РИТОРИКА – 30
Тема. Творення думок. Чекаємо на вас.
Мета: Пояснити учням, що таке запрошення; формувати вміння будувати елементи тексту із запрошенням, відповіддю на запрошення; виховувати прагнення бути ввічливим у ситуаціях запрошення і відповіді на запрошення; творчо застосовувати знання та вміння у життєвих ситуаціях. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою, бажання користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.
Обладнання: посібник, різні словники, карта міста Риторики, малюнки Курсорика та Риторинки, малюнки Веселих Пухнастиків.
Дата проведення_______________________
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Схилились голівки до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.
II. Повідомлення теми і мети заняття. Епіграф.
- Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати чарівним містом Риторики. І сьогодні мешканці Лісової школи підготували для нас дуже багато випробувань. Кожен із мешканців Лісової школи уміє складати оголошення і будуть цьому навчати вас. А зараз прочитайте, будь ласка епіграф уроку. Як ви його розумієте? Про що в ньому йдеться? Добре, а із завданнями, які на сьогодні приготували нам мешканці Лісової школи, ви познайомитеся пізніше. Ну що ж, рушаємо у путь!
III. Мовленнєва гімнастика. Ортологічна розминка.
IV. Актуалізація знань учнів.
1. Риторичний аналіз розповіді – с. 92
2. Виконання вправи «Мозковий штурм».
- Мешканці Лісової школи підготували нам перше завдання. Скажіть, які слова потрібно говорити, приймаючи подарунки?
V. Формування уявлень про правила написання оголошення.
- Прочитайте, будь ласка, афішу, яку повісив хлопчик Петрусь на самому найвищому дереві у гаю для мешканців Лісової школи. Про що ви дізнались, прочитавши цю афішу? Якої інформації не вистачає в цьому оголошенні? Що потрібно ще дописати?
2. Зустріч із жителькою міста Риторики – Риторинкою. Виведення правила. Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 95.
- Діти прочитайте інформацію про оголошення, яку підготувала нам Риторинка. Вона повідомляє нам про те, що текст, в якому нам повідомляють про те, що, де, коли відбувається – це оголошення.
У оголошенні спочатку подається головна інформація (наприклад-заняття гуртка, збори тощо), потім додаткова (де? коли?). В кінці оголошення ставиться підпис.
При написанні оголошення ви повинні пам’ятати про розділові знаки.
- Діти, у ослика Іа пропав хвостик. Допоможіть П’ятачку скласти оголошення про пропажу. Але пам’ятайте, що кожне слово коштує 10 копійок. Напишіть оголошення так, щоб у ньому можна було знайти відповіді на запитання що, де, коли і воно коштувало не більше 1 гривні. Поможуть вам у цьому слова для підказок на с. 93.
VI. Практичні вправи.
Діти розподіляються на групи. У кожній групі розподіляються ролі спікера, хронометриста, доповідача. Кожна група повинна буде розробити та повідомити усім учням своє оголошення.
3. Робота з «Риторичною веселинкою»-с. 95.
VII. Риторичні ігри.
1. Гра «Лісове радіо» - с. 94 посібника.
- У Лісовій школі є радіорубка у якій працює Веселунка Сорока. Але сьогодні вона захворіла і жителі лісу засмучені. Вони не знають, хто зможе прочитати їхні оголошення. Давайте допоможемо їм і озвучимо оголошення, передаючи голосом настрій та характер авторів оголошень.
VIIІ. Творчі вправи
Презентація «Цінуй не подарунки, а любов і увагу, яку тобі дарують».
ІX. Підсумок уроку.
1. Вправа «Мікрофон».
2. Робота з Веселими Пухнастиками.
- Розфарбуйте Пухнастика, у якого настрій такий же, як і у вас після нашого уроку.