До розіграшу
залишилось:
21 день
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики 4 клас на тему "Швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості"

Про матеріал

конспект уроку - казки з математики 4 клас

Перегляд файлу

   Математика

4клас  

Автор:

Атаманчук Алла Борисівна

вчитель початкових класів Кордишівського НВК

 Шумського району, Тернопільської області

Тема . Швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості 

Мета. Ознайомити учнів  з поняттям «швидкість», одиницями швидкості. Вчити розв’язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості. Удосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати і розв’язувати задачі, пояснювати їх. Розвивати мислення,продуктивне мислення,  пам'ять, взаємодопомогу. Виховувати бажання  безпомилково рахувати, знати та любити математику.

Обладнання: підручник М.В.Богдановича «Математика 4 клас», таблиці,  індивідуальні картки;   мікрофон, ноутбук, приклади, записані на дошці.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Сядьте зручно, Ви,будь ласка, 

Бо мандруємо ми в казку.

Саме в казку, не дивуйтесь,

Працювати не лінуйтесь.

Усе робімо ми завзято,

Тоді дізнаємось багато.

ІІ. Актуалізація та корекція знань. Перевірка домашнього завдання

 Створення ситуації успіху.  Щоб потрапити у казку необхідно виконати безліч завдань. Ми усе зможемо, бо все вміємо, а якщо призабули, спитаємо у товариша.  Вперед!

  1.               Кубування

(Кожна грань містить завдання. Я кидаю куба, учень ловить і дістає своє завдання. Якщо він сумнівається  у правильності відповіді, просить товариша йому допомогти)

Завдання:

  • Усна лічба  (  2 роки -  … міс;     4 год.- …хв.;   3 доби - …год.)
  • Завдання на картці   ( 5678 + 2975=…; 8790-327=…)
  • Бліц турнір  - за 1 хвилину відповісти на ряд питань у вигляді цікавих задач : (У саду на вишні сиділо 8  сорок. Вася зірвав усі вишні. Скільки сорок залишилося?  Галя пасла 5 корів, 8 теляток,  12 гусок .  Домашня птиця полетіла додому. Скільки корів залишилося.  До  найменшого двоцифрового  числа додати найбільше одноцифрове число. Скільки буде? )
  • Скласти задачу за виразом 30 :5 + 15 =

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення  теми та завдань уроку

Картинки по запросу картинка автобуса
Я переконалася, що мої учні усе можуть, усе вміють. Навіть,  якщо не усе, то бажання дізнатися у вас є. Це дуже хороша риса  людини .

Картинки по запросу картинка дитина йде
Картинки по запросу картинка легкової машини
Подивіться, будь ласка, на ці картинки, що є на  дошці.

- Що вони можуть означати? Так, вірно, до школи ми дісталися: хто автобусом, хто машиною, а хто і пішки прийшов.

Скажіть, будь ласка, хто дістався би  швидше, якби усі виходили  і виїжджали з одного місця  в один час? (Діти називають автомобіль,  інші – автобус)

А як дізнатися, який транспорт швидше приїхав? ( Створюю проблемну ситуацію)

Від чого це залежить? Так, від швидкості. Саме про швидкість і будемо сьогодні говорити, розв’язувати різні задачі на знаходження швидкості  та обчислювати приклади.

ІV. Вивчення нового матеріалу

( чергові збирають домашні зошити,  роздають  інші, записують дату і виконується каліграфічна хвилинка  )

Каліграфічна хвилинка: збільшити 5 у 5 разів, відповідь записати; утворити двоцифрові числа з цифр цього числа (показую) і записати; знайти третину 69 і записати, записати 128 у вигляді розрядних доданків.

Я обіцяла казку і ми до неї дібралися.   А ось і вона: (звучить дуже лагідна  тиха музика).

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\35122027_w640_h640_fo1_enl.jpg
Вчитель. В одному королівстві  ( показ малюнка)

 

 жили три сестри на одне лице та й ще з однаковим іменем Швидкість.  Але були вони по характеру зовсім різні. Перша  - швидка і спритна  ( звучить звук  великої швидкості автомобіля), друга – зовсім повільна (звук повільної швидкості), а третя – середня ( звук середньої швидкості).  Люди часто не могли визначити яка це із сестер перед ними, плутали їх. І тоді  один мудрець запропонував   визначати  швидкість за допомогою … 

Інтерактивний метод « Коло ідей»

  Як люди  почали визначати швидкість? ( учні   висловлюють  та обґрунтовують  свою позицію).

 (робота з підручником)

  1. Пояснення за №  490:

2 год - це час руху автобуса, 120 км - відстань. Протягом кожної години він проходив однакову відстань. Про що можемо дізнатися в задачі? Як про це дізнатися? (Треба 120 км поділити на стільки рівних частин, скільки годин був в дорозі  автобус).

Отже, швидкість - це відстань, яку проходить рухомий об’єкт за одиницю часу (годину, хвилину, секунду); відстань - це шлях, який проходить об’єкт за певний проміжок часу З поняттям швидкості ми зустрічаємося часто: «автомобіль рухався повільно», «літак рухався з надзвуковою швидкістю», «друга космічна швидкість», «швидкість променя світла» тощо. Швидкості вимірюють у різних одиницях. Наприклад: 5 м/с; 15 м/хв.; 120 км/год.

Оплесками нагороджуємо тих учнів, які вірно при висловлюванні назвали як визначити швидкість.

 Показ  і записування формули   V= S : t

2. Прочитати правило в підручнику. 

3.  - Казка продовжує зачаровувати нас і пропонує виконати…

фронтальне виконання вправи 491

  • А зараз, як і в кожній казці цікава галявина, галявина для відпочинку

Фізкультхвилинка   ( Звучить звук великої швидкості, діти імітують її, пересуваючи по класу;  перехід до середньої і повільної  швидкості)

V. Закріплення та узагальнення вивченого

За допомогою таблиці № 492 проводжу гру « Хто швидше?»

Діти діляться на дві команди і вибирають лідера, який і буде записувати розв’язання ( звернути увагу, що швидкість записано в першому стовпчику), за даними таблиці складаємо прості задачі на знаходження швидкості.

Викликаю ще по одному учневі з команди : вони розв’язують приклади, що заздалегідь записані на дошці. ( Проводимо підсумок)

 Розв'язування задачі № 493 за поданим планом.

— Що треба знати, щоб  вірно дати відповідь   на перше запитання задачі (на друге запитання)?

— Чи відомі ці числа?

— Чому дорівнює відстань, яку проїхав велосипедист? (72 км)

— Скільки часу він був у дорозі? (6 год)

— Як визначити швидкість велосипедиста? (Треба відстань поділити на час)  

— Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба 100 : 2 = 50 (км/год).)

— Чи можемо тепер відповісти на третє запитання ? Чому? Що необхідно зробити?  (Від швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста.)

(Розв'язання: 100 : 2 - 72 : 6 = 38 (км/год).)

 Розв'язування задачі № 494 (  викликаю два хлопчики, запитую

-Хто з вас бігає швидше?

- Чи змінилася б відстань від того, хто біжить швидше? Чому?

- А час?

- Яку відстань пробіг хлопчик вперед ( туди)? А назад? Чому відстань не змінилася? А якби він побіг іншою дорогою, чи змінилася б відстань? (Метод     « Прес».  Аргументування своїх думок)

Скільки часу пройшло на всю відстань?

Як знайти швидкість?  Записати виразом (400 ∙ 2 : 4 = 200 (м/хв).)

-А як ти вважаєш, яка це із сестер нашої казки : швидка, повільна, середня? Чому?

Розв'язування задачі № 495.

Учні з високим та достатнім рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя.

(Розв'язання: 320 : 4 : 10 = 8 (км/с).)

VІ. Повторення  та закріплення вивченого

  • 496 (2), 496 (3) виконати самостійно. Під час перевірки пояснити прийоми обчислень. Задачу 497 виконують учні із високим рівнем знань.

 Кожна казка містить щось дуже цікаве і повчальне. Наша - не виняток.

Цікаве завдання  ( робота в парах)

(діти  виконують завдання самостійно, потім, при перевірці обмінюються зошитами і визначають переможця цікавого завдання цього уроку)

       1.В яку сторону їде автобус, зображений на картинці - вправо чи вліво?

Дитяча загадка( діти мовчки пишуть відповідь   і переходять до наступного завдання)

2.Росте 4 берези. На кожній березі по 4 гілки. На кожній гілці є по 4 яблука. Скільки всього яблук? ( На березі яблука не ростуть)

3.4  мишки гризли скоринку сиру. Підкралась кішка і схопила 1 мишку. Скільки мишок продовжувало гризти скоринку сиру? ( Ніскільки, всі миші порозбігалися)

4.Якщо  2 доби йшов сніг, скільки це годин? (48 год.)

5.Коли стрілки годинника утворюють вертикальну пряму?

6.Відстань , що проїхав автомобіль становить 124 км, а час, який він затратив на відстань – 2 год. Яка швидкість автомобіля?

( Діти обмінюються зошитами , проводжу перевірку. Якщо відповідь вірна – ставимо олівцем +, якщо ні, ставимо -, визначаємо переможця)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Чи сподобався вам урок?

-Які вміння ми удосконалювали на уроці?

- Який висновок ми зробили на уроці?

Проведемо гру “Кінцівки”. (В неї можуть брати участь усі учні.  Діти стають в коло.) Я буду починати речення, а ви повинні його правильно закінчити. Закінчувати речення повинен той, до кого я доторкнуся рукою. Якщо “кінцівка” учня опиниться не вірною, то він виходить з кола, а хто залишився в колі продовжує гру і намагається вірно відповісти на запитання. Виграють ті, хто вірно давав “кінцівки” і залишився в колі.

- Щоб знайти швидкість потрібно…

- Якщо   відомі  усі  сторони прямокутника, то можна знайти…

- якщо ділене поділити на дільник, дістанемо …

Сьогодні усі працювали добре, мені покладуть щоденники… ( аргументую оцінку кожному учневі індивідуально)

VІІІ. Домашнє завдання  завдаю по рівнях

                                   Література.

1.Савченко О Я. Сучасний урок у початкових класах.—К. : Магістр, 1997

2. Богданович М.В. Математика. 4клас. – К. Освіта, 2015

3. Задачки. Збірка цікавих задач . Адмін  (інтернет ресурси)

3. « Методична скарбничка»  Цікава математика в хвилини відпочинку і на групових заняттях після уроків

4. Початкове навчання та виховання. –2012. -- №30

5. Початкова освіта  № 9(801) травень 2017

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку