Конспект уроку з ЯДС 2 клас за підручником І.Андрусенко.
Тема. "Дружимо з казкою. Різдво ялинки".
Автор Діхтяренко Л.В., вчитель початкових класів Смолінського ліцею №2.
Я досліджую світ 2 клас. Підручник І.В. Андрусенко.
Тема. Дружимо з казкою. «Різдво ялинки» ( За І. Мацко)
Мета: Формування предметних компетентностей:
розширювати і уточнював уявлення учнів про свята зимового циклу; з’ясувати, чим можна замінити ялинку ; продовжувати формувати вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки в природі; продовжувати формувати навички правильного, свідомого та виразного читання; оцінні судження учнів, вчити порівнювати предмети, знаходити спільне та відмінне;
Формування ключових компетентностей;
уміння вчитись: здатність сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати і виконувати певні дії;
комунікативні: формувати уміння висловлювати власні думки, спілкуватись під час виконання завдань;
інформаційні: розвивати вміння самостійно здобувати інформацію;
соціальні: формувати вміння співпрацювати в групі, парі;
загальнокультурні: сприяти дотриманню правил на уроці, дотриманню норм мовленнєвої культури;
виховувати бережливе ставлення до природи, повагу до національних традицій українського народу.
Міжпредметні зв’язки: літературне читання, українська мова.
Обладнання: картки для роботи в групах, картки «Броунівський рух», аркуші паперу, маркери, цеглинки лего.
Підручник. Я досліджую світ 2 клас, 1 частина.-Андрусенко І.В., Київ: Грамота,2019-с.68-70
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Розминка.
«Тепло своїх долоньок,
Я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий
Я з радістю почну.»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А) Зміни в неживій природі:
- Яка пора року?
- На якій висоті знаходиться сонце над горизонтом?
- Як це впливає на температуру повітря? Тривалість дня?
- Які опади можна спостерігати взимку?
Б) Зміни в живій природі:
- У якому стані знаходяться рослини?
- Як поводять себе тварини взимку?
В) Праця людей.
3) Вправа «Кластер»
- Новий рік - Катерини
- Андрія
- Миколая
- Різдво
-Водохреща
.
1)Робота в групах. Гра упізнай свято за атрибутами.
1 група (Свято Миколая)
2 група (Новий рік)
3 група (Свято Андрія)
- Який спільний атрибут на всіх картках?
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні на уроці познайомимось із казкою «Різдво ялинки» за І.Мацко, розширимо свої знання про ялинку, повторимо правила безпеки під час проведення новорічних свят.
ІV. Робота над темою уроку.
Так О Ні
А) Об’єднання в групи.
Б) Висловлювання своїх думок.
2) Робота з підручником. Опрацювання казки «Різдво ялинки» за І. Мацко.
А) Словникова робота.
Прогугнявив
Здоровань
Шпурляла
Різдво
Б) Читання казки .
- Чому сумувала ялинка?
В) Бесіда.
-Коли з’явилась подруга в Дмитрика?
- Чому зрубують молоденькі ялинки?
-Хто прийшов на допомогу ялинці?
- Як захистили ялинку лісові друзі? Різдвяна зоря та Дмитрик?
-Як розумієте зміст виділених слів?
2) Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=aDL9JdI51jM
3)Розповідь вчителя.
Ялина (Picea) — вічнозелене дерево родини Соснові. Існує близько 40 видів рослини, які розрізняються між собою розмірами і іншими особливостями, але в описі є і загальні нюанси.
Зазвичай ялина має правильну конічну форму крони, буро-сірий стовбур, що покритий шорсткою корою, і пагонами, розташованими в мутовках. Хвоїнки у дерева жорсткі, голкоподібні по 2-3 см завдовжки.
Навесні рослина утворює шишки — невеликі жіночі на кінцях пагонів і довші чоловічі. Запилювання останніх відбувається в травні. Зрілі шишки досягають 15 см в довжину, по структурі дерев’янисті або шкірясті. У жовтні рослина дає насіння, які розносяться за допомогою вітру і зберігає схожість до десяти років.
Яку користь приносить ялина людині?
Ялину цінують не тільки за декоративні якості, але і за благотворний вплив на здоров’я. В лікарських рецептах використовують хвою рослини, молоді гнучкі гілки, смолу і пилок.
Чим корисна смола ялини?
Ялинова смола містить багато ефірних речовин і кислот, завдяки яким володіє потужними антисептичними властивостями. Вживати її можна при бактеріальних інфекціях і запаленнях, при подразненнях епідермісу і при грибку.
Смолу використовують зовнішньо для загоєння ран і порізів. Всередину живицю приймають при дихальних недугах, нервових розладах, болях і порушеннях в роботі сечостатевої системи. При запаленні ясен можна просто жувати смолу ялини з її лікувальними властивостями — це надасть хороший терапевтичний ефект.
Чим корисний запах ялини?
Ялинові голки містять в своєму складі ефірні олії з протизапальними і зміцнюючими властивостями. Вдихати аромат хвої корисно для лікування і профілактики респіраторних інфекцій. Ялина покращує роботу бронхів і легенів, сприяє очищенню дихальних шляхів від мокроти. Також запах хвої благотворно впливає на нервову систему — він заспокоює, тонізує, допомагає при безсонні і стресі.
Лікувальні властивості деревини та кори ялини
Кору ялини використовують зазвичай для якнайшвидшого загоєння ушкоджень на шкірі. На її основі готують олії і протизапальні домашні пластирі. Кора перешкоджає розвитку бактеріальних процесів і стимулює відновлення тканин.
Властивості пилку ялини
В кінці весни в лікарських цілях збирають пилок ялини, який містить в собі велику кількість фітонцидів і мінералів. Домашні засоби на її основі підвищують тонус і зміцнюють імунітет, стимулюють апетит.
4)Робота в парах . Альтернатива живій ялинці.
А) Обговорення в парах.
Б) Презентація своїх робіт.
5)Перегляд презентації «Збережемо життя ялинці» про альтернативу живим ялинкам.
6)Метод «Броунівський рух» .Повторення правил безпечного поводження біля новорічної ялинки.
(Цей метод дозволяє кожному учневі виступити в «ролі вчителя», передаючи свої знання однокласникам. Використання «броунівського руху» дає можливість багаторазового повторення одним учнем «своєї частини навчального матеріалу», ознайомлення з іншими й систематизації загальної картини теми.
Організовую роботу таким чином:
а) Кожний учень отримує свій «навчальний блок» із теми ( абзац тексту на окремому листочку, окреме запитання чи завдання).
б) Протягом декількох хвилин учні читають інформацію. Важливо переконатися, чи розуміють вони прочитане.
в) Пропоную школярам ходити по класу і знайомити зі своєю інформацією інших однокласників.
г) Учень може одночасно спілкуватися тільки з однією особою. Завдання полягає в тому, щоб поділитися своїми знаннями й самому отримати інформацію від іншого учня. Упродовж відведеного часу намагаюсь забезпечити спілкування кожного учня з максимальною кількістю інших учнів для отримання якомога повнішої інформації з теми.
д) Після того, як учні завершать цю вправу, пропоную їм відтворити отриману інформацію, аналізую та узагальнюю отримані ними знання. Відповіді можуть записуватись на дошці)
ІV. Підсумок уроку.
1)Рефлексія.
- Хто з вас змінив думку стосовно того, що потрібно ставити живу ялинку?
- Що вдалось?
- Що зможете розповісти батька вдома?
- Що було важким?
Що хотіли б ще дізнатися про ялинку?
Використані джерела.
https://eporada.pp.ua/inshi-poradi/ialina-korisni-vlastivosti-hvoi-smoli-pilky-protipokazannia.html
https://www.youtube.com/watch?v=aDL9JdI51jM
https://www.facebook.com/search/posts/?q=градус%20успіхк
1