Урок Я досліджую світ 3 клас
Тема Де живе енергія. Використання енергії Сонця
Мета Навчальна: формувати уявлення дітей про Сонце як невичерпне джерело енергії, перетворенні сонячної енергії в інші види енергії. Показати переваги використання сонячної енергії людиною. Сприяти виникненню інтересу до використання енергії Сонця.
Розвиваюча: сприяти формуванню позитивного ставлення до навчання, бажання здобувати нові знання, користуватися різними джерелами інформації.
Розвивати увагу, мислення, пізнавальну активність дітей, вміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки, вчити аргументовано робити висновки
Виховна: збагачувати емоційний світ дітей новими враженнями. Сприяти бережливому ставлення до природи, використання її багатств.
Очікувані результати ¬ учень знає, що Сонце невичерпне джерело енергії, знає про перетворення сонячної енергії в інші види енергії. Знає, що сонячні батареї екологічно чисте джерело енергії.
Вміє приймати навчальну задачу, виконувати поставлені вчителем завдання, порівнювати, робити висновки, застосовувати отримані знання в побуті.
Тип уроку Комбінований
Устаткування Мультимедійний проектор, екран, комп'ютер
Хід уроку
I Організація класу
Слово вчителя. Доброго дня, учні! Мені приємно вас бачити і поділитися з вами гарним настроєм. Хочеться побачити ваші посмішки. Нехай на цьому уроці нас супроводжує тепла дружня атмосфера, сонячний настрій і позитивні емоції. І все це допоможе нам вчитися із задоволенням.
II Актуалізація опорних знань учнів
1Перевірка домашнього завдання
Я загадаю загадку, а її відповідь нагадає, яку тему ми вивчали на попередньому уроці
Рано-вранці прокидається, встає.
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Огляда природоньку, зігріва,
А надвечір спатоньки знов ляга.
(Сонце)
а) Робота з картками (Додаток № 1)
А зараз ми перевіримо, наскільки цікавою була тема, і як ви її зрозуміли. Я пропоную перевірити знання, попрацювавши в парах.
Учні з першого ряду прочитають два перших правильних речення.
Учні з другого ряду - наступні два правильних речення.
останні два речення прочитають представники третього ряду.
б) Бесіда
Так що ж Сонечко дарує Землі? (Енергію)
- Що таке енергія? (Здатність тіл виконувати роботу і рухатися)
-Які види енергії існують? (Енергія тепла, енергія світла, електрична енергія, енергія руху)
А яку енергію дає Сонце? (Енергію тепла і світла)
III Мотивація навчальної діяльності
1) Створення проблемної ситуації
Робота в парах.
Я раптом уявила, що Сонце пропало. Що станеться?
( Зміниться клімат. Похолодає. Загинуть рослини, тварини. Буде дуже мало ресурсів для виживання людини.) Без енергії Сонця наше майбутнє виглядає песимістично.
IV Повідомлення теми і мети уроку
Давайте розглянемо малюнки, де все залишилося так, як зараз. А найуважніші зможуть відповісти, яка тема нашого уроку? Використання енергії Сонця.
Сьогодні ми ознайомимося, що
- Сонце - невичерпне джерело енергії,
- сонячна енергія перетворюється в інші види енергії,
- сонячні батареї – екологічно чистий вигляд енергії.
V Сприйняття і засвоєння нового матеріалу
1Слово вчителя
З давніх часів люди топили печі і освітлювали свої житла. Розглянете малюнок
-Що служило їм джерелом енергії?
- Що у наш час люди використовують для зігрівання і освітлення? (Електрику).
- Що ми бачимо на фотографіях?
- Хто використовує електроприлади будинку?
-Як ви думаєте, багато витрачається енергії?
Зараз на вулиці холодно. Давайте пригадаємо, які корисні копалини використовують для опалювання приміщень? (Вугілля, торф, природний газ, нафта).
Але корисних копалин на Землі стає все менше. Крім того відбувається забруднення довкілля
Подивіться, як страждає наша планета!
Учені замислилися, як знайти чистіше джерело енергії. Що ж придумали учені?
2 Робота з підручником
Допоможе нам відповісти наш друг – книга! Відкрийте книгу на сторінці 70.
Ваше завдання уважне прочитати, про що розповідає хлопчик Струм і відповісти на його питання.
Хлопчик Струм прислав лист з питаннями. Про що ж він запитує?
-Чи можна розраховувати на те, що корисні копалини при нашому житті утворюються знову?
–Які джерела енергії існуватимуть в природі завжди?
-Які джерела енергії являються невичерпні, які - вичерпані?
-Яким джерелом енергії є Сонце.(Невичерпним).
-Чому ви так вважаєте?
-Де ми використовуємо енергію Сонця в побуті?
У нас є майбутні учені. Вони підготували проект. Подивимося, як впоралася команда.
4 Заслуховування проекту «Використання сонячної енергії в побуті».
У команди було повідомлення про сонячній батареї.
-Що таке сонячна батарея?
(Пристосування, пластина, за допомогою якого енергія Сонця перетворюється в електричну енергію.)
-Де люди використовують сонячні батареї?
На це питання відповість команда «Ерудити»
4а Заслуховування проектів «Використання сонячної енергії»)
Зовсім недавно по телебаченню прозвучали новини, що в США
винайшли сонячну батарею для опріснення солоної води.
5 Бліц-опитування з опорою на слайди.
Хлопці, давайте підведемо підсумки того, що розповіли ваші однокласники.
6 Физкультминутка (Слайд)
Деякі з вас отримують інформацію в інтернеті, а деяким допомагають всезнаючі маленькі чоловічки - Фіксікі. Вони допоможуть нам відпочити і потанцювати.
VI Закріплення та осмислення знань
1 Гра «Знайди пару».
А зараз ми з вами пограємо. Але гра буде не проста, а на увагу. Ми краще дізналися про приладах на сонячних батареях. Перед вами висловлювання, вони позначені літерою. А зображення позначені цифрою. Знайдіть пару. Поставте в таблиці під літерою цифру, яка відповідає малюнку.
На це завдання вам дається одна хвилина.
2 Взаємоперевірка
Дізнайтеся більше карткою із сусідом. Перевірте, чи правильно знайшов пару ваш сусід.
Допоможе вам слайд. Хто був уважним?
А у мене є ще одна гра.
3 Гра Синоптики (Додаток 2)
Як називаються люди, які спостерігають за природою, прогнозують її? (Синоптики)
Робота в парах
Що потрібно для роботи сонячних батарей? (Сонце).
Чи завжди світить Сонце? (Влітку - так, в інші пори року-ні).
Зараз ви -синоптики. Користуючись записами спостереження погоди, зробіть висновок, чи варто використовувати сонячні батареї у вашій місцевості. Яких днів більше: сонячних або похмурих?
VII Домашнє завдання
Вдома ми продовжимо роботу, повторимо отримані знання. У цьому нам допоможе текст підручника на сторінці 70-71
А такі групи готуватимуть проект «Використання енергії вітру, води»
Додаток 1
Правильно поєднай стовпчики
Сонце - велика розпечена |
|
Земля
|
Воно в кілька разів більше ніж |
|
маленьким |
С якщо дивитися із Землі Сонце здається нам за розміром |
|
куля |
це тому, що Сонце знаходиться дуже |
|
до неживої природи |
Сонячні промені несуть на Землю |
|
далеко
|
Сонце належить |
|
світло та тепло
|
Додаток 2
Осінь
Вересень |
|
Жовтень |
|
Листопад |
|||
Дата |
|
Дата |
|
Дата |
|
||
1 |
|
1 |
|
1 |
|
||
2 |
|
2 |
|
2 |
|
||
3 |
|
3 |
|
3 |
|
||
4 |
|
4 |
|
4 |
|
||
5 |
|
5 |
|
5 |
|
||
6 |
|
6 |
|
6 |
|
||
7 |
|
7 |
|
7 |
|
||
8 |
|
8 |
|
8 |
|
||
9 |
|
9 |
|
9 |
|
||
10 |
|
10 |
|
10 |
|
||
11 |
|
11 |
|
11 |
|
||
12 |
|
12 |
|
12 |
|
||
13 |
|
13 |
|
13 |
|
||
14 |
|
14 |
|
14 |
|
||
15 |
|
15 |
|
15 |
|
||
16 |
|
16 |
|
16 |
|
||
17 |
|
17 |
|
17 |
|
||
18 |
|
18 |
|
18 |
|
||
19 |
|
19 |
|
19 |
|
||
20 |
|
20 |
|
20 |
|
||
21 |
|
21 |
|
21 |
|
||
22 |
|
22 |
|
22 |
|
||
23 |
|
23 |
|
23 |
|
||
24 |
|
24 |
|
24 |
|
||
25 |
|
25 |
|
25 |
|
||
26 |
|
26 |
|
26 |
|
||
27 |
|
27 |
|
27 |
|
||
28 |
|
28 |
|
28 |
|
||
29 |
|
29 |
|
29 |
|
||
30 |
|
30 |
|
30 |
|
||
|
|
31 |
|
|
|
Сонячних |
91 |
|
|
Так |
|
|
и |
81 |
|
Ні |
|
||
|
10 |
|
||||
Весна
Березень |
|
Квітень |
|
Травень |
|||
Дата |
|
Дата |
|
Дата |
|
||
1 |
|
1 |
|
1 |
|
||
2 |
|
2 |
|
2 |
|
||
3 |
|
3 |
|
3 |
|
||
4 |
|
4 |
|
4 |
|
||
5 |
|
5 |
|
5 |
|
||
6 |
|
6 |
|
6 |
|
||
7 |
|
7 |
|
7 |
|
||
8 |
|
8 |
|
8 |
|
||
9 |
|
9 |
|
9 |
|
||
10 |
|
10 |
|
10 |
|
||
11 |
|
11 |
|
11 |
|
||
12 |
|
12 |
|
12 |
|
||
13 |
|
13 |
|
13 |
|
||
14 |
|
14 |
|
14 |
|
||
15 |
|
15 |
|
15 |
|
||
16 |
|
16 |
|
16 |
|
||
17 |
|
17 |
|
17 |
|
||
18 |
|
18 |
|
18 |
|
||
19 |
|
19 |
|
19 |
|
||
20 |
|
20 |
|
20 |
|
||
21 |
|
21 |
|
21 |
|
||
22 |
|
22 |
|
22 |
|
||
23 |
|
23 |
|
23 |
|
||
24 |
|
24 |
|
24 |
|
||
25 |
|
25 |
|
25 |
|
||
26 |
|
26 |
|
26 |
|
||
27 |
|
27 |
|
27 |
|
||
28 |
|
28 |
|
28 |
|
||
29 |
|
29 |
|
29 |
|
||
30 |
|
30 |
|
30 |
|
||
31 |
|
|
|
31 |
|
Сонячних |
92 |
|
|
Так |
|
|
и |
71 |
|
Ні |
|
||
|
19 |
|
||||
Зима
Грудень |
|
Січень |
|
Лютий |
|||
Дата |
|
Дата |
|
Дата |
|
||
1 |
|
1 |
|
1 |
|
||
2 |
|
2 |
|
2 |
|
||
3 |
|
3 |
|
3 |
|
||
4 |
|
4 |
|
4 |
|
||
5 |
|
5 |
|
5 |
|
||
6 |
|
6 |
|
6 |
|
||
7 |
|
7 |
|
7 |
|
||
8 |
|
8 |
|
8 |
|
||
9 |
|
9 |
|
9 |
|
||
10 |
|
10 |
|
10 |
|
||
11 |
|
11 |
|
11 |
|
||
12 |
|
12 |
|
12 |
|
||
13 |
|
13 |
|
13 |
|
||
14 |
|
14 |
|
14 |
|
||
15 |
|
15 |
|
15 |
|
||
16 |
|
16 |
|
16 |
|
||
17 |
|
17 |
|
17 |
|
||
18 |
|
18 |
|
18 |
|
||
19 |
|
19 |
|
19 |
|
||
20 |
|
20 |
|
20 |
|
||
21 |
|
21 |
|
21 |
|
||
22 |
|
22 |
|
22 |
|
||
23 |
|
23 |
|
23 |
|
||
24 |
|
24 |
|
24 |
|
||
25 |
|
25 |
|
25 |
|
||
26 |
|
26 |
|
26 |
|
||
27 |
|
27 |
|
27 |
|
||
28 |
|
28 |
|
28 |
|
||
29 |
|
29 |
|
||||
30 |
|
30 |
|
||||
31 |
|
31 |
|
||||
Сонячних |
90 |
|
|
Так |
|
|
и |
68 |
|
Ні |
|
||
|
22 |
|
||||