Відкритий урок
Тема.Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників
Мета:
Обладнання: таблиця «Розряди числівників за будовою», роздатковий матеріал, презентація.
Тип уроку: комбінований урок; метод наочного та практичного навчання.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1)Перевірка готовності учнів до уроку. Запис числа в зошит(1 хвилина)
2)Підготовчий етап для настрою емоційного стану учнів
Увага, в ефірі рубрика «Це цікаво» Слайд 1(2 хвилини)
Вчителями математики підраховано, що за 6 років навчання, вами, шановні учні, отримано понад 1000 000 відміток; нам, вчителі за 1 навчальний рік говорять «молодець» близько 300000 раз і дарують більше 1000000 посмішок.
Курс 6 класу становить близько 150 уроків української мови та близько 70 уроків літератури. Всім відомо, що літні канікули тривають більше 90 днів (і вони стрімко наближаються). Ну і, нарешті, найприємніше: сьогодні за урок близько 6 учнів отримають хороші оцінки.
ІІ.Оголошення теми і мети уроку.
1) Робота з епіграфом.(1 хвилина)
«Єдиним шляхом зрозуміти світ є вивчення його чисел»
Галілео Галілей
2) Оголошення теми та мети уроку.(1 хвилина)
Уявіть собі ситуацію, що ближчим часом у ваших рідних з’явиться можливість придбати вам нового мобільного телефона і бажано вашої улюбленої марки, який вам дуже хочеться , ваші бажання потрібно буде формулювати, використовуючи числівники, адже вам потрібно вказати характеристику його та вартість, а тут без складних та складених числівників не обійдешся. Отже, сьогодні на уроці ми попрацюємо з вами із групами числівникав за значенням та будовою та удосконалимо навички правильного написання складних та складених числівників. І після цього уроку ви зможете легко формулювати своє бажання.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання(5 хв)
1) Фронтальна перевірка вправи 425 (декілька учнів зачитують виписані числівники та їх розряди)
Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці по чотири гнізда, а в кожному гнізді по семеро пташенят. Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит.У двох матерів по п’ять синів.
2) Опитування (учень,який має відповідати, обирає «Джонсонюка» (друга, помічника),який може надати учню 1 підказку. Оцінка за це не знижується)
ІV.Актуалізація набутих знань(5 хвилин)
Розподільний диктант(Учні розкладають на дошці слова-числівники, визначаючи їх розряд за значенням): п’ять, одна ціла сім десятих, семеро , три четвертих, чотири п’ятих, тисяча, чимало, шістнадцять, багато, мільйон, кільканадцять, п’ятеро, триста тридцять три, п’ять сьомих, двоє, одинадцятеро, п’ятнадцятеро, кілька.
Цілі (власне кількісні): п’ять, тисяча, шістнадцять, мільйон, 333.
Збірні: семеро ,п’ятеро, двоє, одинадцятеро, п’ятнадцятеро.
Дробові: одна ціла сім десятих, три четвертих, чотири п’ятих, п’ять сьомих.
Неозначено-кількісні: чимало, багато, кільканадцять, кілька.
