Мета:
навчальна:повторити основні види алгоритмів, перевірити знання учнів по даній темі
розвивальна:розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна:виховувати інформаційну культуру учнів, дбайливе ставлення до шкільної комп'ютерної техніки, свідоме ставлення до вибору майбутньої професії.
Мета:
навчальна: повторити основні види алгоритмів, перевірити знання учнів по даній темі
розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, дбайливе ставлення до шкільної комп’ютерної техніки, свідоме ставлення до вибору майбутньої професії.
Тип уроку: перевірка рівня засвоєння вивченого матеріалу;
Обладнання та наочність: ПК, дошка, MS PowerPoint
Хід уроку
Основний текст говорить вчитель.
Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами підведемо підсумок вивченого курсу - "Середовище програмування Scratch". Ви багато дізналися, і сьогодні ми вирушимо з вами на екскурсію в загадкову країну програму! (Презентація Слайд 1)
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм
Познайомимося з кошеням Scratch? (Презентація. Слайд 2-3)
1 завдання. Зібрати рюкзак в дорогу. Знайти предмети на слайді, які необхідно взяти в дорогу. (Презентація. Слайд 4)
Після кожного виконаного завдання необхідно натискати на кнопки "Готово" або "Далі". Якщо діти працюють індивідуально за комп'ютерами, то треба пояснити, що користуватися клавішами переміщення не рекомендується.
Ви добре впоралися! Молодці! Яка ж це все-таки дивовижна країна - програма! Подивіться на карту! (Презентація. Слайд 5). Яка велика країна! Скільки дивовижних місць очікує нас!
2 завдання. Ліс Алгоритмів (Презентація. Слайд 6-7)
На цьому етапі дітям необхідно дати визначення поняття "алгоритм"
3 завдання. Річка Властивості алгоритмів (Презентація. Слайд 8-9)
Для того щоб перейти річку вам необхідно зіставити кожну властивість алгоритмів з визначенням.
4 завдання. Оазис середовища програмування Scratch (Презентація. Слайд 10-17)
Тут дітям треба відповісти на 5 запитань. Натискаючи на рослини і мешканців пустелі, вони зможуть відкривати питання.
5 завдання. Болото костюмів і сцен (Презентація. Слайд 18-20)
У цьому завданні вам необхідно перейти в середу програмування Scratch, виконати наступне завдання:
1. Поміняти фон з "Місячного пейзажу" на "Камені і вода" ("Water-and-rock")
2. Відредагувати "Костюм 1":
перефарбувати котика в помаранчевий колір
домалювати чарівну паличку
На даному етапі передбачається робота одного (або кількох) учнів біля ноутбука, а робота демонструється за допомогою проектора. Причому інші діти можуть доповнювати і коригувати дії. Учитель повинен направляти роботу дітей за допомогою навідних запитань, підтримувати ігрову атмосферу в класі.
6 завдання. Гори лінійного алгоритму (Презентація. Слайд 21-25)
Даний етап складається з двох підпунктів, пов'язаних з лінійними алгоритмами.
Питання 6.1. Зроби бутерброд.
Дітям необхідно скласти з наявних продуктів бутерброд.
Питання 6.2. Який алгоритм?
Визначте, за яким алгоритмом ви зробили для кошеняти бутерброд?
7 завдання. Гори циклічного алгоритму (Презентація. Слайд 26-28)
Тут дітям, використовуючи блок-схему, необхідно скласти алгоритм побудови містка.
8 завдання. Поля анімації (Презентація. Слайд 29-37)
Завдання складається з двох підпунктів.
Питання 8.1. Що таке анімація?
Діти дають визначення поняття "анімація", перетягуючи потрібну пропозицію у відповідну область.
Питання 8.2. Складання програми в середовищі програмування Scratch.
(Презентація. Слайд 38-40) Ну от і все ... Навіть якось сумно, що нам треба прощатися ...Діти, вам сподобалася подорож? Може, ми ще як-небудь заглянемо в гості до кошенятка Scratch? (Відповіді дітей)
Підведення підсумків
Оцінюється діяльність учнів. Виставляються оцінки.
Наприкінці уроку можна провести бесіду (рефлексія), що сподобалося, що ні, які завдання діти виконали з легкістю, а які викликали труднощі і т.д.
Домашнє завдання
Повторити основні види алгоритмів. Скласти невеличку програму руху потягу.
1