"Цікавий світ читання"

Про матеріал
Із хрестоматією молодші школярі відкривають для себе дивовижний світ читання, у якому книга може стати одним із найкращих друзів. А також знайомляться з новими письменниками, чиї твори в повній версії захочують читати на дозвіллі. А посібник «Цікавий світ читання» стане помічником вчителя при підготовці до уроків літературного читання де будуть опрацьовуватися тексти з Хрестоматії сучасної української дитячої літератури 3-4 класів. До кожного твору підібрані завдання,які допоможуть зрозуміти та детально опрацювати тексти.
Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "титул хрестоматія 3-4 клас" 



Результат пошуку зображень за запитом "мета видання хрестоматії 3-4 класах" 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "мета видання хрестоматії 3-4 класах"

Питання до тексту пісні «У ритмі серця»

1. Які слова з пісні закликають нас до збереження природи?

2. В яких рядках  висловлені бажання дітей на майбутнє?

3. Що означає пісенний текст?

4. Ким стане дитина коли виросте?

5. Якими словами закінчується пісня? Як ви їх розумієте?

Іван Андрусяк

(«Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»)

Розгадування малюнкового кросворду (на картках на кожну парту)

1cf8f8ef692834b2d0c1094746cae27cКартинки по запросу картинка жираф для детей пнгПохожее изображениеКартинки по запросу картинка жаба пнг  

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинка папугай для детей пнг 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

http://papus666.narod.ru/clipart/n/noso/nosor12.png 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинка медуза для детей пнг  

Картинки по запросу картинка цапля для детей пнг

 

(У виділених клітинках - Андрусяк)

  •  Діти, як ви гадаєте для кого писав Іван Андрусяк, якщо усі зображення – це герої його творів? Що це можуть бути за твори?

 

Вірш «Жукав собі жук-моріжук…»

Співвідношення «Де чия дія?»

жук-моріжук

чапля біла  чапля сіра

риба біла    риба сіра

хмарка біла   хмарка сіра

Прилетіла  і не сіла

все пливуть за водою

зву́кав переважно на звук

ніхто співать не навчив

все стоять над водою

витріщаються  і чекають

 

Віднови вірш  « РИБАЛКИ «

Чапля……
чапля ……
прилетіла
і не ……
а …….за одно́ю
все стоять над …….
ген у комиші
на ……. нозі
туман не біжить
і ви не біжіть
а дивіться

Іван Андрусяк, збірка Лякація, добірка віршів для дітей, Пісня, Рибалки, У морі жаби не живуть, Лякація, Про вміння читати, Тринадцятий трамвай

Робота над віршем «Рибалки»

Розчитування із завданням

  • Із запропонованих варіантів обрати та підставити слова за змістом
  • Зі словом «чапля» - прочитати на одному диханні
  • Довести, що слово «метелик» не підходить за родовими закінченнями
  • Зі словом «хмарка» - прочитати дощиком, звернути увагу, що «хмарка не сіла, стоїть над водою» в переносному значенні
  • Зі словом «риба» адаптувати текст за змістом

 

  • Питання за змістом :
  • Коли і де відбуваються події? Доведіть свою думку
  • Кого стосуються дії «дивіться», «витріщаються», «чекають», «плюсь»?
  • Чим завершилась ранкова «зустріч»?
  • Як ви розумієте вислів «і промінь у дзьобі тріпоче»?
  • «Чи уважно ти читав»: дати відповіді на запитання:
  • Хто живе в морі замість жаби? (медуза)
  • Хто наминав сирник з медом? (слон)
  • Хто був поруч зі слоном? (омар – великий морський рак)
  • Що не люблять крокодили? (каву)
  • «Хвилинка фантазії»: продовжіть рядки, замінивши слона на іншу тваринку. Що робив би ваш персонаж на бульварі?

 

«Лякація»

Результат пошуку зображень за запитом "лякація"Доберіть рими

Лякація –

Тремтить-

На цвіт-

Зачинилася-

Страшна-

 

 

«У морі жаби не живуть»

Тест до тексту.

  1. Де не можуть жити жаби?

А) на суші;

Б)у морі;

В) в озері.

  1. Якби в морі жив крокодил, куди б він вибирався?

А) в Макдональдс;

Б) попити води;

В) на булочку й каву.

  1. Кого б, за  уявою, зустріли б ви на Приморському бульварі?

А) слона;

Б) тигра;

В) крокодила.

Результат пошуку зображень за запитом "мета видання хрестоматії 3-4 класах"Хто живе в морі? Що ви знаєте про тварин, які зустрічаються у вірші?

 

 

 

 

 

 

«Про вміння читати»

Допиши пропущені слова по памяті ст.18

Із нами теж таке …..,
хлоп’ятка і дівчатка,
що з ….. складаємо …..
з кінця а чи з початку,
і так у …….. сторінок
ковтаємо багато, —
а виявляється, що ми...
не вміємо …..!

Робота над віршем «Тринадцятий трамвай»

Вибіркове читання з опорою на текст:

  • Чого завивав бегемот?
  • Чому жирафа утягнула шию?
  • Чому здійняв тривогу лев?
  • Які дії вчиняли інші пасажири? (робота над інтонацією)
  • Як вчинив автор вірша? Чому?
  • Запитання на роздуми:
  •    Чи потрапляли ви до «таких» трамваїв (автобусів, метро, маршрутних таксі)?
  •    Як ви опишите свою поведінку в таких випадках?
  •    Чи є серед вас такі пасажири як бегемот, жирафа, лев?
  •    Яку пораду ви дасте героям твору?

 

Установи відповідність тварин та їх словами та діями

 

Бегемот

Слон

Жирафа

1 Папуга

 2 папуга

Лев

 

здійняв тривогу

— Не кричіть!

— Гей! Замовкніть!

Тихо! Цить!

Ненароком тицьнув 

завиває

 

Питання:

  1. Який громадський транспорт тобі відомий?
  2. Яких правил потрібно дотримуватись у громадському транспорті?
  3. Результат пошуку зображень за запитом "малюнок трамвай"Конкурс малюнків «Тринадцятий трамвай»

 

 

 

«Як подружитися з Чакалкою»

Гра «Склади переставиш – дійових героїв впізнаєш»

щурХ  ;фаСте;   каЧа́кал;  цяІр;  ярСі;   наОри;  чкариСест. 

 

Робота над текстом. Знайди речення за початком. І Дія.

  • Іван Андрусяк. Як подружитися з Чакалкою. Мізансцена з п’єси для дитячого театру за мотивами повісті Івана Андрусяка Стефа і її Чакалка. Ілюстрації Ольги КузнєцовоїА Стефа нудиться і тому…..
  • А Чакалка й справді приходить….
  • Тим часом Сестричка, виявивши,….
  • І тоді Сестричка посилає Стефі

Дія друга

Гра «Чиї фрази?»

СІЯР:

 

ІРЦЯ:

 

ОРИНА:

 

ЧАКАЛКА:

 

СТЕФА:

 

  • Ти обе-е-лезно! Віспа — се така дитяся хволо-о-ба.
  • А що таке цей... ін-факт?
  • Хвороба така
  • Якщо ми захворіємо, то балуватися не будемо
  • Ану, розкажіть мені, як ви втікали!

 

Читання по ролях від слів

«Діти дивляться на неї з  подивом. У  класі зависає гнітюча тиша. Навіть Сіяр забирає ноги з парти...»

До слів «Орина сердито блимає окулярами й ображено випинає груди, де красується на футболці напис: «Школа не вовк, у ліс не втече».

Відповіді на питання

  1. Які діти потрібні Чакалці?
  2. Хто, за словами Чакалки, вировтає з неслухняних дітей?
  3. Чому вчать в спеціальних школах розбишак та пустунів?
  4. Про що була пісня Чакалки?

Дія 5

Розігрування діалогів ст. 29-31

Зірка Мензатюк   «Небилиці про рукавиці»

Робота над казкою

Вправа «Позначка»

у кожного учня роздрукований І абзац тексту

  • діти самостійно читають та підкреслюють зеленим кольором слова, вжиті в переносному значенні, червоним – порівняння
  • перевірка та уточнення окремих фрагментів
  • Читання тексту
  • Вчителем до слів «Другим здивувався професор Петро Петрович» (с.107-108)
  • (пропускаємо частину тексту для економії часу)
  • Читання тексту сильними учнями від слів с. 110 «Та найдужче здивувалися з рукавичного дерева депутати міської ради» до «і- розвіялися за вітром» (с.111)
  • Самостійне дочитування учнями тексту до кінця
  • Опрацювання «Карти подій»  (в парах з коментуванням, поясненням вчителя або учнів)
  • встановлення та заповнення послідовності подій словами з довідки
  • визначення тривалості подій (підрахування кількості пір року та переведення в інші одиниці вимірювання часу)
  • Запитання компетентнісного підходу:
  1. Про які рукавички не згадувалось у тексті? (Про сині)
  2. Чим схоже «рукавиччине дерево» на березу та огірок? (дерево та однорічна рослина відповідно)
  • Хвилинка фантазії:
  • Що може трапитися з рукавичками? (загубитись, утекти, полетіти в теплі краї, з’їсти тощо)
  • Для чого вони можуть бути потрібні, окрім згаданих випадків? (схованка для кишенькових грошей, шапочка для ляльки, пенал для ручок, прихватка на чашку з гарячим чаєм тощо)
  • «Дерево бажань із загублених речей» (кожна дитина малює або пише про предмет, з якого могло вирости відповідне дерево; діти прикріплюють бажаний предмет на роздруковане дерево та пояснюють свій вибір)

 

Перегляд буктрейлеру на казку Зірки Мензатюк «Тисяча парасольок»

https://www.youtube.com/watch?v=YH1w-6mQ6jA&t=3s

 

Рукавички

Пов’язане зображенняУзимку, в морози, хуртечі й завії 
Тебе і мене рукавички зігріють. 
А теплі від чого вони і чому? 
Скажу вам по щирості: теплі тому, 
Що наші ласкаві бабусі і мами 
Вплітають тепло своїх рук між нитками 
                           Костецький Анатолій 

 

Леся Воронина. "Пригоди голубого папуги"

Словникова робота

Тьмяний     шаснула  одоробало

Перепона    рипучі  вундеркінд

Зморшкувата    вишкірила

Шкелець     злигодні

Удавані     ридання

 

Вибіркове читання:

  • прочитайте зачин твору;
  • прочитайте уривок, в якому розповідається про життя папуги та бабусі;
  • прочитайте уривок, де розповідається про появу нового мешканця квартири;
  • від чого Антосеве життя стало нестерпним та що він задумав;
  • куди потрапила пташка після втечі;
  • куди привела його миша; 
  • що наказала зробити мавпа із папугою;
  • як Антось врятувався з полону;
  • якого листа написала пані Магда своєму онукові.

Етап перевірки первинного сприймання змісту твору

  • Які почуття викликав твір?
  • Що вразило?
  • Що залишилося незрозумілим?

Завдання: відновіть послідовність подій тексту.

  • І від того погляду йому ставало моторошно.
  • Приблудився безпритульний рудий котяра.
  • Підлетів до кватирки і випурхнув на вулицю.
  • Той день пані Магда запам’ятала надовго.
  • Папугу звали Антось, жив на останньому поверсі.
  • І рвонула вперед, у морок тунелю.
  • Пані Магда вирішила будь-що навчити Антося людської мови.
  • Однієї ночі Антосеві наснився страшний сон.

 Пошукова робота «Знайди персонажів»

Завдання: закресліть із назв тварин ті, що не є персонажами твору.

Бегемот, руда миша, зебра, тигр, кіт, білі миші, слон, тхір, ведмідь, мавпа, хом’яки, лисиця, морські свинки, папуга.

  • Чому саме ці звірі тварини зібралися у метро?

Робота в групах. Характеристика персонажів

- А наш ефір продовжує програма

 «У пошуках істини»

Завдання: заповнити таблицю

Позитивні персонажі

Негативні персонажі

 

 

 

  • Поясніть, чому ви занесли персонажа саме в цей стовпчик?
  • До якої групи належить мавпа, адже вона замкнула папугу і не дозволила повернутися додому? Чому?
  • Прочитайте, що вона розповіла про своє життя?
  • Пов’язане зображенняЯкі почуття викликала у вас її розповідь?

 

 

 

Марія  Хоросницька  «Звідки  в  міста  назва – Львів»

- Ім’я  першого  короля  України  Данила  Галицького  тісно  пов’язане  зі  Львовом.  Це  він,  Данило  Галицький,  у  далекому  1256 році  побудував  місто,  назвав  його  на  честь  сина  Лева  Львовом  і  подарував  його  на  весілля  синові.

     Тож  прийшов  час  познайомитись  нам  із  віршем  Марії  Хоросницької  «Звідки  в  міста  назва – Львів», але перш за все познайомимося з автором цього віршу.

- Між  ким  відбувається  розмова? (Говорять  два  брати.)

- Про  що  розмова? (Про  походження назви  міста  Львів.)

- Що  розповів  старший  брат  молодшому?  (Більше  700 років  тому  князь  Данило  Галицький  побудував  місто  і назвав  його  іменем  сина – Львів.)

- Чому  сумував  Данило? («Сумував  князь,  що  один».)

- Чого  бажав  князь  синові? («Сильним  будь!

                                                        Наш  рід  прослав!»)

Бесіда за змістом.

- Де мандрував Лев?

- Де він отримав освіту?

- В яких країнах він жив?

- Де зустрів останнє кохання?

- Куди ж він таки повернувся?

- Де саме оселився у місті Львові?

Складемо «Асоціативний кущ»

 

- Які асоціації у вас виникають із словом Львів?

 

             місто            Париж                                      історія  

     

кава                              Львів                                 лев

 

                     трамвай         Данило Галицький                                 

Результат пошуку зображень за запитом "львів" 

 

 

 

Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) "Чим корова не собака"

Робота над скоромовкою

         Кролики на роликах

Три кролики

На роликах.

Не кролики -

королики!

 

Чи ж зможе і корова

Купить кролячі ролики

І стать як кролик-ролер?

Кого умів малювати хлопчик?

 Словникова робота

*1 Молочні породи корів — корови, які дають молоко, а не вирощуються для м’яса.

*2 Міськвно́ — скорочено від «міський відділ народної освіти» — державна установа, яка керує школами міста.

*3 Спо́нсор — благодійник: людина чи організація, яка надає грошову допомогу.

*4 Стінгазе́та — саморобна газета, яку розміщують на стіні.

*5 Перфо́рманс — вид сучасного мистецтва, дуже коротка і яскрава вистава.

Відповіді на запитання.

- У яку гру любив грати хлопчик?

- Що мали спонсори подарувати школі?

- Як мукала хлопчикова корова?

- Чи переміг хлопчиковий малюнок?

- Що на додачу подарували спонсори?

Пов’язане зображенняВибіркове читання.

- І майструвати з татом… .

- Тема якась… .

- Директори закотили… .

- Я теж узявся, … .

-На балконі її… ?

- І я став … .

Тепер же в мене й часу … .

Гра «Закінчи речення»

  1. Одного разу…
  2. Я більше любив…
  3. Але потім…
  4. А коли дізнався…
  5. А дітям…
  6. Тому я намалював…
  7. Що з це я тобі…
  8. Майже рік…
  9. Директорка не знала…
  10.                    Хай далі хтось…

Гра «Встанови відповідність»

 

1. Щоправда спершу мені

2. Мені тільки собаки

3. А дітям

4. Але ж у нас

5. Тому я

 

а) не залишалося нічого

б) не було корови

в) довелося ним стати

г) намалював собаку

д) добре вдавалися

 

Тестові завдання

  1. Що добре влавалося малювати хлопчику?

А) людей

Б) собак

В) коров

2. Про що оголосили в школі?

А) конкурс

Б) акція

В) виставка

3. Який головний приз за перемогу в конкурсі?

А) меблі

Б) телевізор

В) холодильник

4. Кого намалював хлопчик?

А) собаку з рогами

В) корову з крилами

В) собаку з крилами

5. Що сталося з малюнком?

А) програв

Б) переміг

В) зіпсувався

6. Чому вчителька не доручала хлопчикові малювання стінгазет?

А) тому, що стало соромно

Б) тому, що хлопчик не вмів малювати

В) тому, що не хотіла ходит до директорки

7. Яка головна думка повісті?

А) як хлопчик гарно малював

Б) корови – це теж собаки

В) кожен може чогосю досягти, тільки треба бажання.

 

 

8. Чому малюнок хлопчика переміг?

А) був смішний

Б) був професіональним

В) був креативним

 

"Сашко Дерманський "Мрії Маляки"

Робота над скоромовкою С.Дерманського « Всі є вдома»

Валя валить,
Тоня тоне,

Таня тане,
Соня сонна.

Ліза лізе,
Марчик марить,
Коля коле,
Варка варить.

Женя женить,
Маня манить,
Люба любить,
Ганя ганить.

Руся — руса,
Кость — кістлявий
Сьома — сьомий
Дір — дірявий.

Результат пошуку зображень за запитом "мета видання хрестоматії 3-4 класах" 

Рита риє,
Рада радить,
Рая рає,
Вадик вадить.

Боря боре,
Лада ладить,
Тома томить,
Глаша гладить.

Рима — зрима,
Рома — з ромом.
Ну, здається,
Всі є вдома!

 

 


Результат пошуку зображень за запитом "мрії маляки"Гра «Нісенітниця»

- Прочитайте слово ззаду наперед

Маляка - акялам, 

комодо - одомок, 

дракон - нокард, 

бабуся - ясубаб.

- Прочитайте слова ,переставляючи склади

Музей - зейму,  серце - цесер,  мрія - ріям.

- Прочитайте речення, починаючи з останнього слова.

Маляка мріяла стати принцесою. 

Принцесою стати мріяла Маляка.

Дуже хотіла покататися на драконові.

Драконові на покататися хотіла дуже.

Читання оповідання ланцюжком   вибіркове читання

- На які дві частини можна поділити оповідання?

- чи такого закінчення історії ви очікували?

- Хто є головним героєм твору?

- Як звали дівчинку?

- Що не сподобалося в героїні твору?

- Який неприємний момент в житті Марійки ви побачили?

- Ким мріяла стати Марійка?

- На кому хотіла покататися Марійка?

- Куди хотіла потрапити  Марійка?

- Як Марійка дізналася про варанів та острів Комодо?

- А чи достатньо коштів було у Марійки щоб потрапити на Комодо?

А поки грошей Марійка не назбирала що вона робила?

- Ким працювала раніше бабуся Марійки?

- Чому вона не хотіла йти на пенсію?

- Яка улюблена книжка у бабусі?

- Що зробили школярі?

- Що зробила бабуся після лікарні?

- Скільки ж мрій було у дівчинки?

- Що сталося з бабусею?

- Чого прагнула дівчинка для своєї бабусі? Знайдіть речення, у яких розповідається про мрії Маляки.

- Прочитайте історію Малякиної бабусі. 

- Чого дуже хотілося Маляці для своєї бабусі?

 - Скільки ж мрій було у дівчинки?

Складання характеристики дійових осіб. Робота в групах

1 група              2 група

Маляка            Бабуся

 

Галина Вдовиченко «Найдовші вуса»

Робота над загадкою

-  Відгадайте загадку

У клубок скотившись, няв

Між клубками ниток спав.

Я йому погладив спинку,

Хай співає вуркотинку. (Котик)

 

Пов’язане зображення Робота над скоромовкою.

Кит кота по хвилях катав —

Кит у воді, кіт на киті.

Робота над загадками.

Ця тварина вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий... (котик).

Хто з хвостиком і з вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від... (кішки).

 

Перевірка первинного сприймання змісту твору

 Перевірка емоційного сприймання змісту.

— Що вас вразило в казці?

— Який настрій у тексту?

— Що здивувало в цьому тексті?

— Що вам видалося незрозумілим?

Результат пошуку зображень за запитом "найдовші вуса"Вправа «Хто більше?».

— Доберіть якнайбільше ознак.

К — клаповухе, куцохвосте,

О — обережне, охайне,

Ш — швидке, шкодливе,

Е — елегантне, екстравагантне,

Н — ніжне, невеличке,

Я — яскраве, яснооке.

Читання уривка казки учнями вголос.

Вправа «Ланцюжок».

— Про початок якого конкурсу оголосив Коментатор-Чорний кіт?

— Що вас розтривожило в цьому уривку?

— Як ви вважаєте, чому так сталося?

— Що авторка називає котячим багатством?

— Хто був у складі суддів?

— Який прогноз дала Пушинка?

— Якими були думки з приводу змагання у Клаповуха?

— Як виміряли вуса Коментаторові-Чорному котові?

— Хто ж виходить на фінішну пряму?

— Як повелися претенденти на перемогу?

— Чи перемогла дружба?

— Хто був проти суддівського рішення?

— Чому оскаженів Ковбасюк?

— Що побачила пані Крепова у своїй квартирі після повернення додому?

б) Вибіркове читання. Вправа «Шукачі».

— Чому котячі вуса — котяче багатство? Доведіть словами з тексту.

— Які змагання вів Коментатор-Чорний кіт? Прочитайте, як про них сказала авторка.

— Як обирали суддів котячого конкурсу? Прочитайте.

— Чому запитання Коментатора-Чорного кота обурило Пушинку? Зачитайте її відповідь.

— Переможцем якого конкурсу бачив себе Клаповух? Прочитайте про це.

— Якого конкурсу зажадала чорна Хвостуля? Зачитайте.

— Який вердикт винесли судді Коментаторові-Чорному котові? Прочитайте, що написала з цього приводу авторка.

— Які шанобливі слова про свої вуса він сказав? Прочитайте в тексті.

— Прочитайте, чому ніхто й ніколи не помічав довгих вусів Рудого.

— Кого оголосили володарем титулу «Вуса сезону»? Знайдіть у тексті та прочитайте.

— Прочитайте, який результат конкурсу оголосили судді.

— Що кричали Кутузов і Голота після повідомлення результатів конкурсу? Зачитайте їхні репліки.

— Прочитайте, як Голота й Кутузов вирішили перевірити істинність перемоги Рудого.

— Як решта котів реагували на рішення суддів про перемогу Рудого? Зачитайте.

— Знайдіть у тексті й прочитайте, чому Ковбасюк виглядав оскаженілим.

— Прочитайте, які неподобства витворяв Ковбасюк.

— Як зреагувала на безлад у своїй квартирі пані Крепова? Знайдіть у тексті й прочитайте.

— Якою була реакція котів не несподіване повернення додому пані Крепової? Прочитайте.

в) Поділ тексту на частини з елементами переказування, складання детального цитатного плану.

— Про що йдеться в першій частині тексту? Як її можна назвати? (Котячі вуса — котяче багатство.)

— А в другій? (Ви дивитеся конкурс «Вуса сезону»!)

— Про що третя частина тексту? (А судді хто?)

— Про що йдеться в наступній частині? (Пушинко, хто може претендувати на перемогу?)

— Що відбувалося в п'ятій частині? (Що з цього приводу скаже Клаповух?)

— Що описується в шостій частині? (Хвостуля закрутила у повітрі смерч своїм чорним хвостом.)

— Про що сьома частина? (Вуса Коментатора-Чорного кота є середніми за розміром.)

— А восьма? (І кожен вус мені дорогий.)

— Що було в наступній частині? (Варто придивлятися одне до одного уважніше, аби не пропустити чогось важливого...)

— А далі? (Кутузов з Голотою не поділили першості.)

— А в одинадцятій частині? (І перемога... дістається... Рудому!)

— А в дванадцятій? (Поковбасимось!!!)

— Про що тринадцята частина? (Геть звідси, бандо котяча!)

— Чим закінчується уривок із казки? (Коти завмерли.)

Переказування казки. Вправа «Ти — мені, я — тобі».

— Користуючись складеним планом, перекажіть текст одне одному за частинами.

Аналіз художньої майстерності авторки.

 Вправа «Клички під мікроскопом».

— Іще раз перечитайте клички тварин, що зустрічаються нам у цьому уривку.

— Чому авторка дала котові кличку Ковбасюк?

— Чому, на вашу думку, Хук і Джеб отримали такі клички?

— Чому в чорної кицьки кличка Хвостуля?

— За якою ознакою одного котика названо Рудим, а іншого — Альбіносом?

— Як ви гадаєте, чому в Шпондермена така дивна кличка?

— А що означають клички Кутузов і Голота? Як цих котів упізнати з посеред інших?

— Чому, на вашу думку, такі клички в Бубуляка й Коментатора?

— Який вигляд, на вашу думку, у Кларетти й Маріетти?

— Що можна сказати про Пушинку й Клаповуха? Яка в них зовнішність?

4) Оцінювання результатів своєї читацької діяльності.

— Що найбільше сподобалося в прочитаному тексті? Чому?

— Чи сподобалися вам котячі змагання? Чим? Поясніть.

— У чому полягає повчальність казки, як ви вважаєте

Результат пошуку зображень за запитом "мета видання хрестоматії 3-4 класах" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»

Словникова робота:

Мимохіть мимоволі, ненароком, мимовільно, підсвідомо, не хотівши;

Мсьє -шанобливе звертання до чоловіків у Франції та деяких інших країнах;

 На кшталт - подібний до чого-небудь, схожий на щось; за зразком;

Бандероль -поштове відправлення з друкованими виданнями, діловими паперами,  фотографіями тощо;

 Опосередковано -  поданий або виражений не безпосередньо,прямо, а через що-небудь інше.

Емоційно-змістовий аналіз оповідання

. -Хто такий мсьє Жак?

 -Чим він вас вразив?

 -Про яку французьку традицію ви довідалися?

 -А як у нас святкують 1 квітня?

 -Як запамˈяталися вам учні 4 класу?

 -Про що вони жалкували?

 -Чи можна їх назвати злими, недобрими? Неуважність, байдужість можна виправити?

-Чому мсьє Жак не дав відповіді на  дитячого листа?

«Коментоване читання»

  1. Читання 1 частини ( до слів «Коли я забуваю бути до людей уважною, чемною і доброю, мені щоразу пригадується мсьє Жак.» )
  • Чи дістали ви відповіді на свої питання?
  • Чи є в цьому уривку слова, які  містять повчання, бажання сказати вам, дітям, щось важливе про людські взаємовідносини? Зачитайте їх. ( Бо найгірша провина – скривдити когось, образити чиїсь добрі почуття. Або ще – просто залишитися до когось байдужим, обійти своєю увагою. )
  • Як ви розумієте ці слова?
  • Давайте запишемо ці слова на дошці. Ми будемо до них звертатися під час уроку ще не один раз, адже вони нам допоможуть краще зрозуміти не тільки зміст оповідання, а й правила поведінки між людьми.
  • Прочитайте першу частину повторно, подумайте, що буде далі, знайдіть слова та речення, що підтвердять вашу думку. ( Діти читають повторно першу частину)
  • То що буде далі? Чому ви так думаєте? Підтвердіть свою думку  словами та реченнями з тексту.
  1. Читання другої частини ( до слів « І неодмінно на кожному уроці ставив комусь дванадцятку.»)
  • Чи справдилися ваші передбачення? Що саме?
  • То хто ж такий мсьє Жак? Що нового ви про нього дізналися?
  • Прочитайте ще раз другу частину, виберіть речення, які характеризують цього учителя.
  • Чи хотіли б ви мати такого учителя для себе? Чому?
  • Чи сподобалася вам поведінка дітей? А що ж було не так? ( зачитати)
  • Чому, вашу думку, діти так роблять? 
  • Які риси характеру мають діти?
  • Звернімося  до слів, записаних на дошці. Які  думки  у вас виникли?
  • Чи знайшли ви пояснення, що таке «квітнева риба»?
  • Що буде далі? Доведіть свою думку.
  1. Читання третьої частини (  до слів « «Штурхни мене» абощо»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  • То що ж  таке «квітнева риба»?
  • Чи подобається вам така традиція?
  • Прочитайте ще раз цей уривок, виберіть ті речення, які найкраще описують  цю традицію.
  • Чи хотіли б ви отримати таку рибу? Чому?
  • Що, на вашу думку, буде далі?
  1. Читання 4 частини  ( до слів « попросив Мирослава залишити йому фломастери до завтра»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  • Чи сподобалася вам поведінка дітей?
  • Що не сподобалося?
  • Які риси характеру дітей описані в цій частині? Зачитайте речення,  що підтверджують вашу думку.
  • Уважно перечитайте ще раз цю частину, подумайте, що буде далі. Підтвердіть свою думку реченнями з тексту.
  1. Читання 5 частини  ( до слів « ми не приготували квітневої риби лише для мсьє  Жака…»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  •  Що найбільше вас вразило, схвилювало у цій частині?
  • Які риси характеру  мсьє Жака проявилися  у цій частині?
  • А дітей?
  •  Прочитайте ще раз цю частину, виберіть той епізод, який схвилював вас найбільше, підготуйтесь пояснити, чому.
  • То чому ж найголовнішому, на вашу думку, навчав мсьє Жак дітей?
  • Що буде далі? Доведіть свою думку.
  1. Читання 6 частини  ( до слів «Але мсьє Жак уже був у  Парижі»)
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Що змінилося у ставленні дітей до старого вчителя? Чому?
  • Прочитайте уривок, знайдіть і зачитайте, що саме написали діти мсьє Жаку. Про що свідчать ці записи?
  •   Чи змінилася ваша думка про дітей? То якими ж вони були?
  • Результат пошуку зображень за запитом "мсьє жак і квітнева риба"Що, на вашу думку, зроблять діти, щоб мсьє Жак відчув, що вони його люблять?
  • Що буде далі?

7 ) Читання 7 частини  ( до слів «І хай опосередковано, але мсьє Жак навчив цього  і нас»)

-    Чи справдилися ваші  передбачення?

-  Чи задоволені ви кінцівкою оповідання?

- Прочитайте  ще раз цей уривок, знайдіть ті речення, які схвилювали вас найбільше, підготуйтеся прочитати їх вголос  і пояснити,  чому саме  вони вас схвилювали,  які думки викликали.

- То що ж навчив дітей мсьє Жак?

- Ще раз прочитайте речення, що ми написали на дошці на початку уроку. Які думки вони викликають у вас тепер?

 

Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»

Словникова робота

Вередли́вий-

 

Трофе́й-

Потермосити- Мо́торошний-

Гі́дність-

Полохливий –

Кульгавий-

- примхливий, капризний, перебірливий

приз, кубок, нагорода посми́кати, шарпну́ти, потягну́ти страшний, жахливий, лячний достоїнство, гордість, самоповага боягузливий, лякливий, несміливий кривоногий, шкандибайло, кривий

 

Читання ланцюжком

Вибіркове читання

  •             Знайдіть і зачитайте, хто лишень може помітити острівець, де знаходиться Країна Диварликів.
  •              Звідки взялися диварлики? Результат пошуку зображень за запитом "як диварлики віднайшли у собі гідність"
  •              Хто помітив Лесю, котра намагалася щось виловити з моря кривою гіллякою?
  •              Що виловила дівчинка?
  •             Чому Леся дуже розлютилася через поведінку Задираки та Вередунки?

 

 

Оксана Караванська «Вишиванка»

1.Робота над скоромовкою

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

2. Розчитування чистомовки та обговорення про що в ній йдеться.

Ють-ють-ють-    Квiти розцвiтають
Ах-ах-ах-           Ось на рукавах,
Ого- ого-ого-     З вирiю далекого
Ах-ах-ах -          Повернувся птах – 

Ки- ки- ки-         Дивнi вiзерунки 
Ві- ві- ві-            Сяють, мов живi –
Ала- ала- ала-     Мама вишивала 
Ні- ні- ні-            Оберiг менi! 

C:\Users\Babich\Desktop\21 лютого\кросворд символи.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Словникова робота  

Пацьорки – намисто, намистини.

Крайкажіночий пояс із кольорової пряжі.

Мережка- ажурний візерунок на місці висмикнутих ниток.

Принт – зображення, надруковане на тканині.

  1.         Артикуляційна гімнастика

Вправи «Кицька», « Конячка», « Цукерка» .

  1.                  Читання тексту учнями «Ланцюжком» 10 хв.
  2.              Вибіркове читання.

- Продовжимо роботу над текстом. Послухайте мої питання, а відповіді на них шукайте у тексті.

а) Про яку родинну історію йдеться в тексті ?

б) Для чого важливо знати, хто вишивав сорочку ?

в) Для чого жінки вигадували нові узори?

г) Від чого залежать особливості техніки вишивання ?

-- Робота з карточками «Підпиши звідки вишиванка»

д) Які вишивки є найколоритнішими ?

--Читання «ланцюжком»

 

C:\Users\Babich\Desktop\21 лютого\img36.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик»

Робота над чистомовкою.

 Ат-ат-ат – на столі фотоапарат.

 От-от-от – поворот зробив пілот.

 Ут -ут-ут – пілот розкрив парашут.

 Ит-ит-ит – слід купити зошит.

 Іт-іт-іт – гном плів пліт навиворіт.

 Ет-ет-ет – художник малював портрет.

- Розгляньте портрет поетеси.

- Чи хотілося би вам поспілкуватися з такою людиною? Чому?

- Чим вам сподобалася авторка?

- Познайомимося з нею ближче.

Робота  над загадкою.

  • Кулі снігові катаю

Та докупоньки складаю

Капелюх – відро стареньке,

Ніс морквяний,червоненький…

Вийду білий чоловік.

Як він зветься? (Сніговик)

  • Так ось він, наш сьогоднішній герой!
  • За якими ознаками ви його впізнали?

Читання учнями вголос.

- Перечитайте вірш за вправою «Луною за вчителем».

- Наскільки вірогідні описані події?

2) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.

- Знайдіть і прочитайте речення із зазначеним словом.

  • Результат пошуку зображень за запитом "босо взутий сніговик"Босим…
  • Славнім…
  • Крамниць…
  • Не продає…
  • До ладу…
  • Вліз…

-  Розкажіть своїми словами, яка  пригода сталася зі сніговиком.

3) Смисловий аналіз тексту.

А) Робота в групах.

- Об’єднайтесь у групи. Приготуйте розповідь про описані події від імені сніговика. Поясніть мотиви його вчинків.

Наприклад:

І група: Мені стало сумно у лісі…

ІІ група: Наближався Новий рік, потрібні подарунки…

ІІІ група: Стало цікаво, як живуть у місті…

Б) Характеристика дійових осіб. Вправа «Ланцюжок подій».

В) Робота над виразністю читання.

- Виберіть і прочитайте рядки тексту, що читатимете з розповідною інтонацією.

- А які – іронічно, з прихованою посмішкою?

- Прочитайте вірш так, щоб донести до нас думку авторки.

Г) Виразне читання тексту учнями.

- Чи сподобалися вам герої цієї розповіді? Чому?

- Яка мета цього твору?

- Навіщо потрібно смішити людей? Чи потрібен узагалі людині сміх?

5. Первинне сприймання змісту тексту «Дід Андрій і лютий змій»

1. Словесне малювання.

- Розкажіть, якими уявляєте цих персонажів. Які риси характеру їм властиві?

- У яких творах ці герої нам зустрічалися?

2. Читання вірша учнями.

- Послухайте, що розказала про них Олеся Мамчич.

6. Перевірка первинного сприймання змісту твору.

1)Перевірка емоційного сприймання змісту.

Результат пошуку зображень за запитом "дід андрій і лютий змій"- Чи збіглися ваші уявлення з образами поезій?

- Які почуття викликали?

- Що вас розсмішило?

2)Словникова робота.

- Чи зустрілися вам в тексті слова, значення яких ви не знали?

- Кого називають егоїстом?

- Хто такий полоненик?

- Поясніть значення виразу битва сталася б’ючка.

7. Поглиблений смисловий й структурний аналіз тексту.

1) Читання учнями вголос.

Робота в парах.

- Прочитайте твір «Дід Андрій і лютий змій» в парах.

- Наскільки вірогідні описані події?

2) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.

- Розгляньте ілюстрації, наведені у хрестоматії.

- Розкажіть, які епізоди з твору намалював художник.

- А який епізод з твору намалювали би ви?

3) Смисловий аналіз тексту.

А) Робота в групах за вправою «Криголам».

- Подумайте, як показати вірш рухами.

Б) Характеристика дійових осіб.

Заповнення таблиць.

Персонаж

Характер персонажу у творі О. Мамчич

Характер персонажу в інших творах

Дід Андрій

 

 

Змій

 

 

 

Вправа «Асоціативний кущ»

- Розкажіть, яким постає у творі дід Андрій.

 

 

 

 

Г) Робота над виразністю читання.

- Виберіть і прочитайте рядки тексту, що читатимете напружено.

- А які з посмішкою?

- У яких рядках буде звучати переляк і поспіх?

- Прочитайте вірш так, щоб донести до нас думку авторки.

Д) Виразне читання тексту учнями.

- Чи сподобалися вам герої цієї розповіді? Чим?

- А хто сподобався більше? Чому?

- Яку мету ставила собі авторка, складаючи цей твір?

 

Саша Кочубей «Володарка лісу»

1. ДЗВОНИ ЧОРНОБИЛЯ

Результат пошуку зображень за запитом "саша кочубей володарка лісу"Поворожи мені на вранішній зорі,
Чи на сузір'ях, де найкраще видно приму,
Чи на сосновій чорній репаній корі,
Де знак запікся від чорнобильського гриму.

2. Тест

- Як називає авторка свою прабабуню?

А) володарка;

Б) самоселка;

В) царівна.

- Які квіти росли у неї на подвірї?

А) волошки;

Б) ромашки;

В) конвалії;

- Скільки разів на рік дівчинка приїздить до прабабусі в село?

А) два рази;

Б) чотири рази;

В) раз на рік.

- Хто є сусідами прабабуні?

А) добрі люди;

Б) ведмеді, лисиці,вовки, лосі, коні…;

В) родина Говорухів.

- Де живе дівчинка?

А) в Одесі;

Б) в Києві;

В) в Кривому Розі.

- Які слова сказала бабуся Марійці наостанок?

А) Твоє коріння там, де ти народилася;

Результат пошуку зображень за запитом "саша кочубей володарка лісу"Б) Їдь додому, дитино;

В) Приїдеш наступного літа.

3. Охарактеризуй Марійку.

- чемна

- чуйна

- примхлива

- добра

- допитлива

- фантазерка…

Галина Ткачук «Нерозмінна монета»

1) Вправа «Мозковий штурм».

- Поясніть значення виразу нерозмінна монета.

2) Самостійне читання-розуміння твору «Нерозмінна монета» (Хрестоматія, с.145-147).

- Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Обґрунтуйте свою думку.

3) Словникова робота.

- Що таке кавунарня? На яке слово воно схоже?

- Поясніть значення слова жебрати.

Результат пошуку зображень за запитом "галина ткачук нерозмінна монета"4) Перевірка первинного сприймання змісту твору.

- Які почуття викликав твір?

- Що видалося дивовижним?

- Що вам сподобалося?

5) Читання в парах у спосіб «Прочитай другу».

- Хто є головними персонажами прочитаного твору? Які події чи дії повторюються?

6) Гра «Ланцюжок подій».

- Складемо ланцюжок подій.

 

 

- Як Романкові вдалося купувати собі диню декілька разів, маючи лише одну єдину монетку?

- Як авторка розуміє значення вислову нерозмінна монета?

7) Робота в групі. Гра «Пошуковці».

1-ша група – Знайти всі речення , що стосуються Романа.

2-га група – Знайти всі речення про коричневого кота.

8) Характеристика дійових осіб.

Позитивні персонажі

Нейтральні персонажі

Негативні персонажі

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ірен роздобудько я зніматимусь в кіно"Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно!»

Бесіда за змістом твору «Я зніматимуся в кіно».
– Про що мріяла дівчинка?
– Які ролі вона хотіла зіграти?
– Чи зустріла дівчинка на вулиці режисера?

Вибіркове читання.
– Як дівчинка готувалась до зустрічі з режисером?
– Які події, описані в оповіданні, викликали у вас усмішку?
– Як ви думаєте, чи відмовилась дівчинка від своєї мрії?

Читання та обговорення оповідання «Як зрозуміти хлопців?».

1. Читання оповідання комбінованим способом.
а) читання вчителем до слів «Дізнавшись про це….»
– Про що говорила вчителька дітям?
-А які правила поведінки ви запам’ятали?Що не слід робити в школі?
-А правил поведінки треба дотримуватись лише коли оголосили « місяць чемної поведінки»?
б) читання учнями мовчки до кінця тексту.
– Дочитайте оповідання до кінця і підготуйтесь переказати від третьої особи.

2. Переказ оповідання «Як зрозуміти хлопців?».
– Що хотілось отримати дівчинці? Зачитайте.
– Як ви їх розумієте?
-А ви хотіли б мати таку відзнаку?

3. Хвилинка міркування.
– Як ви думаєте, яким був Юрко?
– А чому хлопчик почервонів мов рак?
-Як ви ставитесь до його вчинка?Він зробив добре чи погано?

 

Юлія Смаль «Хімія та їжа»

Вправа «Відновіть текст »

Твердість …………… в ході варіння зменшується в десять разів! А як змінюється її смак? Варячи ………, ми можемо спостерігати …….. реакцію за зміною властивостей речовини: смаку, …….., твердості, навіть …………  . 

 

Гра «Хто чим прославився?» (робота з текстом)

 

  • Антуан Лоран Лавуазьє, один із засновників……
  • Оґюст Парманьтьє, батько сучасного……..
  • Учений Юстус фон Лібіх, автор учинь…..

 

 Склади побільше слів зі слова ДЕНАТУРАЦІЯ

Читання із завданням

Учням пропонується знайти та прочитати про справжній хімічний процес «Приготування їжі вдома»

  • Створити малюнковий процес приготування їжі.
  • Результат пошуку зображень за запитом "юлія смаль хімія і їжа" 

 

 

Зміст

 

сторінки

  1.  

Питання до тексту пісні «У ритмі серця»

4

  1.  

Іван Андрусяк «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»

 

 4-8

  1.  

Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою»

 

9

  1.  

Зірка Мензатюк   «Небилиці про рукавиці»

10

  1.  

Леся Воронина. "Пригоди голубого папуги"

11-13

  1.  

Марія  Хоросницька  «Звідки  в  міста  назва – Львів»

14-15

  1.  

Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) "Чим корова не собака"

15-18

  1.  

"Сашко Дерманський "Мрії Маляки"

18-20

  1.  

Галина Вдовиченко «Найдовші вуса»

21-26

  1.  

Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»

26-30

  1.  

Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»

 

31

  1.  

Оксана Караванська «Вишиванка»

 

32-33

  1.  

Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик»

34-38

  1.  

Саша Кочубей «Володарка лісу»

38-39

  1.  

Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно!»

41

  1.  

Юлія Смаль «Хімія та їжа»

42

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Бабіч Лариса
Додано
19 березня 2019
Переглядів
2008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку