Комунальний заклад „Навчально-виховне об’єднання
природничо-економіко-правовий ліцей—
спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8 — позашкільний центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”
ЦИКЛ УРОКІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
(Модуль «волейбол», 2 рік вивчення)
Вчитель з фізичної культури
Шевчук Олександр
Володимирович
План – конспект уроку №1
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності;
Освітні: 1. Вивчити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком;
2. Вивчити передачу м’яча двома руками зверху в парах;
3. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка, скакалки.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2.Повороти на місці. 3. Загальнорозвиваючі вправи в русі: Ходьба: а) на носках руки за голову; б) на п’ятках руки за спину; в) на зовнішн. частині стопи; г) на внутр. частині стопи; д) із вправами для м’язів верхнього плечового поясу; ж) випадами; в напівприсіді; Біг: а) із зміною темпу; б) із поворотом кругом в центрі зала; в) приставними кроками; г) спиною вперед; д)у повільному темпі; |
1 – 2хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. 1хв. 4хв.
1хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
По колу, дистанція 2 кроки
Тулуб не нахиляти, дотримуватись дистанції
Виконувати по команді
Дотримуватись дистанції По сигналу
Руки перед собою Дивитись назад через плече Відновлення |
|
1.Вивчити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком: - переміщення біля сітки приставним кроками; - переміщення по діагоналі площадки схресним кроком; 2. Вивчити передачу м’яча двома руками зверху в парах: - імітація передачі м’яча партнеру; - повторити передачі м’яча над собою; - викидання м’яча від грудей один одному; - передача м’яча з накидання партнера;
3. Рухлива гра «Малюкобол»: На площадці дві команди через сітку. Умова гри перекинути м’яч через сітку, щоб він впав на половину суперника. Команда має право тільки на три торкання м’яча, з м’ячем виконувати не більше трьох кроків. М’яч вводиться в гру кидком однієї руки із-за площадки. 4.Стрибки через скакалку. |
3хв
3хв
3хв
5-6 передач 8-9 кидків
5хв
2хв |
Руки перед собою
В колону
В парах. Правильне виконання роботу ніг і рук Руками продовжувати рух м’яча. Правильна робота рук та ніг
Після накидання партнером виконати передачу йому в витягнуті руки Гру вести до 15 забитих м’ячів. Умова: вести розіграш м’яча на своїй половині. Пояснити правила «переходу» по площадці
Стрибки виконувати до помилки |
|
1.Шикування, вправи на розслаблення, підсумок уроку. Виставлення оцінок, завдання додому: імітація верхньої передачі. |
5хв. |
Повільна ходьба Мотивувати за що виставленні оцінки. Похвалити активних учнів на уроці. |
План – конспект уроку №2
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності;
Освітні: 1. Закріпити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком;
2. Закріпити передачу м’яча двома руками зверху в парах;
3. Вивчити прийом м’яча знизу від стіни;
4. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка, скакалки.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі. |
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1.Закріпити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком; 2. Закріпити передачу м’яча двома руками зверху в парах: - викидання м’яча від грудей один одному; - передачі в парах з в.п. напівприсід ; - накидання м’яча учню який сидить на лаві; - виконання вправи в цілому; 3. Вивчити прийом м’яча знизу від стіни: - передачі м’яча знизу над собою; - передачі м’яча в стіну; - прийом знизу від стінки після кидка партнера м’яча в стінку. 4. Рухлива гра «Малюкобол». |
2-3хв
5-7хв
10-12хв
3-5хв |
Переміщення приставними кроками біля стінки. Схресним кроком по діагоналі.
Руками продовжувати рух м’яча . Правильне виконання розгинання рук і ніг. М’яч направляється на рівні голови. Передачі м’які.
Вправу виконувати на зігнутих ногах. Передачі м’які. Прийом м’яча над собою.
За вивченими правилами. |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Імітація прийому м’яча знизу. |
План – конспект уроку №3
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності;
Освітні: 1. Удосконалити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком;
2. Удосконалити передачу м’яча двома руками зверху в парах;
3. Закріпити прийом м’яча знизу від стіни;
4. Вивчити прийом м’яча знизу в парах;
5. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі. |
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1. Удосконалити переміщення гравців по майданчику приставними кроками, схресним кроком. 2. Удосконалити передачу м’яча двома руками зверху в парах: - з повного присіду; - передачі високі, середні і низькі. 3. Закріпити прийом м’яча знизу від стіни: - передачі м’яча в стіну; - прийом знизу від стінки після кидка партнера м’яча в стінку. 4. Вивчити прийом м’яча знизу в парах: - з накиданням партнера. 5. Рухлива гра «Малюкобол».
|
1-2хв
3-4хв
5-7хв
10-12хв
5хв |
Переміщення приставними кроками біля стінки. Схресним кроком по діагоналі. Правильна робота рук та ніг, з різною інтенсивністю.
Поточний метод.
Фронтально одночасно у власному темпі.
З використанням вивчених елементів. |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Імітація прийому м’яча знизу. |
План – конспект уроку №4
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності;
Освітні: 1. Удосконалити передачу м’яча двома руками зверху в парах;
2. Удосконалити прийом м’яча знизу від стіни;
3. Закріпити прийом м’яча знизу в парах;
4. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2.Повороти на місці. 3. Загальнорозвиваючі вправи в русі: Ходьба: а) на носках руки за голову; б) на п’ятках руки за спину; в) на зовнішн. частині стопи; г) на внутр. частині стопи; д) із вправами для м’язів верхнього плечового поясу; ж) випадами; в напівприсіді; Біг: а) із зміною темпу; б) із поворотом кругом в центрі зала; в) приставними кроками; г) спиною вперед; д)у повільному темпі; |
1 – 2хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. 1хв. 4хв.
1хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
По колу, дистанція 2 кроки
Тулуб не нахиляти, дотримуватись дистанції
Виконувати по команді
Дотримуватись дистанції По сигналу
Руки перед собою Дивитись назад через плече Відновлення |
|
1.Удосконалити передачу м’яча двома руками зверху в парах: - навмисно передачі виконувати в бік; - з різною висотою передачі; 2. Удосконалити прийом м’яча знизу від стіни: - з різною інтенсивністю; - з сильного кидка партнера в стіну; 3. Закріпити прийом м’яча знизу в парах: - прийом м’яча після легкого удару; 4.Рухлива гра «Малюкобол». |
5хв
5хв
7-8хв
8хв |
Підбігати під м’яч(вибір позиції)
Низькі, середні, високі
Фронтальний метод
Груповий метод З використанням вивчених елементів |
|
1.Шикування, вправи на розслаблення, підсумок уроку. |
|
Розслаблення м’язів Відмітити старанність.
|
План – конспект уроку №5
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку фізичних якостей;
Освітні: 1.Навчальний норматив передача м’яча в стіну двома руками зверху;
2. Удосконалити прийом м’яча знизу в парах;
3. Навчити передачу і прийом м’яча зверху в колонах;
4. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: Виховання бережливого стану до власного здоров’я;
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі.
|
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
||||||||||
1.Навчальний норматив передача м’яча в стіну двома руками зверху: - з відстані 3м. 2. Удосконалити прийом м’яча знизу в парах: - з накидання партнером; 3. Навчити передачу і прийом м’яча зверху в колонах: - ставати в свою колону; - перебігання в колону навпроти. 4. Рухлива гра «Малюкобол». |
7-8хв
3-4хв
5-7хв
6-8хв |
Робота в трійках
Поточний метод
З використанням вивчених елементів. |
||||||||||
1.Шикування, вправи на розслаблення, підсумок уроку. Виставлення оцінок, завдання додому: імітація верхньої передачі. |
5хв. |
Повільна ходьба Мотивувати за що виставленні оцінки. Похвалити активних учнів на уроці. |
План – конспект уроку №6
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку фізичних якостей;
Освітні: 1. Закріпити передачу і прийом м’яча зверху в колонах;
2. Навчити передачу і прийом м’яча знизу в колонах;
3. Стрибки через скакалку;
4. Рухлива гра «Малюкобол».
Виховне: Виховання бережливого стану до власного здоров’я;
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка, скакалки.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі. |
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1. Закріпити передачу і прийом м’яча зверху в колонах: - ставати в свою колону; - перебігання в колону навпроти. 2. Навчити передачу і прийом м’яча знизу в колонах: - з вибіганням вперед; - прийом з боку. 3. Стрибки через скакалку. 4. 4. Рухлива гра «Малюкобол». |
7-8хв
8-10хв
5хв
5хв |
Поточний метод
М’яч приймати попереду з вибіганням. Поточний метод
3х50р. З використанням вивчених елементів. |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Імітація прийому м’яча знизу. |
План – конспект уроку №7
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку фізичних якостей;
Освітні: 1. Удосконалити передачу і прийом м’яча зверху в колонах;
2. Закріпити передачу і прийом м’яча знизу в колонах;
3. Навчити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки;
4. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами.
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі.
|
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1. Удосконалити передачу і прийом м’яча зверху в колонах; 2. Закріпити передачу і прийом м’яча знизу в колонах; 3. Навчити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки: - імітація;
- підкидання м’яча ; - виконання вправи в цілому 4. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами.
|
3-4хв
4-5хв
10-12хв
5-7хв |
Поточний метод. З різною висотою польоту м’яча
Поточний метод. Руки в ліктях не згинати.
Показати роботу ніг. Удар по умовному м’ячу Перед собою за 30- 50см. З різної відстані від сітки Подачі дозволяються виконувати з середини площадки. 1раз використання ловлі м’яча . |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Імітація подачі м’яча знизу. |
План – конспект уроку №8
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності.
Освітні: 1.Навчальний норматив прийом і передачі м’яча знизу.
2. Закріпити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки;
3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами.
Виховне: Виховання бережливого стану до власного здоров’я;
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2.Повороти на місці. 3. Загальнорозвиваючі вправи в русі: Ходьба: а) на носках руки за голову; б) на п’ятках руки за спину; в) на зовнішн. частині стопи; г) на внутр. частині стопи; д) із вправами для м’язів верхнього плечового поясу; ж) випадами; в напівприсіді; Біг: а) із зміною темпу; б) із поворотом кругом в центрі зала; в) приставними кроками; г) спиною вперед; д)у повільному темпі; |
1 – 2хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. 1хв. 4хв.
1хв.
1хв.
1хв. 1хв. 1хв. |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
По колу, дистанція 2 кроки
Тулуб не нахиляти, дотримуватись дистанції
Виконувати по команді
Дотримуватись дистанції По сигналу
Руки перед собою Дивитись назад через плече Відновлення |
||||||||||
1.Навчальний норматив прийом і передачі м’яча знизу. 2. Закріпити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки: - підкидання м’яча; - удар по нерухомому м’ячу; - подачі м’яча в цілому; 3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами. |
10-12хв
3хв 3хв 4хв
5-7хв |
М’яч попереду вгорі Подача «з руки» З різних дистанцій
Використання вивчених елементів |
||||||||||
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Розвиток стрибучості |
План – конспект уроку №9
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності.
Освітні: 1. Передачі м’яча зверху та знизу в парах;
2. Удосконалити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки;
3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами.
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі.
|
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання
В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1. Передачі м’яча зверху та знизу в парах: - низькі; - середні; - високі; 2. Удосконалити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки: - з різною висотою; - у задану половину; 3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами. |
7-9хв
7-9хв
10-12хв
|
Робота самостійно в групах Груповий метод
Використання вивчених елементів |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Розвиток стрибучості |
План – конспект уроку №10
з фізичної культури
Модуль: волейбол
Завдання:
Оздоровче: сприяти розвитку спритності.
Освітні: 1. Передачі м’яча зверху та знизу в парах;
2. Удосконалити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки;
3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами.
Виховне: виховання інтересу до самостійних занять.
Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток, сітка.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Шикування, привітання, пояснення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки. 2. Волейбол сучасності. 3. Повороти на місці. 4. Ходьба: а) на носках, на п’ятках; б) на внутр. та зовн. стороні ступні; в)із вправами для рук та поворотами тулуба; г)нахили вперед з торканням носочків; д)глибокими випадами. 5.Біг: а) із зміною темпу; б)приставними кроками; в)спиною вперед; г)ривки з місця за сигналом; д)у повільному темпі.
|
1 – 2хв.
1хв.
1хв 2хв
4хв
1хв
1хв
1хв 1хв 1хв 1хв 30с |
Звернути увагу на одяг
Чіткість виконання В колону. Дотримуватись дистанції
З максимальною амплітудою Глибокі нахили
В колону
Дивитись назад По діагоналі залу Відновлення |
|
1. Передачі м’яча зверху та знизу в парах: - низькі; - середні; - високі; 2. Удосконалити пряму нижню подачу з різної відстані від сітки: - з різною висотою; - у задану половину; 3. Навчальна гра «Волейбол» за спрощеними правилами. |
7-9хв
7-9хв
10-12хв
|
Робота самостійно в групах Груповий метод
Використання вивчених елементів |
|
1.Вправи на відновлення; 2.Шикування; 3. Виставлення оцінок, завдання додому.
|
1хв 1хв 3хв
|
Різноманітна ходьба. В шеренгу. Відмітити старанність. Розвиток стрибучості |
Очікуваний результат
1.Учні повинні оволодіти технікою виконання передачі зверху в парах та від
стіни;
2. Володіти технікою прийому м’яча знизу.
3. Вміти виконувати нижні прямі подачі.
4. Коротко знати історію розвитку волейболу.
5.Вміти працювати самостійно.
6. Проявляти зацікавленість до занять волейболом.