Що таке доба і рік? Чому відбувається зміна дня і ночі, пір року.

Про матеріал
В даній розробці ви можете знайти цікаві методи і прийоми для вивчення зміни дня і ночі, зміни пір року,які можна використати в НУШ. Це і робота в групах, робота в парах, дослідження з телурієм, рухлива гра "День, ніч, пори року", розгадування кросворду, гра з використанням цеглинок LEGO та інше.
Перегляд файлу

Дата: 09.12.2021р.

Вчитель: Новобранець Олена Миколаївна

Кременчуцька гімназія №24

Клас: 2

Тема:  Що таке доба і рік?

Мета: ознайомити  учнів з обертанням  Землі  навколо своєї вісі за добу та з обертанням Землі навколо сонця за рік; дати поняття термінам «доба» та «рік»; допомогти з’ясувати послідовність подій протягом доби та року; актуалізувати  знання про  явища  природи;  розвивати  вміння  аналізувати  і  знаходити  шляхи  розв’язання проблеми, що розглядається; прищеплювати інтерес до пізнання світу.

Методичне забезпечення: ілюстративний матеріал, підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.

Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.,робота в групах.

Вид уроку: Вивчення нового матеріалу

Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1.Привітання


Урок  Я досліджую світ

Розпочинаємо  з  вами.

А  займемося  сьогодні

Серйозними  ділами.

Розкриємо  віконце

В  чудовий  світ  космічний.

Тож  часу  не  втрачаємо,

Зручненько  сідаємо

І  швидко  до  роботи.


 

1.2. Перевірка готовності до уроку

- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці або фломастери, ножиці, клей, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.

На світі можна втратити багато!

Найбільша втрата – пам’ять поколінь

Це для народу рівнозначно – страті

Минуле невіддільне, наче тінь.

 

1.3. Вправа «Хвилинка метереології»

- Сьогодні ми з Вами на уроці здійснимо космічну подорож на ракеті. Але щоб здійснити польот, нам потрібно дослідити умови навколишнього середовища, щоб налаштуватися на безпечний виліт.

 

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

2Актуалізація опорних знань.

2.1.Бліцопитування

- За час поки ми готувалися до вильоту, Зима прикрасила транспорт своїми помічницями. Для того, щоб розчистити нашу ракету, дамо відповіді на запитання.

 

  • Яку назву має планета, на якій ми живемо?
  • Якої форми планета Земля?
  • Хто такі космонавти?
  • Хто перший полетів у космос?
  • Чи рухається постійно наша планета?
  • Що називають моделлю землі?

 

Наша земля – єдина планета Сонячної системи на якій є життя.

  1.           Робота над загадками
  • Щоб відкрити двері ракети, потрібен пароль.

До вечора помирає, зранку оживає. (День)

Темно стало на дворі,
Сяє місяць угорі.
Спати треба, певна річ,
Бо прийшла на землю…  (Ніч)

 

  • Чим день відрізняється від ночі? 

  Чому вдень ясно? 

  Чому вночі темно? 

Росте дуб,
На ньому дванадцять гілок,
На гілці по чотири гнізда,
У гнізді по семеро яєчок,
Одна половина яйця біла, друга чорна.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні ми з вами удосконалимо наші знання щодо обертання землі навколо сонца. Пригадаємо, що таке доба та що таке рік.
  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Робота з презентацією.
  2. Робота з підручником.
  • Послухайте повідомлення пана Мандрівника (ст.. 56)
  • Розгляньте схему «Добове обертання Землі» (ст..56)
  • Прочитайте висновок.
  1. Демонстрація обертання Землі навколо своєї осі за допомогою глобуса і ліхтарика.
  2. Перегляд мультфільму «Чому буває день і ніч»
  3. Фізкультхвилинка
  4. Самостійна робота

  Підкресліть те, що відбувається вдень,  синім кольором, уночі — коричневим,  якщо  події  не  мають  відношення  до  часу  доби   не  підкреслювати.

 

Жара,  зірки,  політ  кажанів,  снігопад,  спів  птахів,  місяць на небі,  комарі, гроза, дощ, Полярна зірка на небі, туман, високе сонце, прохолода.

 

  1. Розповідь з елементами бесіди (за презентацією).

Ви вже з’ясували, що Земля обертається навколо Сонця. Що ми спостерігаємо? (Земна вісь нахилена, тому одна частина земної кулі знаходиться ближче до Сонця, а інша — далі. При обертанні Землі навколо Сонця нахил земної осі не змінюється, тому в різний час різні частини земної кулі знаходяться ближче до Сонця і далі від нього.)

— А як рухається Земля навколо Сонця? (Вона рухається повільно.)

— Земля робить один оберт навколо Сонця за 365 діб, або за рік.

— Як ви вважаєте, що відбувається на земній кулі в тій частині, яка ближче до Сонця? (Там буде тепліше, значить, буде літо.)

— А в тій частині, яка далі від Сонця? (Там холодніше, тому там буде зима.)

— Подивіться уважно на малюнок.

 

Що тут показано? (Тут теж показано, що Земля обертається навколо Сонця, і на тій частині, яка ближче до Сонця,— літо, а на іншій, яка далі від Сонця,— зима.)

— Отже, чому на Землі змінюються пори року? (Це відбувається з-за нахилу земної вісі та обертання Землі навколо Сонця.)

— Так ми відкрили таємницю зміни пір року на Землі та встановили, що Земля обертається навколо Сонця за 365 днів, тобто за рік.

 

Висновок. (Записано на дошці)  

Зміна дня і ночі — обертання Землі навколо своєї осі (доба).

Зміна пір року — обертання Землі навколо Сонця (рік).

 

  1. Робота з підручником.

Прочитайте повідомлення пана Мандрівника і з’ясуйте, що таке високосний рік.

  1. Узагальнення і систематизація знань.

5.1. Робота в групах (Скласти пазли піри року, приклеїти на листочок, щоб вийшла цільна картинка, вибрати предмети, явища , які відносяться до цих пір року.)

 

5.2. Гра «Чи правда це?» (з використанням цеглинок LEGO)

Якщо твердження, яке я прочитаю, правдиве – піднімайте зелену цеглинку, якщо ні - червону

Чи правда, що?..

  • Глобус — точне відтворення Землі, зменшене у десятки мільйонів разів.
  • Вісь глобуса не нахилена.
  • Земна вісь — це уявна лінія, навколо якої обертається Земля.
  • Рік має 364 дні.
  • Доба має 24 години.
  • В році є 3 пори року, кожна з яких становить 4 місяці.
  • В році є 12 місяців.
  • Рік – це повний оберт Землі навколо Сонця.
  • Доба – це повний оберт Землі навколо Сонця.

 

  1. Кросворд (додаток)
  • Під час нашої подорожі, на околицях планети, ми впіймали сигнал, який надіслали незнайомі інопланетні істоти. Вони просять їм допомогти, знайти кодове слово, що полагодить їх навігатор і прискорить їх повернення у рідну галактику.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

  1. Який перший місяць зими?
  2. Зменшена копія предмета або об’єкта.
  3. Рік – це повний оберт Землі навколо …
  4. 24 год – це …
  5. Яку форму має Земля?
  6. Рік має 12 …

6. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

Вправа «П'ять речень»

Учні формулюють засвоєні знання про добовий і річний рух Землі п’ятьма реченнями.

  • Наші інопланетні друзі, щоб віддячити вам, залишили таємну скриньк. Ці дарунки залишаться Вам на згадку.

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
7536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку