Чи безпечно в Інтернеті?

Про матеріал
Матеріал для заняття з елементами тренінгу для 7-8 класів про безпечну поведінку в інтернеті .
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу  «Чи безпечно в Інтернеті?»

 

Мета: формувати культуру відповідального, етичного і безпечного використання  Інтернету; підвищувати рівень обізнаності дітей про проблеми безпеки при використанні мережі Інтернет, виховувати пошану до власного здоров'я.

Матеріали:, аркуші А-4, олівці, маркери.

Категорія: учні 7-8 класів.

Загальний час:1 год 40 хв.

Хід заняття:

1. Вправа  «Вітання без слів» (10 хв.)

Учням необхідно за 2 хвилини привітати якомога більше людей в класі, не використовуючи при цьому слів та не дублюючи один одного.(Учні виконують вправу.)

Обговорення:

- Скільки людей вдалося привітати?

- Що складніше: вигадати нові способи вітання або їх продемонструвати?

- Чи  відчув хтось дискомфорт? На якому етапі це відбулося?

(Відповіді учнів.)

Ведучий. Практично ця вправа допомагає зняти психологічну напругу і веде до вільного спілкування.»

2. Вправа  «Правила роботи групи»(5 хв.)

Ознайомлення учасників з правилами роботи у групі. Правила можуть бути такими:

  • вимкнути мобільні телефони;
  • правило «тут і зараз»;
  • правило «піднятої  руки»;
  • говорити по черзі й коротко;
  • не критикувати;
  • бути толерантними.

Ведучий. Усі ми дуже часто користуємося Інтернетом: електронна пошта, пошукові системи, завантажувальники, мессенджери, соціальні мережі. У сучасному суспільстві користування Інтернетом вже стало повсякденно звичною справою. Люди використовують ресурси мережі не лише у робочих цілях, але і для розваг. Раніше щоб знайти цікаву інформацію люди годинами порпалися у книжках і часом це не гарантувало значного успіху. Зараз лист до родичів, що проживають за тисячі кілометрів дійде за кілька хвилин чи навіть секунд, а раніше цього треба було чекати тижнями, а подекуди навіть місяцями. Колись, щоб заплатити за комунальні послуги треба було вистояти довжелезну чергу, а зараз люди роблять лежачи на дивані. . А чи замислювалися ви щодо безпеки під час on-line-покупок чи перерахунку коштів, електронного листування чи переписці у мессенджерах, при перегляді сторонніх сайтів?

-Чи чули ви коли-небудь про поняття «Безпечний Інтернет»?

(Відповіді учнів.)

4. Вправа «Очікування» (5 хв.)

Учасники по черзі розповідають починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»

5. Мозковий штурм. Інформаційне повідомлення (10 хв.)

- Назвіть причини, з яких ви заходите в Інтернет?

- У яких мережах ви зареєстровані?

- Чи був у вас який-небудь неприємний випадок, що стався з вами особисто, пов'язаний з Інтернетом?

- Чи вважаєте ви, що Інтернет - це вільний простір, в якому можна робити все, що заманеться?

(Відповіді учнів.)

Ведучий. Сьогодні майже кожен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. З однієї сторони – це благо цивілізації, а з іншої – комп’ютеризація та інтернетизація населення є причиною багатьох негативних явищ людського суспільства.

За ініціативою Європейської комісії, 9 лютого в Україні оголошено День безпечного Інтернету, ініціатором якого є Коаліція за безпеку в Інтернеті. МОН є партнером коаліції та активно підтримує соціальну ініціативу компанії «Майкрософт Україна»  - програму «Онляндія: безпека дітей в Інтернеті», що діє в Україні вже декілька років. Мережа Інтернет може містити небезпеку. Багато випадків пов'язано з комп'ютерною ігровою залежністю дітей. На жаль, в той час, коли сучасні вдосконалені технології покращують можливості комунікації і життя багатьох людей, деякі з них стають небезпечними для дітей. Ми сьогодні з вами повинні на собі відчути.

 Сьогодні дуже модно шукати друзів і спілкуватися з ними в соціальних  мережах. Цим користуються злочинці. Україна зайняла перше місце у світі серед постачальників дітей для порнографії.  Чи можливо вберегти дітей?

 

6. Вправа «Хто тебе вдарив?» (5 хв.)

Учасник тренінгу виходить в центр і повертається спиною до присутніх. Інший виходить, стукає по плечу і сідає на місце. Учасник повинен відгадати, хто це зробив.

Ведучий.Важко здогадатися, хто до вас доторкнувся. Ви на цьому прикладі можете відчути дотики і побачити учасника. В Інтернеті все набагато складніше. Висилаючи своє фото, діти та підлітки не можуть знати, як це фото може бути використано. Але цього достатньо і використавши новітні комп'ютерні технології, можливо скомпонувати порнографічні знімки. Їх потім „порнодільці" виставляють в Інтернет або шантажують ними батьків.

7. Вправа «Терміни» (10 хв.)

Ведучий  пропонує учасникам назвати дві соціальні мережі, наприклад «Фейсбук», і «Інстаграм». Діти об’єднуються у дві групи. Завдання: за 3 хвилини написати якомога більше Інтернет – термінів.

Кожна команда по черзі зачитує по слову. Перемагає той, у кого залишиться більше не закреслених слів.

Обговорення:

- Наскільки широко ми використовуємо Інтернет?

- Скільки часу в день він у нас забирає?

8. Вправа «Таємниця» (10 хв.)

Тренер просить усіх учасників сісти на стільці. Кожен отримує аркуш паперу та олівець. Тренер  нагадує про те, що кожен із учасників має певні таємниці і не хоче, щоб вони стали відомі іншим. Наприклад: ми без дозволу брали чужі речі, пліткували про кращого друга тощо. Це може статися з кожним: з ким - частіше, а з ким - дуже рідко, але це трапляється. Тренер просить написати про одну таку подію. Після того, як учасники напишуть необхідно дуже щільно скласти цей папірець, перегнувши декілька разів, щоб не було видно, що саме написано, і покласти його під стілець. Після цього всім учасникам пропонується пересісти на два стільці вправо, потім на п‘ять стільців вліво та ще на три стільці вліво.

Обговорення.

-         Що ви зараз відчуваєте?

-         Чи можете визначити, під яким стільцем знаходиться ваша таємниця?

У більшості випадків учасники скажуть «так», бо будуть ретельно стежити за своїм папірцем. Тренер просить взяти чужий папірець під стільцем, на якому він зараз опинився. Не треба його розгортати! Учасники лише беруть у руки папірці з чужими таємницями.

Обговорення.

-               Що ви відчуваєте тепер?

-                Чи хотіли б ви, щоб зараз хтось прочитав зміст того, що написано на папері, який він тримає у руках?

Звісно, ніхто цього не бажає, та чомусь стало зараз дуже «модно» свої таємниці занотовувати на своїх сторінках.

Ведучий.Досить часто ми розміщуємо у мережі Інтернет інформацію, яка може нас компрометувати або навіть ідентифікувати: повне ім’я, домашню адресу, телефон, фінансовий статок, місце роботи батьків та інше. Цим самим наражаємо себе на небезпеку. Тому потрібно в Інтернеті працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки  життю, але і моральній та духовній рівновазі.

9. Вправа «Небезпека в Інтернеті!» (20 хв.)

Учнів об’єднати у дві групи.  Перша команда записує негативні сторони Інтернету, друга – позитивні.Обидві команди пишуть відповіді на листках А4. Потім кожна команда представляє свою роботу.

 Можливі варіанти відповідей: позитивні сторони - спілкування на відстані, корисна інформація, новини, дистанційне навчання, безперервна робота, різноманітні послуги, розваги, покупки;

негативні - неправдива інформація, погіршення здоров‘я,  ігрова  залежність, ненормативна лексика та відео, віруси,  шахрайство.

Обговорення:

- Чого більше нам приносить Інтернет: позитиву чи негативу?

- Від чого залежить наша безпека в чаті?

10. Вправа « Незакінчене речення…» (10 хв.)

        Кожен учасник продовжує фразу: «Я сьогодні зрозумів…» та отримує пам’ятку «Правила безпечного Інтернету»:

-   Не передавайте інформацію людям, яких ви особисто не знаєте.

-   Не довіряйте людям, з якими ви познайомилися в соціальній мережі, адже вони можуть бути ким завгодно!

-   Публікуйте тільки ту інформацію про себе, яка не містить ваших адрес, телефонів, планів на вихідні.

-   Залишаючи коментарі, повідомлення, публікуючи фотографію, ви поміщаєте її в мережу назавжди, тому здійснюючи будь-яку дію в соціальній мережі, потрібно задуматися  про наслідки!

-   Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами. 

-   Цінуйте і поважайте один одного в соціальних мережах

-   Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.

-   Не відповідайте на невиховані і грубі листи. Встановити на свій ПК  антивірусну програму.

 


 

 

 

 

 

 

1

docx
Додано
6 лютого
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку