Презентація до уроку за темою "О. С. Пушкін. Значення творчості О. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики"
О. С. Пушкін. Значення творчості О. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики
Номер слайду 2
Мета. Повторити відомості про основні етапи життєвого і творчого шляху О. С. Пушкіна, його зв'язки з Україноюобговорити значення творчості Пушкіна для російської та світової літературивизначити провідні теми та мотиви лірики поетарозвивати навички аналізу ліричного твору?
Номер слайду 3
1. Навчання в Ліцеї (1811-1817) 2. Петербурзький період (1817-1820) 3. Південне заслання (1820-1824) 4. Північне заслання (1824-1826) 5. Московський період (1826-1830) 6. Болдинська осінь (1830) 7. Життя та творчість 1830-х років (1831—1837) Періоди життя
Номер слайду 4
Провідні теми і мотиви поезіїа)тема свободи;б) громадянсько-патріотична тема;в) тема призначення поета і поезії;г) тема дружби;д) вірші про кохання;е) філософська лірика.
Номер слайду 5
«Я помню чудное мгновенье» —«К***»Анна. Керн
Номер слайду 6
Анна. Оленина. Я вас любил
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Exegi monumentum. Я памятник себе воздвиг нерукотворный,К нему не зарастет народная тропа,Вознесся выше он главою непокорной. Александрийского столпа. Нет, весь я не умру — душа в заветной лире. Мой прах переживет и тленья убежит —И славен буду я, доколь в подлунном мире. Жив будет хоть один пиит. Слух обо мне пройдет по всей Руси великой,И назовет меня всяк сущий в ней язык,И гордый внук славян, и финн, и ныне дикой. Тунгус, и друг степей калмык. И долго буду тем любезен я народу,Что чувства добрые я лирой пробуждал,Что в мой жестокий век восславил я Свободу. И милость к падшим призывал. Веленью божию, о муза, будь послушна,Обиды не страшась, не требуя венца,Хвалу и клевету приемли равнодушно. И не оспоривай глупца.
Номер слайду 9
Мій пам’ятник стоїть триваліший від міді. Піднісся він чолом над царські піраміди. Його не сточить дощ уїдливий, гризький, Не звалить налітний північний буревій, Ні років довгий ряд, ні часу літ невпинний, Я не умру цілком: єства мого частина Переживе мене, і від людських сердець Прицматиму хвалу, поки понтифік-жрець Ще сходить з дівою в високий Капітолій, І де шумить Авфід в нестриманій сваволі, І де казковий Давн ратайський люд судив,- Скрізь говоритимуть, що простих син батьків Я перший положив на італійську міру Еллади давній спів. Так не таїсь від миру, І лавром, що зростив святий дельфійський гай, О, Мельпомено, ти чоло моє звінчай. Микола Зеров. Горацій “До Мельпомени” (ІІІ, 30)Горацій (з латинської)
Номер слайду 10
Яку роль відіграє поезія в житті сучасного суспільства та сучасної людини. Чому, на вашу думку, розглянуті на уроці вірші вважають перлинами світової лірики?Пригадайте вивчений у 7-му класі вірш О. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». До якої тематичної групи його можна віднести? Які мотиви є в ньому провідними?