Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.

Про матеріал
Розширити уявлення дітей про джерела виникнення сміття. Формувати вміння сортувати сміття при його зборі. Розвивати потребу дотримуватися чистоти в оточуючому середовищі, на вулицях міста, в скверах, парках, лісах. Сприяти розвитку логічного мислення, комунікативних здібностей, вмінню встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Поповнити словниковий запас дітей новими словами: забруднення, отруйні речовини, відходи, побутові відходи, брухт, макулатура, склотара, пластмаса та інші. Виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля
Перегляд файлу

«Чисто не там, де прибирають, а там,  де не смітять»

 Програмовий зміст: розширити уявлення дітей про джерела виникнення сміття. Формувати вміння сортувати сміття при його зборі. Розвивати потребу дотримуватися чистоти в оточуючому середовищі, на вулицях міста, в скверах, парках, лісах. Сприяти розвитку логічного мислення, комунікативних здібностей, вмінню встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Поповнити словниковий запас дітей новими словами: забруднення, отруйні речовини, відходи, побутові відходи, брухт, макулатура, склотара, пластмаса та інші. Виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля.

Методи і прийоми: ігровий, художнє слово, розгляд ілюстрацій, запитання, розповідь, практичний, зв'язок із життям.

Обладнання: макет Землі – глобус та глобус, розрізаний навпіл та наповнений  папером, пластиком, поліетиленом; коректурні таблиці «Переробка відходів»;  «квіткова галявина» забруднена сміттям;  контейнери для сортування сміття різного кольору; поліетиленові рукавички; мультимедійне обладнання;  відеоролик «Сміття. Його небезпека»;  виставка поробок  «Місто Суми  без сміття - дамо відходам  друге життя!».

 

 

 

Вихователь. Любі діти, не смітіть!

Чистоту скрізь бережіть.

Після себе прибирайте -

Планету від сміття оберігайте!

 

Вихователь. Діти, як називається наша планета?

(Відповіді дітей. Вихователь виставляє на стіл макет  Землі - глобус).

Вихователь. Що ви можете розповісти про неї?

(Земля має форму кулі. На землі багато водойм, лісів. На планеті розташовано багато країн. Земля має гори і ліси. На землі багато рослин, тварин, комах, птахів. На планеті живуть люди різних націй. Наша планета красива, квітуча.)

 

Вихователь. Зверніть, будь-ласка, увагу на цей глобус. (Вихователь демонструє другий глобус). Чим він відрізняється від попереднього макету? (Наша земля сумна, невесела, засмучена). Як ви думаєте, чому у неї такий вигляд? (Вона забруднена, засмічена).

(Відкриває глобус) Погляньте, діти, чим вона засмічена? (Папером, пластиком, склом, поліетиленом, органічними відходами…)

 

Вихователь. Чи правильно чинять мешканці Землі, коли забруднюють довкілля?

Вихователь. Куди слід викидати сміття? (У відра та контейнери для сміття).

Вірно, а вже потім воно потрапляє до сміттєвого полігону. Ви уявляєте, на планеті живе кілька мільярдів жителів і кожен з них викидає за рік тону сміття. Це ціла вантажівка! Як ви вважаєте, якщо сміття не прибирати, що буде? (сміття буде скрізь, воно буде засмічувати землю, водойми, повітря).

Вихователь. А чи знаєте ви, які бувають види сміття:

- харчові відходи – це все те, що потрапляє у відро, сміття з кухні;

- тверді побутові відходи – це пластик, скло, папір, метал, текстиль;

- будівельні відходи – це те, що залишилось від будівництва бетон, цегла, каміння, пісок.

Вихователь. Чи потрібно людям сортувати сміття? (Так)

Діти, а чи знаєте ви, що  існують сортувальні контейнери, які  мають своє призначення і свій колір. Давайте повторимо в контейнер якого кольору складати яке сміття.

 

 

1 дитина:  «Жовтий я,

То ж яке моє сміття?

Я приймаю залюбки

Пластикові всі пляшки.

 

2 дитина:  Контейнер сірий колір мав

І про себе нагадав:

Що відходи всі мої

Саме, тільки …харчові.

 

3 дитина:  Зелений колір маю

І про себе нагадаю:

«Ти порізам всім на зло

Кидай в мене лише …скло.

 

4 дитина:  Синій я,

                  То ж яке моє сміття?

                  Без всіляких заборон 

                  В мене кидайте…картон.       

 

5 дитина:  Контейнер колір мав червоний

                  Мовив: «Будемо знайомі!

                  Голосно він всім сказав:

                  «Так, твоє сміття - …метал».

 

Вихователь: Ой, погляньте, яка галявина? Чи подобається вона вам? (На підлозі розташована квіткова галявина, на якій розкидане сміття). Чому? (вона засмічена).

 Давайте ми зробимо цю галявину чистою та гарною. Що треба зробити? Яким чином ми будемо це робити? (Будемо сортувати сміття у відповідні контейнери).

 А для цього ми станемо екологічною групою «Еколенд» і приберемо сміття. (Діти одягають поліетиленові рукавички і сортують сміття. По закінченню знімають рукавички і викидають у контейнер).

 Дякую Вам за допомогу. Отже сміття ми зібрали, а що ж далі з ним робити? (Відправити на переробку).

 Як ви вважаєте, на що можна переробити посортоване сміття? (Відповіді дітей).

 

Гра з використанням коректурних таблиць «Переробка відходів»

 

(Вихователь звертає увагу дітей на виставку). Подивіться, яка у нас незвичайна виставка. З яких матеріалів ви з батьками виготовляли ці поробки? Хто може розповісти?

 Отже, ми можемо дати сміттю друге життя!

 

Вихователь, підійшовши до глобусу,: Земля – наш спільний дім. Всі ми, і дорослі, і малі повинні оберігати його і пам’ятати «Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять».

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку