"Дбай про своє добре ім*я"

Про матеріал

Година спілкування допоможе дітям закріпити знання про людське "Я", людські чесноти . Розвиватиме вміння осмислювати духовні цінності, мораль.Викличе бажання робити добро.

Перегляд файлу

 

Виховна година  у 5 класі

«Дбай про своє добре ім'я»

Мета. Закріплювати знання учнів про людське «Я», людські чесноти; учити співвідносити свої вчинки зі ставленням до ім'я. Розвивати вміння осмислювати духовні  цінності, мораль ,самосвідомість. Викликати бажання творити добрі справи.

Обладнання. Квітка доброго імені, таблиця кольорів.

 

Хід заняття.

  1. Організаційна частина. Психологічна вправа «Колір дня».
  1. Діти, погляньте на опору і визначте колір, який вам імпонує сьогодні.

Опора «Семантика кольорів»:

Жовтий – розумової діяльності.

Оранжевий – тепла,затишку.

Червоний – почуттів, темпераменту.

Зелений – розваг, життєрадісності.

Синій – дружніх стосунків.

Фіолетовий – творчості.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Чи залежать людські якості  від її імені?

- Чи залежить добре ім'я людини від її людських якостей і чеснот?

Саме це ми будемо з'ясовувати на сьогоднішньому уроці.

Тому завдання нашої години спілкування:

  • З’ясувати співвідношення своїх вчинків із ставленням до імені.
  • Закріпити знання про людське «Я», людські чесноти і радість життя.
  • Говорити аргументовано, мислити критично,працювати творчо.
  • Прагнути до самовдосконалення.

- А яких результатів очікуєте від уроку ви?

III. Опрацювання нового матеріалу.

1.Визначення понять «людські чесноти», «людське «Я»», «мораль», «життя.

Вправа « Карусель».

Діти розташовуються у два кола (внутрішнє і зовнішнє) обличчям один до одного. Зовнішнє коло  за сигналом починає  рухатися на один стілець праворуч. Новоутворені пари взаємоопитують один одного про вивчені поняття і пересуваються далі, щоб пройти усе коло.

Перелік можливих питань:

- Що включає поняття «людське «Я»?

- Що  таке людські чесноти»?

- Що таке життя?

- Що таке зневага?

- Що таке байдужість?

2.Прийом «Обмін ролями»

Інтрига.

- Сьогодні нову інформацію замість мене повідомлять діти , які  зіграють роль учителя.

1-й учень. Жила собі маленька дівчинка Зорянка. Була вона дуже допитливою, старанною у навчанні. Понад усе мріяла стати вчителькою. Мрія здійснилася, а разом із нею  виросло й ім'я дівчини.

Тепер її всі кличуть Зоряна Олександрівна. Сумлінно працювала вчителька ,виростила кілька поколінь,  а у вільний час – писала чудові вірші і казки. Коли ж опублікувала їх в інтернеті й видала свою збірку, то ім'я знову виросло. Люди знають  тепер Короленко Зоряну Олександрівну.

- Як же зрозуміти вислів: « Ім'я виросло»?

2-й учень. Добру,шановну людину завжди називали на ім'я. Людей, які створювали собі добре ім'я називали іменитими, славними ,визначними, знаменитими. «Людина з ім'ям» - це звучить гордо. У різних кінцях землі прийнято клястися своїм іменем, тобто  переконувати іншого у правоті того, про що говориш.

- А яких славетних українців знаєте ви?

IV. Повторення і аналіз основних фактів.

1.Хвилинки міркувань. Прийом « Акваріум».

Одна група дітей сідає в центрі класу. Їхнє завдання:

- Прочитати завдання вголос.

- Обговорити його в групі.

- За 3-5 хвилин дійти спільного рішення і підсумувати дискусію.

Дискусійне запитання: чи впливає вибір імені на формування позитивних якостей особистості?

Учні у зовнішньому колі слухають дискусію, не втручаючись , а потім відповідають на такі запитання:

- Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

- Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?

- Який з аргументів вважаєте найбільш переконливим?

2. Робота в групах. Спільне завдання.

Напишіть 10 якостей справжнього друга.

Рефлексія.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1.Формулювання власних висновків щодо вивченого на основі опрацювання вірша « Печать прожитих літ».

Яка вона -  прожитих літ печать?

Невже це тільки зморшки й сивина?

Прожиті роки нас чогось вчать.

Печать років. І в серці є вона.

Спокуси і мінливості життя,

Наш досвід, примхи долі повсякчас

Шліфують наш світогляд , почуття,

Характер, волю, змінюючи нас.

Яка вона – печать прожитих літ?

Це тільки зморшки на твоїм чолі?

Чи,  може,  той, що ти залишив слід

На мудрій і прекрасній цій землі?

- Як прожити життя , щоб і самому не було соромно за свої вчинки, і люди раділи, що ти жив на землі?

- Чи тільки прожитими роками вимірюється життя?

2.Систематизація вивчених понять шляхом оформлення «квітки доброго імені».

Вправа  «Гронування».

- А зараз ми спробуємо  проаналізувати ,які складові доброго імені людини.Напишіть на стікерах ці складові – це будуть пелюстки квітки, а серединка – добре ім'я людини. Прикріплюйте пелюстки до дошки у вигляді квітки. Спробуємо узагальнити (виконує вчитель).

VI.Повідомлення завдання додому.

Знайти інформацію про своє ім'я та, проаналізувавши свої якості, спростувати чи підтвердити її.

VII. Підсумок уроку. Прогулянка до шкільної дошки пошани кращих учнів і випускників.

Добро і зло розпізнавати,

Оцінку вчинкові давати,

Думки товаришів приймати

Вчимося дружно і завзято!

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кулик Світлана
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку