Очікувані результати:після уроку учні: вдосконалять вміння вдумливо читати і коментувати поезію пояснюватимуть умовність ситуації характеризуватимуть образи розумітимуть різницю між матеріальним і духовним визначатимуть тему та головну думку твору усвідомлюватимуть потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості зіставлятимуть специфіку розкриття теми в літературі та інших видах мистецтва
Літературна вправа«Чи уважний ти слухач?»1. Які часи згадуються у вірші Ліни Костенко?2. У якому місті відбуваються події?3. Скільки років було Анні?4. Хто привів Анну до суду?5. Доказом у звинуваченні Анни було?6. Яка пора року зображена у вірші?7. Миші, які робила Анна, були….8. Що запитав суддя у сусіда у суді?9. Суддя зазначив, що життя….10. Шкода, яку завдала Анна сусідові була….11. Який колір переважав у суді?12. Вирок був неоголошений, бо….
Кольорові асоціаціїБілий – чистий, безневинний, вірний. Червоний – агресія. Рожевий – романтичність, доброта. Зелений – твердість, стійкість. Жовтий – мінливість, внутрішня свобода. Коричневий – інертність і безпека. Помаранчевий – спонукає іти вперед. Блакитний – ясність, прямота. Фіолетовий – асоціюється зі спробою поєднати протилежне. Чорний – авторитетність. Сірий – нейтральний колір
Сюжет Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом… і не знали до пуття наук». Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її у тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. Розвиток дії: суд над Анною. Кульмінація: Напруженість Анни в очікуванні вироку. Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.