Онлайн-етикет: правила відповідального спілкування в Інтернеті

Про матеріал
Мета заходу: формування почуття відповідальності за свої дії в онлайн середовищі завдяки поглибленню усвідомлення необхідності дотримуватися етичних норм у віртуальному спілкуванні. Завдання заходу: 1. Поглибити розуміння особливостей спілкування у онлайн середовищі та сутності етичних норм, яких необхідно дотримуватися в соціальних мережах. 2. Викликати почуття захоплення людьми які несуть відповідальність за свої дії в Інтернет середовищі та осуду, зневаги до тих хто ними нехтує. 3. Формування стійкої позиції щодо особистої відповідальності за дії в соціальних мережах; прагнення до оволодіння культурою мовлення. 4. Розвивати прагнення оволодіти навичками необхідними для формування особистого позитивного іміджу в соціальних мережах.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра математики, природничих наук та технологій

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Онлайн-етикет: правила відповідального спілкування в Інтернеті

 

 

Студента ІІ курсу групи М22Б

факультету МПНтТ

спеціальності математика

Грищенка Владислава Олександровича

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2023

наступні сторінки

Мета заходу: формування почуття відповідальності за свої дії в онлайн середовищі завдяки поглибленню усвідомлення необхідності дотримуватися етичних норм у віртуальному спілкуванні.

 

Завдання заходу:

  1. Поглибити розуміння особливостей спілкування у онлайн середовищі та сутності етичних норм, яких необхідно дотримуватися в соціальних мережах.
  2. Викликати почуття захоплення людьми які несуть відповідальність за свої дії  в Інтернет середовищі та осуду, зневаги до тих хто ними нехтує.
  3. Формування стійкої позиції щодо особистої відповідальності за дії в соціальних мережах; прагнення до оволодіння культурою мовлення.

4. Розвивати прагнення оволодіти навичками необхідними для формування особистого позитивного іміджу в соціальних мережах.

Форма проведення: етична бесіда (година спілкування).

 

Обладнання і наочність: інтерактивна дошка, презентація, мобільні телефони учнів, відео.

 

Використані джерела інформації для підготовки заходу: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-na-temu-vplyv-sotsialnykh-merezh-na-nashe-zhyttia-689472.html

 

Рекомендовані учням джерела інформації: презентація

 

 

Хід виховного заходу

І. Вступна частина: тема нашої сьогоднішньої годину спілкування -  мораль та відповідальність в онлайн-середовищі. Всі ми користуємося соціальними мережами. (питання: хто для чого використовує їх і які ?) Сьогодні я хотів би поговорити з вами про поведінку та дії в соц. мережах. (питання: хто якими мережами користується та як часто ?).

Давайте з’ясуємо + та – соцмереж (спочатку відповідають діти, потім показ презентації).

Що спільного і що відмінного між спілкуванням "наживо" і онлайн-спілкуванням.

 

 

ІІ. Основна частина: перебіг бесіди.

  1. Перше інформаційне повідомлення:

Доброго дня, діти, сьогодні хотілося б поговорити про поведінку в Інтернеті, якими рисами має володіти адекватна людина та яких моральних цінностей вона має дотримуватися(обговорення).

1.Чи знаєте ви хто такі соціофоби та як вони зв’язані з нашою сьогоднішньою темою?(які емоції ви відчуваєте до них).

2.Також хотів би запитати вашої думки, як ви вважаєте, що є прийнятним і неприйнятним в Інтернеті(діти висловлюються).

3. Як спілкування наживо, так онлайн спілкування є джерелом розмаїття емоцій, інформації - чи завжди вони позитивні?

 

  1. Зараз хотів би запропонувати вам невеличку рольову гру(Діти можуть відобразити правильні етичні реакції на різні ситуації в інтернеті. Це допомагає їм закріпити та впровадити отримані знання.) Суть гри: учасник, який створює ситуації з метою нашкодити іншим гравцям чимось схожий з тролями, інші намагаються нашкодити для того, щоб успішно спровокувати більше людей на конфлікт і сварки.(троль заважає грати іншим і отримує від цього задоволення). Гра проводиться на довільну тему, яка може бути цікава та обрана учнями.

Кібербулінг в соцмережах може виникнути з-за різних причин, зазвичай цих причин декілька. (запитання: що це можуть бути за причини)? Одні з причин: анонімність, низька самооцінка, соціофобія, Інтернет-залежність, несвідомість, соціальна нерівність тощо. Прикладів може існувати велика кількість.

Напевно всі або зіштовхувалися з такими людьми як “Інтернет герой”, “Диванний критик”. Чи може мені хтось своїми словами пояснити хто це за люди? (діти висловлюють власні думки). (після висловлювань дітей вчитель узагальнює та дає коротке та правильне визначення цим термінам).

А як не стати жертвою можемо дізнатися переглянувши відео.

  1. Ютуб, Інстаграм, Телеграм тощо, є не тільки способом комунікації, а ще й способом заробити гроші. (питання до дітей чи знаються вони як заробити гроші за допомогою соцмереж).

Запитання до вихованців:

1. Якими рисами має володіти адекватна людина та яких моральних цінностей вона має дотримуватися.

2. Чи знаєте ви хто такі соціофоби та як вони повязані з нашою сьогоднішньою темою?

3. Чи зіштовхувався хтось з так званими “Інтернет герой”, “Диванний критик” та як з цим пов’язаний булінг?

4. Як не стати жертвою цих “людей”?

5. Як заробити в соцмережах?

Відповіді учнів.

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

Отже, правильна поведінка в інтернеті включає в себе кілька важливих аспектів, які сприяють створенню позитивного та безпечного онлайн-середовища для всіх користувачів. Для себе ми маємо запам’ятати що для правильного та безпечного користування, ми не повинні використовувати особисту інформацію(не розголошувати особисту інформацію, таку як адреса, номер телефону чи шкільний номер, в публічних чатах чи профілях). В кожній взаємоситуаціях має бути позитив(Заохочення дитини писати позитивні коментарі під постами своїх друзів і надавати підтримку, а не критикувати чи висловлювати негативні висловлення). Ну і як же без розуміння наслідків? Ви маєте навчитися передбачати можливі наслідки своїх дій у соцмережах. Приклад: Розмова про те, як коментарі чи пости можуть вплинути на почуття інших людей та як це може відобразитися на їхніх відносинах.

І зараз прошу вас замислитися над тим чи дотримуєтесь ви правил та поведінки в Інтернеті?

Ще б хотів додати про те, за порушення правил інтернет користування люди можуть отримати адміністративні покарання:Караються штрафом від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

(Діти задають питання і вчитель відповідає на них)

Приклад:

Була колись дівчина на ім'я Анна, яка проводила багато часу в Інтернеті. Вона була вправною користувачкою соціальних мереж і форумів, де любила висловлювати свою думку і обговорювати різноманітні теми. Анна завжди була веселою та енергійною в мережі, але, на жаль, вона також іноді забувала про важливість поваги до інших користувачів.

 

Одного дня, Анна вирішила, що буде весело "пожартувати" над однією з дівчат з її онлайн-спільноти. Вона створила фейковий профіль і почала розсилати листи від імені цієї дівчини з образливими та неприязними коментарями до інших учасників групи. Анна вірила, що це тільки гра, і її жарти не завдають реальної шкоди.

 

Проте інші користувачі дуже швидко зрозуміли, що щось не так. Дівчина, над якою Анна "жартувала", почала отримувати негативні повідомлення та погрози. Інші учасники групи та модератори були обурені і вирішили докласти зусиль, щоб знайти зловмисницю. Після дослідження модератори виявили, що Анна винна у всьому цьому. Вони вилучили її фейковий профіль і заборонили їй доступ до спільноти. Також вони повідомили про її дії в службу підтримки платформи, і за це їй було накладено тимчасовий заборону на використання їхніх послуг.

 

Анна зрозуміла, що її безвідповідальні жарти призвели до серйозних наслідків. Вона вибачилася перед потерпілою дівчиною та усією спільнотою, але втратила довіру і доброзичливість інших користувачів. Ця історія стала для Анни важким уроком про те, що інтернет – це не тільки місце для розваг і спілкування, але і простір, де важливо поважати інших і не завдавати шкоди своїми діями.

Підводимо дітей до поняття моралі та відповідальності за свої вчинки у онлайн-середовищі. Також даємо дітям поринути в гру наочно. Також педагог підводить до того, що необхідно дотримувтися норм і правил в онлайн спілкуванні, щоб запобігти негативним наслідкам.

 

  1. Друге інформаційне повідомлення

Ведучі соцмережі люди не тільки можуть комунікувати з іншими людьми, а ще й відкривати можливості для саморозвитку. Питання до класу: які це можливості, наведіть приклади? Але ж не забуваємо за те що ми публікуємо – ми несемо відповідальність і зіштовхнемося з іншодумцями. Так звані “Інтернет герої”, “Диванні критики”.

 

Зараз  я хочу розповісти історію мого дуже відомого на даний момент Ютуб- блогера(його пост)( складається з 2 частин).

Уперше моя історія з кібербулінгом розпочалася в 13 років, коли я почав займатися YouTube-каналом і створювати свої відео. Я викладав туди свої короткометражки, а згодом перейшов до геймінгу. Мої однокласники не сприймали цього, почали мене хейтити й булити, бо я був не таким, як вони, і не займався звичайними справами для підлітків. Мені часто писали: «Ти нічого не досягнеш», «У тебе нічого не вийде», «Навіщо ти соромиш себе». В основному мені це писали в онлайні, а в житті боялися сказати напряму.

Тоді мені було дуже важко це переживати, у мене майже не було друзів, тому спочатку я нікому не розповідав про це. Мене це дуже зачіпало, я почувався самотнім і пригніченим. Але я намагався дізнатися, чому так відбувається, чому мене булять. Дуже довгий час я не міг зрозуміти, в чому справа: може, щось не так із моїм контентом чи зі мною особисто. Я підходив до цих людей і запитував їх віч-на-віч, чому так. У відповідь були лише обзивання. Деякі люди навіть погрожували мені та моїй сімї. Моментами мені просто хотілося опустити руки…

Система взаємопов’язаних запитань до учнів

1. Чи вважаєте ви що правильно з 13 років займатися Ютуб-каналом чи інишими соцмережами?

2. Як ви думаєте через що був хейт до цієї людини?

3. Кого б ви засудили і чому?

4. Щоб ви зробили на місці цього хлопця та чи правильно він зробив?

Відповіді учнів

Але я розумів, що це лише заздрощі, бо вже в свої 14 я мав стабільний заробіток і про це знали(близько 250 доларів на місяць). І на данний момент я йдосі знімаю відео та викладаю на свій канал, який налічує більше 1.5 млн підписок та сумарно 3 млл підписників в інших соцмережах. З-за допомогою соцмереж я здобув все, те що мені так хотілося в 13 років і допомогли не опусти руки мої батьки, які мене постійно підтримували та вірили в мене. За цей час я зрозумів, що соцмережі це один зі способів для самореалізації. З’являється багата однодумців, з’являється багато способів для знаходження свого місця у цьому світі та непоганий спосіб для заробітку. Зараз я проводжу вебінари для людей які стали такими ж як я жертвами кібербулінгу і допомагаю їм подолати ці складнощі.

Система взаємопов’язаних запитань до учнів

1. Які можливості ви побачіли в соцмережах?

2. Які відчуття/емоції ви отримали прослухавши ці 2 частини?

3. Чи захотілося вам щось змінити в ставленні до блогерів-початківців і чи хотіли б ви колись таким зайнятися?

Відповіді учнів

 

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

Педагог коротко ознайомлює дітей з -/+ соцмереж, а саме Ютуб. Говорить про те, що діти можуть не тільки проводити свій час за просторами Ютубу свій вільний час, а ще й можуть заробити на цьому. Наведеним прикладом він демонструє всі складності, але в той же час плюси веденням свого каналу.

 

 

 

ІІІ. Заключна частина:

Освідомлення впливу соціальних мереж є важливою частиною сучасної культури, і це може мати як позитивні, так і негативні наслідки. Розвиток відповідальності та моралі в онлайн-середовищі є ключовим для формування цифрового громадянства. Користувачі повинні розуміти, що їхні дії в Інтернеті мають реальні наслідки, і вони несуть відповідальність за свою онлайн-поведінку. Етичні стандарти (лояльність, гідність, повага, чесність) є основою відповідальної та взаємовигідної взаємодії в цифровому просторі. Процес виховання цифрових громадян сприяє формуванню позитивних навичок та підвищує освіченість користувачів, роблячи їх свідомими, відповідальними та етичними гравцями в цифровому світі.

 І для узагальнення давайте складемо з вами порадник безпечного спілкування в Інтернеті(кожен пропонує правило).
 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку