Комунальний заклад
« Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»
Конспект уроку математики для 1 класу за освітньою системою Анжеліки Цимбалару « Світ чекає крилатих»
Журнал №8
Тема. Число і цифра 2. Склад числа 2. Письмо цифри 2. Додавання і віднімання. Знаки «плюс», «мінус». Числовий вираз та його значення. Числова рівність. Відрізок. Кут. Пропедевтика. Купюра – 2 гривні. Монета – 2 копійки.
Підготувала: Вчитель Грищенко В.П.
м.Нікополь
2020р.
Тема. Число і цифра 2. Склад числа 2. Письмо цифри 2. Додавання і віднімання. Знаки «плюс», «мінус». Числовий вираз та його значення. Числова рівність. Відрізок. Кут. Пропедевтика. Купюра – 2 гривні. Монета – 2 копійки.
Мета: - актуалізувати знання учнів об’єднання і вилучення об’єктів групи , написання цифри 2;
Обладнання: журнал, зошит
Тип уроку: сприймання нового матеріалу
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
- Діти, перевірте, чи все необхідне для уроку у вас є на партах, а все зайве приберіть
ІІ. Основна частина
1. Повторення вивченого матеріалу.
- Сьогодні у нас незвичайний урок математики, а математична подорож до міста Знань. Успіх залежить від вас, діти. Будьте сміливі, кмітливі, відважні.
Щоб добре все знати,
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Свій розум розвивати.
2. Робота з геометричним матеріалом.
- А у подорож ми разом з Лаксиками вирушаємо чарівним потягом. Погляньте уважно, скажіть чому він чарівний?
- З чого він складається? (З геометричних фігур).
3.Робота в парах4. Гра «Продовжуй».
Учитель називає число: «Один, два…» - вказує на якогось учня, той продовжує лічбу до певного числа.
5. Вправа з логічним навантаженням.
- У бабусі є онучка Таня, кіт Любчик, песик Тишко. Скільки онуків у бабусі? (Жодного онука, тільки внучка).
6.Робота з ілюстраціями.
Розгляньте ілюстрації.
На всіх картинках зображені друзі. На всіх картинках зображено по двох героїв.
7.Повідомлення теми уроку
-Кожен в світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори звернути.
8. Робота з прислів’ями
Друга у скруті пізнають
Скарб – не друг , а друг – скарб
Друг – боягуз гірший лютого ворога
Сьогодні наша цифра про вас і ваших друзів. Сьогодні будемо вивчати цифру 2.
9.Формування поняття про число 2. Позначення числа 2 цифрою.
10.Фізкультхвилинка ( 2хвилини)
11.Робота з друкованою цифрою.
-Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?
12. Написання цифри 2.
- Розгляньте як пишеться цифра 2.
Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього, правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, невідриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.
Написання цифри 2 в повітрі і за опорними крапками в зошиті.
Написання цифри 2 учнями самостійно в журналі.
13.Робота за журналом
-Розгорніть журнал на сторінці 18
Завдання №1
-Кого зображено на малюнку?
-Як називаються пташки в кожній групі?
-Наведіть зображення з двома об’єктами та зробіть так, щоб інших пташок було по дві (там, де треба домалювати, а там, де треба, закреслити).
-Назвіть перелітних птахів.
2. Робота з формування уміння розрізняти число і цифру 2.
-Скільки у пташки крилець?
-Позначте на числовій прямій відповідне число.
-Наведіть на середньому малюнку цифру 2, та розфарбуйте пташку, зображення якої має два крила.
-Чому в іншої пташки двох крил не видно?
( вона не летить, повернута одним боком)
3.
-Покажіть шлях білочки по клітинках із зображенням двох грибочків-лисичок. Знизу зафарбуйте картку з числом, яке показує, скільки таких клітинок.
-Знайдіть пари шкарпеток: спочатку відшукати і з’єднати шкарпетки кожної білочки, потім інші 4 шкарпетки з’єднати в пари.
- Чого ще у нас пара? (перчаток, рук, очей тощо)4
4.Робота з журналом с.19
№1
-Що зображено на малюнку?
-Яке це насіння? (гарбузове)
-Що змінилося на перших двох кадрах ?
(насінини переклали по одній), а потім доповнити другий кадр наступної пари кадрів та завершити побудову моделі складу числа.
-Отже,2 насінинки – це група об’єктів, 1 насінинка і 1 насінинка – частини цієї групи.)
№2
-З’єднайте частини одного об’єкта та поряд зобразити результат з’єднання.
-У якому завданні з’єднували половини об’єктів, а в якому половини групи об’єктів?.
-Розгляньте малюнки, та визначте ситуацію об’єднання, оберіть умовне позначення операції об’єднання об’єктів.
№3
-Як за допомогою чисел можна описати цю ситуацію математичного змісту? (1 та ще 1).
-Арифметичну дію додавання і її позначення знаком +.
-Зафарбуйте цю дію та прочитайте запис: один плюс один, до одного додати 1.
- З’єднайте лініями малюнки з умовним позначенням операцій об’єднання чи вилучення, з числовою прямою і з рівністю
Це значення виразу як результату дії обчислення
VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-Що було для вас найважчим?
Для мене було найважчим…
-Що вдалося зробити без проблем?..
-Чи зможете ви пояснити цей матеріал Лаксикам?
-Чи справдилися ваші очікування?..
-Яке завдання було найцікавіше? А що найбільше запам’яталося?
3. Прощання
- Дякую за урок, до побачення.