Розробка уроку з розвитку зв'язного мовлення для 4 класу
Тема: Культура українців. Складаємо зв'язані між собою речення, що описують зміст фотоілюстрації.
Мета уроку:
-
Навчальна: Формувати в учнів уміння складати зв’язні тексти за фотоілюстраціями, використовуючи різноманітні види речень; поглибити знання учнів про українську культуру.
-
Розвиваюча: Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву, пам’ять.
-
Виховна: Виховувати повагу до українських традицій та звичаїв, любов до рідного краю.
Обладнання:
-
Підручник з української мови, зошити, кольорові олівці, фломастери.
-
Картинки або слайди з зображенням українських обрядів, традицій, народних костюмів, свят.
-
Інтерактивна дошка або проектор (за наявності).
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Мотивація навчальної діяльності.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда:
-
Що таке культура?
-
Які елементи входять до поняття «українська культура»? (Народні звичаї, обряди, свята, музика, танці, мистецтво, мова тощо.)
-
Які українські свята ви знаєте?
-
Які українські народні костюми вам відомі?
-
Гра «Відгадай загадку» (загадки про українські символи, обряди).
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
-
Розповідь учителя про українську культуру:
-
Українська культура – це багатющий скарб, який передається з покоління в покоління. Вона відображає історію, звичаї, побут українського народу.
-
Українські народні костюми, пісні, танці, обряди – це все невід’ємна частина нашої культури.
-
Ми повинні знати і шанувати свою культуру, передавати її наступним поколінням.
-
Демонстрація фотоілюстрацій:
-
Вчитель демонструє учням різноманітні фотоілюстрації, пов’язані з українською культурою (наприклад, весілля, колядування, святкування Івана Купала, українські народні інструменти)
-
.
-
-
Учні разом з учителем описують кожну фотографію, використовуючи прості речення.
ІV. Закріплення матеріалу.
-
Робота в парах:
-
Учні отримують по одній фотографії і складають невелику розповідь про те, що на ній зображено.
-
Приклад фотографії: українська дівчина в вишиванці з вінком на голові.
-
Зразок розповіді: На фотографії зображена українська дівчина. Вона одягнена у вишиванку – це наш національний одяг. На голові у дівчини вінок з квітів. Вона посміхається і тримає в руках калину – символ України.
-
Робота в групах:
-
Клас ділиться на кілька груп. Кожна група отримує завдання скласти розповідь про одне з українських свят (наприклад, Великдень, Масляну).
-
Учні обговорюють у групі, які традиції пов’язані з цим святом, і складають спільну розповідь.
V. Підсумок уроку.
-
Рефлексія:
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Що вам сподобалося найбільше?
-
Які труднощі виникли під час виконання завдань?
-
Оцінювання роботи учнів.
Домашнє завдання:
-
Скласти розповідь про свій улюблений український народний звичай або свято.
-
Ілюструвати свою розповідь малюнком.
Ілюстрації до уроку:
-
Українська дівчина у вишиванці
-
Весільний обряд
-
Колядування
-
Святкування Івана Купала
-
Українські народні інструменти