8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Цикл уроків з модулю "Волейбол"

Про матеріал

Цикл розробки уроків з модулю "волейбол" розрахований для учнів 9 класу (5 рік вивчення), окремі вправи та методики можна використовувати і в інших вікових групах при відповідності підготовки та незначного корегування. Кожен урок включає в себе вправи розвитку силових та спеціальних силових якостей.

Перегляд файлу

Урок №1

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Розкриття змісту основних теоретико-методичних тем з волейболу.
  2. Повторення техніки передачі двома руками зверху.
  3. Ознайомлення з технікою пересування в стійці в нападі та захисті.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі, гімнастична стінка.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (17хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

 

 

2. Стройові вправи на місці.

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Перехресним кроком – правим та лівим боком;
  • Спиною вперед;
  • Приставним кроком в стійці волейболіста правим, лівим боком;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

4. Комплекс загально розвиваючих вправ в русі.

- В.п. – руки перед груддю, пальці переплетені. Кругові (хаотичні) оберти кистями.

- В.п. – те саме. Хвилеподібні рухи кистями.

 

-  В.п. – права рука внизу, ліва вверху. Зміна положення рук на кожен крок.

- В.п. – руки вперед, різнойменні оберти руками.

- В.п. – руки перед груддю в замок, крок правою – поворот тулуба вліво, крок лівою – поворот тулуба вправо.

- В.п. – руки вгору долонями вверх, пальці переплетені. Крок правою – нахил назад, крок лівою – нахил назад.

- Пружинисті нахили на кожен крок.

 

- В.п. – руки в сторони. Випад правою – поворот тулуба направо, випад лівою – поворот тулуба вліво.

- В.п. – руки вперед, в сторони на рівні плечей. Мах правою до лівої руки – крок вперед, лівою до правої руки – крок вперед.

5. Спеціальні силові вправи:

- В.п. – о.с. за 1 м від стіни.

 

- В.п. – о.с. за 0,5 м до стіни, руки біля плечей. Вистрибування, імітація блокування.

 

- В.п. – лежачи на підлозі на спині, руки за головою. Піднімання тулубу в сід.

- В.п. – лежачи на підлозі обличчям до низу, руки вперед, піднімання одночасно рук та ніг.

3хв.

 

 

 

 

1хв.

3,5-4хв.

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

20 разів

 

10 разів

 

 

 

10-15 разів

 

 

10 разів

 

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

Досягти чіткості виконання.

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

Виконується в колоні по одному.

Одночасно виконувати кругові оберти головою.

 

Одночасно виконувати оберти головою вправо, вліво, вперед, назад.

Руки не згинати, різкий рух руками, амплітуда максимальна.

Амплітуда максимальна, руки прямі.

Лікті не опускати, максимально заводити руки назад.

 

 

Не поспішати, чітко виконувати кожний крок та нахил, подати таз вперед.

 

Крок 15-20см. Ноги не згинати, руками торкатись підлоги.

Спину не нахиляти, випад глибокий.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати.

 

 

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

3-4 стрибки на носках – 1 стрибок на блок, торкнутись долонями стіни в найвищій точці.

Ноги прямі.

 

 

Основна частина (24хв.)

1. Бесіда: «Повторення основних правил гри у волейбол», «Основні тактико-тактичні прийоми у волейболі».

2. Ознайомлення з технікою пересування в нападі та захисті:

- розповідь, демонстрація;

- пересування вперед, назад,

  вправо, вліво;

- пересування з виконанням

  імітації передачі двома руками

  зверху, знизу.

3. Передача двома руками зверху:

- в парах позмінним методом;

 

 

- рухлива гра «М'яч капітану»;

 

 

- передача м'яча в протилежних колонах через сітку.

 

4. Навчальна двостороння гра у волейбол.

 

 

 

- віджимання від підлоги.

4хв.

 

 

 

6хв.

 

2хв.

2хв.

 

2хв.

 

 

 

6хв.

2хв.

 

 

2хв.

 

 

2хв.

 

 

8хв.

 

 

 

 

15-20 раз

   Використовувати різні способи наочності.

 

 

   Вправи виконуються в колонах потоковим способом. Звернути увагу на положення тулуба та розташування рук, а також техніку виконання імітації передач.

 

 

 

 

Звернути увагу на роботу ніг та рук під час виконання передачі.

Група ділиться на три відділення (команди) і працює у загальному режимі.

Кожен учень після виконання передачі переходить в кінець своєї колони.

Учні діляться на дві команди. Під час гри зауважувати на стійки пересування та вибір позиції, а також на тактичні дії гравців під час розіграшів.

   Під час гри зробити дві зупинки з проміжком в 4хв. для виконання віджимання від підлоги (дівчата від лави).

Заключна частина (4хв.)

1. Біг, ходьба.

2. Вправи на розслаблення:

  • Вис на гімнастичній стінці;
  • Нахили вперед в положенні сидячи на підлозі.

3. Шикування.

1 хв.

2 хв.

 

 

 

 

1 хв.

Відновити дихання.

Учні працюють фронтально.

 

 

 

 

Підведення підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання. Організований вихід із залу.

 

 

 

 

 


Урок №2

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Повторення техніки виконання передачі двома руками зверху та знизу;
  2. Формування швидкісно-силових якостей волейболіста;
  3. Повторення техніки виконання нижньої та верхньої прямих подач.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі, фішки, гімнастичні лави та гімнастична стінка.

Місце проведення: спортивна зала.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15 хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

3 хв.

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

2. Стройові вправи на місці.

 

30 сек.

 

Досягти чіткості виконання.

 

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Перехресним кроком – правим та лівим боком;
  • Спиною вперед;
  • Приставним кроком в стійці волейболіста правим, лівим боком;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

3,5-4хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

4. Перешикування з колони по одному в колону по двоє

30 сек.

Учні стають по парах, при потребі підібрати партнерів відповідного росту, маси, фізичних можливостей

5. Комплекс загально розвиваючих вправ в парах

7 хв.

 

  • В.п. – спиною один до одного, руки з’єднані внизу.

1 – крок лівою, руки дугами назовні вгору, прогнутися.

2 – В.п.

3 – 4  - те саме кроком правою.

Руки не згинати.

 

 

 

 

 

 

  •  В.п. – те саме, ноги нарізно, руки в сторони, з’єднані.

1 – нахил ліворуч.

2 – В.п.

3 – 4  - те саме праворуч.

Ноги від підлоги не відривати, не нахилятися вперед.

 

 

  • В.п. – руки з’єднані вгорі.

1 – нахил прогинаючись з партнером на спині.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме виконує партнер.

Руки не відпускати та не згинати.

 

 

  • В.п. – те саме, ноги разом.

1 – 4 – обертання на 3600 праворуч.

5 – 8 – те саме ліворуч.

Руки не відпускати та не згинати.

 

 

  • В.п. – стійка ноги нарізно, обличчям один до одного, руки на плечах партнера.

1 – 3 – пружні нахили вперед, прогинаючись.

4 – В.п.

Руки не згинати, тиснути на плечі партнера.

 

 

 

 

 

  • В.п. – те саме, але триматись за руки партнера.

1 – присісти на правій нозі (лівій), інша – в сторону пряма.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме на іншій нозі.

Руки не відпускати, не нахилятися.

 

 

 

 

 

  • В.п. – те саме, але присід на правій нозі.

1 – 4 – перенос ваги тіла з однієї ноги на іншу.

Спину тримати рівно, руки не відпускати, ноги вирівнювати повністю, п’ятки від підлоги не відривати.

  • В.п. – спиню один до одного, ноги на ширині плечей, руки з’єднані в ліктях.

1 – присід.

2 – В.п.

Спину тримати рівно, п’ятки на підлозі, злегка тиснути на спину партнера.

ОСНОВНА ЧАСТИНА (27 хв. )

1.1Повторення техніки виконання передачі двома руками зверху та знизу.

5 хв.

 

  • Зустрічні передачі в парах двома руками зверху.

1,5 хв.

Вправи виконуються позмінним методом організації діяльності учнів. Звернути увагу на техніку роботи рук, ніг, тулуба.

  • Зустрічні передачі в парах двома руками знизу.

1,5 хв.

  • Передача в зустрічних колонах двома руками зверху та знизу

 

ХХХХ                   ХХХХ  

 

ХХХХ                  ХХХХ  

 

2 хв.

Група ділиться на 4 відділення та здійснюють передачі. Після передачі учні переміщуються в протилежну колону.

 

 

2. Розвиток швидкісно-силових якостей у волейболістів.

10 хв.

Група ділиться на 3 команди. Вправи проводяться шляхом проведення лінійних естафет у змагальному режимі. До відмітки 10-15 метрів.

  • До відмітки стрибки на правій та на лівій до лінії «старт-фініш».

Намагатися виконувати кожен стрибок максимальної довжини.

  • До відмітки вистрибування з повного присіду, в зворотному напрямі – стрибки на двох ногах в повний зріст.

Під час стрибків повністю випростовуватися.

  • Стрибки через гімнастичну лаву вздовж  - з двох на дві, у зворотному напрямі – біг приставним кроком

Не менше 5 стрибків через лаву. Біг приставним кроком – в стійці волейболіста.

  • Пересування до відмітки боком в упорі лежачи, переставляючи руки та ноги, в зворотному напрямі – в упорі присіді позаду обличчям вперед.

Колінами не торкатися підлоги, не згинатися в тазостегновому суглобі.

  • До відмітки пересування бігом, жонглюючи м’ячем двома руками зверху, у зворотному напрямі – двома руками знизу.

Дотримуватися техніки виконання передачі.

3. Повторення техніки виконання верхньої та нижньої подач.

6 хв.

Група ділиться на 2 відділення і виконують позмінно подачі з лицьової лінії волейбольного майданчика(при потребі – з 7-8 метрів).

  • Виконання нижньої прямої подачі.

3 хв.

Звернути увагу на правильність підкидання м’яча, положення тулубу під час замаху та удару та точність виконання подачі

  • Виконання верхньої прямої подачі.

3 хв.

4. Навчальна двостороння гра.

6 хв.

Дві команди. Звернути увагу та тактико-технічні дії гравців у захисті та при організації нападу.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3 хв.)

1.1Вправи на розслаблення та відновлення дихання.

2 хв.

Виси, нахили, дихальні вправи.

2. Шикування

1 хв.

Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.

 


Урок №3

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Повторення техніки передачі двома руками зверху і знизу в різних умовах виконання.
  2. Розвиток силових якостей.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (17 хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

3 хв.

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

2. Стройові вправи на місці.

 

30 сек.

 

Досягти чіткості виконання.

 

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Перехресним кроком – правим та лівим боком;
  • Спиною вперед;
  • Приставним кроком в стійці волейболіста правим, лівим боком;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

3,5-4хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

4. Комплекс загально розвиваючих вправ на місці

7 хв.

Учні розташовані півколом. Комплекс виконується фронтально.

  • В.п. – о.с. права рука вверху, ліва внизу.

1 – 2 – відведення прямих рук назад.

3 – 4 – зміна положення рук, те саме.

Руки не згинати, різкий ривок назад.

  • В.п. – о.с. руки в сторони.

1 – 4 – кругові оберти кистями вперед.

5 – 8 – кругові оберти передпліччям вперед.

9 – 12 – оберти прямими руками вперед.

1 – 12 – те ж саме в іншу сторону.

Максимальна амплітуда виконання обертів. Під час кожного наступного циклу збільшувати швидкість виконання.

  • В.п. – о.с. руки перед груддю зігнуті в ліктях.

1 – 2 – відведення зігнутих рук назад.

3 – 4 – поворот тулубу ліворуч, відведення прямих рук.

1 – 4 – те ж саме, поворот праворуч.

 

Руки не опускати, різкий рух руками назад.

  • В.п. – о.с. руки на пояси
    1 – 2 – два пружних нахили вліво, права рука вверх.
    3 – 4 – те ж саме вправо.

 

 

Рука пряма, максимально потягнути руку вверх-в сторону

  • В.п. – широка стійка, ноги нарізно
    1 – 3 – три нахили вперед, руки вперед.
    4 – прогнутися назад, руки назад.

 

Ноги не згинати, руками торкнутись підлоги, під час прогинання назад – п’яток.

  • В.п. – широка стійка, ноги нарізно, нахил вперед, руки в сторони.
    1 – 4 – поворот тулубу в праву та в ліву сторони (вправа «Млин»)

 

Максимальна амплітуда виконання поворотів.

  • В.п. – ноги разом, руки на колінах.
    1 – 4 – кругові оберти в колінних суглобах в праву та ліву сторони.

 

Виконувати в одну сторону одночасно двома ногами, та різнойменно – зовні та в середину.

  • В.п. – сід на лівій, права в сторону пряма.
    1- 4 – перенос ваги тіла з однієї ноги на іншу.

 

П’ятки від підлоги не відривати, таз не піднімати, спину тримати рівною, ногу випрямляти повністю.

5. Спеціальні силові вправи

3 хв.

 

- В.п. – о.с. за 1 м від стіни.

 

- В.п. – о.с. за 0,5 м до стіни, руки біля плечей. Вистрибування, імітація блокування.

 

- В.п. – лежачи на підлозі на спині, руки за головою. Піднімання тулубу в сід.

 

20 разів

 

10 разів

 

 

 

10-15 разів

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

3-4 стрибки на носках – 1 стрибок на блок, торкнутись долонями стіни в найвищій точці.

Ноги прямі.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА (24 хв.)

1.1Повторення техніки виконання передачі двома руками зверху та знизу. Розвиток силових якостей.

24 хв.

Учні поділяються на дві групи для організації діяльності методом комплексної вправи. Над кожною вправою група працює по 3 хвилини і потім міняється з іншою групою.

  1.        Група І: передача двома руками зверху та знизу над головою.
    Група ІІ: підтягування на низький перекладині.

6 хв.

Виконувати позмінно по 20 передач.

Дівчата: 2 серії по 15 разів

Хлопці: 2 серії по 20 разів.

  1.        Група І: Передача через сітку в парах.
    Група ІІ: Піднімання тулубу з положення лежачи.

6 хв.

Підраховувати кількість вдалих передач поспіль.

Ноги тримає партнер.

Дівчата: 2 серії по 25 разів

Хлопці: 2 серії по 30 разів.

  1.        Група І: Передача в парах з відскоком від стіни.


    Група ІІ: Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (дівчата – від лави або з упору на колінах)

 

6 хв.

На відстані 2-3 метрів від стіни, намагатись вірно розрахувати відскок до партнера.

Дівчата: 2 серії по 15 разів

Хлопці: 2 серії по 20 разів.

  1.        Група І: Рухлива гра «М’яч капітанові».





    Група ІІ: Присідання на одній нозі з опорою.

6 хв.

Різновид гри, коли капітан віддає передачу в одному напрямі, а решта гравців переміщується по колу, по черзі виконуючи передачу (після кожного кола – зміна капітана)

Дві серії по 8 – 12 разів на кожній нозі.

Заключна частина (4хв.)

1. Біг, ходьба.

2. Вправи на розслаблення:

  • Вис на гімнастичній стінці;
  • Нахили вперед в положенні сидячи на підлозі.

3. Шикування.

1 хв.

2 хв.

 

 

 

 

1 хв.

Відновити дихання.

Учні працюють фронтально.

 

 

 

 

Підведення підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання. Організований вихід із залу.

 


Урок №4

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Закріпити передачу м’яча обома руками знизу та зверху через сітку.
  2. Повторити прямий нападаючий удар з власного підкидання та з передачі партнера.
  3. Тактико технічні дії під час навчальної гри. 

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15 хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

3 хв.

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

2. Стройові вправи на місці.

30 сек.

Досягти чіткості виконання.

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Перехресним кроком – правим та лівим боком;
  • Спиною вперед;
  • Приставним кроком в стійці волейболіста правим, лівим боком;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

3,5-2хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

4. Перешикування з колони по одному в колону по двоє

30 сек.

Учні стають по парах, при потребі підібрати партнерів відповідного росту, маси, фізичних можливостей

5. Комплекс загально-розвиваючих вправ в парах

7 хв.

 

  • В.п. – спиною один до одного, руки з’єднані внизу.

1 – крок лівою, руки дугами назовні вгору, прогнутися.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме кроком правою.

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  В.п. – те саме, ноги нарізно, руки в сторони, з’єднані.

1 – нахил ліворуч.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме праворуч.

 

Ноги від підлоги не відривати, не нахилятися вперед.

 

 

  • В.п. – руки з’єднані вгорі.

1 – нахил прогинаючись з партнером на спині.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме виконує партнер.

 

Руки не відпускати та не згинати.

 

 

  • В.п. – те саме, ноги разом.

1 – 4 – обертання на 3600 праворуч.

5 – 8 – те саме ліворуч.

 

Руки не відпускати та не згинати.

 

 

  • В.п. – стійка ноги нарізно, обличчям один до одного, руки на плечах партнера.

1–3– пружні нахили вперед, прогинаючись.

4 – В.п.

 

Руки не згинати, тиснути на плечі партнера.

 

 

 

 

 

  • В.п.– те саме, але триматись за руки партнера.

1 – присісти на правій нозі (лівій), інша – в сторону пряма.

2 – В.п.

3 – 4 – те саме на іншій нозі.

 

Руки не відпускати, не нахилятися.

 

 

 

 

 

  • В.п. – те саме, але присід на правій нозі.

1 – 4 – перенос ваги тіла з однієї ноги на іншу.

 

Спину тримати рівно, руки не відпускати, ноги вирівнювати повністю, п’ятки від підлоги не відривати.

  • В.п. – спиню один до одного, ноги на ширині плечей, руки з’єднані в ліктях.

1 – присід.

2 – В.п.

 

Спину тримати рівно, п’ятки на підлозі, злегка тиснути на спину партнера.

ОСНОВНА ЧАСТИНА (27 хв.)

1. Закріпити передачу м’яча двома руками зверху та знизу через сітку. Розвиток силових якостей.

10 хв.

Учні поділяються на дві групи для організації діяльності методом комплексної вправи. Над кожною вправою група працює по 3 хвилини і потім міняється з іншою групою.

  • Зустрічні передачі м’яча в парах.

2 хв.

Чергувати передачі обома руками зверху та знизу по 12-15 передач

  • Зустрічні передачі м’яча в парах в два дотики.

2 хв.

Прийом передачі обома руками зверху над собою і передача двома руками знизу та навпаки. Звертати увагу на висоту траєкторії польоту м’яча.

  • Передача м’яча  обома руками зверху та знизу через сітку у зустрічних колонах.

2 хв.

Учні стають в чотири колони (по дві з кожної сторони). Виконують передачу в зустрічних колонах, а переміщуються після передачі в кінець паралельної колони.

  • Передача двома руками знизу та зверху в колонах із зони два через сітку в зону чотири, із четвертої в другу своєї половини майданчику, а з другої в другу зону через сітку.

 

 

 

 

4 хв.

Учні стають в три колони в другій, четвертій зоні однієї половини майданчику та в другій – протилежної. Переміщення учні здійснюють в колону за рухом м’яча. Дві хвилини передачу виконують за годинниковою стрілкою і дві – в іншому напрямі.

 

 

 

 

  1. Повторити прямий нападаючий удар

6-7 хв.

 

  • Виконання нападаючого удару з власного підкидання

2 хв.

Учні стають в дві колони в другій та четвертій зонах і поточно виконують вправи, після виконання стають в кінець колони в четвертій зоні. Звернути увагу на момент та техніку вистрибування, а також роботу кисті в момент удару.

  • Виконання нападаючого удару з накидуванням партнером

4-5 хв.

Виконують із другої та четвертої зони після передачі партнера з третьої зони. Після виконання удару учень стає в третю зону і виконує накидання м’яча наступному  з його передачі після чого стає в іншу колону.

  • Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (дівчата від лави або в упорі на колінах)
  • Вистрибування з повного присіду, руки вгору

 

Після виконання нападаючого удару учні виконують по 5-10 від підлоги, після наступного 6-8 вистрибувань з повного присяду. Таким чином чергують вправи після кожного виконання удару. Виконати по 4-6 підходів кожної вправи.

 

  1. Тактико-технічні дії під час навчальної гри.
  • Вправи для розвитку гнучності.
  • Робота з картками теоретичних питань

10-11 хв.

Клас ділиться на три команди. Кожна команда зустрічається по колу (гра близько трьох хвилин). Звернути увагу на індивідуальні та командні дії під час розіграшів та організації нападу. Намагатися завершувати розіграші нападаючим ударом. Команда яка вільна від гри виконує вправи для розвитку гнучкості та працює в парах з картками, зачитуючи один одному теоретичні питання. 

Заключна частина (3хв.)

1. Біг, ходьба.

2.Шикування.

1 хв.

2 хв.

 

 

 

Відновити дихання.

Підведення підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання. Організований вихід із залу.

 


Урок №5

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Повторити прямий нападаючий удар з передачі партнера.
  2. Повторити одиночне та подвійне блокування.
  3. Закріпити верхню та нижню прямі подачі.
  4. Вдосконалювати прийом подачі в третю зону.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі, скакалки.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (17 хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

 

 

2. Стройові вправи на місці.

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Приставним кроком з виконанням імітації передачі м’яча двома руками зверху та знизу правим та лівим боком;
  • Приставним кроком вздовж сітки з імітацією блокування;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

4. Комплекс загально розвиваючих вправ в русі.

- В.п. – руки перед груддю, пальці переплетені. Кругові (хаотичні) оберти кистями.

- В.п. – те саме. Хвилеподібні рухи кистями.

 

-  В.п. – права рука внизу, ліва вверху. Зміна положення рук на кожен крок.

- В.п. – руки вперед, різноіменні оберти руками.

- В.п. – руки перед груддю в замок, крок правою – поворот тулуба вліво, крок лівою – поворот тулуба вправо.

- В.п. – руки вгору долонями вверх, пальці переплетені. Крок правою – нахил назад, крок лівою – нахил назад.

- Пружинисті нахили на кожен крок.

 

- В.п. – руки в сторони. Випад правою – поворот тулуба направо, випад лівою – поворот тулуба вліво.

- В.п. – руки вперед, в сторони на рівні плечей. Мах правою до лівої руки – крок вперед, лівою до правої руки – крок вперед.

5. Спеціальні силові вправи:

- В.п. – о.с. за 1 м від стіни.

 

- В.п. – о.с. за 0,5 м до стіни, руки біля плечей. Вистрибування, імітація блокування.

 

- В.п. – лежачи на підлозі на спині, руки за головою. Піднімання тулубу в сід.

- В.п. – лежачи на підлозі обличчям до низу, руки вперед, піднімання одночасно рук та ніг.

3хв.

 

 

 

 

1хв.

3,5-4хв.

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

20 разів

 

10 разів

 

 

 

10-15 разів

 

 

10 разів

 

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

Досягти чіткості виконання.

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

Звернути увагу на техніку виконання передач та блокування;

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

Виконується в колоні по одному.

Одночасно виконувати кругові оберти головою.

 

Одночасно виконувати оберти головою вправо, вліво, вперед, назад.

Руки не згинати, різкий рух руками, амплітуда максимальна.

Амплітуда максимальна, руки прямі.

 

Лікті не опускати, максимально заводити руки назад.

 

Не поспішати, чітко виконувати кожний крок та нахил, подати таз вперед.

 

Крок 15-20см. Ноги не згинати, руками торкатись підлоги.

Спину не нахиляти, випад глибокий.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати.

 

 

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

3-4 стрибки на носках – 1 стрибок на блок, торкнутись долонями стіни в найвищій точці.

Ноги прямі.

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 хв.)

1. Повторити прямий нападаючий удар з передачі партнера

3 хв.

 

  • Виконання нападаючого удару з накидування партнером

3 хв.

Виконують із другої та четвертої зони після передачі партнера з третьої зони. Після виконання удару учень стає в третю зону і виконує накидання м’яча наступному  з його передачі після чого стає в іншу колону.

2. Повторити одиночне та подвійне блокування

7  хв.

 

  • Повторити одиночне блокування

 

 

 

 

 

4 хв.

Учні поділяються на чотири відділення і стають в колони на протилежних сторонах майданчика. В колонах на одній стороні майданчика виконують нападаючий удар з власного підкидання. Учні на протилежній стороні виконують блокування удару, після чого переходять в протилежні колони.

 

  • Повторити подвійне блокування

 

 

 

 

 

3 хв.

Три колони. Учні першої колони виконують нападаючий удар з другої зони. На протилежній стороні учні двох колон виконують подвійне блокування, після чого міняються  в колонах за годинниковою стрілкою. Звернути увагу на своєчасність вистрибування блокуючи, зайняття ними вірної позиції та роботу рук під час блокування

3. Закріпити верхню та нижню прямі подачі

5 хв.

Група ділиться на два відділення. Стають по лицевим лініям волейбольного майданчика, позмінно виконують верхню та нижню прямі подачі в зони 1,5,6. Звернути увагу на точність та техніку виконання подачі.

4.Вдосконалювати прийом м’яча в третю зону після подачі

 

 

 

 

 

 

10 хв.

Група поділяється на три відділення. Перше відділення виконує по черзі подачі. Друге відділення стає на протилежній стороні для прийому подачі. Намагатися виконати прийом м’яча в третю зону і третім торканням перевести м’яч через сітку. Після кожної подачі здійснюється перехід згідно правил волейболу. Звернути увагу на переміщення гравців та вибір місця для прийому, а також тактико технічні дії під час розіграшу. 

  • Стрибки через скакалку

 

Третє відділення в парах позмінно виконують передачу м’яча в стіну (3 по 15-20 разів) та стрибки через скакалку (3 по 40-50 разів). Через три хвилини роботи  відділення міняються місцями по колу

Заключна частина (3 ХВ.)

1. Вправи на розслаблення.

2.Шикування.

1 хв.

2 хв.

 

 

 

Відновити дихання.

Підведення підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання. Організований вихід із залу.

 


Урок №6

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Повторити передачу м’яча із другої зони в четверту.
  2. Закріпити передачу  м’яча двома руками знизу та зверху через сітку.
  3. Тактико технічні дії під час навчальної гри.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі, навісні перекладини, картки з теоретичними питаннями.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (16-17 ХВ.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

3 хв.

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

2. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

 

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Приставним кроком з виконанням імітації передачі м’яча двома руками зверху та знизу правим та лівим боком;
  • Приставним кроком вздовж сітки з імітацією блокування;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

3,5-4хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

Звернути увагу на техніку виконання передач та блокування;

 

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

3. Комплекс загально розвиваючих вправ на місці

7 хв.

Учні розташовані півколом. Комплекс виконується фронтально.

  • В.п. – о.с. права рука вверху, ліва внизу.

1 – 2 – відведення прямих рук назад.

3 – 4 – зміна положення рук, те саме.

 

Руки не згинати, різкий ривок назад.

  • В.п. – о.с. руки в сторони.

1 – 4 – кругові оберти кистями вперед.

5 – 8 – кругові оберти передпліччям вперед.

9 – 12 – оберти прямими руками вперед.

1 – 12 – те ж саме в іншу сторону.

 

Максимальна амплітуда виконання обертів. Під час кожного наступного циклу збільшувати швидкість виконання.

  • В.п. – о.с. руки перед груддю зігнуті в ліктях.

1 – 2 – відведення зігнутих рук назад.

3 – 4 – поворот тулубу ліворуч, відведення прямих рук.

1 – 4 – те ж саме, поворот праворуч.

 

Руки не опускати, різкий рух руками назад.

  • В.п. – о.с. руки на пояси
    1 – 2 – два пружних нахили вліво, права рука вверх.
    3 – 4 – те ж саме вправо.

 

Рука пряма, максимально потягнути руку вверх-в сторону

  • В.п. – широка стійка, ноги нарізно
    1 – 3 – три нахили вперед, руки вперед.
    4 – прогнутися назад, руки назад.

 

Ноги не згинати, руками торкнутись підлоги, під час прогинання назад – п’яток.

  • В.п. – широка стійка, ноги нарізно, нахил вперед, руки в сторони.
    1 – 4 – поворот тулубу в праву та в ліву сторони (вправа «Млин»)

 

Максимальна амплітуда виконання поворотів.

  • В.п. – ноги разом, руки на колінах.
    1 – 4 – кругові оберти в колінних суглобах в праву та ліву сторони.

 

Виконувати в одну сторону одночасно двома ногами, та різнойменно – зовні та в середину.

  • В.п. – сід на лівій, права в сторону пряма.
    1- 4 – перенос ваги тіла з однієї ноги на іншу.

 

П’ятки від підлоги не відривати, таз не піднімати, спину тримати рівною, ногу випрямляти повністю.

4. Спеціальні силові вправи

2,5-3 хв.

 

- В.п. – о.с. за 1 м від стіни.

 

- В.п. – о.с. за 0,5 м до стіни, руки біля плечей. Вистрибування, імітація блокування.

 

- В.п. – лежачи на підлозі на спині, руки за головою. Піднімання тулубу в сід.

 

20 разів

 

10 разів

 

 

 

10-15 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

3-4 стрибки на носках – 1 стрибок на блок, торкнутись долонями стіни в найвищій точці.

Ноги прямі.

 

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 ХВ.)

  1. Повторити передачу із другої зони в четверту

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

Учні поділяються на 6 відділень і стають в колони в другій, четвертій та шостій зонах обох половин майданчика. Виконувати передачу м’яча із зони 6 в зону 4, із зони 4 в зону 2 і з 2 в 6. Особливу увагу звернути на передачу із зони 2 в 4, техніку виконання, висоту та точність траєкторії. Переміщення здійснюється після передачі в протилежну (за годинниковою стрілкою) колону.

  1. Закріпити передачу двома руками зверху та знизу

8 хв.

 

 

  • Передача м’яча через сітку в зустрічних колонах

 

 

 

 

 

 

3 хв.

Учні стають в чотири колони (по дві з кожної сторони). Виконують передачу в зустрічних колонах, а переміщуються після передачі в кінець протилежної  колони.

  • Передача м’яча через сітку з пересуванням

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

Учні розподіляються по парах (м’яч на пару) та виконують потоковим способом передачу через сітку в русі, після кожного виконання міняються місцями.

  1. Тактико технічні дії під час навчальної гри

12 хв.

Учні діляться на три команди та грають за коловою системою (кожна зустріч – 4 хв.). Звернути увагу на тактико технічні дії гравців: переміщення, організація захисту та переходу у напад, під час розіграшів використовувати всі три торкання.

  • Підтягування на перекладині

 

Учні команди, яка вільна від гри, працюють з картками теоретичних питань та виконують підтягування. Дівчата на низькій перекладині 3 х 12-15 разів,  хлопці – 3 х 6-10 разів.

  • Робота з картками  теоретичних питань

 

Заключна частина (3-4 хв.)

  1. Вправи на розслаблення.

1хв.

Відновити дихання

  1. Шикування.

2-3 хв.

Підведення підсумків роботи, оголошення домашнього завдання, організований вихід із залу

 


Урок №7

Модуль: Волейбол

Тема: Передача м’яча двома руками зверху та знизу

Завдання:

  1. Оцінювання передачі м’яча двома руками зверху та знизу через сітку.
  2. Повторення передачі двома руками зверху та знизу вивченими способами.
  3. Спеціальні підвідні вправи для виконання нападаючого удару.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольний майданчик, сітка, м’ячі, гімнастична стінка та лава.

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (17 хв.)

1. Організаційний момент. Шикування, рапорт.

 

 

 

2. Стройові вправи на місці.

3. Різновиди ходьби та бігу:

   Ходьба:

  • Руки вгору – на носках;
  • Руки за голову – на п'ятках;
  • Руки за голову – на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • Руки на поясі – в напівприсіді;
  • Руки на колінах – ходьба в повному присіді, стрибки.

– Біг

  •  Рівномірний біг;
  • Приставним кроком з виконанням імітації передачі м’яча двома руками зверху та знизу правим та лівим боком;
  • Приставним кроком вздовж сітки з імітацією блокування;
  • «змійкою», рукою торкаючись бокової лінії  волейбольного майданчика;
  • Повільний біг.

 

4. Комплекс загально розвиваючих вправ в русі.

- В.п. – руки перед груддю, пальці переплетені. Кругові (хаотичні) оберти кистями.

- В.п. – те саме. Хвилеподібні рухи кистями.

 

-  В.п. – права рука внизу, ліва вверху. Зміна положення рук на кожен крок.

- В.п. – руки вперед, різноіменні оберти руками.

- В.п. – руки перед груддю в замок, крок правою – поворот тулуба вліво, крок лівою – поворот тулуба вправо.

- В.п. – руки вгору долонями вверх, пальці переплетені. Крок правою – нахил назад, крок лівою – нахил назад.

- Пружинисті нахили на кожен крок.

 

- В.п. – руки в сторони. Випад правою – поворот тулуба направо, випад лівою – поворот тулуба вліво.

- В.п. – руки вперед, в сторони на рівні плечей. Мах правою до лівої руки – крок вперед, лівою до правої руки – крок вперед.

5. Спеціальні силові вправи:

- В.п. – о.с. за 1 м від стіни.

 

- В.п. – о.с. за 0,5 м до стіни, руки біля плечей. Вистрибування, імітація блокування.

 

- В.п. – лежачи на підлозі на спині, руки за головою. Піднімання тулубу в сід.

- В.п. – лежачи на підлозі обличчям до низу, руки вперед, піднімання одночасно рук та ніг.

3хв.

 

 

 

 

1хв.

3,5-4хв.

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

20 разів

 

10 разів

 

 

 

10-15 разів

 

 

10 разів

 

 

Перевірити готовність учнів до уроку. Повідомлення завдань уроку, правила техніки безпеки під час занять волейболом.

Досягти чіткості виконання.

В колону один за одним, дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

 

Спину тримають рівною.

 

 

Стрибки виконувати за рахунок роботи стоп.

 

Дихання рівномірне (два кроки – вдих, два - видих). Дотримуватись дистанції.

Звернути увагу на техніку виконання передач та блокування;

 

 

 

 

 

Поступовий перехід на ходьбу, відновити дихання.

Виконується в колоні по одному.

Одночасно виконувати кругові оберти головою.

 

Одночасно виконувати оберти головою вправо, вліво, вперед, назад.

Руки не згинати, різкий рух руками, амплітуда максимальна.

Амплітуда максимальна, руки прямі.

 

Лікті не опускати, максимально заводити руки назад.

 

 

Не поспішати, чітко виконувати кожний крок та нахил, подати таз вперед.

 

Крок 15-20см. Ноги не згинати, руками торкатись підлоги.

Спину не нахиляти, випад глибокий.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати.

 

 

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

3-4 стрибки на носках – 1 стрибок на блок, торкнутись долонями стіни в найвищій точці.

Ноги прямі.

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 ХВ.)

  1. Повторення передачі м’яча через сітку двома руками знизу  та зверху

4 хв.

 

  • Передача м’яча через сітку з пересуванням

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

Учні розподіляються по парах (м’яч на пару) та виконують потоковим способом передачу через сітку в русі, після кожного виконання міняються місцями.

  1. Оцінювання передачі м’яча двома руками зверху та знизу через сітку

7 хв.

Група ділиться на три відділення і працюють за коловою системою. Перша група виконує вправу «передача м’яча через сітку» на оцінку

  1. Повторення передачі двома руками знизу та зверху біля стіни
  • Віджимання від лави в упорі позаду

7 хв.

Друга група працює біля стіни (м’яч на пару), по черзі виконуючи передачі в стіни двома руками зверху та знизу на відстані 2-3 м, по 10-15 разів.  Незадіяні учні виконують віджимання від лави в упорі позаду (хлопці  - 3 х 20, дівчата – 3 х 15)

  1. Спеціальна підвідна вправа для виконання нападаючого удару
  • Присідання на одній нозі

7 хв.

Третя група біля стіни з іншого боку майданчику по черзі виконують нападаючий удар в упорному положенні в підлогу за один метр від стіни з відстані 3-4 метрів. Намагатися виконати якомога більше ударів не зупиняючись.

Не задіяні учні виконують присідання на одній нозі з опорою біля гімнастичної стінки (хлопці – 3 х 8-10, дівчата – 3 х 6-9 на кожній нозі).

Заключна частина (3 хв.)

  1. Біг, ходьба

1 хв

Відновити дихання

  1. Шикування

2 хв.

Підведення підсумків роботи, оголошення домашнього завдання, організований вихід із залу

 

doc
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку