прізвище, ім’я та по батькові, група, предмет, назва закладу освіти, територіальна громада, район
№ |
Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́ (КД ЛЗ) |
МКД ЛЗ – 5 кл. |
|
І. |
Назва |
Міфи на всі часи. Грецькі міфи. Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. |
ІІ. |
Тема |
Втілення моральних чеснот у давньогрецьких міфах «Дедал і Ікар», «Орфей і Еврідіка». |
ІІІ. |
Цільові завда́ння |
1. Повторити поняття про міф та основні тематичні групи міфів. 2. Вибірково читати міф «Дедал і Ікар», формулювати висновки на основі аналізу прочитаного. 3. Переказувати міф «Орфей та Еврідіка»; аналізувати його втілення та інтерпретації у інших творах мистецтва різних епох. 4.Створити власний літературно-художній продукт (комікс одного з епізодів міфу, що сподобався найбільше). |
ІV. |
Ціннісно-етична |
Любов. |
V. |
Ставлення |
3.4) усвідомлювати цінність художньої літератури для формування естетичних смаків. |
VI. |
Освітні ситуації та структурні компоненти моделі компетентного учня-читача / учениці-читачки |
|
|
Ключова |
Читацька компетентність: |
На́скрізні |
1. |
Повторення поняття про міф та основних тематичних груп міфів. 1) Міф як літературний жанр.
2) Відмінне і спільне між казкою та міфом.
ЧД:
2) Правда чи фейк (усно).
3) Клоуз-тест (письмово). На основі спільних тем учені поділили міфи на тематичні групи. Про те, як виник Усесвіт, світло і темрява, небо і земля, як зародилося в ньому життя оповідають міфи _____________ . У міфах про _______________ читаємо про походження і властивості Місяця, Сонця, зірок. Про зміну дня і ночі, пір року можемо прочитати у ____________ міфах. Існують міфи і про походження людини. Вони називаються __________ . Про Зевса, Артеміду, Афіну, їх появу, призначення читаємо у міфах про __________. Розповіді про Прометея, Геракла, їх відвагу і подвиги бачимо у міфах про _________ .
ПР ЧД: |
7. Інформаційно-комунікаційна компетентність 7.2) здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби в навчанні та інших життєвих ситуаціях. |
2. Літературознавча – Б. 2.5) упізнавати літературний факт за описом або за визначенням; |
|
НсУм.: взаємозв’язків. |
||||
2. |
Вибіркове читання міфу «Дедал і Ікар», формулювання висновків на основі аналізу прочитаного. 1. Дедал – великий винахідник. 2. Згубне рішення. 3. Одвічна мрія людства про крила: незвичайні літальні апарати і українська «Мрія». ЧД:
Бесіда: Хто такий Ікар? Який фрагмент міфу відображає запропонована картинка? Як цій трагедії можна було зарадити?
|
5. Інноваційність 5.5) мотивувати себе та розвивати в собі стійкість і впевненість, щоб навчатися і досягати успіхів. |
2. Творчо-мовленнєва – Ф. Читацьке вміння: 3.2) матеріалізувати в усній формі власний текст різного жанру, стилю. |
|
НсУм.: 1.3) висловлювати припущення, доводити надійність аргументів, підкріплюючи власні висновки фактами та цитатами з тексту. |
||||
3. |
Переказ міфу «Орфей та Еврідіка»; аналіз його втілення та інтерпретації у інших творах мистецтва різних епох. 1) Сила мистецтва та сила кохання.
2) Міф «Орфей та Евредіка» – джерело натхнення митців різних країн та епох.
- Кохання Орфея та Евредіки. |
8. Навчання впродовж життя: |
3. Літературознавча – Б. Читацьке вміння: 2.12) використовувати різні види переказування (стисле, вибіркове). |
|
НсУм.: 3.4) розрізняти факти, їх інтерпретації. |
||||
4. |
Створення власного літературно-художнього продукту (домашнє завдання). 1) Ключовий для мене епізод.
ЧД: |
5. Інноваційність |
3. Літературознавча – Б.
Читацьке вміння: |
|
НсУм.: 5.3) доброчесно використовувати чужі ідеї та їх доопрацьовувати. |
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
VІІ. |
Тип/різновид літературного заняття |
Формування читацької компетентності: літературознавчої. |
||
Зміни, доповнення, коментарі: ЧД – читацька діяльність; ПР ЧД – проміжний результат ЧД; читацька компетентність ОДНА базова – Б, фонових – може бути ДЕКІЛЬКА – Ф; ключова компетентність – ОДНА базова – Б, фонових – ДЕКІЛЬКА; наскрізні вміння й читацькі вміння – по ОДНОМУ елементу з ЧИТАЦЬКИХ компетентностей |
||||