Чекліст № 2 до теми Г.Тютюнник "Климко"

Про матеріал
Чекліст допоможе учням запам'ятати зміст твору, опрацювати його, звернути увагу на деталі, змотивує до читання у повному а не в скороченому варіанті. Чекліст містить як основний робочий аркуш з завданнями для учнів так і коментар для вчителя.
Перегляд файлу

Ось чому в Радянській армії онучі були популярніші, ніж шкарпеткиBook Graphics: KlimkoГ.Тютюнник «Климко» ІV розділ

 

+ солома     =

 

Чиї слова?Конспект уроку української літератури в 7 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Григір Тютюнник "Климко" (за змістом) | Тест на 16 запитань. Українська  література 

З’єднайте

назви міста, міста-супутника,

та назви залізничної станції з точками на карті.

 

 

Скільки грамів солі в одній їдальні та чайній ложці, в одній склянці 200 і  250 мл: таблиця ваги в їдалень та чайних ложках. Скільки чайних і столових  ложок в склянці і гранчастою 

 

Григір Тютюнник "Климко" (за змістом) | Тест на 16 запитань. Українська  літератураV розділ

 

 

 

 

 

Чому Климко залишився у тітки Марини на три дня?___________

Паровоз О — Вікіпедія____________________________________________________________________________

                                           Як Климко добирався додому?______________________________

                                           __________________________________________________________

                                            

                                  VІ розділ

 

Ціна солі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Коментар для вчителя, щодо виконання завдань за чеклістом

Твір Г.Тютюнника «Климко»( 4-6 розділи)

4-й розділ.

Климко прокидається вранці. Він розуміє, що йти босоніж далі неможливо, є велика вірогідність застуди. Що вирішує хлопець зробити? Яка риса характеру проявляється в його вчинку? «Климко повернувся до куреня, узяв плащ-палатку і, зціпивши од напруги зуби, одірвав од неї чималий клапоть. Потім розірвав його ще навпіл — і вийшло дві онучі.» «Навибирав, де цілішої, сухої соломи, поробив товстенькі устілки і примірив їх до ступні, щоб ні великі були, ні малі. Потім туго обмотав ноги разом з вустілками плащ-палатяними клаптями і позав'язував кінці вище кісточок.»

Цей винахід допоміг хлопцеві дійти до Слов’янська. Кого він зустрів на базарі? Що зробив? «Климко зупинився коло старої-престарої бабусі, яка гомоніла до перехожих тихим немічним голоском, але не жалібно, а так, ніби казку вела…» «Климко видлубав з кишені одну тридцятку і поклав бабусі у пелену, а сам швидко пішов геть.»

Чиї слова?

«Дядько сидів просто на землі, обгорнувши ноги старою сукняною ковдрою. На скронях йому густо висіялася кучерява розсадка сивини, а лице було все в зморшках. І в кожній зморшці, здавалося Климкові, чаїлася добра лагідна усмішка. Перед дядьком двома рівними рядочками стояли прорезинені тапочки — великі, й малі, і зовсім манюні, на дитину. Видно, він був швець і сам їх понашивав.»

«Слідопит»

Розгляньте карту. Знайдіть на ній Слов’янськ, Артеміськ, Соледар, Сіль.  З’єднайте останні три назви з точками на карті пунктирною лінією).

Довідка для вчителя: 23 вересня 2015 року Артемівська міська рада ухвалила рішення звернутися до Верховної Ради України про повернення місту Артемівськ історичної назви Бахмут

Історія Соледара тісно пов'язана з розвитком Бахмутських соляних промислів. В останній чверті XVII ст., коли в районі р. Бахмутки почали видобувати сіль, навколо соляних промислів виникло с. Брянцівка. Першими його мешканцями були козаки Ізюмського полку й переселенці з північних областей України. Соледар розташований північніше Бахмута й є його супутником.

Сіль  залізнична станція Лиманської дирекції Донецької залізниці на перетині двох ліній Лиман  Микитівка, Сіль  Величко між станціями Шевченко (8 км) та Зовна (10 км). Розташована за 3 км від міста Соледар і є його головною залізничною станцією. Відстань від Донецька — 104 км, від районного центру  Бахмута — 16 км. Розташована у мікрорайоні Сіль, що входить до складу Соледара Донецької області.

 Спробуйте прокласти шлях звідки йшов хлопець, накресліть лінію, взявши за основу точки Слов’янськ та Артемівськ (Бахмут), та враховуючи таку інформацію:

  1. Дядькові на базарі Слов’янська хлопець повідомляє, що він з Донбасу (Донецька область) «3 Донбасу я, — сказав Климко..»
  2.  Від Артемівська(Бахмута) до Слов’янська хлопець йшов 3 дні. «— А сіль ти, синок, проминув. Кілометрів п'ятдесят зайвих пройшов. Сіль — це біла Артемівська. Чув? (Климко чув і навіть бачив це місто здалеку днів три тому).»
  3. У передмісті Артемівська(Бахмута) в тексті з’являється інформація, що хлопець йшов вісім діб.
  4. Повертався хлопець на поїзді до Горлівки чи Єнакієво.

Можна скористатися будь-якою картою.

Яка історія сталася на базарі? Як охарактеризовує   Климка такий вчинох?

«А Климко висмикнув з торби надірвану плащ-палатку, розіпнув її в руках так, щоб затулити дівчину, і став роздивлятися, бурмочучи заклопотано перше, що спало йому на думку:

— Якби не надірвана, то була б довша... Так надірвана... — а в голові стукотіло: "Хоч би пройшли, хоч би пройшли!»

Хто зображений на ілюстрації?  Як  зображення солі пов’язано з цією ілюстрацією?  Це тітка Марина, з якою швець знайомить Климка. В неї вдома є сіль. Тому Климко вирішує йти до неї додому.

«Він узявся за холодну залізну ручку в дишлі тітчиної тачки і ще раз, востаннє подивився услід шевцеві, що котив помалу мережаним тротуаром: із тіні в сонце, із тіні в сонце... І все глухіше було чути: тьох-тьох, тьох-тьох...»

Чому Климко залишився у тітки на три дні? «...Перше, що побачив Климко, коли розплющив очі, — велике, рівно обведене око червоного сонця у вікні (воно світило, мов крізь морок), і став пригадувати, де він. А пригадавши, спитав:

— Тітонько, тьотю Марино... Що воно — ранок чи вечір? Де ви, тітонько? — спитав так тихо, що ледве почув свій голос.

— Тут я, синок, осьо, — тітка Марина схилилася над ним і поторкала теплими губами його чоло. — Слава богу! — зраділа. — Охолонув лобик. А то ж горів, як жарина. Ранок зараз, дітки, сонечко тільки що зійшло.

— Довго я спав, тьотю? — спитав Климко.

— Не спав, а в гарячці був. Без пам'яті був трохи не три дні. Так тебе тіпало, бідолагу, що аж підкидало на ліжку. Не знали вже, чим і вкривати. Застудився ти дуже...»

Що відбувалося вдома у тітки Марини? Чим займався хлопець? Як це його охарактеризовує? Чому Климко не залишився у тітки? Як він вирішив повернутися додому?

«Німці товарний поїзд учора пустили в Донбас, до Єнакієвого чи до Горлівки, точно не знаю.» «А сьогодні ввечері ще один піде. З нашої станції.»

 Чим закінчується повість «Климко»? Пригадайте всі чесноти, які мав Климко.

Напишіть міні-твір на тему «Ціна солі»

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку