«Число і цифра 10. Запис числа двома цифрами. Послідовність чисел у межах 10. Поняття «натуральні числа»»

Про матеріал

Запропоновано урок математики для 1 класу, «Число і цифра 10. Запис числа двома цифрами. Послідовність чисел у межах 10. Поняття «натуральні числа»» мета якого - ознайомитись з утворенням числа 10; запис числа двома цифрами, працювати над розв'язанням віршованих задач; пригадати геометричні фігури, вчити розпізнавати їх.

Перегляд файлу

ДОДАТКИ

Тема.  «Число і цифра 10. Запис числа двома цифрами. Послідовність чисел у межах 10. Поняття «натуральні числа»»

Мета:  Формувати ключові компетентності:

математичної – закріпити знання про число і цифру 10; ознайомити учнів з написання числа 10 двома цифрами 1 і 0; учити порівнювати предмети в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички;

уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, зосереджено слухати та логічно опрацьовувати матеріал, відтворювати інформацію;

загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися; підвищувати пізнавальну активність;

інформаційну – орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та узагальнювати інформацію;

комунікативнурозвивати бажання спілкуватися, слухати й розуміти інших,                  співпрацювати з вчителем та один з одним;

культурологічної формувати почуття любові та поваги до своєї країни, її звичаїв та традицій .

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.

Часткові методи і прийоми: створення проблемної ситуації, пошук рішення, наочно – ілюстративний, словесний, репродуктивний.

Дидактичні засоби:  таблички зі словами, що характеризують якості учня;

цифрове  «віяло»;

ТЗН:         мультимедійний проектор, інтерактивна дошка,  

презентація до уроку (додаток 1).

ХІД УРОКУ

(Слайд 1,)

  1. Організаційний момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

Вчитель: Сьогодні вранці я отримала цікавого електронного листа.

 (Слайд 3)

Погляньте хто його надіслав, давайте ми його прочитаємо.

Добрий  день, маленькі друзі!

Раді вас вітати!

Пишуть вам листа до школи

вкраїнські  козаки.

Козак Око, Грай і Тур -

так нас величати.

Хочемо в юних школяриків

дещо запитати.

А чи любите ви край свій

 і свою родину?

І чи справні захищати неньку - Україну?

І чи гідні ви нащадки козацького роду?

Якому, як народ мовить, нема переводу!

Вчитель: Як ви вже здогадалися, це лист надіслали нам казкові герої – козаки Око, Грай і Тур. Вони почули про наш клас  і хотіли б дізнатися, чи ми з вами вміємо швидко рахувати, гарно писати, розв’язувати складні задачі, а також співпрацювати один з одним, товаришувати. Тобто козаки хочуть перевірити нас чи ми гідні називатися козацькими нащадками.                                    Ви мабуть дивилися про пригоди цих гарних хлопців і знаєте, що будь – кого в козаки не брали, а тільки… як на вашу думку? (відповіді дітей)

      Давайте запросимо козаків на наший урок і доведемо їм, що ми є гідними нащадки козацького роду.  А вони будуть пильно стежити за нами як ми з вами працюємо, а в кінці нашого уроку підіб’ють підсумки. Ну, що, дітки, доведемо козакам?

ІІ. Актуалізація набутих знань

(Слайд 4)

Вчитель:  Перше завдання ми отримали від козака Ока. Він у вас хоче  запитати, що допомогло йому подолати великого і сильного Бога Марса? (відповіді дітей)

Так молодці – це швидкість. Адже козак швидко повинен реагувати на різні життєві ситуації, а кожна затримка, кожен промах, коштує життя не тільки власного, а й  друзів.

          Дітки давайте покажемо козакам, що ми також спритні.

Гра «Віяло» - усний рахунок

(вчитель показує на картках приклади на додавання і віднімання в межах 9, діти за допомогою «цифрових віял» дають відповіді. Підбивається підсумок гри, на дошку вчитель вивішує слово «швидкість»)

Вчитель:  Дітки, ви добре справилися із завданням. Наступне завдання ви отримуєте від козака Грая він запитує: «Хто допоможе і виручить козака з біди?» (відповіді дітей)

Так діти, це вірний і надійний друг. Отож виконуємо завдання на співпрацю.

 (Слайд 5)

Робота в парі «Математичний ланцюжок»

(Кожна пара, отримує завдання. Діти розв’язують математичний ланцюжок, свою відповідь один із членів пари (за згодою обох  членів) показують відповідь за допомогою математичних віял. Виграє та пара, яка найшвидше та правильно виконала завдання. Підбивається підсумок завдання, вчитель вивішує слово «співпраця»)

6 + 3 – 5 + 3 + 2 – 7 = 2

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Вчитель:  Діти, а ви знаєте, що козаки отримують різні військові завдання і щоб їх виконати, потрібно уважно вислухати завдання, проаналізувати його і запам’ятати, бо інакше, можна потрапити у велику халепу. Отож і нам потрібно зараз бути дуже уважними, щоб зрозуміти тему нашого уроку. А про що вона  ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

 (Слайд 6)

Кожна людина їх собі має,

Ними піклується і доглядає.

Бо незамінними є у труді,

в спорті, мистецтві та у житті.

(Руки з пальчиками)

 (Слайд 7)

Вчитель: Молодці, це дійсно наші пальчики, а хто скаже скільки їх? (…)

Дуже багато народ написав різних і казок, і приказок про цифру 10.

Ось послухайте прислів’я:

1. Обходити 10 дорогою.

2. Шляхом  - 5, а навпростець – 10.

3. Одне дерево зрубав, а 10 посади.

4. Біда, коли один в бороні,  а 10 в стороні.  

Вчитель: Можливо хтось з вас чув ці приказки  та прислів’я і в змозі пояснити їх значення? (Пояснення самого вчителя)

      Отож, як ви всі вже здогадалися,  ми з вами на уроці будемо вивчати  «Число 10. Запис числа 10 двома цифрами. Поняття натуральні числа »

(Слайд 8 – тема уроку)

Вчитель: Як же утворилося число 10?

(Слайд 9) –

Вчитель: Число 10 утворилося до попереднього числа 9 додали 1

  • На скільки 10 більше за 9? (на 1)
  • На скільки 9 менше за 10? (на 1)

(Слайд 10) –

Вчитель:

Пояснення теми уроку:

Числа

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10…використовують при лічбі.

Їх називають НАТУРАЛЬНИМИ.

Найменше натуральне число – 1,

Найбільшого натурального числа не існує.

0 – не натуральне число.

Вчитель: Я бачу, що всі трішки стомились, а тому потрібно зробити невеличку фізкультхвилинку.  Адже козаки повинні бути не тільки спритними, уважними, а ще й, сильними, не тільки фізично, а й силою духу.

(Слайд 11) –

IV. Фізхвилинка.

Вчитель: Козакам сподобалось, як ми з вами виконали фізкультхвилинку, а тому я вивішую слово «сила»

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота за підручником. 9 с. 38

Завдання 1.

- Скільки намистинок ліворуч ? ( 9 ).

- Скільки праворуч ? ( 10 )

Поясніть як утворилось число 10.

Завдання 2.

Порахуйте скільки бджілок зліва. ( 5 ) .

А справа ? ( 5 ).

Яких вираз можна скласти ?

5 + 5 = 10

Вчитель: Молодці діти, ви уважно прослухали роз’яснення теми, і я бачу, що ви її зрозуміли, а тому, я думаю, що козаки зі мною погодяться, ми маємо право вивісити слово «уважність»

VІ. Робота в зошитах з граматичною основою

(Слайд 12) –

Вчитель:

(Пояснення завдань. Диференційована робота).

Хто впевнений у собі – (на дошці малюнок чорнобривця) - самостійно

Хто не впевнений у собі – (малюнок мальви) – з допомогою вчителя

(Діти обирають)

1. Подивіться на перше завдання (зафарбувати зірочку),

2. Завдання на уважність «Що об’єднує ці предмети, обведи зайве?»

3. Чим пообідав на обід дід Цифроїд?

(Аналіз роботи. Вивішую слово «працелюбність»

Аналіз можна проводити за допомогою сигнальних карток - зеленої картки «Так» червоної - «Ні», чи віяла)

Вчитель: Пояснення завдань.

(Слайд 13) –

Вчитель:

- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа; поставити знаки: >, <, =.)

Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя.

(Аналіз робіт. Вивішую слово «самостійність»)

Вчитель:

(Слайд 14) –

А зараз у вас найвідповідальніше завдання правильно записати цифру 10. Цифра 10 записується у двох клітинках.

(Аналіз робіт. Вивішую слово «старанність»)

 Віршована задача

(Слайд 15) –

10 лелек по леваді ходили,

Двоє  знялися, та й полетіли.

Скільки лелек залишилось ходити,

Щоб жабок зелених на обід наловити?

Розв’язання задачі:

10 - 2 = 8(л.)

 (Слайд 16) –

Вчитель: Діти, а ви знаєте хто такі лелеки?(Лелеки це великі , красиві, перелітні птахи, які є символом нашої Батьківщини).  А, що цікаве ви про них знаєте?

  • У деяких народів лелека вважався птахом долі, провісником щастя і добробуту.
  • Дім, на якому оселиться лелека прийде щастя і злагода.
  • Дім, який уникали лелеки вважався проклятим, а того, хто зруйнує гніздо чи підніме руку на птаха переслідуватимуть злидні і невдачі.
  •  Лелеки приносили людям немовлят.
  •  Зображення лелеки прикрашало герби багатьох українських міст, зображували його і на античних витворах, а в Македонії —чеканили на монетах.

(Вивішую слово «кмітливість»)

(Слайд 17) –

Гра на спостережливість

Вчитель: Скільки геометричних фігур заховалося в малюнку?

(Гра «Мовчанка з віялом», Вивішую слово «спостережливість»)

2. Розв’язок  прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка.

(Слайд 18) –

– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення.

(Вивішую слово «наполегливість»)

VIII. Підсумок уроку. Розширення нових  знань.

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ?

-  Як потрібно писати число 10 ? ( В окремих клітинках )

- Назвіть попереднє число до числа 10.

- Назвіть число наступне до числа 9.

(Слайд 19) –

Інтерактивна гра «Мікрофон»

Закінчи речення:

  • Сьогодні я дізнався( -лася )про…
  • Було цікаво…
  • Я навчився (-лася) …
  • Мені було складно…
  • Тепер я зможу…
  •  Дома я розповім про…

 

– Підведем підсумок, які ж якості необхідні детям для успішного навчання у школі?

 (Слайд 20) –

Читання слів з дошки.

(Слайд 21) –

 Вчитель: Козаки вами, діти, дуже задоволені. І сказали мені по – секрету, що з вас виростуть гарні люди, гідні нащадки козацького роду.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
3637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку