Комунальний заклад
« Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»
Конспект уроку математики для 1 класу за освітньою системою Анжеліки Цимбалару « Світ чекає крилатих»
Журнал №6
Тема: Крива. Замкнена, незамкнена крива. Ламана і крива. Коло. Замкнені криві, які не є колами. Рух точки по колу. Відстань. Зображення кривої. Письмо елементів цифр.
Підготувала: Вчитель Грищенко В.П.
м.Нікополь
2020р.
Тема: Крива. Замкнена, незамкнена крива. Ламана і крива. Овал. Коло. Коло і овал. Рух точки по колу. Відстань. Зображення кривої. Письмо елементів цифр.
Мета: вчити дітей поняттям «замкнена» та «незамкнена пряма», вчити розрізняти коло та круг;
вдосконалити вміння складати та розв’язувати ситуацыъ математичного змысту ;
розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на питання, аргументувати свої дії;
розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів;
виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики;
створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Обладнання: журнал, олівці, мотузка для вимірювання довжини
Тип уроку: сприймання нового матеріалу
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
- Перевірте, чи у всіх на партах є олівці, ручка та журнали?
ІІ. Основна частина
1. Завдання до малюнка на с. 12-13:
- Розгорніть ваші журнали на сторінці 12
- Уважно подивіться на малюнок
- Скільки кульок зображено на малюнку?(5)
- Розфарбуйте їх у червоний та синій колір так, щоб червоних кульок було на 1 менше ніж синіх
- Скільки у вас вийшло червоних кульок?(2) А синіх?(3)
2. Завдання на полі на с.13.
1. - Який транспорт зображено на малюнку? (автомобіль, трамвай)
- Який з них зображений на полях с.13? (трамвай)
- А який транспорт у завданні зайвий? (фунікулер) Фунікуле́р (фр. funiculaire, лат. funiculus — мотузка, канат) — рейковий транспортний засіб з канатною тягою для перевезення людей або вантажів по крутій трасі.
- Обведіть «зайвий» транспорт червоним олівцем
- Трамвай є транспортом, який не забруднює повітря, бо рухається завдяки електричному струму. Електричний струм у трамваї подається за допомогою «пантографів».
- З’єднайте геометричні фігури з відповідними формами пантографів трамваїв.
2. – Тепер погляньте на завдання справа знизу. Потрібно за іінструкією, яка зображена під малюнком креслити в зошиті, я буду малювати на дошці, а ви повторюйте за мною.
3.Завдання на с. 18.
1. - Перегорніть журнали на сторінку 18.
- Які фігури нагадують сліди корабликів? (пряма, крива, замкнена)
- Чому їхній слід різний? (1-й рухається без перешкод, 2-й – обходить перешкоди (камінчики) – змінює напрямок руху; 3-й рухається у вирі по замкненій ліній, яка не має кутів)
- Розфарбуйте вітрила корабликів так, щоб вітрило кораблика, що рухається по замкненій лінії, було блакитне; по прямій – жовте; по кривій – зелене.
- Отже, крива є слідом точки, що плавно змінює напрямок руху, крива може бути замкненою та незамкненою.
2. Фізхвилинка для рук
2. - Подивіться на наступне завдання
- Яка різниця між зображеними фігурами?
- Зверніть увагу на мотузку, до якої прив’язаний песик, в першій фігурі він натягнутий, а в другій мотузка то натягнута, то ні.
- Перша фігура називається «коло», це слід обертання точки, яка не змінює відстань від центру, так само як собачка на малюнку.
- А друга фігура – це «овал», слід обертання точки, яка змінює відстань від центру.
- З’єднайте картки які тримає лексик, з відповідними фігурами.
3. - Переходимо до наступного завдання.
- Для цього дістаньте зі своїх боксів мотузки.
- Виміряйте довжину відрізків в овалі. Чи однакові вони? (ні)
- А тепер виміряйте відрізки в колі. Чи однакові вони? (так)
- Відрізки в овалі наведіть червоним олівцем, а в колі – жовтим.
- Погляньте на світлини, на якій з них зображений рух по колу? З’єднайте цю світлину з дорожним знаком, який означає рух по колу.
4.Завдання на с. 19.
1. - Подивіться на перше завдання на с.19.
- Що зображено на малюнку? (діти та повітряні змії)
- Погляньте на мотузки, до яких прив’язані змії, чи однакові вони? (ні)
- А якої форми кожна мотузка? (перша – крива, друга – ламана, третя – ламана, четверта – пряма)
- Криву мотузку наведіть зеленим олівцем, ламані – синім, пряму – червоним)
- А якої форми кожен змій? (перший – трикутник, другий – чотирикутник, третій – п’ятикутник, третій – чотирикутник)
- Розфарбуйте трикутники синім олівцем, чотирикутники – зеленим, п’ятикутники – червоним.
- Подивіться на лінії, що зображені біля малюнку.
- В які дві групи можна об’єднати ці лінії? (замкнені та незамкнені)
- Групу незамкнених ліній обведіть червоним олівцем, а групу замкнених – зеленим олівцем.
- Скільки незамкнених ліній? (3)
- А скільки замкнених? (4)
- Під лініями намальовані картки з числами та знаками, з лівої сторони розфарбуйте картку червоним олівцем з тим числом, яке відповідає кількості незамкнених ліній, а з правої сторони зеленим олівцем – картку з числом, яке відповідає кількості замкнених ліній.
- Чи однакова їхня кількість? (ні)
- Отже зафарбуйте жовтим олівцем картку зі знаком «не дорівнює»
5. Фізхвилинка.
- Погляньте на наступне завдання
- Скільки дітей на майданчику? (2) Зображте їх на схемі, яка знаходиться зліва від малюнку, в червоному овалі.
- А скільки йде по доріжці? (4) Зображте їх на схемі в зеленому овалі
- Скільки дітей всього зображено на малюнку? (6)
- За допомогою якої операції ми це дізнались? (об’єднання)
- Обведіть знак, який позначає операцію «об’єдняння»
- А тепер зверніть свою увагу лише на дітей, що на доріжці.
- Скільки їх? (4) Позначте їх на схемі, яка знаходиться справа від малюнку в зеленому овалі.
- Скільки дітей залишиться, якщо двоє піде звідти? (2) Позначте їх на схему в червоному овалі.
- За допомогою якої операції ми це дізнались? (вилучення)
- Обведіть картку зі знаком вилучення.
3.
- А зараз за зразком, який зображений знизу зліва, виконайте запис
- Тепер погляньте на малюнок, який зображений знизу справа на сторінці, домалюйте його, навівши олівцем пунктирні лінії.
- Скільки поверхів в будинку? Скільки вікон?
- На другому поверсі домалюйте ще одне вікно. З якого боку будинку ви домалювали вікно?
4. Релаксація для очей
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія
- Про що ви сьогодні дізналися?
- Розкажіть Лаксикам які бувають лінії?
- В чому різниця між колом та овалом?
- Яке завдання вам сподобалось найбільше?
2. Домашнє завдання
Навчити Лаксиків будувати ламані, замкнені ламані.