початку уроку.

 Практична робота

Діти, а що ви знаєте про цю ягідку? (відповіді дітей)

Тож пропоную переглянути відео, щоб дізнатись більше і розказати іншим

Різнобарвність живої природи по-своєму радує нас у всі пори року. Кожній порі року відповідає певна палітра фарб, що по­єднується одна з одною.

 

КОНКУРСНЕ ЗАВДАННЯ 6. «Скласти палітру пір року».

Кожному учаснику пропонується підібрати різнокольорові кружальця і заповнити ромбик відповідної пори року.

Весна — ніжно-зелені, блакитні, жовті.

Літо — всі яскраві, мальовничі кольори й відтінки.

Осінь— соковиті жовто-червоно-оранжеві (теплі).

Зима — блакитні, білі, сині, фіолетові (холодні).

 

ІІІ. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ви дізнались багато чого цікавого, навчились виражати свої почуття, емоції, душевні переживання та думки мовою кольору;

Навчились сприймати навколишній світ кольорів; збагатили світовідчуття через взаємозв’язок музичного поетичного і візуального сприйняття;  Мені б хотілося  що ви були активні у творчому самовираженні.

 Демонстрація фільму

         Який висновок ми можемо зробити із сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів).

Ви дуже гарно попрацювали на уроці. Тепер швиденько підрахуємо краплинки та промінчики і визначимо команду-переможець.

Вітаю вас із завершенням творчого процесу! Важливо, що кожен з вас на сьогоднішньому уроці, беручи активну участь у конкурсах, пережив гаму різних почуттів.

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку