Тема. Читайте правильно. Сергій Махотін. Кошеня Гусєв
Мета. Розвивати навички виразного, правильного та свідомого читання прозового твору, розвивати вміння учнів знаходити у тексті відповіді на запитання, читати речення з відповідною інтонацією, розширити знання учнів про абіссінську породу котів, збагачувати словниковий запас новими словами, розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, мислення, виховувати дбайливе ставлення до домашніх тварин..
Обладнання. Телевізор, відеоматеріали «Абіссійська кішка», слова на дошці, картки для тестування, прислів’я,маска котика,пазли тваринок.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
II.Актуалізація опорних знань.
Постановка проблеми(звучить пісня про кота Н.Май «Котик-Мурчик”
-Діти,як ви думаєте,про кого сьогодні буде йти мова на нашому уроці?
ІІI. Повторення вивченого. Розвиток навичок читання.
-А який звук котики полюбляють вимовляти?Давайте і ми спробуємо.
Мур-мур-мур-мурчить кошеня.
Гав-гав-гав-гавкає щеня.
Ка-ка-ка-хочуть молока.
Лю-лю-лю-молока наллю.
Ли-ли-ли-молоко пили.
Ко-ко-ко-смачне молоко.
-Молодці!
-А щоб гарно далі нам читати давайте попрацюємо над скоромовкою.
2.Робота над скоромовкою.
(на екрані)
Мурлико муркоче
Морозива хоче.
Мурлико руденький
Замерзнеш,дурненький.
-Хто такий Мурлико?Що він хоче?
-А чи справді котики люблять морозиво?
(Читання дощиком.Дощик накрапає.Припускає сильніше.Злива.)
-Про котика навіть прислів’я є.
3.Склади прислів’я.
Тремтить, як миша перед котом.
Кіт спить, а мишей бачить.
Кіт з хати - миші на стіл.
Кішці смішки, а мишці слізки.
-Прочитайте спочатку ліву сторону,а тепер праву.
-А тепер до лівої сторони знайдіть праву частинку.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Діти,а чи любите ви складати пазли?
-Так хто у вас з’явився на парті?
-Так про кого ми будемо сьогодні читати?
-А чому ще й тигр у вас є?(Бо він є родич кота,хоч і живе в лісі)
Спочатку, як відомо, оселився в людській господі собака. Собака був незамінний помічник людині на полюванні. А коли люди стали більше працювати на лану, ніж полювати, то вже не змогли обійтися без кота.
Річ у тім, що весь урожай в засіках нищили миші й пацюки. А ще ці крадії-ненажери розносили різні хвороби. Від них вимирали цілі міста й села. Отож, полюючи на мишей та пацюків, кішка рятувала людей від голоду й від пошестей. Кішку стали вважати за чудодійницю, за священну істоту.
Коти-рятівники(За часом)
Коти — найкращі рятівники при душевній кризі; гарні діагности. Кішка завжди знає, що і де у людини болить, і лягає якраз саме на це місце. І дійсно: біль поступово стихає. .
77-річний пенсіонер зачинив, раніше ніж потрібно, заслінку димоходу. Будинок почав наповнюватись чадним газом.
Під ранок дідуся, що міцно спав, розбудив страшний вереск кішки, яка дряпала ковдру. Пенсіонер з останніх сил доповз до дверей і був врятований. Так кішка врятувала життя людині
4.Рольова гра”Я кішка”(діти по черзі одягають на голову маску кота і розповідають від першої особи)
-А зараз кожен з вас побуде котиком
V. Відомості про абіссінську породу котів. Перегляд відеоматеріалів «Абіссінська кішка»
-Котів дуже багато,вони відрізняються кольором,будовою,звичками.Ось подивіться на екран.Це-коти абіссінської породи(Відео)
Абіссінські коти і кішки – це тварини середнього розміру, з короткою тонкою шерстю, щільно прилеглою до тіла. Найприкметнішим в цій породі, служить забарвлення шерсті. Дивно, що кожен окремий волосок у абіссінців має в поперечному вигляді – два, а то і три різні кольори. Такий тип забарвлення в абіссінської породи створює ефект м'якої шерсті, що переливається, що поза сумнівом виглядає дуже екзотично і красиво.
Спина і голова кішок абіссінської породи, як правило, темніше, ніж груди, черевце і лапи. Всі коти і кішки цієї породи, мають добре мускульне тіло, але не дуже жорстке. А швидше – граціозне і витончене. Ще однією характерною ознакою у абіссінців є – неначе підведені, виразні очі.
Це, поза сумнівом, чарівні створення. Причому, кішки активніші і легші, чим коти абіссінці. Розумні, грайливі, ласкаві і компанійські коти і кішки цієї породи, дуже прив'язуються до господаря. Люблять зустрічати його в коридорі вітальним протяжним і мелодійним «мяууу!».
Варто відмітити, що абіссінська порода – дуже інтелігентна і вихована. Ваш кіт або кішка, ніколи не стануть кататися на шторах або гризти черевики. Навпаки, абіссінці віддають перевагу спокою і затишку, вони із задоволенням поглянуть з вами фільм, полежать біля вашого комп'ютера або ноутбука.
Абіссінська порода відрізняється дружелюбністю і допитливістю.
Кішки цієї породи дуже ласкаві і не потребують особливого відходу. Абіссінки дуже дбайливі мами, а коти із задоволенням грають з маленькими котятами.
-А давайте відпочинемо і побудемо котиками.
Фізкультхвилинка. Імітація рухів кішки (відео)
V. Робота над текстом, с. 45-44
_А зараз ми прочитаємо про ще про одного котика,кличка якого Гусєв.
1.Словникова робота.
-У цьому тексті є назрозумілі слова.Ми разом з вами їх пояснемо.
Зманіжено – ніжно,несерйозно.
Пташиний ринок-це ринок або базар,на якому продають тварин.
Хлебтати – жадібно пити великими ковтками.
2)Проблемне запитання:
-Прослухайте текст і дайте відповідь на запитання
-Як хотіли назвати котика?
3)Виразне читання вчителем тексту(до слів”…сиділо під диваном”
4)Читання слів з дошки (за вчителем, самостійно, ланцюжком)
А-бі-ссінсь-ка По-до-ба-єть-ся При-ду-му-ва-ли Зма-ні-же-но По-хи-ту=ю-чись |
Ци-га-но-ві Пу-шин-ці Вуг-ли-ку А-бі-ссі-нець Гу-сєв |
|
|
5. Тестування.(на екрані)
А) до зоопарку б) на пташиний ринок в)у зоомагазин
2. Кошеня було:
А) чорне, мов ніч б) руде в) біле
3. Тато вирішив, що у котячому імені має бути звук
А) ш б) к в) с
4. Кіт був
А) персидської породи б) абіссінської породи в)звичайним кошенятком
5. Увесь час кошеня сиділо під
А) шафою б) під столом в) під диваном.
6.Самостійне читання тексту до кінця.(бджілкою)
Після читання дітей
-Хто і чому саме таку кличку придумав кошеняті?
7.Гра «Не помились”
-Зараз ,діти,я почну читати це оповідання знову,навмисне роблячи помилки.Ваше завдання:уважно слідкувати,а почувши помилку крикнути:”Киць-брись
Учитель починає читати текст,а потім назначає інших учнів.(за часом)
VІ. Підсумок уроку.Презентація дитячих улюбленців під музичний супровід(Н.Май”Котик-Мурчик”)
-Кожен у цьому світі потребує любові і тепла,так і наші домашні улюбленці,яким даруєте тепло ви.