"Чекаємо на вас" Урок риторики 2 клас

Про матеріал
Використовуючи матеріали цього уроку, учитель зможе пояснити учням, що таке запрошення; формувати вміння будувати елементи тексту із запрошенням, відповіддю на запрошення; виховувати прагнення бути ввічливим у ситуаціях запрошення і відповіді на запрошення; творчо застосовувати знання та вміння у життєвих ситуаціях. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою, бажання користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.
Перегляд файлу

РИТОРИКА – 30

Тема. Творення думок. Чекаємо на вас.

Мета: Пояснити учням, що таке запрошення; формувати вміння будувати елементи тексту із запрошенням, відповіддю на запрошення; виховувати прагнення бути ввічливим у ситуаціях запрошення і відповіді на запрошення; творчо застосовувати знання та вміння у життєвих ситуаціях. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою, бажання користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.

Обладнання: посібник, різні словники, карта міста Риторики, малюнки Курсорика та Риторинки, малюнки Веселих Пухнастиків.

Дата проведення_______________________

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Схилились голівки до праці мерщій.

Ти всі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.

II. Повідомлення теми і мети заняття. Епіграф.

- Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати чарівним містом Риторики. І сьогодні мешканці Лісової школи підготували для нас дуже багато випробувань. Кожен із мешканців Лісової школи уміє складати оголошення і будуть цьому навчати вас. А зараз прочитайте, будь ласка епіграф уроку. Як ви його розумієте? Про що в ньому йдеться? Добре, а із завданнями, які на сьогодні приготували нам мешканці Лісової школи, ви познайомитеся пізніше. Ну що ж, рушаємо у путь!

III. Мовленнєва гімнастика. Ортологічна розминка.

  • І знову на нашому шляху казковий Світлофор Дикції. Ви всі добре памятаєте правила, які встановив Світлофор. Тож давайте будемо їх дотримуватися, щоб потрапити до Лісової школи.
  • Увага, загорівся червоний, а на ньому мікрофон. Виконуємо вправу «Мікрофон» с. 92. Промовте на одному видиху сполучення.
  • Увага, зелений. Виконуємо вправу «Квіточка». Прочитайте вірш, підкреслені в ньому слова говоріть з ніжністю. Виконання завдання на с. 92.
  • Так,ви молодці, вірно виконали поставлену перед вами задачу і ми можемо з вами вільно рухатися далі.

IV. Актуалізація знань учнів.

1. Риторичний аналіз розповіді – с. 92

  1. Читання оповідання підготовленим учнем
  2. Робота над розумінням прочитаного за питаннями посібника.
  3. Розіграти діалог Катрусі і Оленки.
  4. Риторичний аналіз твору:
  • Що ти скажеш про поведінку Катрусі?
  • Як слід приймати гостей?
  • Що потрібно говорити, приймаючи подарунки?
  1. Риторична задача:
  • Якої помилки припустилася Катруся?
  • Як, на твою думку, варто було вчинити Катрусі, щоб не засмутити Оленку?

2. Виконання вправи «Мозковий штурм».

- Мешканці Лісової школи підготували нам перше завдання. Скажіть, які слова потрібно говорити, приймаючи подарунки?

V. Формування уявлень про правила написання оголошення.

  1. Виконання вправи «Поміркуй» - с. 93

- Прочитайте, будь ласка, афішу, яку повісив хлопчик Петрусь на самому найвищому дереві у гаю для мешканців Лісової школи. Про що ви дізнались, прочитавши цю афішу? Якої інформації не вистачає в цьому оголошенні? Що потрібно ще дописати?

2. Зустріч із жителькою міста Риторики – Риторинкою. Виведення правила. Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 95.

- Діти прочитайте інформацію про оголошення, яку підготувала нам Риторинка. Вона повідомляє нам про те, що текст, в якому нам повідомляють про те, що, де, коли відбувається – це оголошення.

У оголошенні спочатку подається головна інформація (наприклад-заняття гуртка, збори тощо), потім додаткова (де? коли?). В кінці оголошення ставиться підпис.

При написанні оголошення ви повинні памятати про розділові знаки.

  1. Творча робота (у групах) по написанню оголошення.

- Діти, у ослика Іа пропав хвостик. Допоможіть Пятачку скласти оголошення про пропажу. Але памятайте, що кожне слово коштує 10 копійок. Напишіть оголошення так, щоб у ньому можна було знайти відповіді на запитання що, де, коли і воно коштувало не більше 1 гривні. Поможуть вам у цьому слова для підказок на с. 93.

VI. Практичні вправи.

  1. Риторичні задачі. Виконання завдання на с. 94 посібника «Риторика».
  • Діти, поміркуйте, будь ласка, і скажіть, хто із лісових мешканців міг дати такі оголошення?
  •                   Всіх навчаю розуму. Заняття проводжу лише вночі. (?)
  •                   Набридло квакати в болоті. Хочу полетіти у теплі краї. Хто позичить крила? (?)
  •                   Цінь-цінь-цінь! Холодно й голодно взимку, зробіть годівничку. (?)
  •                   Лікую дерева. Чекаю замовлень. (?)
  •                   У дуплі повно меду. Прошу ведмедів нас не турбувати. (?)
  1. Практичне завдання. Групова робота.

Діти розподіляються на групи. У кожній групі розподіляються ролі спікера, хронометриста, доповідача. Кожна група повинна буде розробити та повідомити усім учням своє оголошення.

  1. Повідомити, що урок фізкультури буде проводитись у спортзалі.
  2. Повідомити, що в неділю усі йдуть на екскурсію до лісу.
  3. Запросити однокласників на прогулянку на катері.

3. Робота з «Риторичною веселинкою»-с. 95.

VII. Риторичні ігри.

1. Гра «Лісове радіо» - с. 94 посібника.

- У Лісовій школі є радіорубка у якій працює Веселунка Сорока. Але сьогодні вона захворіла і жителі лісу засмучені. Вони не знають, хто зможе прочитати їхні оголошення. Давайте допоможемо їм і озвучимо оголошення, передаючи голосом настрій та характер авторів оголошень.

VIIІ. Творчі вправи

Презентація «Цінуй не подарунки, а любов і увагу, яку тобі дарують».

ІX. Підсумок уроку.

1. Вправа «Мікрофон».

  • Чи справдились ваші очікування?
  • Чого ви сьогодні навчилися?

2. Робота з Веселими Пухнастиками.

- Розфарбуйте Пухнастика, у якого настрій такий же, як і у вас після нашого уроку.

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку