Цифрові інструменти візуалізації текстової інформації.

Про матеріал
Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення. В даному матеріалі описані деякі способи представлення інформації за допомогою багатофункціонального англомовного сервісу для створення хмар слів Word Art.
Перегляд файлу

Цифрові інструменти візуалізації текстової інформації.

                                Лариса Желєзнякова

Кожен день ми тонемо у величезній кількості найрізноманітнішої інформації: від етикеток на продуктах до звітів Всесвітньої організації охорони здоров'я. І подавати інформацію так, щоб вона виділялася серед іншої, стає все складніше і складніше.

Якщо ви шукаєте спосіб просто і зрозуміло розповісти про складні дані, пояснити неочевидні взаємозв'язки, складні або прості ідеї, то вам потрібна візуалізація. Вона зручна тим, що відразу привертає увагу до ключового послання, демонструє закономірності, які важко вловити в тексті або в таблиці з цифрами.

Сьогодні у соціальних мережах щодня публікується понад 3,2 мільярди фотографій та 720 000 годин відео, ( дані на жовтень 2022року), а у TikTok наймолодша база користувачів серед усіх соціальних мереж: 68% користувачів молодше 30 років і 28% молодше 18 років. Як же нам з вами використати ці два факти у своїй роботі?

Першими дослідниками, які популяризували теорію поколінь, стали Ніл Гоув(Хоув) та Вільям Штраус, які у 1991 році випустили книгу під назвою «Generation», у якій розглядали історію кожного покоління , починаючи з 1584 року. Ми можемо бути прихильниками цієї теорії або не довіряти їй, але в освіті, мені здається, немає людей, які б не чули про неї.  Теорія полягає у тому, що кожні 20-25 років у світі відбувається зміна поколінь, а людей всередині одного покоління об'єднують спільні цінності, особливості поведінки й звички. Такими схожими між собою, люди однієї вікової групи стають через світові історичні події, під час яких вони дорослішали. Незалежно від країни народження, покоління одночасно проживає наслідки війни , економічну кризу або зростання економіки. Сьогоднішні наші здобувачі освіти , це діти покоління, які народилися після 2002 року. Зумери або  Центеніали

 Президент Pew Research Center Майкл Димок розповідає, що унікальним покоління Зумерів робить те, що весь технологічний прогрес був частиною їхнього життя від самого народження.

Наприклад, перший IPhone вийшов у 2007 році, коли Зумери тільки починали жити, тому вони не знають світу без айфону.

Якщо бебі-бумери – це дискети, "ікси" – CD диски, міленіали – флешки, то покоління Зумерів вже не було б фізичним носієм. Їх можна порівняти з хмарним сховищем. Вони – не доповнення до інтернету. Вони – інтернет.

Як захопити навчанням дітей покоління зумерів ?

  1.                 Використання відео та аудіо матеріалів (пісні, мультики, навчальні ролики)
  2.                 Гейміфікація (інтерактивні вправи, сучасні навчальні платформи, Minecraft)
  3.                 Часта зміна активностей (різноманітні види діяльності (7-10 хв)
  4.                 Кінестетичні активності (змагання, квести, екскурсії, проєкти)
  5.                 Індивідуальний підхід (індивідуальна освітня траєкторія кожному учню)
  6.                 Візуалізація інформації (наочні матеріали, електронні підручники, доповнена реальність)

 

  •                 Покоління зумерів найкраще сприймає саме візуальну інформацію, оскільки зростає в епоху демотиваторів та суцільної інфографіки.
  •                 Наочність - головна умова.
  •                 Краще розуміє образи, ніж слова. Інструкції в картинках або у формі відеоролика – ось чого потребують сучасні учні. 
  •                 Урок потрібно зробити більш динамічним.
  •                 Навчальний матеріал слід подавати в оптимістичному тоні: позитивізм мислення сприяє розумовій активності.

 

Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення. Зрозуміло, що існує безліч наукових підходів та означень візуалізації, для нас головне, що

візуалізація навчальної інформації дозволяє вирішити цілий ряд педагогічних завдань:

  •                      забезпечення інтенсифікації навчання;
  •                      активізації навчальної та пізнавальної діяльності;
  •                      формування і розвиток критичного і візуального мислення; зорового сприйняття;
  •                      сприйняття образного представлення знань і навчальних дій;
  •                      передачі знань та розпізнавання образів;
  •                      підвищення візуальної грамотності та візуальної культури тощо.

До популярних прийомів візуалізації можна віднести:

  •                 буктрейлер
  •                 інтерактивні підручники
  •                 інтелект-карти
  •                 гіфки та соціальні мережі
  •                 інтернет-меми
  •                 лепбук
  •                 інтерактивні стрічки часу
  •                 скрайбінг
  •                 хмари слів тощо.

Сьогодні ми зупинимось на такому прийомі, як хмара слів. У будь-якому завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів" зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці хмари допоможуть вирішувати завдання навчального плану? Де їх застосовувати?

Word Art– багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.

WordArt – програма, яка була створена у 2009 році під назвою Tagul та перейменована у 2017 році.

 

WordArt.com — це онлайн-генератор хмар слів, який дає змогу легко створювати дивовижні та унікальні хмари слів.

Хмара слів( хмара тегів) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.

Можливості використання хмари слів у навчанні:

  •                   в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; 
  •                   попросити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту; 
  •                   можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку; 
  •                   скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари; 
  •                   створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова; 
  •                   показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;
  •                   перетворити нудний текст в цікаву головоломку;
  •                   написати зашифровану листівку другові;
  •                   зробити "хмарку" підказок до математичного (фізичного, географічного, біологічного, інформатичного, ...) диктантів, кросвордів тощо;
  •                   повторити основні поняття теми, що вивчаєтся.
  •                   узагальнити вивчене

Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.

 

Хмарини слів можна зробити так, що працювати з ними стає набагато цікавіше, ніж із пласким лінійним текстом. За допомогою такого способу візуалізації можна представити багато інформації на невеликій частині робочого простору. Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення. Використання різних кольорів, шрифтів та форм хмар дозволить учням швидше опанувати новий матеріал завдяки активному залученню зорової пам'яті.

Ми повинні  подякувати поколінню зумерів, яке навчає нас:

1. Використовувати смайлики в переписці і таким чином краще виражати свої емоції.

2. Робити класні схеми, щоб достукатись до учнів з кліповим мисленням.

3. Частіше змінювати форми роботи на уроці, щоб навчання було чимось подібне на комп’ютерну гру.

4. Користуватися різноманітними комп’ютерними програмами, додатками, щоб говорити з своїми учнями «однією мовою».

5. Використовувати соціальні мережі для навчання, щоб бути з учнями на зв’язку постійно.

6. Просто розуміти які класні, круті і обдаровані наші учні «зети», їх не потрібно змінювати, а треба просто бути з ними на одній хвилі.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку