ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ПІД ЧАС
ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Однією з найважливіших складових організації дистанційного навчання є платформа, де воно проходить, оскільки на платформі з низькою кількістю інструментів буде досить важко та некомфортно проводити чи слухати урок.
Розглянемо критерії вибору платформ та інструментів під час проведення онлайн-уроків:
Для організації освітнього процесу й поширення інформації про навчальний контент у режимі реального часу я обрала GoogleMeet. У даному застосунку дуже зручно проводити захищені відеоконференції. Приєднуватися до них можна зі спеціального додатка або актуальної версії будь-якого веб-переглядача.
Переваги GoogleMeet.:
Вкрай важливим став пошук платформи для поширення домашнього завдання та взаємодії з дітьми та їхніми батьками.
У своїй роботі користуюся платформою Google Classroom.
Інструментарій платформи – Google Classroom є цифровою альтернативою до шкільного журналу. Тут можна задавати завдання та перевіряти їхнє виконання, ставити оцінки, відстежувати успішність учнів. Надано можливість створювати графік, за яким публікуватимуться вже підготовлені вчителем завдання, а також широкий інструментарій для їх створення.
Важливим фактором успішної реалізації дистанційного навчання залишається добір ефективних методів, прийомів навчання і форм організації навчальної діяльності. Тож як зробити онлайн урок цікавим та креативним?
Великого значення набуває зміст навчального матеріалу , що поширюється в цифровому вигляді і може бути інтерактивним. Мета цифрового навчального матеріалу — підтримати досягнення навчального результату, виходячи з попередніх знань учнів, їх потреб і можливостей. Застосування такого матеріалу базується на трьох принципах, зазначених у таблиці 1.
Таблиця1
Основні типи цифрових навчальних матеріалів для використання в практиці роботи початкової школи пропоную розглянути у таблиці 2.
Таблиця 2
Основні типи цифрових навчальних матеріалів |
|
Тест для самоперевірки |
Це інтерактивний інструмент, що дозволяє самостійно перевірити розуміння вивченого, закріпити і отримати зворотній зв’язок. В початковій школі можна використовувати сервіс Kahoot |
Презентація |
Матеріал, що підтримує публічний виступ, який може містити різні мультимедійні інструменти і, як правило, представлена у вигляді слайдів. |
Графічний організатор |
Інструмент для візуального представлення різних розумових процесів. |
Робочий аркуш |
Робочий аркуш— цілісний матеріал, який присвячено вивченню однієї навчальної теми. Використовується для самостійної роботи учнів на уроці або вдома. Шаблони аркушів універсальні, їх можна використовувати практично на всіх шкільних предметах. Готовий аркуш легко масштабується, його можна змінювати і доповнювати. |
Аудіоматеріал |
Матеріал представлений у вигляді звукового файлу. |
Відео |
Матеріали, створені за допомогою запису відео, які в навчальній роботі можна використовувати різними способами. Для учнів початкових класів на відеохостінгу Youtube можна підшукати багато навчальних відеоматеріалів: фрагменти мультфільмів, відеоінструкції з виготовлення поробок для уроків з технологій, демонстрація досліджень, пояснення явищ тощо. |
Навчальна гра |
Діяльність, заснована на певних правилах, метою якої є надбання нових умінь і формування звичок поведінки в різних ситуаціях. Саме такі навчальні матеріали можна використовувати в початкових класах, але дуже помірковано |
Завдання або вправи |
Цей інструмент дозволяє вивчене використовувати, аналізувати, досліджувати або закріплювати. |
Для швидкого отримання даних від учнів використовують віртуальні дошки. Наприклад, Jamboard є одним із сервісів, що дає можливість усім учасникам освітнього процесу спільно працювати на веб-дошці, на яку можна прикріплювати файли, фото, покликання на сайти тощо. Дошка може модеруватися кількома учасниками, доступ для читання й редагування може бути відкритим для всіх бажаючих.
Унікальним інструментом для організації групової роботи, рефлексії є MindMeister. Це сервіс, що дає змогу створювати інтелект-карти, використання яких в освітньому процесі забезпечує зворотній зв’язок, зокрема, через підсумкове та формувальне оцінювання.
Основний навчальний матеріал можна подавати, створюючи презентації в Power Point та демонструвати коротенькі відео.
Використання і створення хмари слів – це один із ефективних прийомів під час дистанційного навчання. Втілити його в освітній процес допомагає Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.
Хмари слів у навчанні використовую для того, щоб:
В умовах дистанційного навчання набрав популярності сервіс LearningApps.org. Це інструмент для перевірки й закріплення знань, формування критичного мислення. Він є зручним у використанні й дає змогу створювати інтерактивні завдання різних рівнів складності: вікторини, кросворди, пазли та ігри. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.
Дані онлайнові навчальні матеріали допомагають вчителю додатково вмотивовувати учнів, урізноманітнювати уроки та робити їх більш сучасними. Більшістю з них можна користуватися на мобільних пристроях учнів.