Тема: Казкові звірі. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу

Про матеріал

Практичне завдання: створення композиції «Казковий звір». Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; приймати мету, яку ставить вчитель, планувати і виконувати необхідні дії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі; громадянської – знати й виробляти раціональні прийоми виконання завдання, бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе; здоров'язбережувальної – удосконалення

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Урок 20

 

Тема:  Казкові звірі. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу.

Практичне завдання: створення композиції «Казковий звір».

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;  приймати мету, яку ставить вчитель, планувати і виконувати необхідні дії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі; громадянської – знати й виробляти раціональні прийоми виконання завдання, бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе; здоров’язбережувальної – удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я; предметних компетентностей: актуалізувати знання про створення образу казкової тварини, удосконалювати навички зображення тварин з передаванням характерних поз і рухів, сформувати поняття про декоративну стилізацію зображуваної істоти; розвивати зорову пам’ять, окомір, спостережливість, почуття гармонійного поєднання кольорів; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.

Техніка виконання: акварельний (гуашевий) живопис.

Обладнання: для учнів — альбомний аркуш формату А4 білого кольору для малювання акварельними фарбами, акварельні фарби, пензлики, ємність для води, серветка, фломастери, простий олівець, ластик.

Візуальний ряд: ілюстрація до українських казок про тварин.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

1.  Організація класу. Створення емоційної атмосфери.

Вчитель.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

2.  Актуалізація опорних знань

Слово вчителя. Пригадайте, діти, які найперші книжки читали вам ваші батьки, коли ви ще самі не вміли читати? (Казки). Які саме казки вам читали?  (Відповіді дітей) Які ваші улюблені казки?  (Відповіді дітей)

3. Повідомлення теми уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо шукати Фантазію у казках. І створимо композицію із образом казкового персонажу.

4. Вивчення нового матеріалу

Для початку я пропоную вам пограти у гру «Так! чи Ні!».

Гра «Так! чи Ні!». Вчитель ховає малюнок фантастичної істоти «Чудо-юдо» і пропонує учням відгадати її (істоту). Учні мають задавати різні питання, а вчитель може відповідати лише «Так! чи Ні!»:

  • Це казковий герой? (Так)
  • Це герой казки з чарівним змістом? (Так)
  • Це герой казки про тварин? (Ні)
  • Це герой побутової казки? (Ні)
  • Це позитивний герой? (Ні)
  • Це негативний герой? (Так)
  • Це тварина? (Ні)
  • Це рослина? (Ні)
  • Це людина? (Ні)
  • Це фантастична істота? (Так)
  • Це Снігова королева? (Ні)
  • Це Буратіно? (Ні)
  • Це Баба Яга? (Ні)
  • Це Кощій Безсмертний? (Ні)
  • Це Змій Горинич? (так)

Учитель. Змій - це творіння Фантазії. Цей персонаж зустрічається в багатьох казках, пригадайте в яких ще?

Для того щоб передати особливості характеру змія, що використав художник? Які кольори? Які деталі додав до образу?

Гра «Хто більше»

- А які ще тварини героями казок? Назвіть персонажів і назви казок.

Відкладіть усі ви справи,

Балачки, пусті забави,

Зручно сядьте, ви, будь ласка,

Бо прийшла у гості казка.

Казок чимало є на світі,

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

Казка стукає у двері,

Привітаємо її,

І, що б там не говорили,

Пригадаємо її.

Роздивіться ілюстрації до народних казок, які намалював відомий український художник Кость Лавро.

Зверніть увагу на те, що, створюючи образи казкових тварин, автор зберіг притаманні реальним тваринам забарвлення, пропорції фігури, форму голови, тулуба, лап тощо. Проте їхні рухи й постава — як у людини. Художник «одягнув» звірів у яскраве вбрання, надав «обличчям» особливого виразу й емоційності

5. Виконання практичного завдання

  • Пригадайте українські народні казки.
  • Оберіть тварину, яку будете малювати.
  •  Відповідно до фрагменту казки, продумайте позу, рухи тварини та зобразіть її олівцем.
  • Доберіть кольорову гаму, яка відповідатиме характеру, вдачі казкової тварини.
  • Пофантазуйте, як зробити цей образ казковим (зміна пропорцій, цікавий декор тощо).

6. Підсумок уроку

 Виставка закінчених творчих робіт учнів з аналізом досягнень та допущених помилок.

 

 

1

 

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку