Тема. Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Ф. Петров « Від зими до зими». К. Перелісна. Уривок з вірша.
Мета: удосконалювати навичку читання; ознайомити учнів з назвами пір року, назвами місяців ; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного; удосконалювати вміння розповідати за малюнком та про спогади з власного життя; виховувати спостережливість, інтерес до природи.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Повторення вивченого.
1). Вправа « Я показую букву, назви звук, який вона позначає».
2). Розчитування за таблицями складів.
3) Читання пірамідок слів.
зи ма вес на лі то
тра вень жов тень лю тий
листо пад бере зень кві тень
2. Читацька розминка (Українська мова. Буквар (Пономарьова) 1 клас, с. 100)
Робота над загадкою. (вчитель читає загадку, а учні відгадують імена братів).
3. Бесіда.
- Скільки є братів - місяців?
- Прочитаємо назви місяців.
- Який з них зараз за вікном, які ознаки допомогли розпізнати що саме зараз цей місяць?
- Після цього загадку кілька разів читають учні. Учитель стежить за інтонацією і виразністю читання.
ІІІ. Робота над новою темою.
1. Повідомлення теми та завдань уроку.
2. Опрацювання тексту.
1) Читання твору вчителем.
2) Словникова робота:
копиця — (сіна) стіжок ;
гаптувати — вишивати.
Березень плаче — з берізок тече сік. Квітень квітує — починають розцвітати весняні квіти. У травні швидко росте трава, а в червні її косять. У липні цвіте липа і бджоли летять до лип збирати нектар. А в серпні косять хліб. Раніше зрізали стебла жита (ржи), пшениці серпами, і тому місяць отримав таку назву. У вересні зацвітає верес — вічнозелений низенький кущик із дуже дрібним і численним листям та лілово-рожевими квіточками,— тому і місяць — вересень. У вересні починають збирати фрукти. А ось чому місяці жовтень і листопад дістали такі назви, ви самі, мабуть, знаєте і можете розповісти. «Гаптує сорочку», тобто вишиває різними кольорами. У грудні починаються морози. Земля змерзається у грудки ,тому і грудень. Починається зима.
3.Фізкультхвилинка
Трава низенька-низенька.
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає,
То вправо, то вліво нахиляє,
То вперед, то назад,
То вниз пригинає.
Птахи летять-відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
4. Читання повторне вірша учнями. Обговорення прочитаного.
5. Робота над малюнками. (Українська мова. Буквар (Пономарьова) 1 клас, с. 101).
- Розгляньте малюнки. Які пори року зображено на них?
Назви місяці кожної пори року.
6. Самостійне опрацювання уривка з вірша К. Перелісної. (Українська мова. Буквар (Пономарьова) 1 клас, с. 101).
- Який місяць тобі найбільше подобається? Поясни чому?
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
Бесіда з учнями.
— Яку пору року найбільше любите ви?
— Яка зараз пора року? Який місяць?
- Покажіть за допомогою смайлика свій настрій .