Чесність в сучасному світі

Про матеріал
План-конспект етичної бесіди Тема: “Чесність в сучасному світі” Для учнів 6-10 класів
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

Кафедра педагогіки та спеціальної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ

ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: “Чесність в сучасному світі”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2023

Мета заходу: формування ціннісного ставлення вихованців до себе та інших людей через усвідомлення цінності чесності перед собою та іншими для створення гармонійних відносин, поглиблення досвіду аналізу життєвих ситуацій з позиції чесної поведінки, розвиток внутрішньої потреби бути чесним.

 

Завдання заходу:

  1. Поглибити розуміння сутності морально-етичних понять «чесність» й «правда», усвідомлення важливості чесності в спілкуванні з людьми.
  2. Викликати почуття відповідальності за свої слова та вчинки, формувати почуття особистої гідності. Розвинути почуття поваги до чесних людей.
  3. Формування стійкої позиції щодо поводження себе в суспільстві. Переконати учнів, завжди чинити чесно для збереження дружби.
  4. Формування готовності бути чесним у любій ситуаці. Сформувати прагнення до самовдосконалення, навчити учнів аналізувати свої дії.

 

Форма проведення: етична бесіда (година спілкування)

Обладнання і наочність: смужки.

 

Хід виховного заходу 

І. Вступна частина.

Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про тему: “Чесності в сучасному світі” .  Це дуже цікава тема, бо ми стикаємося з цим поняттям дуже часто у нашому житті. У світі, де інтернет і соціальні  мережі миттєво поширюють інформацію, бути чесним і відкритим важливо як ніколи, ми повинні мати сміливість бути чесними не лише з іншими, але й з самими собою, хоча іноді це дуже складно.

Питання для учнів:

  1. Я б хотіла дізнатися як би ви описали б людину, для якої чесність головна чеснота? Обгрунтуйте свою думку. (висловлення учнями своїх думок).
  2. Які почуття у Вас викликають такі люди? Обгрунтуйте свою думку. (висловлення учнями своїх думок).
  3. Як ви себе відчуваєте коли люди вам брешуть? Чи змінюється у вас ставлення до них? Обгрунтуйте свою думку. Наведіть приклади. (висловлення учнями своїх думок).
  4. Чи часто ви зустрічаєте таких людей, які вам брешуть? Що спонукає їх це робити? Обгрунтуйте свою думку. Наведіть приклади таких ситуацій. (висловлення учнями своїх думок).

 

ІІ. Основна частина: перебіг бесіди.

  1. Перше інформаційне повідомлення:

З ваших відповідей, я зрозуміла, що ми цінуємо людей, які говорять нам правду, з цього у мене виникає питання чому ж ми так часто стикаємося з брехнею?  Чи замислювались ви колись, а які наслідки можуть бути у вашої брехні або брехні інших? Зараз я пропоную послухати історію однієї моєї знайомої, яка трапилася з нею в школі, і проаналізувати цю ситуацію разом з вами.

Історія №1:

Одного разу до них у клас прийшла нова учениця - Аня, яка дуже сподобалась всьому класу. Вона була розумна, активно, швидко знайшла спільну мову з усіма в класі, окрім Каті. Катя була зла, що всі звертають увагу на Аню, а не на неї. Катя почала розповіді про Аню неправдиві історії, які вона вигадала, щоб змусити однокласників відвернутися від дівчини. І це спрацювало.

Учні почали уникати Аню. Коли Аня хотіла розпитати їх, що трапило її просто ігнорували. Її яскравість та енергія поступово згасали, і вона почала відчувати себе самотньою, відкинутою і незрозумілою. Аня через деякий час вирішила змінити школу.

Одного разу, однак, правда вийшла назовні. Інші учні зрозуміли, що Катя все це вигадала, і їхнє ставлення до Каті раптово змінилося.

Які ваші враження від цієї історії?

Питання для учнів:

  1. Як ви думаєте, як себе почувала Катя коли її почали ігнорувати однокласники? Обгрунтуйте свою думку. (висловлення учнями своїх думок).
  2. Як ви думаєте, хто виний в цій ситуації? Чи правельно  зробили однокласники дівчат, відразу повіривши Каті?  (висловлення учнями своїх думок).
  3. Як ви вважаєте, чому важливо перевіряти інформацію, перш ніж вірити в неї та робити висновки? (висловлення учнями своїх думок).
  4. Як ви думаєте як би ви вчинили на місці Ані? Чи пішли б ви зі школи?
  5. Які висновки виннесли діти з цієї ситуації? Чи можливо було якось виправити цю ситуацію? (висловлення учнями своїх думок).

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

Підводимо учнів до поняття чесності і важливості її у спілкуванні з іншими. Чесність — це одна з основних граней людських чеснот, моральна якість, включає правдивість вірність взятим зобов'язанням, щирість перед іншими і перед самим собою . Навчаємо дітей перевіряти інформацію, яку нам говорять, оскільки не завжди люди кажуть правду.

 

 

2. Друге інформаційне повідомлення:

Дякую, вам за ваші відповіді, а як ви оцінете цю ситуацію.

Історія №2.

Було два друга Макс і Діма, вони дружили з дитинства, разом ходили в дит. садок, потім в одну школу. Вони разом грали в двох в одну популярну гру, але одного разу Діма почав заздрити тому, що  у Макса все краще виходить. І ось одного разу, Діма почав розповідати їхнім спільним друзям, що Макс махлює, щоб перемагати в грі, та інші погані речі. Це образило Макса, адже він ніколи не чинив такого. Він почував, що його друг зрадив його довіру.

Макс спробував пояснити, що це не правда, але слова Діми вже завдали шкоди їхній давній дружбі. Друзі розділилися на дві табори: одні віріли Максу, інші – Дімі.

З часом ця ситуація лише загострилася. Макс і Діма перестали спілкуватися, а їхні спільні знайомі намагалися обирати сторону. Це розчарувало Макса, але він не хотів погіршувати ситуацію сварками чи образами.

Через деякий час Діма зрозумів, що не правильно зробив, але не знав як виправити цю ситуацію. Через маленьку заздрість він втратив найкращого друга.

Питання для учнів:

  1. Що на вашу думку стало головною причиною того, що друзі розсварилися? Успіхи Макса чи брехня Діми? Обгрунтуйте свою думку. (висловлення учнями своїх думок)
  2. Як би ви описали найкращий спосіб для Діми виправити свою помилку? Обгрунтуйте свою думку. (висловлення учнями своїх думок)
  3. Як уникнути подібних конфліктів? Чи були ви в схожій ситуації, як ви її вирішували? Обгрунтуйте свою думку.(висловлення учнями своїх думок)

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

1 запитання - друзі розсварились через брехню Дмитра.

2 запитання - Діма має поговорити з другом та вибачитись, тіьки так у нього буде шанс виправити свою помилку.

3 запитання - заздрість і брехня можуть призвести до серйозних наслідків, руйнівних для відносин та стосунків з оточуючими.

Інформаційні матеріали для коригування думок, тверджень, суджень учнів:

Якщо ви відчуваєте заздрість до когось, що потрібно зробити?

Які почуття у вас викликали дії Дмитра? Що б ви йому порадили, щоб він запобіг таких дій?

 

3.Третє інформаційне повідомлення: ситуації морального вибору.

Зараз я роздам вам дві смужки, на одній написано “Так” на іншій ”Ні”, ви виберете ту смужку, яка відповідає вашій відповіді.

Було дві дівчинки, вони дружили дуже довго, і ось одна з них дізналася, що про іншу говорять погані речні за спиною, і ось вона зараз в ситуації вибору, сказати про це іншій подружці, чи ні?

Діти які б сказали підніміть “Так”, а які не сказали б “Ні”. Дякую, за ваші відповіді, а тепер, я хочу почути,чому ви вчинили б саме так.

(відповіді учнів)

 

ІІІ. Заключна частина:

Дякую, вам учні за цю цікаву бесіду, в завершення я б хотіла, щоб ви записали, на дошці, що у вас асоцієються з чесністю.(можна вчинки, правила чесності та інше). Дякую, тобто тепер ми можемо дати визначення поняттю чесність? (діти дають визначення поняття чесності, з допомогою вчителя)

docx
Додав(-ла)
Сотнікова Віра
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку