Дана робота складена за новою чинною програмою. Вона допоможе з'ясувати рівень досягнень учнів з теми. Контрольна робота відповідає змісту підручника "Українська література" О Авраменка
9
Тематична контрольна робота з української літератури 9 клас
ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Т е с т
І варіант
1.Митець слова, мандрівний філософ:
А) Ф. Прокопович; В) Г. Сковорода;
Б) І. Вишенський; Д) С. Величко.
2.Що в перекладі означає назва поезії Г.Сковороди «De Libertate»?
А «Про перемогу», Б «Про кохання»,
В «Про природу», Г «Про свободу».
3.Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається у:
А) літописі С. Величка;
Б) «Повісті минулих літ»;
В) притчі про блудного сина;
Г)Києво-Печерському патерику.
4.Укажіть афоризм Г.Сковороди, який за своїм значенням не є спорідненим з іншими:
А) краще голий та правдивий, ніж багатий та беззаконний;
Б) визначай смак не по шкаралупі, а по ядру;
В) чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий;
Г) коли є червінець, навіщо бажати, щоб і гаманець був золотий.
5.Осередками культури в Україні ХІV-ХV століть були:
А) монастирі; В) бібліотеки;
Б) братства; Г) школи.
6. . Збірка «Байки харківські» Г. Сковороди складаються з:
А 12 байок, Б 45 байок та віршів,
В 30 байок, Г 15 байок та 15 притч.
7.Ідея байки Г. Сковороди «Бджола та шершень» виражена словами:
А) лише в праці людина щаслива;
Б) чесна людина не може жити без праці;
В) не кожному дано відчувати задоволення від праці;
Г) інтелектуальний труд цінується вище, ніж фізичний.
8.Назвіть художній прийом, використаний в уривку з «Послання до єпископів»
І. Вишенського: «Товщаєте, годуєте, харчуєте, насичуєте черево розкішними наїдками, улещуєте горлянку смачними кусками».
А) нагромадження синонімів;
Б) творення авторських неологізмів;
В) уживання постійних епітетів;
Г) використання антитези.
9.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії (кілька відповідей):
А) Леся Українка;Г) І. Пулюй;
Б) П. Куліш; Д) В. Винниченко;
В) І. Нечуй-Левицький; Е) Т. Шевченко.
10.Укажіть ознаки бароко як реалістичного стилю (кілька відповідей):
А) гуманізм, заглибленість у внутрішній світ людини;
Б) нетерпимість до зла в усіх його проявах;
В) яскравість викладу художнього матеріалу;
Г) ускладненість сюжету і разом з тим слабкість зв'язку між його частинами;
Д) наслідування зразків греко-римського мистецтва;
Е) зображення героя тільки під час виконання державного обов'язку.
11.Укажіть твори, які мають історичну спрямованість (кілька відповідей):
А) «Повість минулих літ»;
Б) Притча про блудного сина;
В) «Владимир» Ф. Прокоповича;
Г) Літопис С.Величка;
Д) «Вступні двері до християнського добронравності»;
Е) «Історія русів».
12. Установіть відповідність між героями творів та їхніми висловлюваннями:
1. Змій (біблійна легенда)
2. Б.Хмельницький («Літопис Г.Граб'янки)
3. Бджола (Г.Сковорода «Бджола та Шершень»)
А. «Голосом і волосом ти справді на нас схожий, але серце твоє далеко стоїть»;
Б. «До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити… для нас найлютіша мука»;
В. «Коли ви з'їсте заборонений плід, ви… станете такі ж мудрі та всемогутні, як сам Бог»;
Г. «І ми раді, що Господь, давши нам силу знести часи скорботи, допоміг незабаром все те своєю відвагою виправити, допоміг відплатити ляхам та вигнати їх з України»;
Д) «Не підупадати на силах при потребі в мужності і подвигах ратних, триматися завжди одностайної згоди і братської дружби, без чого ніяке царство і ніяке суспільство стояти не може».
Тематична контрольна робота з української літератури 9 клас
ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Т е с т
ІІ варіант
1.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії (кілька відповідей):
А) Леся Українка;Г) І. Пулюй;
Б) П. Куліш; Д) В. Винниченко;
В) І. Нечуй-Левицький; Е) Т. Шевченко.
2.Укажіть твори, які мають історичну спрямованість (кілька відповідей):
А) «Повість минулих літ»;
Б) Притча про блудного сина;
В) «Владимир» Ф. Прокоповича;
Г) Літопис С.Величка;
Д) «Вступні двері до християнського добронравності»;
Е) «Історія русів».
3. Нестор Літописець був автором:
А «Києво-Печерського патерика»
В «Повісті минулих літ»
Б літопису Самовидця
Г «Історії русів»
4. Як у давнину в Україні називали театр ляльок?
а) Клоунада;
б) вертеп;
в) ляльки.
5. Мораль у байках Григорія Сковороди названа автором:
А. «повчання»
Б. «висновок»
В. «сила»
Г. «мудрість»
Д. «настанова»
6.Укажіть ознаки бароко як реалістичного стилю:
а) гуманізм, заглибленість у внутрішній світ людини;
б) нетерпимість до зла в усіх його проявах;
в) яскравість викладу художнього матеріалу;
г) ускладненість сюжету і разом з тим слабкість зв'язку між його частинами;
д) наслідування зразків греко-римського мистецтва;
е) зображення героя тільки під час виконання державного обов'язку.
7.Митець слова, мандрівний філософ, який з повним правом заповідав написати на своїй могилі: «Світ ловив мене, та не спіймав»:
а) Ф. Прокопович;
б) І. Вишенський;
в) Г. Сковорода;
г) С. Величко.
8.Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається у:
а) літописі С. Величка;
б) «Повісті минулих літ»;
в) притчі проблудного сина;
г) літописі Самовидця.
9. Найбільша радість, за байкою «Бджола та Шершень», коли людина...
А Живе за покликанням. Б Має багато друзів.
В Відчуває свою необхідність у суспільстві. Г Створила сім’ю.
10.Осередками культури в Україні ХІV-ХV століть були:
А) монастирі; В) бібліотеки;
Б) братства; Г) школи
11. Збірник ліричних поезій Г.Сковороди називається
А "Етика";
Б "Жайворонок";
В "Байки Харківські";
Г "Сад Божественных песней".
11.Установіть відповідність між героями художніх творів та їхніми висловлюваннями:
1)3мій (легенда про перших людей Адама і Єву)
2)Б. Хмельницький («Літопис Г. Граб'янки»)
3)Бджола (Г. Сковорода «Бджола та Шершень»)
а) «Голосом і волосом ти справді на нас схожий, але серцетвоє далеко стоїть»
б) «До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити... для нас найлютіша мука»
в) «Коли ви з'їсте заборонений плід, ви... станете такі ж мудрі та всемогутні, як сам Бог»
г) «І ми раді, що Господь, давши нам силу знести часи скорботи, допоміг незабаром все те своєю відвагою виправити, допоміг відплатити ляхам та вигнати їх з України»
д) «Не підупадати на силах при потребі в мужності і подвигах ратних, триматися завжди одностайної згоди і братської дружби, без чого ніяке царство і ніяке суспільство стояти не може»