«Чарівний зимовий сон» (Комплексне заняття з ознайомлення з природним довкіллям та розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку)

Про матеріал
Поринемо у світ чарівної казки і познайомимось із білосніжною Зимою під час комплексного заняття для дітей старшого дошкільного віку. Також даний матеріал дасть змогу учити дітей визначати природні ознаки, характерні для зимової пори, розвивати вміння жестами утворювати і показувати природні явища. Вправлятись у вмінні заперечувати неправильні судження, аргументувати свою думку.
Перегляд файлу

«Чарівний зимовий сон»


(Комплексне заняття з ознайомлення з природним довкіллям та розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку)

 

Вихователь ЗДО 12

Шемейко Т.В.

 

Програмовий зміст: учити дітей визначати природні ознаки, характерні для зимової пори, розвивати вміння жестами утворювати і показувати природні явища. Вправлятись у вмінні заперечувати неправильні судження, аргументувати свою думку. Вправляти у побудові нескладних речень - суджень. Розвивати фонематичний слух, мовне дихання. Виховувати бажання милуватися красою природи. Сприяти створенню гарного настрою.

Матеріал: хата, дерева, одяг Зими, Сніговик, Хлопчик і Дівчинка, крохмаль у мішечку, сніжки і кошик, дидактична гра "Зимова геометрична мозаїка", зефір білий.

Хід заняття

Вихователь: Дітки, чуєте, яка чарівна мелодія. Ходімо на звуки музики (діти заходять у групу, прислухаються до мелодії). Так, це колискова. Я почула цю мелодію і згадала свій сон. Він був незвичайний, деякі події в ньому були заплутані. Хочете, я вам його розповім?

Діти: Так! (Вихователь пропонує дітям сісти на пеньки).

-Я розповідатиму вам свій сон, а ви спробуйте розплутати те, що мені наснилось. Щоб ви справді побачили мій сон, вам потрібно заплющити очі і схилити голівку на складені долоні. (Звучить колискова).

-Ось, ми вже у сні. Розплющіть оченята. Подивіться, як все відбувалось! У своєму сні я побачила себе разом з вами, і Королеву в білому вбранні з довгим сніжно-білим волоссям.(Заходить білосніжна Королева).

-Вона йшла до нас, вкриваючи все навколо холодною, білою ковдрою.

-Цікаво, хто ж вона?

Діти: Зима!

Вихователь: А може це Весна? Адже сади навесні теж білі. Тому, що плодові дерева вкриті білим цвітом. Чому ж ви думаєте, що це саме зима, а не весна? (відповіді дітей).

-Весна вбирається не тільки в біле, а й зелене.

-Сніжно-біле волосся може бути лише у зими, тому що у весни волосся у квіточках.

-А це зима, бо вона холодна, а весна тепла.

Вихователь: Так це справді Зима. Слухайте далі. Королева Зима змахнула чарівною паличкою і на землю впав білий, лапатий дощ! З дощу діти зліпили сніговика. Чи може таке бути? (відповіді дітей).

Діти: Ні, дощ не білий, а прозорий.

Вихователь: Так, з дощу не можна нічого зліпити, ліпити можна з снігу.

Зима знову змахнула чарівною палицею і перетворила нас на маленькі сніжиночки. Вона доторкається до нас чарівною паличкою. Ми, маленькі сніжинки кружляли з Зимою у її гарному танку і падали на землю, вкриваючи землю білим килимком снігу. Потім Зима закружляла хурделицею і всі сніжиночки полетіли за нею.

(З'являються Хлопчик і Дівчинка з хатинки, вони раділи, тішилися снігом і співали, а діти - сніжинки разом з ними).

Музична гра "Ми гуляли"

«Ми гуляли, ми гуляли,

Ручки в нас позамерзали,

Не жалій своїх долонь,

Хай в них з'явиться вогонь. (Труть долоні одна до одної).

 

Ми гуляли, ми гуляли,

Ніжки в нас позамерзали.

Тупу-тупу! Не жалій

Гарно ніжки розігрій! (Тупають).

 

Сніжки ліпимо охоче,

З ними гратися ми хочем

Раз, два, три! Раз, два, три!

Гарно граємося ми! (Кидають сніжки).

 

Вихователь: Допоможемо розчистити діткам все від снігу? (діти збирають сніжки у кошик).

-Потім Хлопчик і Дівчинка почали котити снігові кульки. Котили, котили і зробили сніговика. (з'являється Сніговик). А самі, діти, побігли додому погрітися.

-Сніговик стояв, стояв, ожив, зарухався, підійшов до нас і сказав: «Завірюха завиває, снігом землю засипає, ви скажіть мені, чого взимку не буває?

  1. Взимку можна почути спів соловейка?

(Ні, бо солов'ї полетіли у Африку!)

  1. Ведмідь взимку збирає малину? (Ні, тому що ведмідь взимку спить, а малина взимку не росте!)
  2. Взимку можливо загоріти? (Ні, бо сонце світить, а не гріє).
  3. Взимку можна побачити на вулиці метелика? (Ні, бо метелики сплять).

Сніговик: Дітки, ви все знаєте добре. А моїх друзів-сніговиків біля їхніх хатинок можете скласти?

Гра "Геометрична зимова мозаїка"

(Сніговик пропонує дітям поміркувати звідки у нього на носі з'явилася пір'їнка, а потім виходить).

Вихователь: Слухайте сон далі:  Підійшла Королева Зима і сказала: «Одного свого друга, Сніговика, я вже побачила. Але хто ж у мене ще є із друзів? Забула!»

Вихователь. Я сказала, що ми їй нагадаємо і почали нагадувати. А Зима відгадувати:

Дитина поскрипує крохмалем у мішечку. (Мороз).

Діти дмухають. (Вітер).

5 дітей показують сонце за допомогою рук. (Сонце).

3 дітей показують ялинку за допомогою рук, стаючи один за одним. (Ялинка).

3 дітей пурхають крильцями. (Зимові пташки).

Всі разом: (Зайчики).

На землі сніжок лежить.

Зайчик по сніжку біжить.

Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки,

Бо без валянок й без шапки.

-Ой маленьке, зайченятко!

"Де твоя домівка - хатка?"

-В мене хатка під дубком,

Під малесеньким пеньком.

 

Вихователь: А потім , я почула, як Зима сумуючи сказала: «З вами мені так добре, весело і сумно від того, що маю вже йти. Я розумію, що мене має змінити моя подруга Весна. Все одно сумно».

Вихователь: Не сумуй Зимонько, ми тебе будемо пам'ятати.

Діти: Ми тебе будемо пам'ятати,

                    І через рік знову в гості чекати.

Пісня "Летять сніжинки"

Зима: Дуже дякую! До зустрічі.

Вихователь: Пішла Зима. Я прокинулась і ви також прокидайтесь, і побачила на столі біля свого ліжка білосніжні гостинці. Думала, гадала звідки воно б могло узятися? Можливо його мені принесла Зима, яка мені наснилася. В думках їй подякувала і принесла вам, дітки, щоб разом пригоститись. (Діти дякують).

docx
Додав(-ла)
Шемейко Тетяна
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку