Дата: 09.12.2021р.
Вчитель: Новобранець Олена Миколаївна
Кременчуцька гімназія №24
Клас: 2
Тема: Що таке доба і рік?
Мета: ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї вісі за добу та з обертанням Землі навколо сонця за рік; дати поняття термінам «доба» та «рік»; допомогти з’ясувати послідовність подій протягом доби та року; актуалізувати знання про явища природи; розвивати вміння аналізувати і знаходити шляхи розв’язання проблеми, що розглядається; прищеплювати інтерес до пізнання світу.
Методичне забезпечення: ілюстративний матеріал, підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.
Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.,робота в групах.
Вид уроку: Вивчення нового матеріалу
Перебіг уроку
1. Організація класу
1.1.Привітання
Урок Я досліджую світ
Розпочинаємо з вами.
А займемося сьогодні
Серйозними ділами.
Розкриємо віконце
В чудовий світ космічний.
Тож часу не втрачаємо,
Зручненько сідаємо
І швидко до роботи.
1.2. Перевірка готовності до уроку
- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці або фломастери, ножиці, клей, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.
На світі можна втратити багато!
Найбільша втрата – пам’ять поколінь
Це для народу рівнозначно – страті
Минуле невіддільне, наче тінь.
1.3. Вправа «Хвилинка метереології»
- Сьогодні ми з Вами на уроці здійснимо космічну подорож на ракеті. Але щоб здійснити польот, нам потрібно дослідити умови навколишнього середовища, щоб налаштуватися на безпечний виліт.
2Актуалізація опорних знань.
2.1.Бліцопитування
- За час поки ми готувалися до вильоту, Зима прикрасила транспорт своїми помічницями. Для того, щоб розчистити нашу ракету, дамо відповіді на запитання.
Наша земля – єдина планета Сонячної системи на якій є життя.
До вечора помирає, зранку оживає. (День)
Темно стало на дворі,
Сяє місяць угорі.
Спати треба, певна річ,
Бо прийшла на землю… (Ніч)
— Чому вдень ясно?
— Чому вночі темно?
Росте дуб,
На ньому дванадцять гілок,
На гілці по чотири гнізда,
У гнізді по семеро яєчок,
Одна половина яйця біла, друга чорна.
— Підкресліть те, що відбувається вдень, синім кольором, уночі — коричневим, якщо події не мають відношення до часу доби — не підкреслювати.
Жара, зірки, політ кажанів, снігопад, спів птахів, місяць на небі, комарі, гроза, дощ, Полярна зірка на небі, туман, високе сонце, прохолода.
Ви вже з’ясували, що Земля обертається навколо Сонця. Що ми спостерігаємо? (Земна вісь нахилена, тому одна частина земної кулі знаходиться ближче до Сонця, а інша — далі. При обертанні Землі навколо Сонця нахил земної осі не змінюється, тому в різний час різні частини земної кулі знаходяться ближче до Сонця і далі від нього.)
— А як рухається Земля навколо Сонця? (Вона рухається повільно.)
— Земля робить один оберт навколо Сонця за 365 діб, або за рік.
— Як ви вважаєте, що відбувається на земній кулі в тій частині, яка ближче до Сонця? (Там буде тепліше, значить, буде літо.)
— А в тій частині, яка далі від Сонця? (Там холодніше, тому там буде зима.)
— Подивіться уважно на малюнок.
Що тут показано? (Тут теж показано, що Земля обертається навколо Сонця, і на тій частині, яка ближче до Сонця,— літо, а на іншій, яка далі від Сонця,— зима.)
— Отже, чому на Землі змінюються пори року? (Це відбувається з-за нахилу земної вісі та обертання Землі навколо Сонця.)
— Так ми відкрили таємницю зміни пір року на Землі та встановили, що Земля обертається навколо Сонця за 365 днів, тобто за рік.
Висновок. (Записано на дошці)
Зміна дня і ночі — обертання Землі навколо своєї осі (доба).
Зміна пір року — обертання Землі навколо Сонця (рік).
Прочитайте повідомлення пана Мандрівника і з’ясуйте, що таке високосний рік.
5.1. Робота в групах (Скласти пазли піри року, приклеїти на листочок, щоб вийшла цільна картинка, вибрати предмети, явища , які відносяться до цих пір року.)
5.2. Гра «Чи правда це?» (з використанням цеглинок LEGO)
Якщо твердження, яке я прочитаю, правдиве – піднімайте зелену цеглинку, якщо ні - червону
Чи правда, що?..
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
|||||
6. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
Вправа «П'ять речень»
Учні формулюють засвоєні знання про добовий і річний рух Землі п’ятьма реченнями.