Давньогрецька легенда «Соняшник». Інтегроване заняття: Читання, Українська мова, Я досліджую світ, Математика, Дизайн і технології.Майстер-клас.

Про матеріал
Інтегроване заняття: Читання, Українська мова, Я досліджую світ Математика, Дизайн і технології. Майстер-клас. Давньогрецька легенда "Соняшник". Матеріал можна використати як для проведення уроків у 4 класі, так і для майстер-класу з вчителями початкових класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Давньогрецька легенда «Соняшник». Інтегроване заняття: Читання, Українська мова, Я досліджую світ, Математика, Дизайн і технології. Майстер-клас. Ліцей № 243 Лідія Миколаївна Дончук Київ 2024

Номер слайду 2

Очікувані результати: учні аналізують прочитане; знайомляться з легендами; вчаться складати розповідь по прочитаному тексту; удосконалюють навички правильного виразного читання; розвивають зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачують словниковий запас, розширюють світогляд, проводять дослідницьку діяльність, пошукову роботу, проявляють творчі здібності, креатив, любов до рідної природи, бажання оберігати її.

Номер слайду 3

Емоційне налаштування. Посміхніться! Повторюйте за мною: Я - учень! Я - учениця! Я хочу все знати! Я досліджую! Я вмію! Я думаю! Я знаю! Я творча особистість! Я - зірка!

Номер слайду 4

Мотиваційне налаштування. І. На полях у нас росте, сонце ясне, золоте,Жовте око, жовті вії, та чомусь воно не гріє. Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sonyashnikІІ. Мозковий штурм. 1. В золотому решеті багато чорних хаток. В кожній такій хатинці білесенькі смачні гостинці. 2. Височенький я, стрункий, Капелюшок гарний маю, Його за сонцем повертаю, Тому й назву таку маю.І І олію з мене б’ють, і макуху дістають, І у тісто додають.

Номер слайду 5

Робота в парах. Гра «Склади слово»Учні отримують завдання на листках. Складають слова. зі слова СОНЯШНИК Хто зміг скласти найбільше?

Номер слайду 6

Перевіряємо роботи! Соняшник: син Соня соки сон коси як (тварина) сни ясно книш (хліб) оси носи Ян шик носик синя (фарба)

Номер слайду 7

Мотивація навчальної діяльності. - Віддавна люди прагнули зрозуміти, як виникли земля, небо, зорі, хто створив рослини, тварини, людей. У розповідях давні люди відображали свої уявлення про навколишній світ та його походження, подвиги незвичайних людей, котрі сприймалися як достовірні. Краса навколишнього світу, різноманіття рослин і тварин вражали людей. Мабуть, саме тому існує чимало творів про загадковий рослинний і тваринний світ . Як же називаються ці твори? Так, це легенди. Що ж таке легенди?  Легенда – це поетична оповідь про історичну подію, дива природи, подвиги незвичайних людей, усне народне оповідання про чудесну пригоду, котра сприймається як достовірна.

Номер слайду 8

Повідомлення теми і мети уроку.- Настала осінь. Прохолодно, люди закінчують прибирати з полів вирощене важкою працею. - Що ж збирають восени?- В останню чергу збирають кукурудзу, соняшник, цукрові буряки. Що вам відомо про соняшник. Давайте складемо «Асоціативний кущ» до слова соняшник.2. Робота у групах. Вправа «Асоціативний кущ»: Правила складання асоціативного куща:- Записати на дошці в центрі ключове слово чи фразу;- Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку;- Ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість;- Записувати всі ідеї, які з’являються чи скільки дозволяє час.

Номер слайду 9

Соняшник Високий стрункий має смачне насіннясхожий на сонечкожовтенькийгарна фотозона барвистий

Номер слайду 10

Робота над давньогрецькою легендою «Соняшник». 1. Відео: https://youtu.be/udm. JQ-70dj. M 2. Щоденні 5. Слухаю і розумію.-Читання тексту вчителем. -Які думки виникли в учнів після слухання.- Що нового ви дізналися з тексту? - Словникова робота: Водяна німфа – це божества природних сил у грецькій міфології дівчата, жінки. Клітія володіє мудрістю, таємницями сил природи. 3. Щоденні 5. Читаю для себе. Вправа «Бджілки». (напівголосне читання учнів, кожен - у своєму темпі).  4. Виконання завдань, поданих після легенди на ст.29.

Номер слайду 11

-Як ви думаєте, чи все ми знаємо про цю струнку рослину? Сьогодні зможемо дізнатися більше про соняшник.. Відео https://youtu.be/ZW_-PEQjy. GUПрийом «Перевернутий клас». «Здивуй усіх». Напередодні уроку учні отримали завдання, знайти цікаву інформацію про соняшники. Всього за півроку рослина може вирости до 2-х метрів, є дивовижною культурою, з якою пов'язано багато цікавих фактів. * Порожню квітку соняшника без насіння можна використовувати в якості природного очищуючого фільтру. Головка соняшника складається із 2000 мініатюрних квітів, які перетворюються на насіння після запилення. Квіти соняшника полюбляють бджоли. Саме тому соняшники вирощують у регіонах, де займаються бджільництвом. Наша країна є найбільшим у світі експортером соняшникової олії (приблизно 40% світового експорту), в Україні виробляється приблизно 20% соняшникової олії світу. Україна вже багато років є найбільшим виробником соняшникового насіння.

Номер слайду 12

Дослідницька діяльність. Для досліду потрібно: насіння соняшника, папір, олівець. Діти складають аркуш вдвічі, всередину кладуть насіння соняшника. За допомогою ручки чи олівця»прес». Що побачили на папері? Про що це свідчить?

Номер слайду 13

Виставка продуктів, виготовлених з насіння соняшника. Фізкультхвилинка. https://youtu.be/ZXrf. XF_02 RE

Номер слайду 14

Технологія «Сенкан». Тема «Соняшник». Що таке сенкан? Як його написати? Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків. 1. Перший рядок-тема (іменник). 2. Другий- опис теми (два прикметники). 3. Третій-називає дію, пов’язану з темою,складається з трьох дієслів. 4. Четвертий рядок-фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, власні почуття. Скласти речення, вислів. 5. Останній рядок - одне слово- синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Номер слайду 15

Соняшник. 2. Високий, жовтий, сонячний… 3. Росте, повертається, красується, жовтіє… 4. Соняшник повертає за сонечком своє золоте решето. 5. Сонях, сояшник, посонячник.

Номер слайду 16

Кулінарний калейдоскоп. Тема: Використання олії у кулінарії. *Що готують, використовуючи олію. * У які страви додають олію? * Які із згаданих страв ви готуєте? * Поділіться своїми рецептами.

Номер слайду 17

Майстер-клас «Виготовляємо соняшник». Заздалегідь підготовлений папір, ножиці, клей. Деякі учні отримують шаблони пелюсток соняшника. Алгоритм виготовлення соняшника: 1) Аркуш жовтого чи помаранчевого кольору ділимо навпіл по довжині та розрізаємо. 2) Згинаємо отримані прямокутники навпіл, потім ще тричі. 3) Малюємо на зігнутому папері шаблон пелюстки соняшника. 4) Вирізаємо шаблони. 5) З паперу вишневого, коричневого або помаранчевого кольору вирізаємо серединку соняшника – круг відповідного розміру. 6) На серединку, тобто на круг наклеюємо пелюстки. 7) Вирізаємо стебло та листя. 8) Демонстрація виробів. !!! Можна використовувати інші технології виготовлення соняшника. Наприклад, рвана аплікація. Виставка дитячих робіт.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Цікава математика. Задачі: 1. Соняшник - це квітка медонос. Коли він цвіте, бджоли збирають нектар і пилок. Один гектар соняшника «дає» 50 кг меду. А скільки кг меду дає 100 га?(5000 кг) 2. З 5 кг соняшникового насіння можна виготовити 1 л олії. Скільки олії можна віджати з 10 кг?(2л), з 20 кг (4 л), з 50 кг (10 л), із 100 кг (20 л).

Номер слайду 20

Рефлексія. 1. Чи дізналися щось нове під час заняття? Ваші очікування здійснилися? 2. Чи змогли б продовжити асоціативний кущ до слова соняшник?(медонос, має лікувальні властивості, фарби виготовляють, прикрашають клумби). 3. Самооцінювання навчальної діяльності під час заняття.4. Намалюйте ваш настрій.

Номер слайду 21

Література:https://youtu.be/udm. JQ-70dj. M https://youtu.be/ZW_-PEQjy. GUhttps://agrokorm.ua/news/holding/2023/09/13/18804 https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-na-temu-asotsiatyvnyi-kushch-652686.htmlhttps://naurok.com.ua/urok-divovizhniy-sonyashnik-133764.html Дякую за співпрацю!

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
11 листопада
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку