Цитати видатних педагогів про навчання. Поняття народної педагогіки

Про матеріал
Конспект містить цитати видатних педагогів про навчання, що допоможутьт краще зрозуміти погляди кожного з них. Поняття народної педагогіки. Може бути корисно студентам педагогічних коледжів/університетів.
Перегляд файлу

Робота

студентки групи По-17-2/9

КЗВО «ДПК»ДОР»

Рибальченко Юлії

Узагальнююча таблиця «Видатні педагоги про процес навчання»

Педагог

Цитата

А. Макаренко

«Я під цілями виховання зазначав розумію програму людської особи, проблему людського характеру, причому в поняття характеру я вкладаю весь зміст особистості, тобто і характер зовнішніх проявів, і внутрішньої переконаності, і політичне виховання, і знання, і геть усю картину людської особи; я вважаю, що ми, педагоги, повинні мати таку програму людської осо­би, до якої ми повинні прагнути».

К.Ушинський

«Що сказали б ви про архітектора, який, закладаю­чи нову будівлю, не зумів би відповісти вам на запитання, що він хоче будувати? Те саме повинні ви сказати й про вихователя, який не зуміє чітко й точно визначити вам мету своєї виховної діяльності...».

В.О.Сухомлинський

«Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці.»

Конфуцій

“Навчання без міркування – даремне, міркування без навчання – небезпечне”.

А.Франс

“Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її”.

А. Барбюс

Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

Ш.Амонашвілі

Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспі­шатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.

М.Ебнер-Ешенбах

Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня

Р.Емерсон

Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму.

Конфуцій

Авторитет приходить від розуму, а не розум від авто­ритету

М.О.  Добролюбов

"Чим більше вчитель пам'ятатиме, що учні дивляться на нього, як на істоту вищу,— тим сильніший буде його вплив на дітей,— тим більше радості даватиме кожна його похвала, тим глибше уп'ється в серце учня кожний докір його, а значить, і вся справа виховання буде незрівнянно благотворнішою".

 

В.О.Сухомлинський

...Учителю потрібно володіти величезним талантом людинолюбства і безмежною любов'ю до своєї праці й перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — а без цих важливих якостей праця педагога перетворюється в муку.

Д.Лихачов

Я приймаю близько до серця всі турботи вчителів, тому що завжди вважав цю професію найголовнішою на світі. Учительство — це мистецтво, праця не менш творча, ніж праця письменника чи композитора, а більш важка і відповідальна. Учитель звертається до людської душі не через музику, як композитор, не за допомогою кольорів, як художник, а безпосередньо. Виховує своєю особистістю, своїми знаннями і любов'ю, своїм ставленням до світу.

І.Труслов

Повинно було б бути два види виховання. Одне б навчало, як заробляти на життя, друге - як жити.

Г.Іванов

Творчість – це  не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами

 

Творча робота «Народна педагогіка про навчання»

Народна педагогіка – це система поглядів народу на освіту й виховання дітей і молоді. Вона створювалася протягом століть, збагачувалася, удосконалювалася та є результатом колективного творчого внеску багатьох поколінь у духовну скарбницю народу, багатющим і невичерпним джерелом людяності, гідності, мудрості, гуманності.

Кожен народ творить свою педагогіку, яка є глибоко національною за змістом, відображає його економічний, історичний, культурний, національний шлях розвитку, включає загальнолюдські основи.

Похожее изображениеГоворячи про народну педагогіку, не можна не згадати слів М.Т. Рильського:

Немає мудріших, ніж народ, учителів, У нього кожне слово –

це перлина, Це праця, це натхнення

це людина.

 

Похожее изображениеМова в народній педагогіці відіграє вирішальну роль у засвоєнні знань, вона є засобом спілкування, засобом задоволення інтелектуальних і духовних запитів дітей. Тому завжди так високо шанувалося слово: «Красне слово – золотий ключ». «Коня керують уздами, а людину – словами».

Історичний досвід показав, що навчання і виховання треба розпочинати з раннього віку. Народна мудрість орієнтувала саме на це. Народні афоризми твердять: «Не кайся рано встати, а замолоду вчитись», «Чого Петрусь не навчиться, того й Петро не буде вміти», «Хто рано підводиться, за тим і діло водиться», «Чого в молодості навчишся, те на старість як знайдеш».

Народна педагогіка дає високу оцінку науковим знанням. Зверніть увагу на образні народні висловлювання: «Не там щастя, куди люди направляють, а там, куди наука веде», «Око бачить далеко, а розум ще дальше», «Наука у ліс не веде, а з лісу виводить», «Науки ні вода не затопить, ні вогонь не спалить», «Чим більше науки, тим довші руки», «За науку – цілуй батька і матір у руку», «Хто добре учиться, той буде добре й робить.

Змістом виховання і навчання народної (етнічної) педагогіки є реальний процес повсякденного побутового і трудового життя людей, а основними засобами – спостереження, образ і багаторазові повторення дій різних людей.Картинки по запросу українське навчання у давні часи

Ідеалом людини у слов’ян були люди, які зображені у фольклорі. Це люди працьовиті, мудрі, чесні, совісні, гуманні, патріоти, відважні захисники Батьківщини…Такими людьми є Іван, Василиса Премудра, Ілля Муромець, Добриня Нікитич та інші.

Джерелами народної педагогіки є фольклор – усна народна творчість.

 

docx
Додав(-ла)
Ry Julia
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 квітня 2022
Переглядів
17748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку