Тема. Число й цифра 2.
Мета: ознайомити з утворенням числа два і цифрою 2; навчити писати цифру 2; розвивати кмітливість, уважність; виховувати акуратність, старанність.
Обладнання: лічильний матеріал ,малюнки по темі ,шість циглинок , палички, нитка,прописи,підручники.
I Райкова зустріч
1 . Світить сонце в вишині,
Тобі світить і мені.
Землю нашу зігріває,
Сади світлом наливає.
Світить ясно у віконце
Золотава зірка — Сонце
2. Засвоєння матеріалу
- червону циглинку постав поперед себе;
- зелену позаду себе; і т.д.
3. Викладання промінців для сонечка з осінніх листочків
4. Розподіл дітей на групи за допомогою геометричного матеріалу.
II.Оголошення теми і мети урока
1.Контроль і корекція знань
-Де зпаходиться наше сонечко ?(вгорі)
- Що не вистачає у сонечка? Очей ,носика,ротика,брови,виї .
2. .Діти по групах домальовують сонечко
3. Робота з лічильним матеріалом.
— Яких предметів два?
— Яких геометричних фігур дві?
— Як можна утворити число 2?
4. Гра «Будь уважний».
— Скільки вушок у зайців? (Два.)
— Скільки крил у горобців? (Два.)
— Скільки ніг у гусака? (Дві.)
— Скільки вух у борсука? (Два.)
— Скільки рук у Попелюшки? (Дві.)
— Скільки п’ятачків у Хрюшки? (Один.)
5. Завдання на кмітливість.
За допомогою двох паличок побудуйте на парті квадрат. (У кутку парти.)
6. )Відгадування загадки
Ця птаха тендітна та сильна,
Пливе вона в річці повільно.
Шия довга, наче спиця,
А постава, як в цариці.
7.Знайомство з цифрою 2
8.Написання цифри
9. Склад числа 2.
Була 1 фігурка (викладаємо на дошці цифру 1), ми знайшли ще одну (викладаємо ще одну цифру 1). Ось в нас дві одинички.
Скільки в кожного з вас стало фігурок? (дві).
Число 2 позначається цифрою 2 і складається з двох 1.
На дошці викладаємо будиночок «Склад числа 2».
10. Пальчикова гімнастика «Прогулянка».
«Один, два, три, чотири, п’ять –
|
Вихідне положення: пальці в кулак.
|
вийшли пальчики гулять,
|
Почергово розгинати пальці. |
Один, два, три, чотири, п’ять –
|
Почергово загинати пальці в кулак. |
В хатці знову всі сидять»,
|
|
ІІІ. Рефлексія діяльності
1. «Веселе» завдання
Хто зуміє без вагання
Розв`язать такі завдання:
- Скільки ніг у карася?
- Скільки крил у поросят?
- Скільки лап у індика?
- Скільки рук у їжака? (Дві лапи в індика)
Витанцьовує вона
На папері гопака.
Шия – наче в гусака.
Це є, діти, цифра …. (два)
- Про яке число ми з вами говорили?
- Кому було легко виконувати всі завдання?
- Хто зазнавав певних труднощів?
- Назвіть завдання, які вам найбільше сподобались на уроці.
- Прошу всіх встати, утворити пари.
- По скільки учнів у кожній парі? (по двоє)
- В різні боки повернулись,
- Потім весело всміхнулись.
Плескаємо в долоні в парах, промовляючи:
«Ти і я, да ми з тобою. Скільки нас?»
Діти хором відповідають: «Двоє!»