Завдання уроку:ознайомити учнів із рослинами та змінами, які відбуваються з ними восени, з причинами зміни кольору листя, ознайомити з поняттям «листопад»;навчити учнів класифікувати дерева та розрізняти їх плоди;розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до рослинного світу, пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою; виховувати любов до природи.
. Вступна частина. Організаційний момент. Дзвінок до роботи кличе вже нас. Країною знань мандрувати нам час. Працюймо завзято і дружно усі, Щоб всі молодцями були у кінці. А тепер сідайте, діти. Домовляймось не шуміти,Руку гарно піднімати,Чітко, в лад відповідати. На уроці не дрімати,Краще знання здобувати.
2. Фронтальна бесіда. Відгадайте загадку. Сонечко не хоче. Землю зігрівати. Листячко пожовкло,Стало опадати. Часто дощик ллється,Птахи відлітають,На городі та у поліВрожаї збирають. Відгадайте, діти,Коли це буває? (Восени) - Які осінні явища відбуваються в природі восени? - Які осінні явища відбуваються в житті рослин?
4. Прочитай вірш. Запиши замість малюнків листків назви дерев, яким вони належать. Вже побагряніло листячко на …. Але на …. Ще воно зелене. На …. листя. З жовтою каймою. Йду осіннім парком. Тихою ходою. Таких фарб немаєВлітку, ні зимою. Недаремно осінь зветься золотою. (Віталій Ющук)
Рефлексія. Оцінювання. Самооцінювання. У кожного з вас на парті є ЛЕГО. Ваше завдання підняти відповідний колір . Якщо ви працювали активно –жовтий колір, якщо ви вважаєте, що працювали менш старанно і можете краще, то - зелений, якщо вам потрібно більше працювати –червоний.- Чи сподобався вам урок? - Що найбільше запам’яталося?- Що ви не зрозуміли? - На які питання не дали відповідь ?- Що б хотіли дослідити ?
За допомогою цибульного лушпиння можна отримати гаму відтінків – від блідо-оранжевого до насичено-коричневого. Виноградний сік дасть ніжний лавандовий відтінок. Червонокачанна капуста — ось що допоможе отримати ніжно-блакитний колір. Для отримання зеленого відтінку можна використовувати шпинат.