Декоративне малювання «Зима-Чарівниця»

Про матеріал

Надати учням початкові уявлення про те, як правильно і симетрично розташовувати декоративні елементи на аркуші паперу, передавати на малюнку враження від красивого зимового пейзажу, вибирати кольори залежно від змісту зображення, самостійно користуватися шаблоном; формувати мистецьку ерудицію та художньо-естетичну вихованість особистості; розвивати уміння та навички виконувати творчі завдання, інтерес до виробів декоративно-прикладного мистецтва; виховувати старанність, акуратність, задоволення від створення малюнка власними руками.


Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва у 2 класі

на  тему «Зима-Чарівниця»

Тема. Декоративне малювання «Зима-Чарівниця»

Мета. Надати  учням початкові уявлення про те, як  правильно і симетрично розташовувати декоративні елементи на аркуші паперу, передавати на малюнку враження від красивого зимового пейзажу, вибирати кольори залежно від змісту зображення, самостійно  користуватися шаблоном; формувати мистецьку ерудицію та художньо-естетичну   вихованість  особистості; розвивати  уміння та навички виконувати творчі завдання,   інтерес до виробів декоративно-прикладного мистецтва; виховувати старанність, акуратність, задоволення від створення малюнка власними руками.

Цілі. Учні вмітимуть вільно орієнтуватися на площині аркуша паперу; аналізувати елементи; висловлювати оцінне ставлення до виконаних учнівських робіт.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Ноутбук, репродукції картин, дитячі малюнки, гуаш, кольоровий папір, шаблон, клей, пензлик, сріблястий пил, серветки.

 

Хід уроку

І. Загально-корекційний етап

1. Нервово-психологічна підготовка до уроку

Добрий день! Стали діти, підтягнулись,

Один одному щиро посміхнулись.

На урок увагу не забудьте взяти…

Сіли всі рівненько… Будем працювати.

2. Підготовка робочих місць. Повторення правил техніки безпеки

3. Актуалізація опорних знань і вмінь

 Відгадування загадки

Кружляє ніжно-білий пух, міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,  не співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма. Яка прийшла пора?  (Зима)

Вступна бесіда

- Які ви знаєте ознаки зими?(Відповіді дітей)

- Які кольори використовує зима для прикрашання природи?(Білий, голубий)

- Які чудові картини зими вам найбільше запам’ятались? (Спостереження за природою на прогулянці)

- Послухайте вірш і дасте відповідь про яку пору року в ньому розповідається:

 Надійшли морози, ріки закували

І березам коси інеєм прибрали.

 Пухова перина очі убирає,

 Біла скатертина-ні кінця, ні краю.

 Під серпанком білим трави і листочки,

 Річка оніміла, не дзюрчать струмочки.

 Омертвіли лози, ледь гіллям хитають.

 А в полях морози та вітри гуляють.

- Які чудові чарівні елементи зими ви побачили? (Відповіді дітей)

ІІ. Основний етап

1. Повідомлення теми та мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ви навчитеся створювати декоративний малюнок. Зима-чарівниця може за одну ніч перетворити голу чорну безбарвну землю на казковий блискучий фантастичний сад. Вам лише слід скористуватися своєю фантазією. І зараз ми спробуємо декоративними формами зобразити витівки зими,  щоб показати її неповторність.

2. Вивчення нового навчального матеріалу

 Розгляд зразка малюнка та зимових пейзажів. Презентація.

- Подивіться, чи подобаються вам ці ілюстрації?

- Чи приємно дивитися на них? Чому?

- Яких кольорів багато на них? Як ще називаються ці кольори?

- На зразку зображені елементи зимової природи: сніжинки, іній, крижинки, сніговий вітер. Що ж таке сніжинки?

- Сніжинки – це зрощені з маленьких кришталиків-голочок і кришталиків-пластинок льодові утворення. Вони дуже ніжні і мають різний розмір, та ще й у кожної свій візерунок. Є в природі сніжинки-крихітки, їх ледве видно неозброєним оком. Зустрічаються сніжинки-велетні - розміром з долоню. Найчастіше сніжинки бувають невеликі, у формі різних зірочок, стрілочок, дивовижних квіток. Але в цієї різноманітності є свої правила: сніжинка завжди шестигранна. Мільйони сніжинок утворюють снігове покривало, а навесні, коли пригріє сонечко перетворюються на воду.

- На скільки частин поділений малюнок?

- Чи всі елементи рівні і однакові?

- Як це називається? Як можна зробити симетричний візерунок?

- Придивіться уважно до зимового пейзажу:  чи можна назвати цю пору року безбарвною?

- Спробуйте перерахувати кольори зими. Давайте влаштуємо змагання: хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій природі.

- Який же колір справедливо вважають головним кольором зими?

 Вкрив дерева білими крильми морозець колючий, мов шипшина.

 Білі черевики у зими, біла-біла в неї кожушина.

 Білі сани, білогриві коні. Білі рукавички пухові.

 Білі щоки, а вуста червоні, мов розквітлі маки польові.

       (М. Сингаївський).

 Визначення потрібних кольорів для виконання малюнка.

- А які кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі? Знайдіть ці кольори на малюнках.

- Які поєднання барв у зимовому пейзажі подобаються вам найбільше? Чому?

- Придивіться уважно до снігу: якого він кольору?

- Як ви гадаєте, чи завжди сніг білий? А чи змінюється колір снігу вранці, ввечері, під час морозу, у відлигу?

- Відгадайте загадки.

 Він ще недавно голубів - застиг у сонній мрії.

 Ось небокрай почервонів - і він вже рожевіє.(Сніг вранці).

 Як тільки сутінь настає, і ліхтарі мигають,

 Він фіолетовим стає і таємничо сяє.(Сніг ввечері).

Спочатку він міцний і білий, та коли сонце припікає.

 Він враз слабшає, жовтіє, чорніє, тане і тікає. (Сніг у відлигу).

- Коли сніг набуває рожевого відтінку? Голубого? Фіолетового? Жовтувато-сірого?

- Коли сходить сонце, снігові замети рожеві. Це сонце забарвлює їх своїм промінням. Сонце піднімається все вище і вище, небо стає синім, а сніг сліпучо-білим. Коли сонечко схиляється до заходу, сніг стає синюватий, мов небо відбивається в блискучому дзеркалі. А в затінку він аж фіолетовий.

 Ось і зайшло сонце. Запалало небо на заході - завтра буде вітер. Відблиск вечірньої заграви ліг на снігові замети. Ніби їх сонце облило багряними барвами. Гасне заграва - і багряний відблиск на снігу згасає. Мерехтять зорі. Сніг сіріє.  (В. Сухомлинський).

- А тепер давайте пофантазуємо: уявіть себе художниками, які створюють портрет Зими. Які фарби ви б змішали, щоб передати гру відтінків снігу?

- Як ви думаєте, чому сніг часто називають сріблястим, золотим? Коли це буває?

 Ліг на землю вранці сніг ковдрою пухнастою.

 Виграє на сонці ниткою сріблястою.

- Отже зиму не можна вважати безбарвною порою року. Їй притаманна своєрідна кольорова гама.

 Педагогічний малюнок

 Технологія виконання малюнка

  • На кольоровому папері намалюйте коло за допомогою шаблона.
  • Розмітьте тоненько осьові лінії простим олівцем.
  • Намалюйте  гуашшю зимовий вітер, хурделицю, завірюху.
  • Намалюйте сніжинки  так, щоб вони утворювали симетричний малюнок.
  • Намажте невеликі плями клеєм та посипте їх сріблястим пилом.

Фізкультхвилинка «Зима» (Музичний супровід).

Зимонька до нас прийшла, сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки на дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині, покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить, під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати, треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах в ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають, під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає, зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші спали, руки в нас позамерзали.

Погріємо? А тепер на лижі стали додому всі помчали.

3. Закріплення вивченого матеріалу

Індивідуальна робота учнів за творчим завданням

         ( Під час виконання роботи вчитель проводить поточний інструктаж.)

ІІІ. Заключний етап

  1. Виставка та оцінювання робіт

Технологія «Мікрофон» (Діти оцінюють роботи своїх товаришів)

  1. Підсумок уроку

Рефлексія «Пальчики» (Інтерактивна технологія)

- Сьогодні на уроці ми виконували декоративне малювання?

- Які елементи зимової природи використали?

- Якого кольору зима?

- Які кольори та їх відтінки ви застосовували при виконанні своїх малюнків, щоб передати красу зими?

- Молодці, діти, всі старанно працювали на уроці. Дякую вам, урок закінчено.             

 

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку