урок літературного читання

Про матеріал
урок літературного читання за творчістю Т.Г. Шевченка вірші Встала й весна... Зоре моя вечірняя підручник Савченка
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Урок з літературного читання на тему:

«Твори Тараса Григоровича Шевченка

«Встала й весна…», «Вранці», «Зоре моя                                                                                                                                            вечірняя». »

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

І категорії

Чукіна Юлія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Твори Т. Г. Шевченка «Встала й весна…», «Вранці», «Зоре моя                                                                                                                                            вечірняя».

Мета: вчити дітей виразно читати вірші, осмислювати прочитане; показати                                                          барвистість, красу, мелодійність рідної мови; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до поезії, до краю,де народився.

Обладнання: підручник, портрет Т. Г. Шевченка, рушник, виставки збірок, малюнки до творів, запис.

 

Хід уроку

І. Організаційна хвилинка

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить Вас!

Всі почули вже дзвінок?

Він призвав нас на урок!

Ви сідайте тихо, діти,

І, домовмось – не шуміти!

На уроці - не дрімати,

І знання мерщій хапати!

Сьогодні у нас особливий урок. До нас прийшли гості. А ми завжди раді гостям. Привітаймося із ними.

Раді Вам ми, добрі гості!

Щиро привітаєм Вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок читання у наш клас!

ІІ. Мовна розминка.

  1. Чистомовка

Щоб наші ротики біли слухняними та гарно промовляли відповіді та правильно читали, ми зробимо зарядку для ротиків. Я говоритиму, а Ви за мною повторюватимете.

Ок- ок- ок – почнемо ми наш урок

Ень- ень- ень – у ясний весняний день

Иті- иті- иті – ми учні працьовиті

Уть- уть- уть – почнемо наш путь.

  1. ШИФРУВАЛЬНИК

Вінок-нок+р+ші=вірші

Київ-и-їв+об+за+ря=Кобзаря

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Кого називають Кобзарем?
  • Коли день народження Т. Г. Шевченка?
  • Де народився майбутній поет?
  • Чим ще захоплювався поет?
  • Як називали у народі Т.Г.Шевченка?
  • Як називається збірка поезії Т.Г.Шевченка?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Чий портрет у кожній хаті-

І у бідній, і в багатій?

Прикрашений рушниками,

Вишитий руками мами?

(портрет Шевченка, обрамлений рушником).

V. Повідомлення теми та мети уроку.

Послухайте вірш і скажіть, як його закінчити.

Тихо надворі. Ні вітру, ні хмар,

Ані шелесне верба височенька.

Наша Оленка відкрила «Кобзар»,

Вголос читає … (Тараса Шевченка).

  • Що допомогло вам здогадатися?

   Крім «Кобзаря», якого знає увесь світ, важливою сторінкою в житті Т. Шевченка була його участь у складанні підручників для початкового навчання дітей. Для цього Шевченко написав і видав «Буквар южноруський». У книжці всього 24 сторінки, але кожна з них цікава і важлива. Це алфавіт, і математичний матеріал, і молитви до Ісуса Христа,думи про життя простих людей.

    «Буквар» і «Кобзар» поета учили любові до рідної мови, до рідної української землі.

    Багато творів для дітей написав Т.Г.Шевченко. і сьогодні на уроці ми ознайомимося із деякими з них.

VI . ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. Вивчення нового матеріалу.

  • Опрацювання вірша «Встала й весна…»
  • Виразне читання вірша вчителем

Про що цей вірш?

Які ознаки весни ви запам’ятали?

  • Словникова робота
  • Повторне читання учнями

У вигляді кого зобразив поет весну?

Чому земля сонна?

Чи сподобався вам вірш? Чим?

  • Опрацювання вірша «Вранці»
  • Читання вірша вчителем

Подумайте, яка пора року описана?

Хто зустрічає ранок?

У якому темпі треба читати вірш?

Виразне читання

  • Опрацювання вірша «Зоре моя вечірняя»
  • Розповідь про історію написання

   Були у житті Т. Шевченка і часи, коли він перебував дуже-дуже далеко від рідних міст, у далекому Орську. Туди його відправив на 10 років у заслання цар за його вірші і любов до країни. Єдиною рослинність тих місць були колючі бур҆яни та не гарна осока.

   Шевченка огортав неймовірний сум, коли він дивився на цю пустелю. Зрозуміло,після чудової української природи, зелених берегів Дніпра, мальовничих вулиць прекрасного Києва, розкішних південних степів інакше і бути не могло.

    І ось ця туга за Батьківщиною, пов’язана із загадкою про рідну природу на чужині, виливалась у чудові вірші.

  • Слухання запису пісні

Що ви уявили, слухаючи пісню?

Які почуття вас охопили?

Який настрій пісні?

  • Читання вірша вголос

 

  • Конкурс читців.

 

 VIII . Підсумок уроку

ВІКТОРИНА

Де народився Т.Г. Шевченко?  

Коли народився поет?

Ким були батьки Шевченка?

Т. Г.Шевченко був великим українським …

В якому місті поет написав вірш «Зоре моя вечірняя»?

Як називалася перша книга віршів молодого поета?

Як називають Т. Шевченка у народі?

Коли помер Кобзар українського народу?

Де помер Тарас Григорович?

Де поховали Кобзаря?

 

Домашнє завдання

Вивчити Зоре моя вечірняя,  намалювати малюнок до одного з віршів, виразно читати останні вірші.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку