Число 8. (Навчально - методичний матеріал при вивченні числа 8 в 1 класі)

Про матеріал
Вміщено цікавий матеріал при вивченні числа 8 в 1 класі. Цікаві вправи, загадки, віршики, казки, логічні завдання, математичні лічилки, прислів'я, ігри, ребуси, дитячі пісеньки. Матеріал можна використовувати як на уроках, так і на заняттях з дітьми в групах продовженого дня.
Перегляд файлу

 

Вісім складається з верхнього і нижнього овалів. Починати можна двома

способами: як написання цифр два або шість .

 

          Вісімка така ж, як двійка,

 Тільки хвостик у кільце

 Закрутився наче змійка.

 Вийшло не кільце, а два:

 Зверху – голова і знизу – голова.

          Починаємо чаклувати…

 Вісімку, як два писати.

 Біля нижньої лінії

 Хвостик назад закругляємо,

 І обидва кінці дуже вправно з’єднаємо.

 «Що виходить?», - ви питаєте.

 Що ви, вісімки не знаєте?

 

«КАЗКА  ПРО  ВІСІМ  ПЕКАРІВ»

 

У одному казковому містечку восьмиповерховому будинку жили собі вісім

пекарів. І дорослі, і діти поважали їх за те, що вони вміли виготовляти вироби із тіста чудернацької форми. Пекар, що мешкав на першому поверсі, випікав бублики. Пекар, з другого поверху – печиво, з третього поверху – булочки, з четвертого – піцу, з п’ятого – круглі буханці хліба, з шостого – пампушки, з сьомого – тістечка, а з восьмого – торти. А незвичайним було те, що усі вироби бочком тулилися по двоє один до одного і були схожі на вісімку. Покупці так полюбляють вісімки з маком, з корицею, з сиром, з грибами, з родзинками, ягодами, з кремом, з ягодами, з цукровою пудрою !

 

ВІРШИКИ

Цифра сім, бувай здорова!

Далі про вісім у нас піде мова!

 

 У цифри Вісім – два кільця

 Без початку, без кінця.

 

Цифра 8 – два кільця,

Без початку, без кінця

Вісім пелюстків у квітки,

Вісім в кубика вершин,

Вже о восьмій в школі дітки,

Не порушують режим!

 

Кільця в ножицях стулились,

Яка цифра утворилась?

А вам, діти, треба знати,

Як цю цифру називати.

 

ЛОГІЧНІ   ЗАВДАННЯ

Їжачок  подарував  каченятам  8  чобітків . Скільки  було  каченят ?

 ( 4  каченят).

 

З  лісу  треба  привезти  8  дубочків . На  вантажівку  можна  покласти  тільки  4  дубки . Скільки  разів  доведеться  зїздити  на  цій  машині  до  лісу ?

  ( 2  рази)

 

 ВІРШОВАНІ  ЗАДАЧІ

 У Оксаночки в руці

 Є чотири олівці.

 А в її подружки Віри,

 Ось погляньте, теж чотири.

 Полічіть–но всі оці

 Кольорові олівці. (4+4=8).

 

Якось бігло через ліс  вісім кіз.

П’ять були з них білі-білі,

Ну а решта сірі-сірі.

Скільки ж бігло через ліс

Сірих кіз? (8-5=3).

 

 Жив-був Дід – Цифроїд,

 Їв він цифри на обід.

 Ось поїв і наші, з чаєм.

 Встав, яких не вистачає:

 1, 2, 3,…, 5, …, …, 8?.

 

Павучок зв’язав панчішки.

І вдягнув собі на ніжки.

Якщо четверо панчішок,

Скільки босих було ніжок? (8-4=4)

 

 Шість линів і два лящі,

 Скільки разом? Полічи. (6+2=8).

 

У Наталочки в руці

Є чотири олівці.

А в її сестрички Віри

Олівців також чотири.

Порахуйте всі оці

Кольорові олівці. (4+4=8).

 

 П’ять овечок біля гречки,

 На лугу ще три овечки.

 Скільки всіх? (5+3=8).

 

На лугу серед лози

Заховалось три кози.

А в траві ще п’ять було

Скільки кіз пасе Павло? (3+5=8).

 

 В свині двоє поросят,

 Змерзли вони аж тремтять.

 Щоб їх зігріти,

 Скільки валянків треба купити? (4+4=8).

Хто це закотив до вас

Бабу снігову у клас.

Була баба на узліссі,

А для нас – це цифра … (8).

 

 Біля річки на галявці

 Знайшли моркву сірі зайці.

 Вісім морквин – це немало.

 Одну з’їли. Скільки стало? (8-1=7).

 

Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір’ї Ваня сів,

Вісім груш відразу з’їв.

І подумав, чи не мало?

Скільки груш іще зосталось? (4+4-8=0).

 Ось до класу на урок

 Залетіло шість сорок,

 Два пізніше прибуло.

 Скільки всіх птахів було? (6+2=8).

 

П’ять берізок і три клени

Змалювала вмить Олена

І спитала: - Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?

Полічить вона не може

Хто Оленці допоможе? (5+3=8).

 

 Лісом їжачок ішов,

 Шість грибочків він знайшов.

 А пізніше на голки

 Наколов ще два грибки.

 Хто нам скаже зразу,

 Скільки грибів разом? (6+2=8).

 

Вісім яблук у сестри,

Менше в братика на три,

Скільки яблучок у брата?

Треба нам порахувати. (8-3=5).

 

 Вісім сорок прийшло на урок.

 Двоє сорок не знало урок.

 Скільки сорок знало добре урок? (8-2=6).

 

Киці Мусі вісім років,

Киці Марті тільки п’ять.

На скільки років Муся старша,

Хто встиг уже порахувати? (8-5=3).

 Вісім бджілок волохатих

 Копошилось біля м’яти.

 Потім полетіло шість.

 Скільки бджілок залишилось?

 Хто нам швидше відповість? (8-6=2).

 

Знають діти казочку

Про Червону Шапочку.

До бабусі вона йшла,

Вісім пиріжків несла.

Раптом вовк її зустрів,

Пиріжечків зо три з’їв.

Хто з вас, діти, порахує,

Скільки бабуся покуштує? (8-3=5).

 

 Став козел копитом бити,

 Посипались самоцвіти.

 Кокованя три підняв,

 Ще п’ять в шапку заховав.

 А тепер скажіте, діти,

 Скільки в нього самоцвітів? (3+5=8).

Вісім  мавпочок  у  клітках –

Дорослі  є  і  мавпи – діти ,

Дорослих  мавп  у  клітці  5,

А  скільки  є  там  мавпенят ?  ( 8-5=3)

 

На  полиці  вісім  книг ,

Толя  взяв  одну  із  них .

Хто  тепер  сказати  б  міг ,

Скільки  залишилось  книг ? (8-1=7)

 

В  чепурненькій  годівниці

Горобці  сидять , синиці .

Шість  горобчиків  завзято

Узялись  зерно  клювати .

На  мутузці  куснем  сала

Дві  синички  ласували .

Полічи  на  рахівниці ,

Скільки  пташок  в  годівниці ? (6+2=8)

 

Вісім  коней  табунком

Звично  паслись  над  струмком :

  1. дорослих  і  лошата .

Скільки  тих  лошат , малята ?  (8-5=3)

 

Скільки  пиріжків  спекла  матуся ?

Пироги  готує  мати .

Буде  діток  пригощати .

Для  Наталки , Вови , Колі ,

Тані , Валі , Галі , Олі

Пирожки  уже  готові .

Ще  один кіт  украв

І  під  лавку  заховав .   (1+1+1+1+1+1+1+1=8)

 

Ці  веселі  каченята

Люблять  плавати  й  пірнати .

Шість – попливли  в  далину ,

Дві – пірнули  в  глибину .

Скільки  в  річці  каченяток ,

Хто  з  вас  може  підказати ? (6+2=8)

 

Йшла  лелека  по  воді

І  шукала  жаб  собі .

Дві – сховалось  у  траві ,

Шість – в  осоці  молодій .

Скільки  жабок  заховались ,

Щоб  лелеці  не  дістались ?  (2+6=8)

 

Чотири  квітки  я  зірвав

На  галявині  в  лісі .

Чотири  братик  мені  дав

Стало  всіх  аж.... (4+4=8)

 

У  Надійки – три  копійки ,

Світлана  має  5 .

Поможіть  ви  цим  дівчатам

Копійки  порахувать .  (3+5=8)

 

Біля  ганку – дві  Тетянки ,

Біля  тину – дві  Христини ,

Біля  річки – дві  Марічки .

А  на  лузі – дві  Ганнусі .

Тих  дівчаток – ой , багато !

Порахуйте  їх , малята .  (2+2+2+2=8)

 

ЗАГАДКИ

Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Комар).

 

 Вісім ніг, вісім рук

 Вишивають шовком круг.

 Мух запрошують на торг:

  • Гей, купуйте, мухи, шовк! (Павук).

 

Ану, хто з дітей вгадає,

Що за звір ніг вісім має?

Снує, з ниток довгі сіті,

Щоби мушок в них ловити? (Павук).

 

 Один по одному стоять

 І про себе гомонять:

 «А чи знають діти,

 Яку цифру ми складаєм?”

 Відгадаєм залюбки

 Хто не знає? … (Вісімки).

 

Цифра 8 всім відома –

Чув про неї в школі, вдома.

Половину їй зітри

І одержиш цифру … (Три).

 

ПРИСЛІВЯ

Всім  по  сім, а  мені  вісім.

 

 ЛІЧИЛКА

Мати рано уставала,   І Гришко, і Мишко,

На сніданок готувала            І Роман та Іван,

Із вишнями вареники.            І Платон та Антон,

Вареники-туленики.   І Юрась, і Тарас.

В мене друзів багато,           До восьми я рахував,

Всі заходьте у хату:   По варенику давав.

 

 

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку