Число і цифра 10. Запис числа 10 двома цифрами. Порівняння чисел в межах 10. Складання і розв’язування прикладів

Про матеріал
Число і цифра 10. Запис числа 10 двома цифрами. Порівняння чисел в межах 10. Складання і розв’язування прикладів
Перегляд файлу

Урок – казка з математики для учнів 1 класу

 

                                                        

Тема: Число і цифра 10. Запис числа 10 двома цифрами. Порівняння чисел в

межах 10.  Складання і розв’язування прикладів

Мета: Ввести поняття числа “десять”, ознайомити учнів з написання числа 10 двома цифрами 1 і 0; учити порівнювати предмети в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання;

виховувати охайність.

Обладнання: мультимедійний проектор, картки – мишки із завданнями, казкові герої.

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Сядьте діти рівненько,

Ручки покладіть гарненько,

Вище голову підніміть,

Свої плечі розверніть.

Усміхніться всі до мене.

Веселіше подивіться,

Клас у мене перший.

Він мене не підведе.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Усний рахунок.

- Сьогодні до нас на урок завітала казка. Відгадайте її назву.

 

 

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений.

Я від баби втік,

Я від вовка втік.  ( Колобок )

- Наша казка незвична - казка ця математична.

Жив у діда з бабою Колобок. І стало йому сумно, захотілось пригод. Вирішив він подорожувати. Та от біда не може знайти стежку. Давайте йому допоможемо.

2.Розставте числа у порядку зростання.

5, 8, 1, 4, 9, 7, 3, 6, 2.

 

Котиться Колобок.  Назустріч йому Зайчик.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Зайчику я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. Краще допоможи мені мишок по норкам розігнати.

 3. Гра « Врятуй мишку»

Векторный клипарт нора 

 

Векторный клипарт нора 

 

Векторный клипарт нора 

 

 

Векторный клипарт нораВекторный клипарт нора 

Векторный клипарт нора 

 

 

 

 

 

Подякував Зайчик Колобкові за допомогу і відпустив. Покотився Колобок далі й потрапив до озера де ходив розлючений Ведмідь. А сердився він тому що не міг порахувати свою рибу.

     Вирішив Зайчик йому допомогти.

 

4. Практична робота з матеріалом для лічби.

Гралось в річці невеличкій

9 рибок у воді.

Ще одна до них прибула

Скільки стало риб тоді ? ( 10 )

- Який вираз можемо скласти ?.

9 + 1 = 10

 

 

 

 

 

 

- Подякував Ведмідь Колобкові за допомогу.

Покотивсь Колобок далі. Бачить, а на галявині навколо будиночка бігає Вовк і не може в гості потрапити. Бо потрібно назвати його господарів. Вовк побачив Колобка , тай каже :

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Ведмедику, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку, а краще допоможи назвати господарів будинку.

 

 

5. Робота в зошитах .

- Знайдіть на малюнку цифри та зафарбуйте їх.

 

 

 

 

 

 

- Які цифри господарюють в цьому будинку ? ( 1 і 0 ). А разом вони утворюють число 10.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з новим числом 10 та навчимось його писати.

- Це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр 1 і 0.

1. Ознайомлення з числом 10.

Одиниця та нуль
Коли зустрічаються
Десяткою стають

І дуже цим пишаються.

 2. Каліграфічна хвилинка. 10   10

Пояснень й показ учителем, як пишеться число 10. Звернути увагу учнів на те, що число 10 на письмі позначається двома цифрами : 1 і 0. Кожна цифра має свій «стільчик» – клітинку, тому число 10 записують у двох клітинках.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

                       Хмарка сонечко закрила,

                       Слізки срібнії зронила.

                        Ми ті слізки пошукаєм,

                       У травичці позбираєм.

                       Потанцюємо ще трішки,

                       Щоб спочили ручки й ніжки.

                       Всі веселі? От чудово!

                       А тепер в дорогу знову!

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота за підручником. 9 с. 38 )

Завдання 1.

- Скільки намистинок ліворуч ? ( 9 ).

- Скільки праворуч ? ( 10 )

Поясніть як утворилось число 10.

 

Покотився наш Колобок далі. а назустріч йому Лисичка.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Лисонько, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. А допоможи мені приклади скласти.

2. Робота з підручником. ( с. 38 )

Порахуйте скільки бджілок зліва. ( 5 ) .

А справа ? ( 5 ).

Яких вираз можна скласти ?

5 + 5 = 10

3. Завдання 4.

-Скільки жолудів ліворуч ? ( 7 )

 - А праворуч ? ( 3 )

- Скільки всього жолудів ?

- Як дізналися ?

10 =7 + 3

 

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА Гра «Павучки»

 

Відпустила Лисичка Колобка. Покотився він далі. Але настав вечір і захотілось йому назад до діда та баби.  А знайти дорогу додому Колобок не може. Давайте допоможемо йому віднайти дорогу додому.

4. Завдання 2.

- Прочитайте числовий ряд від 1 до 10. Від 10 до 1.

Назвіть число, яке слідує за числом 9. ( 10 ).

- Яке число більше 9 чи 10 ? (10)

- Чому ? ( Тому що під час лічби називаємо його пізніше і в числовому ряді 10 стоїть за числом 9 )

9 < 10

5. Завдання 3.

- Полічіть жовті і зелені кружечки в кожній групі. Порівняйте числа кожної пари.

10 > 7            8  > 6

 

- Повернувся Колобок додому і став жити з дідом та бабою, допомагати їм по господарству. Так щасливо закінчилась наша казка. Колобок без перешкод повернувся додому і дякує вам за допомогу.

V. Підсумок уроку.

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ?

-  Як потрібно писати число 10 ? ( В окремих клітинках )

- Назвіть попереднє число до числа 10.

- Назвіть число наступне до числа 9.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку