Цінності життя та проблеми взаємин батьків і дітей у творі Е. Сігела «Історія одного кохання»

Про матеріал
Розробка уроку за темою "Цінності життя та проблеми взаємин батьків і дітей у творі Е. Сігела "Історія одного кохання" стане у нагоді вчителям зарубіжної літератури.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Цінності життя та проблеми взаємин батьків і дітей у творі Е. Сігела «Історія одного кохання»

Мета: дослідити стосунки батьків і дітей у творі, їхні життєві цінності, вчитися характеризувати художні образи, простежити особливості їхньої внутрішньої зміни, формувати навички аналізу творів сучасної літератури, виховувати почуття поваги та взаєморозуміння.

Обладнання: фрагменти кінострічки, роздатковий матеріал «Порівняльна таблиця двох родин», підручник.

Тип уроку: удосконалення вмінь та навичок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  • Бліц опитування
  • Коли книжка Е. Сігела «Історія одного кохання» побачила світ? (14 лютого 1970 р)
  • Яку роль зіграла музика Френсіса Лея в кінострічці за мотивами твору? (музична тема набула світової популярності, мелодія стала хітом, була нагороджена премією)
  • Визначте жанр твору Е. Сігела «Історія одного кохання». У чому своєрідність жанру?

(кіноповість – це твір, якій спочатку був написаний як сценарій фільму, потім перероблений для читання (при переробці вилучаються специфічні кінематографічні терміни, розширюються діалогічні сцени, вводяться ліричні відступи тощо)

  • Сформулюйте тему твору. (розповідь про кохання двох молодих людей різного соціального стану)
  • Які проблеми порушує автор у творі? (справжнє кохання, взаєморозуміння, життя і смерть, відповідальність за власний вибір, взаємини батьків і дітей)

 

Мотивація

«Це красиво! І романтично!» - говорили кіноглядачі. «Це банальна книга, яка просто не підпадає під категорію літератури», - говорили критики. Дві кардинально протилежні позиції зіткнулися і на хвилі піднесли книгу до бестселера. У чому секрет популярності книги?

Сьогодні ми продовжимо знайомство з героями і спробуємо дослідити вічну проблему взаємин батьків та дітей.

 

  1. Оголошення теми, мети уроку

Учитель. Історія про трагічне кохання двох молодих людей привернула увагу читачів. Твір був перекладений 33 мовами, і майже кожний п’ятий американець прочитав його. У творі немає негативних персонажів, наркотиків і брутальності, але є смерть, яка вчить пробачати і цінувати.

 

Бестселер (той, що добре продається) – популярна книжка, яка потрапила до списку тих, які найбільше продаються.

 

Проблемне запитання: Книга «Історія одного кохання» - банальна історія чи соціальне явище?

 

  • Скласти асоціативний портрет двох родин Берретта та Кавіллері

 

  • Діалог з текстом
  • Що ми дізналися про родину Олівера під час його знайомства з Дженніфер Кавіллері?

(стор. 281 «Бо така вже мені випала доля – бути родичем отого типа, що збудував Корпус Берретта, найбільшу й найпотворнішу споруду на території Гарвардського університету, колосальний пам’ятник багатству, марнославству й безпардонному гарвардському снобізму моєї родини»)

  • Що таке снобізм? (це модель поведінки або стиль життя, що полягає в копіюванні манер, смаків, поведінки вищого суспільства)
  • Виразно прочитайте уривок про гостини у родині Берретта  стор. 284 «Питаєте, нащо я віз її на оглядини?...»
  • Якими є стосунки Олівера з батьком? Чи справді Олівер бунтує проти батька?
  • Як називає свого батька Олівер? (Старий Не-хи-хи)
  • Як ви ставитеся до взаємин «війна до переможного кінця»?
  • Чи дійсно батько не любив сина? Наведіть аргументи, які свідчать про протилежне.

 

  • Виразно прочитайте уривок про гостини родини Кавіллері стор. 287
  • А якими є стосунки Дженні та її батька? Як Дженні називає свого батька? Про що це свідчить?
  • Чому Філ заборонив Дженні кермувати автомобілем? Як це характеризує його?
  • Порівняйте гостини Олівера і Дженні у їхніх батьків. Де була щиріша атмосфера? Що впливало на неї?
  • Що означають слова Філа : «Не порушуй одинадцятої заповіді»? (Філ просить доньку не цуратися свого батька після того, як вона стане місіс Олівер Берретт ІV)
  • Що ви можете сказати про життєві цінності двох родин?

 

  • Виразно прочитайте уривок стор. 291 про запрошення на ювілей. Проаналізуйте епізод. Як поводяться Олівер і Дженні?
  • Яке ставлення Дженні до конфлікту Олівера з батьком? Чому вона намагається їх помирити?
  • Які аргументи наводить Дженні, щоб вмовити Олівера поїхати на ювілей? («Чи ти хочеш, щоб він приліз до тебе навколішках? …він подає тобі руку» стор. 291; «Йому боляче, Олівере! …батькове серце спливає кров’ю» стор. 293)
  • Який вчинок Олівера ІІІ свідчить про любов до сина? («Олівере, я приїхав допомогти» стор. 298)
  • Яке значення мали взаємини з батьками в історії кохання Олівера і Дженні

 

  • Пригадайте твір Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Чи можна порівняти стосунки батька і сина у творах Дж Олдріджа і Е. Сігела? Чи є спільні мотиви у вирішенні цього конфлікту у творах?

 

  • «Займи позицію»

Книга «Історія одного кохання» - банальна історія чи соціальне явище?

 

  1. Рефлексія
  • Про що мріяла Дженні? (мрією дівчини було поїхати до Парижу, влаштуватися на престижну роботу, але вона обрала Олівера: «Мені потрібний ти …» стор. 295)
  • Як ви розумієте слова: «Кохання – це коли ні про що не шкодуєш»?
  • Чому проблема взаємин батьків і дітей є вічною проблемою?
  • Яким настроєм просякнутий твір?

 

  1. Домашнє завдання: стор. 299 № 20 «Послухайте музику Френсіса Лея, створену до фільму «Історія одного кохання». Чи вдалося композиторові передати настрій книги?

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
7247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку