Конспект уроку для 6 класу з теми "Цілі числа"
Тема уроку
Цілі числа та їх властивості.
Мета уроку:
1. Познайомити учнів із поняттям цілих чисел.
2. Навчити розрізняти додатні, від’ємні числа та нуль.
3. Вміти зображати цілі числа на числовій осі.
4. Розвинути навички порівняння цілих чисел.
Тип уроку:
Урок вивчення нового матеріалу
Обладнання:
1. Числова вісь
2. Презентація (за наявності) або ілюстрації числової осі
Хід уроку
І. Організаційний момент (2-3 хв)
1. Привітання учнів.
2. Перевірка присутніх, налаштування на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв)
1. Пригадуємо поняття "натуральні числа".
2. Обговорення прикладів чисел у реальному житті, які можуть бути більшими або меншими за нуль (температура, борг тощо).
ІІІ. Пояснення нового матеріалу (20 хв)
1. Поняття цілих чисел:
o Ознайомлення з терміном "цілі числа". Цілі числа включають додатні числа, від'ємні числа та нуль.
o Приклади: +5, -3, 0, +12, -8.
2. Числова вісь:
o Розміщення чисел на числовій осі. o Пояснення, що ліворуч від нуля знаходяться від’ємні числа, праворуч — додатні. o Нуль є нейтральним числом, що розділяє додатні та від’ємні числа.
3. Порівняння цілих чисел:
o На числовій осі будь-яке число правіше іншого є більшим за нього. o Наприклад: -2 < 1, -5 < -3, 0 < 4.
ІV. Закріплення знань (10 хв)
Вправи на порівняння чисел
1. Порівняйте числа, поставте знак ">","<" або "=":
o −4-4−4 і −7-7−7 o 333 і −1-1−1 o 000 і −5-5−5 o −6-6−6 і −3-3−3 o 222 і 222
2. Знайдіть найбільше і найменше число з ряду:
o −8,4,−3,0,7-8, 4, -3, 0, 7−8,4,−3,0,7 o −12,−5,0,−1,6-12, -5, 0, -1, 6−12,−5,0,−1,6
2. Розміщення на числовій осі
1. Розмістіть наступні числа на числовій осі: −5,−2,0,3,6-5, -2, 0, 3, 6−5,−2,0,3,6.
2. Яке число знаходиться правіше: −3-3−3 чи 111? Поясніть чому.
3. Визначте, яке число знаходиться між:
o −4-4−4 і −2-2−2 o −1-1−1 і 111
3. Задачі з реального життя
1. Температура вранці була −2C-2^\circ C−2C, а вдень піднялася до 5C5^\circ C5C. На скільки градусів змінилася температура?
2. На рахунку в банку було −300-300−300 гривень (борг). Після погашення боргу залишилося 100100100 гривень. Яку суму внесли на рахунок?
3. Микола піднявся на висоту 333 метри, а потім опустився на −4-4−4 метри. На якій висоті він тепер?
4. Самостійна робота з цілими числами
1. Знайдіть протилежне число для кожного з наступних: 5,−9,0,7,−35, -9, 0, 7, -35,−9,0,7,−3.
2. Запишіть в порядку зростання числа: −10,3,−1,5,−7,0-10, 3, -1, 5, -7, 0−10,3,−1,5,−7,0.
3. Скільки цілих чисел знаходиться між −4-4−4 і 333?
V. Підсумок уроку (5 хв)
1. Підсумування матеріалу: що таке цілі числа, як вони зображуються на числовій осі.
2. Коротке повторення правил порівняння.
VI. Домашнє завдання
1. Намалювати числову вісь та позначити на ній кілька додатних і від’ємних чисел.
2. Виконати вправи на порівняння чисел (приклади можуть бути в підручнику або зошиті).