Дедал та Ікар, Орфей і Евредіка

Про матеріал
Розробки уроків для вивчення давньогрецької міфології з учнями 6 класу НУШ, за програмою О. НІколенко
Перегляд файлу

 
прізвище, ім’я та по батькові, група, предмет, назва закладу освіти, територіальна громада, район

Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́ (КД ЛЗ)

МКД ЛЗ – 5 кл.

 

 

І.

Назва
літературної теми

Міфи на всі часи. Грецькі міфи. Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка.

 

ІІ.

Тема
КД ЛЗ

Втілення моральних чеснот у давньогрецьких міфах «Дедал і Ікар», «Орфей і Еврідіка».

 

ІІІ.

Цільові завда́ння
до компетентнісно-діяльнісного
літературного заняття (КД ЛЗ)

1. Повторити поняття про міф та основні тематичні групи міфів. 2. Вибірково читати міф «Дедал і Ікар», формулювати висновки на основі аналізу прочитаного. 3. Переказувати міф «Орфей та Еврідіка»; аналізувати його втілення та інтерпретації у інших творах мистецтва різних епох. 4.Створити власний літературно-художній продукт (комікс одного з епізодів міфу, що сподобався найбільше).

 

ІV.

Ціннісно-етична
норма

Любов.

 

V.

Ставлення

3.4) усвідомлювати цінність художньої літератури для формування естетичних смаків.

 

VI.

Освітні ситуації та структурні компоненти моделі компетентного учня-читача / учениці-читачки

 



п/п


Можливі освітні ситуації
компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́,
можливі види читацької діяльності та проміжний результат
учня-читача / учениці-читачки

Ключова
компетентність -
КлКп

Читацька компетентність:
Культурологічна – К
Літературознавча – Літ
Інтерпретаційна – Інт
Аксіологічна – Акс
Творчо-мовленнєва – ТвМ

На́скрізні
уміння - НсУм

 

1.

Повторення  поняття про міф та основних тематичних груп міфів.

1) Міф як літературний жанр.

2) Відмінне і спільне між казкою та міфом.
3) Основні тематичні групи міфів

ЧД:
1) Пазл (усно).

2) Правда чи фейк (усно).

  • Казка містить таємне знання, що призначається “обраним”.
  • Міф містить повчання у розважальній формі.
  • Міф – це істина, в яку вірили.
  • Казка пояснює порядок життя, походження і будову світу.
  • В процесі дорослішання віра у міфічні історії послаблювалася, а з часом і зовсім зникала.
  • Міф розповідає про часи народження світу.
  • У міфі діють чарівні, а в казці природні сили.

3) Клоуз-тест (письмово).

На основі спільних тем учені поділили міфи на тематичні групи. Про те, як виник Усесвіт, світло і темрява, небо і земля, як зародилося в ньому життя оповідають міфи _____________ . У міфах про _______________ читаємо про походження і властивості Місяця, Сонця, зірок. Про зміну дня і ночі, пір року можемо прочитати у ____________ міфах. Існують міфи і про походження людини. Вони називаються __________ . Про Зевса, Артеміду, Афіну, їх появу, призначення читаємо у міфах про __________. Розповіді про Прометея, Геракла, їх відвагу і подвиги бачимо у міфах про _________ .  

ПР ЧД:
Усно окреслюємо у чому специфічні риси міфу? Навіщо людство створювало міфи?

7. Інформаційно-комунікаційна компетентність

7.2) здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби в навчанні та інших життєвих ситуаціях.

2. Літературознавча – Б.
Читацьке вміння:

2.5) упізнавати літературний факт за описом або за визначенням;

НсУм.:
3.1) визначати характерні ознаки явищ, подій, ідей, їх

взаємозв’язків.

2.

Вибіркове читання міфу «Дедал і Ікар», формулювання висновків на основі аналізу прочитаного.

1. Дедал – великий винахідник.

2. Згубне рішення.

3. Одвічна мрія людства про крила: незвичайні літальні апарати і українська «Мрія». 

ЧД:

  1.              Вибіркове читання (стор. 35-36: від початку до слів «… щоб вони часом не повтікали»). Обговорення: У чому був талант Дедала? Це божий дар чи результат невтомної праці? Делал на Криті: які причини, що його там турбує?
  2.              Робота з ілюстрацією:

Бесіда: Хто такий Ікар? Який фрагмент міфу відображає запропонована картинка? Як цій трагедії можна було зарадити?
Проблемне питання: чому в народній пам’яті з мрією про політ асоціюється Ікар, чий політ завершився падінням, а не винахідник Дедал?

  1.              Міні-повідомлення заздалегідь підготованих учнів про історію підкорення неба. Перегляд відео про українську «Мрію» (https://www.youtube.com/watch?v=4izKXLHIFmE). Розповідь вчителя про її унікальність, створення, знищення та плани щодо відбудови.
    ПР ЧД:
    Виконати завдання за покликанням (https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/11/mif-pro-dedala-ta-ikara_pdf_vpravy.pdf).

5. Інноваційність

5.5) мотивувати себе та розвивати в собі стійкість і впевненість, щоб навчатися і досягати успіхів.

2. Творчо-мовленнєва – Ф.

Читацьке вміння:

3.2) матеріалізувати в усній формі власний

текст різного жанру, стилю.

НсУм.:

1.3) висловлювати припущення, доводити надійність аргументів, підкріплюючи власні висновки фактами та

цитатами з тексту.

3.

Переказ міфу «Орфей та Еврідіка»; аналіз його втілення та інтерпретації у інших творах мистецтва різних епох.

1) Сила мистецтва та сила кохання.

2) Міф «Орфей та Евредіка» – джерело натхнення митців різних країн та епох.
ЧД:
1. Стислий переказ уривків із міфу:
- талант Орфея.

- Кохання Орфея та Евредіки.
2. Розігрування діалогу та монологу: «Орфей у підземному царстві» (розмова з Аїдом), «Орфей самотній» (після втрати Евредіки).
3. Розповідь учителя про образи Орфея та Евредіки у світовому мистецтві (з демонстрацією картин, скульптур, прослуховування і перегляд уривків опер, спектаклів тощо).
ПР ЧД: діалог Орфея та Аїда, монолог Орфея.

8. Навчання впродовж життя:
8.3. знаходити можливості для навчання і саморозвитку.

3. Літературознавча – Б.

Читацьке вміння:

2.12) використовувати різні види переказування (стисле, вибіркове).

НсУм.:

3.4) розрізняти факти, їх інтерпретації.

4.

Створення власного літературно-художнього продукту (домашнє завдання).

1) Ключовий для мене епізод.

ЧД:
Створення коміксу, що ілюструє епізод, одного з прочитаних міфів, що найбільше схвилював і примусив замилитися.
ПР ЧД:
Власний літературно-мистецький продукт.    

5. Інноваційність

3. Літературознавча – Б.

Читацьке вміння:
2.19) розуміти і сприймати образність природи мистецтва.

НсУм.:

5.3) доброчесно використовувати чужі ідеї та їх доопрацьовувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ.

Тип/різновид літературного заняття

Формування читацької компетентності: літературознавчої.

Зміни, доповнення, коментарі: ЧД – читацька діяльність; ПР ЧД – проміжний результат ЧД; читацька компетентність ОДНА базова – Б, фонових – може бути ДЕКІЛЬКА – Ф; ключова компетентність – ОДНА базова – Б, фонових – ДЕКІЛЬКА; наскрізні вміння й читацькі вміння – по ОДНОМУ елементу з ЧИТАЦЬКИХ компетентностей

 

docx
Додано
23 квітня 2023
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку