Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел.

Про матеріал
Тема: Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел. Мета: вчити учнів лічити сотнями тисяч до 10 сотень тисяч; ознайомити їх з новою лічильної одиницею — мільйоном; повторити усні прийоми обчислень множення і ділення; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. Обладнання: презентація до уроку, сигнальні картки, картки для усного рахунку, підказка «співвідношення між одиницями вимірювання довжини»
Перегляд файлу

 

 

ОЗЗЗСО Торчинський ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

Показовий урок

з математики

на тему

«Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел.»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Вчитель Динчук М.Я.

 

 

2020р.

 

 

 

Тема: Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел.

Мета: вчити учнів лічити сотнями тисяч до 10 сотень тисяч; ознайомити їх з новою лічильної одиницею — мільйоном; повторити усні прийоми обчислень множення і ділення; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: презентація до уроку, сигнальні картки, картки для усного рахунку, підказка «співвідношення між одиницями вимірювання довжини»

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

                Пролунав дзвінок,

                Починаємо урок!

                Будем працювать старанно,

                Щоб почути у кінці,

                Що ми - просто молодці !

– Урок сьогодні особливий: у нас гості, привітайтеся до них.

- Подивіться у вікно. Яка зараз пора року? (Осінь) Які ознаки осені ви зараз                    бачите? Уже багато птахів відлетіло у теплі краї. Вони нам і допоможуть провести урок. Отож сядьте рівненько і послухайте під яким девізом ми з вами будемо працювати:

Діяти - активно,

Думати - оперативно,

Сперечатись доказово

Для усіх обов’язково!

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (У парах, олівцями, звіряють з монітора)

Просигналізуйте правильність виконання д/з

            -     все правильно

 

  • допущено помилку

 

  1. Математичний диктант
  • Запишіть сьогоднішнє число, класна робота.
  1. Записати цифрами числа 48355, 1850, 5080, 60780.
  2. Поставте крапочку над найбільшим числом.
  3. З нового рядка запишіть числа, які передують кожному з цих чисел.
  4. Підкресліть, скільки в цих числах всього тисяч?
  5. Розкласти на розрядні доданки

1-в    13402

2-в     18031

  1. Записати найбільше і найменше п’ятицифрове число.

 

 

  • Просигналізуйте, як ви справились з математичним диктантом.

           - легко справились з усіма завданнями

 

           - деякі завдання були складними

  • Оцінку за математичний диктант ви дізнаєтесь на наступному уроці.
  1. Усний рахунок

Всього на Землі живе 8600 видів птахів, з яких в Україні 360 видів. Щоб дізнатися який птах завітав до нас першим, треба відгадати загадку.

В мене є великий хвіст6

Я співаю як артист

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

Одним із першим відлітає у вирій соловей. По дорозі у теплі краї він залетів до нас і приніс конверт. Що ж в ньому?  Тут завдання

А)Гра «Дружні сусіди»

  • Зараз ви дружно попрацюєте із сусідом по парті. У вас на парті лежить картка із завданнями. Працюємо над завданням у парі. Один учень називає число, а інший – його сусідів.

 

13072

 

 

33542

 

 

28057

 

 

90009

 

 

40200

 

 

79200

 

    

 Б) Гра «Зачароване число» (Робота в парах)

 Птахи відіграють важливу роль у природі та житті людини. Саме за їх посередництвом відбувається поширення насіння рослин. А ще вони

 знищують комах-шкідників. Щоб дізнатися скільти комах з’їдає соловей виконайте наступне завдання

 

810:9+80

 

90

170

180

70

820

100

800

420:6

 

і

ь

й

м

н

л

о

400+200*2

 

480:8*3

 

810:9

 

420+80*5

 

500:5

 

  •  
  •  
  • Яке слово було зачароване? (Мільйон)

 

ІV ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ. МОТИВАЦІЯ.

  • Тема нашого уроку «Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел.»
  • Для чого нам треба вивчати  таку тему?
  • Продовжте речення

Я навчуся …

Я дізнаюся …

Я буду швидше …

Я вмітиму краще …

 

V ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення нового.

Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=a0zB0oZkxpI

За № 257 поясніть, як можна утворити число 200000? Яке число передує числу 200000?

199999+1=200000

Порахуйте сотнями тисяч (робота у парі, рахують по черзі один одному на вушко)

Мільйон означає тисячу тисяч.

Мільйонами рахують населення великих міст, країн.

Мільйон — це найменше семицифрове число, перше число третього класу чисел.

Слово «мільйон» з’явилося в Італії в 1500 р. За переказами, його вперше вимовив італійський купець Марко Поло, який після повернення з тривалого перебування у Південно-Східній Азії, розповідаючи слухачам про незліченні багатства Індії та Китаю, замість «милле» (тисяча) вжив нове слово «мільйоні», що означає «велика тисяча», або «тисчища» (як іноді кажуть замість слова «камінь» — «каменище», замість «стовп» — «стовпище»), 3 тих пір число тисячу тисяч почали називати мільйоном.

Запишіть цифрами число 1000000

  1. Хвилинка-цікавинка.

До нашого класу влітає ще один птах. Відгадайте хто.

Що за диво, що за птах

Наганяє жабам страх

На одній нозі дрімає

На димарі хатку має. (Лелека)

Лелека принесла нам цікаву інформацію про число 1000000.

  • Число мільйон – дуже велике число
  • Величина звичайної мухи 7 мм у довжину. Якщо її збільшити у мільйон разів, то вона б закрила ціле місто.
  • Черга в мільйон людей має довжину 130км
  • Книжка в мільйон сторінок мала б товщину 50 метрів

 

 

  • Людина збільшена у мільйон разів  мала б зріст 1700км. Одним кроком вона б змогла перейти з києва до Лондона.
  1. Первинне закріплення

Погляньте, до нас летить ще один птах із конвертом.

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає

За вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує (Ластівка)

 257  Прочитайте числа, назвіть найбільше і найменше. Скільки всього тисяч у кожному з чисел?

№ 259. Коментовано. Запишемо число у вигляді розрядних доданків.

1845532=100000+80000+4000+500+30+2

 

Фізкультхвилинка

Є на небі мільйон зірок

Є у полі мільйон квіток

Є мільйон доріг і стежок

І мільйон цікавих справ

Щоб ти мудрим і сильнішим став

Тож хвилинки марно не згай

До роботи мерщій вставай.

 

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  1. Перетворення одиниць вимірювання довжини (завдання 260)

     Раніше за всіх під час осінньої міграції відлітають птахи, які живляться комахами. Вони, як правило, мігрують на далекі дистанції - у теплі краї, наприклад, в Африку, де увесь рік вистачає їжі. Птахам потрібно до 2-3 місяців для подолання цієї відстані, тому вони починають мігрувати дуже рано. Це багато видів куликів, крячки, серпокрильці, ластівки, бджолоїдки, очеретянки, жовті плиски, вивільги, зозулі, білі лелеки, з денних хижих птахів - осоїди та шуліки чорні тощо. Деякі види, які долітають до південної Африки, долають відстань у майже 10 тисяч кілометрів.

     Погляньте на підказку-блискавку і швидко пригадайте співвідношення між одиницями вимірювання довжини.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_1/4klas_1.files/image085.jpg

 

  1. Задача № 262

Хто гнізда свого не має

Яйця іншим підкладає

 

 

Та у лісі в холодку

Все кує «Ку-ку, ку-ку!» (Зозуля)

 В зозулі конверт із задачею. Давайте її розв’яжемо.

  • Про що йдеться в задачі?
  • Які саме крупи були в магазині?
  • Що означає число 354?
  • Що означає число ⅓?
  • Що означає число ⅓?
  • Що питається в задачі? (Скільки було пшона?)
  • Що треба знати , щоб дати відповідь на поставлене питання? (Треба знати решту і те що пшоно становить ⅓ від решти)
  • Чи відома нам решта? (Ні)
  • Що треба знати, щоб знайти решту? (Скільки всього було крупи і скільки було рису)
  • Чи відомо нам скільки було всього крупи? (354кг)
  • А чи знаємо ми скільки було рису? (Ні)
  • Що треба знати, щоб знайти скільки було рису? (Скільки було всього крупи і те, що рис становить ⅓)
  • Чи відомі нам ці дані? (Так)
  • То на скільки дій буде задача? (На три дії)
  • Розв’яжіть задачу за скороченим записом

Рис - ⅓

Пшоно - ⅓ решти  354кг           

  1. учень біля дошки)

 

3. Задачі-жарти

Пропоную трішки відпочити і розв’язати задачі-жарти.

  • Півень з’їдає 200г пшона, курка – 150г. Скільки грамів пшона з’їдає за день курча? (Для розв’язку цієї задачі у нас не вистачає даних)
  • Скільки зерняток пшона увійде в одну склянку? (Жодного, бо вони не можуть ходити)
  • З 1г проса виростає 100г. Скільки грамів проса може вирости із 200г пшоняної каші? (Жодного, бо пшоно варене)

 

4. Задача №263

А у нас знову задача про пшоно і ми працюємо у групах

  • №263 (робота у групах за рівнями)

                         1 група (високий рівень)

  • Прочитайте задачу №263
  • Використовуючи таблицю, розв’яжіть задачу.

 

 

 

 

 

 

В 1 пакеті

Кількість пакетів

Всього кілограмів

2кг

 

3кг

245

 

?

?

                1000кг

?

 

            Додаткове завдання:

  • Скласти обернену задачу (усно)

 

                            2 група (достатній рівень)

  • Прочитайте задачу №263
  • Використовуючи таблицю і план, розв’яжіть задачу.

В 1 пакеті

Кількість пакетів

Всього кілограмів

2кг

 

3кг

245

 

?

?

                1000кг

?

                                План розв’язування

  1. Скільки кілограмів пшона у 245 пакетах?
  2. Скільки кілограмів пшона у три-кілограмових пакетах?
  3. Скільки було пакетів по 3 кг?

 

                  3 група (середній і початковий рівень)

  • Прочитайте задачу №263
  • Використовуючи таблицю, план і підказку, розв’яжіть задачу.

В 1 пакеті

Кількість пакетів

Всього кілограмів

2кг

 

3кг

245

 

?

?

                1000кг

?

План розв’язування

  1. Скільки кілограмів пшона у 245 пакетах?
  2. Скільки кілограмів пшона у три-кілограмових пакетах?
  3. Скільки було пакетів по 3 кг?

          Підказка

  1. 2*245=     (кг)
  2. 1000-      =      (кг)
  3.      : 3 =        (п.)

 

Перевірка:  1) 2 ∙ 245 = 490 (кг) — у пакетах по 2 кг;

2) 1000 - 490 = 510 (кг) — у пакетах по 3 кг;

3) 510 : 3 = 170 (п.) — по 3 кг.

 

 

 

 (1-2 учні високого рівня, які справились першими із завданнями, витягують із скриньки додаткове завдання, відповідають і отримують оцінку)

 

VІІ ПІДСУМОК УРОКУ

  • Але не всі птахи відлетіли, багато ще залишилося зимувати у нас. Тому, діти не забувайте про них, підгодовуйти наших пернатих друзів в люті морози.
  • Чи виконали ви завдання, які поставили перед собою?
  • Чи справдились ваші сподівання?
  • Продовжте речення:
  • Я навчився …
  • Я дізнався …
  • Я пригадав …
  • Я вмію краще …
  • Оцініть свою роботу на уроці, поставивши позначку на шкалі успіху.

 

VІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

№ 265, 266, лічити сотнями тисяч


 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
10 червня 2021
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку