Дана розробка допоможе у підготовці до уроку. Презентація містить тему, очікувані результати, різні види вправ. У презентації подано тему та ідею твору, сюжет та художні засоби.
Аутогенна установка. Треба бути уважним…Треба бути спокійним…У класі друзі…Мені приємно…Я легко дихаю…У класі затишно…Я добре працюю…Розплющуйте очі.
Номер слайду 3
Фантазія важливіша, ніж знання, оскільки вони обмеженіА. Ейнштейн
Номер слайду 4
Номер слайду 5
«Усе високе і прекрасне в нашому житті, науці й мистецтві створене розумом за допомогою фантазії і багато чого – фантазією за допомогою розуму» Микола Пирогов
Номер слайду 6
Тема уроку:«Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
Номер слайду 7
Очікувані результати:після уроку учні: вдосконалять вміння вдумливо читати і коментувати поезію пояснюватимуть умовність ситуації характеризуватимуть образи розумітимуть різницю між матеріальним і духовним визначатимуть тему та головну думку твору усвідомлюватимуть потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості зіставлятимуть специфіку розкриття теми в літературі та інших видах мистецтва
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Злякався. Зраділи. Здивувалися. Не викликав жодних емоцій. Дуже здивувалися
Номер слайду 10
Словникова робота«цебто» – тобтонедоквас – недоквашенежужмом – купоючаклунка – ворожкамантія – суддівська чорна вільна накидкастандарт – зразок, еталонзбити з пуття – збити з правильного шляхугарантія – зобов’язання щодо виконання угоди.
Номер слайду 11
Літературна вправа«Чи уважний ти слухач?»1. Які часи згадуються у вірші Ліни Костенко?2. У якому місті відбуваються події?3. Скільки років було Анні?4. Хто привів Анну до суду?5. Доказом у звинуваченні Анни було?6. Яка пора року зображена у вірші?7. Миші, які робила Анна, були….8. Що запитав суддя у сусіда у суді?9. Суддя зазначив, що життя….10. Шкода, яку завдала Анна сусідові була….11. Який колір переважав у суді?12. Вирок був неоголошений, бо….
Тема твору: розповідь про оригінальний підхід до сприйняття дійсності, про нестандартність мислення, про творчу уяву. Головна думка: дивовижне поруч з нами, варто лише його розгледіти серед сірості та буденності життя.
Сюжет Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом… і не знали до пуття наук». Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її у тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. Розвиток дії: суд над Анною. Кульмінація: Напруженість Анни в очікуванні вироку. Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.
Номер слайду 16
Художні засоби Повтори: кажу, кажу коли, коли Епітети: розлючений сусід багряне листя голі клени сірий день сірий сусід Метафора: чаклунка збила з пуття кіт залив вирок на папері
Номер слайду 17
“Біла ворона” значення фразеологізму БІЛА ВОРОНА – цей вираз вживається для характеристики людини, яка вирізняється серед інших своєю поведінкою, зовнішнім виглядом. У наш час вираз “біла ворона” означає не тільки незвичайну людину, але й рідкісне явище.
Номер слайду 18
Вправа «Незакінчене речення»На цьому уроці мені найбільше запам’яталося ………Мене найбільше вразило те, що………Я бажаю людям і собі………
Номер слайду 19
Домашнє завдання Уявіть, що вас запросили виступити у суді над Анною в ролі захисника. Пофантазуйте і напишіть коротеньку промову на її захист. Напишіть лист до сусіда. Складіть уявний діалог з Анною. Відповісти на запитання після поезії (підручник)