Тема: Чорнобиль – попередження, набат... Мета: повести розмову з учнями про проблеми екології, охорони оточуючого середовища, виховувати в учнів бережливе ставлення до природи, відповідальність за доручену справу. Хід заходу:
Учитель: Сучасна людина опікується багатьма проблемами. Це і проблема національної свідомості, проблема історичної пам’яті, проблеми співвідношення добра і зла, духовності і прогресу. Кожна з них в тій чи іншій мірі хвилює нас. Та є серед них одна, яка незалежно від віри і переконань, від віку і посади стосується кожного( без винятку) жителя планети – це екологічна проблема.
Слова , як люди, живуть своїм життям. Слова, як люди, мають свої біографії. З часом змінюють свій характер, свою суть. Такі метаморфози відбувалися і з словом Чорнобиль. Зірка Чорнобиль була символом романтики. Трава Чорнобиль була символом Батьківщини. Станція Чорнобиль була символом досягнень і прогресу. Місто Чорнобиль стало символом смерті.
1 учень: Загидили ліси і землю занедбали,
2 учень: Босоніж діти бігають малі,
3 учень: В яких лісах іще ви забарложені?
4 учень: Чи вам одним земля у нагороду, Учитель: Думка про те, що залишимо ми майбутньому дневі, чим поділимося з прийдешнім поколінням, хвилювало завжди .Чи не про Чорнобиль ще півстоліття тому попереджував Василь Симоненко?
1 учень: Круг багаття не танцюють дико, Учитель: Колись Ліна Костенко написала про новітніх “неандертальців”: ”Здається ж люди, все у них людське, але душа ще з дерева не злізла...” Це біль і сором , це бажання зачепити сарказмом за живе, вивести людину зі стану агресивної бездумності. Ця іронія викликана гримасами цивілізації. Рубіконом для неї став Чорнобиль. Чорнобиль – це межа, трагічний знак, фатум. Людство звідтоді почало нагадувати метелика, який летить на світло, щоб згоріти. І ніяка сила не може зупинити той його самовбивчий лет.
2 учень: Ми – атомні заложники прогресу. Учитель: За твердженням нашої Краснодонської поетеси Антоніни Листопад японський термін хібакусі, що означає – жертви радіоактивного опромінення, міцно ввійшов у наше життя.
3 учень: Хібакусі – уся Україна...
Учитель: Болі і печалі рідного народу, трагедія своєї землі пройшли крізь поетову душу і серце і стали на папері рядками пісні. Пісні нашого сучасника Дмитра Павличка.
1 учень: Людство прагне всесвіт осягнути
2 учень: Чути птиць із непроглядних нетрів,
3 учень: На землі у домі вселюдському
4 учень: Хай стане мир міцнішим у стократ! |