Питання до тексту пісні «У ритмі серця»
1. Які слова з пісні закликають нас до збереження природи?
2. В яких рядках висловлені бажання дітей на майбутнє?
3. Що означає пісенний текст?
4. Ким стане дитина коли виросте?
5. Якими словами закінчується пісня? Як ви їх розумієте?
Іван Андрусяк
(«Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»)
Розгадування малюнкового кросворду (на картках на кожну парту)
|
|
|
(У виділених клітинках - Андрусяк)
Вірш «Жукав собі жук-моріжук…»
Співвідношення «Де чия дія?»
жук-моріжук чапля біла чапля сіра риба біла риба сіра хмарка біла хмарка сіра |
Прилетіла і не сіла все пливуть за водою зву́кав переважно на звук ніхто співать не навчив все стоять над водою витріщаються і чекають |
Віднови вірш « РИБАЛКИ «
Чапля……
чапля ……
прилетіла
і не ……
а …….за одно́ю
все стоять над …….
ген у комиші
на ……. нозі
туман не біжить
і ви не біжіть
а дивіться
Робота над віршем «Рибалки»
Розчитування із завданням
«Лякація»
Доберіть рими
Лякація –
Тремтить-
На цвіт-
Зачинилася-
Страшна-
«У морі жаби не живуть»
Тест до тексту.
А) на суші;
Б)у морі;
В) в озері.
А) в Макдональдс;
Б) попити води;
В) на булочку й каву.
А) слона;
Б) тигра;
В) крокодила.
Хто живе в морі? Що ви знаєте про тварин, які зустрічаються у вірші?
«Про вміння читати»
Допиши пропущені слова по пам’яті ст.18
Із нами теж таке …..,
хлоп’ятка і дівчатка,
що з ….. складаємо …..
з кінця а чи з початку,
і так у …….. сторінок
ковтаємо багато, —
а виявляється, що ми...
не вміємо …..!
Робота над віршем «Тринадцятий трамвай»
Вибіркове читання з опорою на текст:
Установи відповідність тварин та їх словами та діями
Бегемот Слон Жирафа 1 Папуга 2 папуга Лев
|
здійняв тривогу — Не кричіть! — Гей! Замовкніть! Тихо! Цить! Ненароком тицьнув завиває |
Питання:
«Як подружитися з Чакалкою»
Гра «Склади переставиш – дійових героїв впізнаєш»
щурХ ;фаСте; каЧа́кал; цяІр; ярСі; наОри; чкариСест.
Робота над текстом. Знайди речення за початком. І Дія.
Дія друга
Гра «Чиї фрази?»
СІЯР:
ІРЦЯ:
ОРИНА:
ЧАКАЛКА:
СТЕФА:
|
|
Читання по ролях від слів
«Діти дивляться на неї з подивом. У класі зависає гнітюча тиша. Навіть Сіяр забирає ноги з парти...»
До слів «Орина сердито блимає окулярами й ображено випинає груди, де красується на футболці напис: «Школа не вовк, у ліс не втече».
Відповіді на питання
Дія 5
Розігрування діалогів ст. 29-31
Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці»
Робота над казкою
Вправа «Позначка»
у кожного учня роздрукований І абзац тексту
Перегляд буктрейлеру на казку Зірки Мензатюк «Тисяча парасольок»
https://www.youtube.com/watch?v=YH1w-6mQ6jA&t=3s
Рукавички
Узимку, в морози, хуртечі й завії
Тебе і мене рукавички зігріють.
А теплі від чого вони і чому?
Скажу вам по щирості: теплі тому,
Що наші ласкаві бабусі і мами
Вплітають тепло своїх рук між нитками
Костецький Анатолій
Леся Воронина. "Пригоди голубого папуги"
Словникова робота
Тьмяний шаснула одоробало
Перепона рипучі вундеркінд
Зморшкувата вишкірила
Шкелець злигодні
Удавані ридання
Вибіркове читання:
Етап перевірки первинного сприймання змісту твору
Завдання: відновіть послідовність подій тексту.
Пошукова робота «Знайди персонажів»
Завдання: закресліть із назв тварин ті, що не є персонажами твору.
Бегемот, руда миша, зебра, тигр, кіт, білі миші, слон, тхір, ведмідь, мавпа, хом’яки, лисиця, морські свинки, папуга.
Робота в групах. Характеристика персонажів
- А наш ефір продовжує програма
«У пошуках істини»
Завдання: заповнити таблицю
Позитивні персонажі |
Негативні персонажі |
|
|
Марія Хоросницька «Звідки в міста назва – Львів»
- Ім’я першого короля України Данила Галицького тісно пов’язане зі Львовом. Це він, Данило Галицький, у далекому 1256 році побудував місто, назвав його на честь сина Лева Львовом і подарував його на весілля синові.
Тож прийшов час познайомитись нам із віршем Марії Хоросницької «Звідки в міста назва – Львів», але перш за все познайомимося з автором цього віршу.
- Між ким відбувається розмова? (Говорять два брати.)
- Про що розмова? (Про походження назви міста Львів.)
- Що розповів старший брат молодшому? (Більше 700 років тому князь Данило Галицький побудував місто і назвав його іменем сина – Львів.)
- Чому сумував Данило? («Сумував князь, що один».)
- Чого бажав князь синові? («Сильним будь!
Наш рід прослав!»)
Бесіда за змістом.
- Де мандрував Лев?
- Де він отримав освіту?
- В яких країнах він жив?
- Де зустрів останнє кохання?
- Куди ж він таки повернувся?
- Де саме оселився у місті Львові?
Складемо «Асоціативний кущ»
- Які асоціації у вас виникають із словом Львів?
місто Париж історія
кава Львів лев
трамвай Данило Галицький
Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) "Чим корова не собака"
Робота над скоромовкою
Кролики на роликах
Три кролики На роликах. Не кролики - королики!
|
Чи ж зможе і корова Купить кролячі ролики І стать як кролик-ролер? Кого умів малювати хлопчик? |
Словникова робота
*1 Молочні породи корів — корови, які дають молоко, а не вирощуються для м’яса.
*2 Міськвно́ — скорочено від «міський відділ народної освіти» — державна установа, яка керує школами міста.
*3 Спо́нсор — благодійник: людина чи організація, яка надає грошову допомогу.
*4 Стінгазе́та — саморобна газета, яку розміщують на стіні.
*5 Перфо́рманс — вид сучасного мистецтва, дуже коротка і яскрава вистава.
Відповіді на запитання.
- У яку гру любив грати хлопчик?
- Що мали спонсори подарувати школі?
- Як мукала хлопчикова корова?
- Чи переміг хлопчиковий малюнок?
- Що на додачу подарували спонсори?
Вибіркове читання.
- І майструвати з татом… .
- Тема якась… .
- Директори закотили… .
- Я теж узявся, … .
-На балконі її… ?
- І я став … .
Тепер же в мене й часу … .
Гра «Закінчи речення»
Гра «Встанови відповідність»
1. Щоправда спершу мені 2. Мені тільки собаки 3. А дітям 4. Але ж у нас 5. Тому я
|
а) не залишалося нічого б) не було корови в) довелося ним стати г) намалював собаку д) добре вдавалися
|
Тестові завдання
А) людей
Б) собак
В) коров
2. Про що оголосили в школі?
А) конкурс
Б) акція
В) виставка
3. Який головний приз за перемогу в конкурсі?
А) меблі
Б) телевізор
В) холодильник
4. Кого намалював хлопчик?
А) собаку з рогами
В) корову з крилами
В) собаку з крилами
5. Що сталося з малюнком?
А) програв
Б) переміг
В) зіпсувався
6. Чому вчителька не доручала хлопчикові малювання стінгазет?
А) тому, що стало соромно
Б) тому, що хлопчик не вмів малювати
В) тому, що не хотіла ходит до директорки
7. Яка головна думка повісті?
А) як хлопчик гарно малював
Б) корови – це теж собаки
В) кожен може чогосю досягти, тільки треба бажання.
8. Чому малюнок хлопчика переміг?
А) був смішний
Б) був професіональним
В) був креативним
"Сашко Дерманський "Мрії Маляки"
Робота над скоромовкою С.Дерманського « Всі є вдома»
Валя валить,
Таня тане,
Ліза лізе,
Женя женить,
Руся — руса,
|
Рита риє,
Боря боре,
Рима — зрима,
|
Гра «Нісенітниця»
- Прочитайте слово ззаду наперед
Маляка - акялам,
комодо - одомок,
дракон - нокард,
бабуся - ясубаб.
- Прочитайте слова ,переставляючи склади
Музей - зейму, серце - цесер, мрія - ріям.
- Прочитайте речення, починаючи з останнього слова.
Маляка мріяла стати принцесою.
Принцесою стати мріяла Маляка.
Дуже хотіла покататися на драконові.
Драконові на покататися хотіла дуже.
Читання оповідання ланцюжком вибіркове читання
- На які дві частини можна поділити оповідання?
- чи такого закінчення історії ви очікували?
- Хто є головним героєм твору?
- Як звали дівчинку?
- Що не сподобалося в героїні твору?
- Який неприємний момент в житті Марійки ви побачили?
- Ким мріяла стати Марійка?
- На кому хотіла покататися Марійка?
- Куди хотіла потрапити Марійка?
- Як Марійка дізналася про варанів та острів Комодо?
- А чи достатньо коштів було у Марійки щоб потрапити на Комодо?
А поки грошей Марійка не назбирала що вона робила?
- Ким працювала раніше бабуся Марійки?
- Чому вона не хотіла йти на пенсію?
- Яка улюблена книжка у бабусі?
- Що зробили школярі?
- Що зробила бабуся після лікарні?
- Скільки ж мрій було у дівчинки?
- Що сталося з бабусею?
- Чого прагнула дівчинка для своєї бабусі? Знайдіть речення, у яких розповідається про мрії Маляки.
- Прочитайте історію Малякиної бабусі.
- Чого дуже хотілося Маляці для своєї бабусі?
- Скільки ж мрій було у дівчинки?
Складання характеристики дійових осіб. Робота в групах
1 група 2 група
Маляка Бабуся
Галина Вдовиченко «Найдовші вуса»
Робота над загадкою
- Відгадайте загадку
У клубок скотившись, няв
Між клубками ниток спав.
Я йому погладив спинку,
Хай співає вуркотинку. (Котик)
Робота над скоромовкою.
Кит кота по хвилях катав —
Кит у воді, кіт на киті.
Робота над загадками.
Ця тварина вже від ранку
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий... (котик).
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від... (кішки).
Перевірка первинного сприймання змісту твору
Перевірка емоційного сприймання змісту.
— Що вас вразило в казці?
— Який настрій у тексту?
— Що здивувало в цьому тексті?
— Що вам видалося незрозумілим?
Вправа «Хто більше?».
— Доберіть якнайбільше ознак.
К — клаповухе, куцохвосте,
О — обережне, охайне,
Ш — швидке, шкодливе,
Е — елегантне, екстравагантне,
Н — ніжне, невеличке,
Я — яскраве, яснооке.
Читання уривка казки учнями вголос.
Вправа «Ланцюжок».
— Про початок якого конкурсу оголосив Коментатор-Чорний кіт?
— Що вас розтривожило в цьому уривку?
— Як ви вважаєте, чому так сталося?
— Що авторка називає котячим багатством?
— Хто був у складі суддів?
— Який прогноз дала Пушинка?
— Якими були думки з приводу змагання у Клаповуха?
— Як виміряли вуса Коментаторові-Чорному котові?
— Хто ж виходить на фінішну пряму?
— Як повелися претенденти на перемогу?
— Чи перемогла дружба?
— Хто був проти суддівського рішення?
— Чому оскаженів Ковбасюк?
— Що побачила пані Крепова у своїй квартирі після повернення додому?
б) Вибіркове читання. Вправа «Шукачі».
— Чому котячі вуса — котяче багатство? Доведіть словами з тексту.
— Які змагання вів Коментатор-Чорний кіт? Прочитайте, як про них сказала авторка.
— Як обирали суддів котячого конкурсу? Прочитайте.
— Чому запитання Коментатора-Чорного кота обурило Пушинку? Зачитайте її відповідь.
— Переможцем якого конкурсу бачив себе Клаповух? Прочитайте про це.
— Якого конкурсу зажадала чорна Хвостуля? Зачитайте.
— Який вердикт винесли судді Коментаторові-Чорному котові? Прочитайте, що написала з цього приводу авторка.
— Які шанобливі слова про свої вуса він сказав? Прочитайте в тексті.
— Прочитайте, чому ніхто й ніколи не помічав довгих вусів Рудого.
— Кого оголосили володарем титулу «Вуса сезону»? Знайдіть у тексті та прочитайте.
— Прочитайте, який результат конкурсу оголосили судді.
— Що кричали Кутузов і Голота після повідомлення результатів конкурсу? Зачитайте їхні репліки.
— Прочитайте, як Голота й Кутузов вирішили перевірити істинність перемоги Рудого.
— Як решта котів реагували на рішення суддів про перемогу Рудого? Зачитайте.
— Знайдіть у тексті й прочитайте, чому Ковбасюк виглядав оскаженілим.
— Прочитайте, які неподобства витворяв Ковбасюк.
— Як зреагувала на безлад у своїй квартирі пані Крепова? Знайдіть у тексті й прочитайте.
— Якою була реакція котів не несподіване повернення додому пані Крепової? Прочитайте.
в) Поділ тексту на частини з елементами переказування, складання детального цитатного плану.
— Про що йдеться в першій частині тексту? Як її можна назвати? (Котячі вуса — котяче багатство.)
— А в другій? (Ви дивитеся конкурс «Вуса сезону»!)
— Про що третя частина тексту? (А судді хто?)
— Про що йдеться в наступній частині? (Пушинко, хто може претендувати на перемогу?)
— Що відбувалося в п'ятій частині? (Що з цього приводу скаже Клаповух?)
— Що описується в шостій частині? (Хвостуля закрутила у повітрі смерч своїм чорним хвостом.)
— Про що сьома частина? (Вуса Коментатора-Чорного кота є середніми за розміром.)
— А восьма? (І кожен вус мені дорогий.)
— Що було в наступній частині? (Варто придивлятися одне до одного уважніше, аби не пропустити чогось важливого...)
— А далі? (Кутузов з Голотою не поділили першості.)
— А в одинадцятій частині? (І перемога... дістається... Рудому!)
— А в дванадцятій? (Поковбасимось!!!)
— Про що тринадцята частина? (Геть звідси, бандо котяча!)
— Чим закінчується уривок із казки? (Коти завмерли.)
Переказування казки. Вправа «Ти — мені, я — тобі».
— Користуючись складеним планом, перекажіть текст одне одному за частинами.
Аналіз художньої майстерності авторки.
Вправа «Клички під мікроскопом».
— Іще раз перечитайте клички тварин, що зустрічаються нам у цьому уривку.
— Чому авторка дала котові кличку Ковбасюк?
— Чому, на вашу думку, Хук і Джеб отримали такі клички?
— Чому в чорної кицьки кличка Хвостуля?
— За якою ознакою одного котика названо Рудим, а іншого — Альбіносом?
— Як ви гадаєте, чому в Шпондермена така дивна кличка?
— А що означають клички Кутузов і Голота? Як цих котів упізнати з посеред інших?
— Чому, на вашу думку, такі клички в Бубуляка й Коментатора?
— Який вигляд, на вашу думку, у Кларетти й Маріетти?
— Що можна сказати про Пушинку й Клаповуха? Яка в них зовнішність?
4) Оцінювання результатів своєї читацької діяльності.
— Що найбільше сподобалося в прочитаному тексті? Чому?
— Чи сподобалися вам котячі змагання? Чим? Поясніть.
— У чому полягає повчальність казки, як ви вважаєте
Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»
Словникова робота:
Мимохіть – мимоволі, ненароком, мимовільно, підсвідомо, не хотівши;
Мсьє -шанобливе звертання до чоловіків у Франції та деяких інших країнах;
На кшталт - подібний до чого-небудь, схожий на щось; за зразком;
Бандероль -поштове відправлення з друкованими виданнями, діловими паперами, фотографіями тощо;
Опосередковано - поданий або виражений не безпосередньо,прямо, а через що-небудь інше.
Емоційно-змістовий аналіз оповідання
. -Хто такий мсьє Жак?
-Чим він вас вразив?
-Про яку французьку традицію ви довідалися?
-А як у нас святкують 1 квітня?
-Як запамˈяталися вам учні 4 класу?
-Про що вони жалкували?
-Чи можна їх назвати злими, недобрими? Неуважність, байдужість можна виправити?
-Чому мсьє Жак не дав відповіді на дитячого листа?
«Коментоване читання»
7 ) Читання 7 частини ( до слів «І хай опосередковано, але мсьє Жак навчив цього і нас»)
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Чи задоволені ви кінцівкою оповідання?
- Прочитайте ще раз цей уривок, знайдіть ті речення, які схвилювали вас найбільше, підготуйтеся прочитати їх вголос і пояснити, чому саме вони вас схвилювали, які думки викликали.
- То що ж навчив дітей мсьє Жак?
- Ще раз прочитайте речення, що ми написали на дошці на початку уроку. Які думки вони викликають у вас тепер?
Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»
Словникова робота
Вередли́вий-
Трофе́й- Потермосити- Мо́торошний- Гі́дність- Полохливий – Кульгавий- |
- примхливий, капризний, перебірливий приз, кубок, нагорода посми́кати, шарпну́ти, потягну́ти страшний, жахливий, лячний достоїнство, гордість, самоповага боягузливий, лякливий, несміливий кривоногий, шкандибайло, кривий
|
Читання ланцюжком
Вибіркове читання
Оксана Караванська «Вишиванка»
1.Робота над скоромовкою
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
2. Розчитування чистомовки та обговорення про що в ній йдеться.
Ють-ють-ють- Квiти розцвiтають
Ах-ах-ах- Ось на рукавах,
Ого- ого-ого- З вирiю далекого
Ах-ах-ах - Повернувся птах –
Ки- ки- ки- Дивнi вiзерунки
Ві- ві- ві- Сяють, мов живi –
Ала- ала- ала- Мама вишивала
Ні- ні- ні- Оберiг менi!
Пацьорки – намисто, намистини.
Крайка – жіночий пояс із кольорової пряжі.
Мережка- ажурний візерунок на місці висмикнутих ниток.
Принт – зображення, надруковане на тканині.
Вправи «Кицька», « Конячка», « Цукерка» .
- Продовжимо роботу над текстом. Послухайте мої питання, а відповіді на них шукайте у тексті.
а) Про яку родинну історію йдеться в тексті ?
б) Для чого важливо знати, хто вишивав сорочку ?
в) Для чого жінки вигадували нові узори?
г) Від чого залежать особливості техніки вишивання ?
-- Робота з карточками «Підпиши звідки вишиванка»
д) Які вишивки є найколоритнішими ?
--Читання «ланцюжком»
Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик»
Робота над чистомовкою.
Ат-ат-ат – на столі фотоапарат.
От-от-от – поворот зробив пілот.
Ут -ут-ут – пілот розкрив парашут.
Ит-ит-ит – слід купити зошит.
Іт-іт-іт – гном плів пліт навиворіт.
Ет-ет-ет – художник малював портрет.
- Розгляньте портрет поетеси.
- Чи хотілося би вам поспілкуватися з такою людиною? Чому?
- Чим вам сподобалася авторка?
- Познайомимося з нею ближче.
Робота над загадкою.
Та докупоньки складаю
Капелюх – відро стареньке,
Ніс морквяний,червоненький…
Вийду білий чоловік.
Як він зветься? (Сніговик)
Читання учнями вголос.
- Перечитайте вірш за вправою «Луною за вчителем».
- Наскільки вірогідні описані події?
2) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.
- Знайдіть і прочитайте речення із зазначеним словом.
- Розкажіть своїми словами, яка пригода сталася зі сніговиком.
3) Смисловий аналіз тексту.
А) Робота в групах.
- Об’єднайтесь у групи. Приготуйте розповідь про описані події від імені сніговика. Поясніть мотиви його вчинків.
Наприклад:
І група: Мені стало сумно у лісі…
ІІ група: Наближався Новий рік, потрібні подарунки…
ІІІ група: Стало цікаво, як живуть у місті…
Б) Характеристика дійових осіб. Вправа «Ланцюжок подій».
В) Робота над виразністю читання.
- Виберіть і прочитайте рядки тексту, що читатимете з розповідною інтонацією.
- А які – іронічно, з прихованою посмішкою?
- Прочитайте вірш так, щоб донести до нас думку авторки.
Г) Виразне читання тексту учнями.
- Чи сподобалися вам герої цієї розповіді? Чому?
- Яка мета цього твору?
- Навіщо потрібно смішити людей? Чи потрібен узагалі людині сміх?
5. Первинне сприймання змісту тексту «Дід Андрій і лютий змій»
1. Словесне малювання.
- Розкажіть, якими уявляєте цих персонажів. Які риси характеру їм властиві?
- У яких творах ці герої нам зустрічалися?
2. Читання вірша учнями.
- Послухайте, що розказала про них Олеся Мамчич.
6. Перевірка первинного сприймання змісту твору.
1)Перевірка емоційного сприймання змісту.
- Чи збіглися ваші уявлення з образами поезій?
- Які почуття викликали?
- Що вас розсмішило?
2)Словникова робота.
- Чи зустрілися вам в тексті слова, значення яких ви не знали?
- Кого називають егоїстом?
- Хто такий полоненик?
- Поясніть значення виразу битва сталася б’ючка.
7. Поглиблений смисловий й структурний аналіз тексту.
1) Читання учнями вголос.
Робота в парах.
- Прочитайте твір «Дід Андрій і лютий змій» в парах.
- Наскільки вірогідні описані події?
2) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.
- Розгляньте ілюстрації, наведені у хрестоматії.
- Розкажіть, які епізоди з твору намалював художник.
- А який епізод з твору намалювали би ви?
3) Смисловий аналіз тексту.
А) Робота в групах за вправою «Криголам».
- Подумайте, як показати вірш рухами.
Б) Характеристика дійових осіб.
Заповнення таблиць.
Персонаж |
Характер персонажу у творі О. Мамчич |
Характер персонажу в інших творах |
Дід Андрій |
|
|
Змій |
|
|
Вправа «Асоціативний кущ»
- Розкажіть, яким постає у творі дід Андрій.
Г) Робота над виразністю читання.
- Виберіть і прочитайте рядки тексту, що читатимете напружено.
- А які з посмішкою?
- У яких рядках буде звучати переляк і поспіх?
- Прочитайте вірш так, щоб донести до нас думку авторки.
Д) Виразне читання тексту учнями.
- Чи сподобалися вам герої цієї розповіді? Чим?
- А хто сподобався більше? Чому?
- Яку мету ставила собі авторка, складаючи цей твір?
Саша Кочубей «Володарка лісу»
1. ДЗВОНИ ЧОРНОБИЛЯ
Поворожи мені на вранішній зорі,
Чи на сузір'ях, де найкраще видно приму,
Чи на сосновій чорній репаній корі,
Де знак запікся від чорнобильського гриму.
2. Тест
- Як називає авторка свою прабабуню?
А) володарка;
Б) самоселка;
В) царівна.
- Які квіти росли у неї на подвір’ї?
А) волошки;
Б) ромашки;
В) конвалії;
- Скільки разів на рік дівчинка приїздить до прабабусі в село?
А) два рази;
Б) чотири рази;
В) раз на рік.
- Хто є сусідами прабабуні?
А) добрі люди;
Б) ведмеді, лисиці,вовки, лосі, коні…;
В) родина Говорухів.
- Де живе дівчинка?
А) в Одесі;
Б) в Києві;
В) в Кривому Розі.
- Які слова сказала бабуся Марійці наостанок?
А) Твоє коріння там, де ти народилася;
Б) Їдь додому, дитино;
В) Приїдеш наступного літа.
3. Охарактеризуй Марійку.
- чемна
- чуйна
- примхлива
- добра
- допитлива
- фантазерка…
Галина Ткачук «Нерозмінна монета»
1) Вправа «Мозковий штурм».
- Поясніть значення виразу нерозмінна монета.
2) Самостійне читання-розуміння твору «Нерозмінна монета» (Хрестоматія, с.145-147).
- Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Обґрунтуйте свою думку.
3) Словникова робота.
- Що таке кавунарня? На яке слово воно схоже?
- Поясніть значення слова жебрати.
4) Перевірка первинного сприймання змісту твору.
- Які почуття викликав твір?
- Що видалося дивовижним?
- Що вам сподобалося?
5) Читання в парах у спосіб «Прочитай другу».
- Хто є головними персонажами прочитаного твору? Які події чи дії повторюються?
6) Гра «Ланцюжок подій».
- Складемо ланцюжок подій.
- Як Романкові вдалося купувати собі диню декілька разів, маючи лише одну єдину монетку?
- Як авторка розуміє значення вислову нерозмінна монета?
7) Робота в групі. Гра «Пошуковці».
1-ша група – Знайти всі речення , що стосуються Романа.
2-га група – Знайти всі речення про коричневого кота.
8) Характеристика дійових осіб.
Позитивні персонажі |
Нейтральні персонажі |
Негативні персонажі |
|
|
|
Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно!»
Бесіда за змістом твору «Я зніматимуся в кіно».
– Про що мріяла дівчинка?
– Які ролі вона хотіла зіграти?
– Чи зустріла дівчинка на вулиці режисера?
Вибіркове читання.
– Як дівчинка готувалась до зустрічі з режисером?
– Які події, описані в оповіданні, викликали у вас усмішку?
– Як ви думаєте, чи відмовилась дівчинка від своєї мрії?
Читання та обговорення оповідання «Як зрозуміти хлопців?».
1. Читання оповідання комбінованим способом.
а) читання вчителем до слів «Дізнавшись про це….»
– Про що говорила вчителька дітям?
-А які правила поведінки ви запам’ятали?Що не слід робити в школі?
-А правил поведінки треба дотримуватись лише коли оголосили « місяць чемної поведінки»?
б) читання учнями мовчки до кінця тексту.
– Дочитайте оповідання до кінця і підготуйтесь переказати від третьої особи.
2. Переказ оповідання «Як зрозуміти хлопців?».
– Що хотілось отримати дівчинці? Зачитайте.
– Як ви їх розумієте?
-А ви хотіли б мати таку відзнаку?
3. Хвилинка міркування.
– Як ви думаєте, яким був Юрко?
– А чому хлопчик почервонів мов рак?
-Як ви ставитесь до його вчинка?Він зробив добре чи погано?
Юлія Смаль «Хімія та їжа»
Вправа «Відновіть текст »
Твердість …………… в ході варіння зменшується в десять разів! А як змінюється її смак? Варячи ………, ми можемо спостерігати …….. реакцію за зміною властивостей речовини: смаку, …….., твердості, навіть ………… .
Гра «Хто чим прославився?» (робота з текстом)
Склади побільше слів зі слова ДЕНАТУРАЦІЯ
Читання із завданням
Учням пропонується знайти та прочитати про справжній хімічний процес «Приготування їжі вдома»
Зміст |
сторінки |
|
|
Питання до тексту пісні «У ритмі серця» |
4 |
|
Іван Андрусяк «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»
|
4-8 |
|
Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою»
|
9 |
|
Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці» |
10 |
|
Леся Воронина. "Пригоди голубого папуги" |
11-13 |
|
Марія Хоросницька «Звідки в міста назва – Львів» |
14-15 |
|
Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) "Чим корова не собака" |
15-18 |
|
"Сашко Дерманський "Мрії Маляки" |
18-20 |
|
Галина Вдовиченко «Найдовші вуса» |
21-26 |
|
Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» |
26-30 |
|
Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»
|
31 |
|
Оксана Караванська «Вишиванка»
|
32-33 |
|
Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик» |
34-38 |
|
Саша Кочубей «Володарка лісу» |
38-39 |
|
Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно!» |
41 |
|
Юлія Смаль «Хімія та їжа» |
42 |
1