Число і цифра 6. Порівняння чисел в межах 6. Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками. Написання цифри 6.

Про матеріал
Комбінований урок з математики для 1 класу (НУШ). Для уроку знадобляться: таблиця «6», лічильний матеріал, табличка «Весела галявинка».
Перегляд файлу

Тема: Число  і цифра 6. Порівняння чисел в межах 6. Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками. Написання цифри 6.

Обладнання: таблиця «6», лічильний матеріал, табличка «Весела галявинка» 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

 І. Контроль, корекція та закріплення знань, умінь і навичок учнів.

 

1. Організаційний момент.

- Добрий день!

Дзвоник продзвенів,

Покликав всіх нас на урок,

Працювати нам пора,

Добувать нові знання.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці ,

Що у першім нашім класі

Діти просто молодці.

 

2. Лічба предметів.

Робота з таблицею «Лісова галявина».

- Яка пора року в нас закінчилася? (Літо) Але давайте ми повернемося в ті теплі, сонячні дні на лісову галявинку. Кого ми можемо з вами там зустріти? (Метеликів) Давайте їх порахуємо. Тепер у зворотному порядку. 

 

3. Упорядкування ряду чисел від 1 до 5.

- Тепер порахуйте числа від 1 до 5, від 5 до 1.

- Назвіть найбільше число, найменше число.

- Яке число передує числу 4? Яке число наступне за числом 4?

- Назвіть сусідів числа 3. Назвіть числа, більші від 3.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

1. Повідомлення нової  теми.

- Отже, ви вже вивчили цифри від 1 до 5, а на сьогоднішньому уроці ми вивчимо це одну цифру, навчимося її писати, будемо продовжувати порівнювати числа.

 

2. Підготовча робота.

Послухайте уважно віршик, щоб ви змогли дати відповіді на мої запитання.

Але спочатку скажіть пара – це скільки? Що в нас є по парі? (шкарпеток, рукавичок, очей в людини пара, пара рук та ніг)

 

По базару жук літає,                                    Раптом їй перечить кішка:

Черевики вибирає.                                       «У жучка чотири ніжки!»

Щоб нове взуття купити,                            А стонога: «Ні, їх сто!

Треба ноги полічити.                                   Краще б він придбав пальто».

Жук почав усіх питати,                               Жук подумав: «З мене досить.

Як потрібно рахувати.                                 Буду я ходити босий».

Курка радить:»Купиш пару –                     Отже, загадка така:

І лети собі з базару».                                   Скільки ніжок у жука?

 

- Скільки черевичків порадила купити курка? Чому? Як порахувала ноги в жука кішка? Чому? Як стонога? А скільки насправді ніг у жука?

- То з яким числом ми сьогодні ознайомимось?

 

3. Робота з табличкою.

- Скільки ластівок сидить на дротині?

- Скільки ластівок прилетіло до них?

- Скільки стало ластівок?

- Отже, якщо до 5 додати 1, отримаємо 6. То як утворилося число 6?

 

4. Робота з лічильним матеріалом.

На дошці закріплені 5 лисичок та 5 білочок. Потрібно закріпити ще одну білочку та лисичку, щоб їх вийшло 6.

 

5. Пояснення нового матеріалу.

Робота з підручником с.26 №1, №3.

 

6. Фізкультхвилинка.

Всі з-за парти піднялися

Ручки вгору й потяглися

Вправо-вліво нахилились

У віконце подивились

Пострибали, пострибали

І за парти посідали

 

7. Робота в зошиті з друкованою основою ст.24.

а) Написання цифри 6.

Учитель на дошці показує написання цифри 6.

Цифра 6 немов замок:

Знизу круг, вгорі гачок.

Цифра 6 складається з двох елементів: великий лівий півовал та малий овал. Починаємо писати з верхнього правого кута квадрата; заокругливши ліворуч, прописуємо великий лівий півовал, на середині нижньої лінії квадрата заокруглюємо праворуч і пишемо малий правий овал, з’єднуючи ліворуч з першим елементом трохи вище середини клітинки.

Звертаємо увагу на те, що написання цифри 6 виконується без відриву руки. Діти пишуть два рядки цифри 6 у зошитах.

б) №1, №2, №3.

 

8. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись

Руки вгору, руки в боки

Всі зробіть 4 кроки

Вище руки підніміть

А тепер їх опустіть

Стрибніть, діти, кілька раз

За роботу – все гаразд.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

 

1. Робота з таблицею.

- Скільки на табличці горобців? (6) А скільки голубів? (5) Давайте їх порівняємо. (Шість більше п’яти)

- А скільки на малюнку синичок?(4) Давайте порівняємо їх з горобцями. (Шість більше чотирьох)

- Скільки на табличці сорок? (3) Давайте порівняємо їх з горобцями. (Шість більше трьох)

- А які з цих птахів відлітають у теплі краї? (Ластівки) Всіх інших птахів ми можемо побачити взимку – це зимуючі птахи. Їх потрібно підгодовувати, тому що вони приносять користь поїдаючи шкідливих комах.

2. Робота в робочому зошиті.

Діти порівнюють 6 і 5, 6 і 6, 4 і 5, 3 і 2.

 

3. Цікаві вправи.

Читаємо завдання, за яким учні складають приклади на додавання і усно відповідають.

٭ Василько зловив карася й окуня. Скільки рибин зловив Василько?

٭ На порозі вмивалося 2 білих котики і 1 сірий. Скільки всього котиків вмивалося на порозі?

٭ На ставку плавало 3 білих лебеді і 1 чорний. Скільки всього лебедів плавало?

٭ Чотири цапки їли моркву. До них прийшов ще один. Скільки стало цапків?

٭ На дереві сиділо 5 горобчиків і 1 синичка. Скільки всього птахів сиділо на дереві?

У кожному прикладі, шукаючи приклад, учні з’ясовують, що при додаванні одиниці отримали наступне число.

 

ІV. Підсумок уроку.

1. Бесіда.

- З яким числом і цифрою ми сьогодні познайомилися?

- Як утворюється число 6?

2. Оцінювання.

- Молодці, ви дуже гарно сьогодні попрацювали.

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку