Робота
студентки групи По-17-2/9
КЗВО «ДПК»ДОР»
Рибальченко Юлії
Узагальнююча таблиця «Видатні педагоги про процес навчання»
Педагог |
Цитата |
А. Макаренко |
«Я під цілями виховання зазначав розумію програму людської особи, проблему людського характеру, причому в поняття характеру я вкладаю весь зміст особистості, тобто і характер зовнішніх проявів, і внутрішньої переконаності, і політичне виховання, і знання, і геть усю картину людської особи; я вважаю, що ми, педагоги, повинні мати таку програму людської особи, до якої ми повинні прагнути». |
К.Ушинський |
«Що сказали б ви про архітектора, який, закладаючи нову будівлю, не зумів би відповісти вам на запитання, що він хоче будувати? Те саме повинні ви сказати й про вихователя, який не зуміє чітко й точно визначити вам мету своєї виховної діяльності...». |
В.О.Сухомлинський |
«Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці.» |
Конфуцій |
“Навчання без міркування – даремне, міркування без навчання – небезпечне”. |
А.Франс |
“Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її”. |
А. Барбюс |
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. |
Ш.Амонашвілі |
Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем. |
М.Ебнер-Ешенбах |
Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня |
Р.Емерсон |
Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму. |
Конфуцій |
Авторитет приходить від розуму, а не розум від авторитету |
М.О. Добролюбов |
"Чим більше вчитель пам'ятатиме, що учні дивляться на нього, як на істоту вищу,— тим сильніший буде його вплив на дітей,— тим більше радості даватиме кожна його похвала, тим глибше уп'ється в серце учня кожний докір його, а значить, і вся справа виховання буде незрівнянно благотворнішою".
|
В.О.Сухомлинський |
...Учителю потрібно володіти величезним талантом людинолюбства і безмежною любов'ю до своєї праці й перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — а без цих важливих якостей праця педагога перетворюється в муку. |
Д.Лихачов |
Я приймаю близько до серця всі турботи вчителів, тому що завжди вважав цю професію найголовнішою на світі. Учительство — це мистецтво, праця не менш творча, ніж праця письменника чи композитора, а більш важка і відповідальна. Учитель звертається до людської душі не через музику, як композитор, не за допомогою кольорів, як художник, а безпосередньо. Виховує своєю особистістю, своїми знаннями і любов'ю, своїм ставленням до світу. |
І.Труслов |
Повинно було б бути два види виховання. Одне б навчало, як заробляти на життя, друге - як жити. |
Г.Іванов |
Творчість – це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами |
Творча робота «Народна педагогіка про навчання»
Народна педагогіка – це система поглядів народу на освіту й виховання дітей і молоді. Вона створювалася протягом століть, збагачувалася, удосконалювалася та є результатом колективного творчого внеску багатьох поколінь у духовну скарбницю народу, багатющим і невичерпним джерелом людяності, гідності, мудрості, гуманності.
Кожен народ творить свою педагогіку, яка є глибоко національною за змістом, відображає його економічний, історичний, культурний, національний шлях розвитку, включає загальнолюдські основи.
Говорячи про народну педагогіку, не можна не згадати слів М.Т. Рильського:
Немає мудріших, ніж народ, учителів, У нього кожне слово –
це перлина, Це праця, це натхнення
це людина.
Мова в народній педагогіці відіграє вирішальну роль у засвоєнні знань, вона є засобом спілкування, засобом задоволення інтелектуальних і духовних запитів дітей. Тому завжди так високо шанувалося слово: «Красне слово – золотий ключ». «Коня керують уздами, а людину – словами».
Історичний досвід показав, що навчання і виховання треба розпочинати з раннього віку. Народна мудрість орієнтувала саме на це. Народні афоризми твердять: «Не кайся рано встати, а замолоду вчитись», «Чого Петрусь не навчиться, того й Петро не буде вміти», «Хто рано підводиться, за тим і діло водиться», «Чого в молодості навчишся, те на старість як знайдеш».
Народна педагогіка дає високу оцінку науковим знанням. Зверніть увагу на образні народні висловлювання: «Не там щастя, куди люди направляють, а там, куди наука веде», «Око бачить далеко, а розум ще дальше», «Наука у ліс не веде, а з лісу виводить», «Науки ні вода не затопить, ні вогонь не спалить», «Чим більше науки, тим довші руки», «За науку – цілуй батька і матір у руку», «Хто добре учиться, той буде добре й робить.
Змістом виховання і навчання народної (етнічної) педагогіки є реальний процес повсякденного побутового і трудового життя людей, а основними засобами – спостереження, образ і багаторазові повторення дій різних людей.
Ідеалом людини у слов’ян були люди, які зображені у фольклорі. Це люди працьовиті, мудрі, чесні, совісні, гуманні, патріоти, відважні захисники Батьківщини…Такими людьми є Іван, Василиса Премудра, Ілля Муромець, Добриня Нікитич та інші.
Джерелами народної педагогіки є фольклор – усна народна творчість.