V.Опрацювання теоретичного матеріалу(7 хвилин)
Робота з таблицею«Розряди числівників за будовою»
Прості |
Складні |
Складені |
1)мають один корінь: три, десятеро, сотий; 2)один-десять, сто, сорок, тисяча, нуль, мільйон, мільярд; 3) збірні: обоє, двоє, троє, четверо, п’ятеро, шестеро -десятеро(двійко, трійко, п’ятірко); 4) неозначено -кількісні: кілька, декілька, багато, небагато, мало, чимало, немало
|
1) одинадцять - дев’ятнадцять; 2) двадцять – дев’яносто; 3) двісті – дев’ятсот; 4) збірні: обидва, обидві, одинадцятеро – дев’ятнадцятеро, двадцятеро, тридцятеро; 5) дробові: півтора, півтори, півтораста; 6) неозначено – кількісні: кількадесят, кільканадцять, стонадцять |
1) десятки з одиницями: двадцять шість; 2) сотні з десятками: чотириста сорок; 3) сотні з десятками і одиницями: п’ятсот сімдесят три; 4) тисячі з сотнями: три тисячі двісті; 5) тисячі з сотнями і десятками: три тисячі чотириста десять; 6) тисячі з сотнями, десятками та одиницями: три тисячі сімдесят вісім; 7) дробові: одна третя |
Вправи для очей(2 хв)
VI.Закріплення вмінь на практичних вправах
1. Розподільне списування (4 хвилини)
Записати числівниками в три стовпчики --- прості, складні та складені: один, двадцять, п’ятдесят три, сто сорок чотири, десять, одинадцятеро, мільйонний, дев’яносто, триста, тисяча двісті сьомий, двоє, одна сьома, багато, тридцятий, три цілі і три десяті, кількасот, мало.
2.*Фізхвилинка-гра «Хто більше»(3 хвилини)
Клас ділиться на команди(за рядами). Кожна команда на дошці має записати якомога більше числівників заданої групи, за певний проміжок часу( перша команда – прості, друга – складні, третя – складені).
3. Робота з текстом (6 хв)
Американська компанія Apple 7 березня 2023 року презентувала iPhone 14 та iPhone 14 Plus у новому яскраво-жовтому кольорі. За характеристиками й іншими можливостями ці айфони у новому яскраво-жовтому кольорі не відрізняються від інших колірних версій. Ціна теж залишилася незмінною – до 899$ . iPhone 14 Plus отримав дисплей із діагоналлю 6,7 дюйма, а iPhone 14 – дисплей із діагоналлю 6,1 дюйма. В обох смартфонах установлено процесор А15 Bionic – такий самий процесор був у iPhone 13 Pro.
iPhone 14 та iPhone 14 Plus також буде укомплектовано 12-мегапіксельною основною камерою, яка, за заявою Apple, на 49% краще вловлює світло в разі низького освітлення.
Завдання: парна робота, 1 ряд виписує кілька числівників складних (2-3)
2 ряд виписує кілька складених числівників (2)
4.Робота з підручникомВиконання вправи 426
Скласти речення з числівниками шість, дві тисячі перший, багато. Числівники підкреслити, визначити їх розряд, усно розібрати за членами речення.
Моїй сестрі виповнилося шість років. Я народився у дві тисячі першому році. У моїх батьків є багато друзів.
VII. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Отже, наш урок добігає кінця, давайте обговоримо, з якими проблемами ми сьогодні зіткнулися? Ми відкривали нове знання. Вчилися групувати числівники за різними розрядами. Виконували самостійну роботу по закріпленню матеріалу. Вчилися працювати в групі.
Тож навчились розрізняти у писемному та усному мовленні складні та складені числівники та правильно їх записувати? І якщо ви захочете описати ваш омріяний телефон, то числівники вам у цьому допоможуть.
Рефлексія- робота з картками
Оцінювання
VIII. Пояснення виконання домашнього завдання
Вивчити правило на ст. 186. Вправа 428.
Розподільний диктант (Учні розкладають на дошці слова-числівники, визначаючи їх розряд за значенням): п’ять , одна ціла сім десятих, семеро , три четвертих , чотири п’ятих, тисяча, чимало , шістнадцять, багато, мільйон, кільканадцять, п’ятеро, триста тридцять три, п’ять сьомих, двоє, одинадцятеро, п’ятнадцятеро, кілька.
Розподільне списування
Записати числівниками в три стовпчики –
Прості Складні Складені
один, двадцять, п’ятдесят три, сто сорок чотири, десять, одинадцятеро, мільйонний, дев’яносто, триста, тисяча двісті сьомий, двоє, одна сьома, багато, тридцятий, три цілі і три десяті, кількасот, мало.