Урок образотворчого мистецтва. Зображення в об’ємі Декоративно – прикладна діяльність. "Чудова ялинка"

Про матеріал

Навчить учнів виготовляти з кольорового паперу ялинку; розширить уявлення про симетричну форму та вісь симетрії в побудові виробу; удосконалить навики роботи з кольоровим папером, ножицями, клеєм; розвине спостережливість, творчу уяву; виховає естетичні смаки, дбайливе ставлення до природи, охайність під час виконання роботи.

Перегляд файлу

Зображення в об’ємі

Декоративно – прикладна діяльність

2 клас

Тема уроку. Чудова ялинка.

Мета уроку:

Навчати учнів виготовляти з кольорового паперу ялинку; розширити уявлення про симетричну форму та вісь симетрії в побудові виробу; удосконалювати навики роботи з кольоровим папером, ножицями, клеєм; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати естетичні смаки, дбайливе ставлення до природи, охайність під час виконання роботи.

 

Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, прикраси, технологічні картки, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, зразки дитячих робіт, мультимедійний комплекс.

Тип уроку: комбінований урок.

 

     Хід уроку

І. Організаційний момент

У цю пору, у цей час,

я вітати рада вас.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда

  • Яка пора року надворі?
  • На які свята вона багата?

2. Повідомлення учителя.

- А чи знаєте ви діти, що в давнину за звичаєм українці в оселі ставили на Різдво дідух – великий солом’яний сніп, який  був символом достатку та добробуту.

 

З ХVІІІ століття виник звичай прикрашати на Новий рік ялинку.

- Чим прикрашають на новорічні свята у вашій сімї оселю?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Загадка

- Відгадайте загадку.

Зелену сукню має,

Ніколи не міняє,

Єдиний раз на рік

Її ми прикрашаєм.  (Ялинка)

 

2. Бесіда.

- Чи хотілось би вам напередодні новорічних свят прикрасити свою кімнату власноруч виготовленою ялинкою?

- За допомогою яких матеріалів ми можемо це зробити на уроці образотворчого мистецтва?


ІV. Повідомлення теми й завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти з кольорового паперу об’ємний виріб – ялинку, оздоблювати його прикрасами, пригадаємо поняття симетрії

V. Вивчення нового матеріал

1. Робота в групах.

 

- Обєднайтеся у групи за зображеннями предметів на бейжиках.

 

1 група – Скласти асоціативний кущ до слова «аплікація»

- Для роботи на уроці нам знадобляться кольоровий папір, прикраси для оздоблення, клей, ножиці.

 

- Пригадайте правила техніки безпеки з ножицями.

1. Використовуйте ножиці за призначенням.

2. Вони повинні лежати кільцями до себе.

3. Не залишайте їх відкритими.

4. Не грайтеся із ножицями, не підносьте їх до очей.

 

2 група - З’ясуйте чим можна прикрасити ялинку?

-  Фантазія українців безмежна, тому свої ялинки вони прикрашають

 ґудзиками, мушлями, кульками, серпантином, блискітками…

2. Робота з підручником.

 

- Розгляньте на сторінках підручника які красиві ялинки можна виготовити з картону чи паперу, як красиво і незвично їх прикрасити.

 

3  група

- Визначте та запишіть складові частини ялинки. З’ясуйте, яка з цих частин є віссю симетрії дерева.

 

4 група – Розгляньте предмети. Знайдіть вісь симетрії і позначте її. Обґрунтуйте свої дії.

3. Словникова робота

 

Вісь симетрії – уявна лінія поділу, що розділяє предмет на дві абсолютно однакові частини, які є неначе дзеркальним відображенням одна одної і

повністю співпадають.

- Погляньте на зображення та вісь симетрії.

- Якщо дуже спростити форму ялинки, вона стане схожою на звичайний трикутник. Від стовбура ялинки праворуч і ліворуч розміщені гілки.

 

4. Пояснення послідовності виконання роботи

- Застосуємо набуті знання про вісь симетрії при виготовленні  з кольорового паперу красуні  - ялинки.

- Наша ялинка має симетричну форму. Її ліва і права сторони співпадатимуть. Беремо три аркуші кольорового паперу і складаємо навпіл. Лінія згину паперу буде віссю симетрії -  це стовбур нашої ялинки.

Тепер на аркуші паперу від лінії згину до середини нижнього краю малюємо трикутник. А зараз, не виходячи за межі трикутника, промальовуємо гілочки ялинки.

Вирізаємо малюнок по контуру. Ми отримали 3 однакові деталі. Розгортаємо їх та склеюємо між собою половинки двох ялинок, приклеюємо третю деталь до двох попередніх. 

Наша ялинка готова.

Але вона зовсім не святкова. Що ми маємо зробити, щоб наша ялинка стала справжньою різдвяною красунею? Її необхідно оздобити. Прикрасьте її за власним смаком.

 

5. Фізкультхвилинка

- Перед початком роботи давайте відпочинемо.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Творча практична робота.

- Перед вами лежать технологічні картки, які ви можете використати  при виготовленні ялинок. Бажаю успіху!

  1. Самостійна робота учнів.
  2. Аналіз робіт.

- Погляньте яке розмаїття ялинок, виготовлених вами, прикрасило класну кімнату. Ви проявили свою фантазію та творчу уяву, ваші ялинки надзвичайно ошатні, а додало їм гармонійності саме дзеркальне відображення частин та знання про вісь симетрії.

  1. Узагальнююча бесіда.

- Діти, напередодні новорічних і різдвяних свят трапляються дива. Закрийте оченята. ( Вчитель вмикає гірлянди, ставить на підставку дерево – цукерку). А тепер відкрийте. ( Звучить «Щедрик» )

- Чи можуть такі ялинки стати окрасою вашої святкової оселі?

Наближається Новий рік.

Рік Новий – чудесне свято –

Буде радості багато.

Не рубатимо ялинку –

Запровадимо новинку.

Всі ми будем працювати

і ялинку майструвати.

- Для того, щоб створити святковий настрій, не обов’язково нищити природу, рубати живі ялинки. Ви згодні зі мною?

- Бажаю вам веселих свят. На згадку про сьогоднішній урок дарую ще одну диво – ялинку, виготовлену з цукерок власними руками.

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Антончик Ірина
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку