урок з української мови розроблено на основі формування предметних та ключових компетентностей з урахуванням вікових особливостей школярів молодшої ланки та новітніх педагогічних технологій.
Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів
Номер слайду 2
Мотиваційна вправа «Говоримо про зміни»Під одним капелюхом чотири ніжки. У нашої бабусіСидить дід в кожусі,Проти печі гріється,Без води умиється. У садах, гаях блукає,Жовті шати одягаєЗолотисту стелить постіль – Жде сестрицю білу в гості
Номер слайду 3
Я падаю на ваші хати. Я білий-білий, волохатий. Я прилипаю вам до нігІ називають мене… Народжуються – летять,Живуть – лежать,Вмирають – спливають. Сірий, ікластий, хоче вівцю вкрасти. Довгі вуха, куций хвіст,Невеликий сам на зріст. На городі побував, Нам капусту пожував. Довгі ноги – скік та скік…Ми погнались, він утік
Досліджуємо текст. Читаємо самостійно. Читаємо діалоги в роляхІнтонуємо прочитане. Передаємо емоціїВисловлюємо враження. Перевіряємо інформацію (Чи дійсно це так, як описано в тексті?)Виконуємо граматичне завдання
Номер слайду 6
Робота за підручником. Чергування приголосних звуків [г] – [ж]– [з׳], [к] – [ч]– [ц׳][х] – [ш]– [с׳]
Номер слайду 7
Запиши споріднені слова. Визнач корінькнигакнижка у книзірукаручка у руцімурахамурашка на мурасідошкадощечкана дошцікіткицькакошеня. Підкресли букви, які позначають приголосні звуки, що чергуються. У яких словах відбулося чергування і голосних, і приголосних звуків?
Номер слайду 8
Коментований диктант. Мальовниче село розкинулось перед очима. Таких сіл в Україні багато. Знайдіть слова, в яких відбулося чергування. Позначте в них корінь, підкресліть чергування.
Номер слайду 9
Вибіркове списування Виберіть пари слів, в яких змінюються приголосні звуки. Запишіть ці пари, позначте в них корінь, підкресліть букви, що позначають звуки, які змінюються. Муха, комаха, пух, пасіка, пасіці, комасі, мусі, пушок