Прізвище, ім’я _______________________________________________________
Підсумкова діагностична робота за рік з курсу «Я досліджую світ»
3 клас
Варіант 1
1.Що є основною властивістю ґрунту?
А. родючість Б. урожайність
2. Чи погоджуєшся ти із твердженням?
Частина організму, що виконує певну роботу, називається орган.
ТАК НІ
3. Доповни речення.
Температура плавлення льоду – _______ градусів, а температура кипіння води – ______ градусів.
4. Закінчи речення. Скористайся словами підказками.
Усюди тебе оточує повітря, але ти його не бачиш тому, що воно _____________.
ПРОЗОРЕ ЗАБАРВЛЕНЕ ЛЕГКЕ
5. З’єднай стрілочками частини речення.
Від нагрівання стискається.
повітря
від охолодження розширюється.
6. Встав пропущені слова.
Сонце – найближча до нас _____________, величезне розпечене космічне ____________.
7. Які органи є в усіх квіткових рослин. Підпиши.
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
8. Як риби пристосувалися до плавання? Вибери варіант, з яким ти погоджуєшся.
А. їхнє тіло має обтічну форму, вкрите лускою та шаром слизу.
Б. їхнє тіло має округлу форму і вкрите густою лускою.
9. Для чого потрібна кровоносна система? Поясни і запиши.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
10. Упізнай і познач рослини, занесені до Червоної книги України.
11.Яку роботу виконують різні системи органів людини? З’єднай.
Забезпечення газообміну між
ОПОРНО –РУХОВА організмом і навколишнім
середовищем
надання міцності й форми
СИСТЕМА ОРГАНІВ тулубу, здійснення
ДИХАННЯ руху
12. Запиши назви органів. Познач їх на малюнку.
1. ______________________________
2. ______________________________
3._______________________________
4._______________________________
5.________________________________
6.________________________________
13. Розшифруй і запиши, про що попереджають нас природоохоронні знаки. Намалюй свій варіант.
_______________________________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Прізвище, ім’я _______________________________________________________
Підсумкова діагностична робота за рік з курсу «Я досліджую світ»
3 клас
Варіант 2
1.Обери і познач. Чи погоджуєшся ти із твердженням?
Органи, що виконують ту чи іншу роботу, утворюють систему органів.
ТАК НІ
2.Завдяки яким властивостям повітря підскакує м’яч?
А. безбарвне Б. пружне
В. має здатність стискатися
3.Які ґрунти вважаються найродючішими у світі?
А. піщані Б. глинисті
В. чорноземи Г. кам’янисті
4. З’єднай стрілочками частини речення.
нагрівається й охолоджується
Над суходолом повільніше
повітря
нагрівається і охолоджується
Над водною поверхнею швидше
5. Встав пропущене слово.
Сонце, вітер і вода – ___________________________ джерела енергії.
7. Знайди приклади рослин,які пристосувалися до різних умов навколишнього середовища, і постав у кружечках біля них відповідні літери. Світлолюбні – С, рослини затінку – З, теплолюбні – Т, Холодолюбні – Х, рослини водойм – В.
8. Що слугує птахам пристосуванням до польотів? Вибери варіанти, з якими ти погоджуєшся.
А. обтічна форма тіла Б. тіло вкрите пір’ям
В. відсутність важких зубів Г. поділ тіла на чотири частини
9. Для чого потрібна опорно-рухова система. Поясни і запиши.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.Упізнай і познач тварин,занесених до Червоної книги України.
11.Яку роботу виконують різні системи органів людини? З’єднай.
Перетравлення їжі,
ТРАВНА забезпечення організму
СИСТЕМА поживними речовинами
Доставка до органів поживних речовин
КРОВОНОСНА і кисню, перенесення до органів
СИСТЕМА і виведення з організмів шкідливих
речовин і вуглекислого газу
12. Запиши назви органів. Познач їх на малюнку.
1._________________________________
2. _________________________________
3. _________________________________
4. _________________________________
5. _________________________________
6. __________________________________
13.Розшифруй і запиши, про що попереджають нас природоохоронні знаки. Намалюй свій варіант.
____________________________________________________
____________________________________________________
_________________________________________